Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP2/443-97/13-6/JN
z 13 maja 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 lutego 2013 r. (data wpływu 7 lutego 2013 r.) uzupełnionym pismami z dnia 3 kwietnia 2013 r. (data wpływu 8 kwietnia 2013 r.) i z dnia 18 kwietnia 2013 r. (data wpływu 22 kwietnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT w całości w korekcie rocznej w związku z realizacją projektów – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 lutego 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT w całości w korekcie rocznej w związku z realizacją projektów.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismami z dnia 3 kwietnia 2013 r. i z dnia 18 kwietnia 2013 r. poprzez doprecyzowanie zaistniałego stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług VAT, rozliczającym się podatkiem z tytułu zawartych umów cywilnoprawnych tj. umów użytkowania wieczystego, dzierżawy gruntów oraz umów o najem lokali komunalnych, a także ze sprzedaży wody i odprowadzania ścieków. Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego wykonując zadania władzy publicznej zrealizowała projekty pn.:

  • Budowa sieci wodociągowej w miejscowościach P., C., W. – S., N.- W., N. ulica Ł., D., J., J., B.,
  • Budowa kanalizacji w miejscowościach N., S., N.- C.,
  • Ochrona wód powierzchniowych poprzez przebudowę oczyszczalni ścieków w R.,
  • Modernizacja ujęć wody w W. Z.,
  • Budowa magistrali wodociągowej W. Z. – P.,
  • Przebudowa kolektora kanalizacyjnego w R. ul. S.

Gmina przeprowadziła procedurę przetargową dla powyżej wskazanych inwestycji. Umowę z wykonawcą na całość robót podpisała Gmina. Wydatki poniesione na realizację wskazanych we wniosku projektów zostały udokumentowane fakturami VAT wystawionymi na Gminę.

Po zakończeniu realizacji poszczególnych zadań właścicielem zasobów materialnych została Gmina. Po wykonaniu wodociągów i kanalizacji wytworzony majątek przekazany został nieodpłatnie w trwały zarząd zakładowi budżetowemu Gminy - Zakładowi Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, jako jednostce zarządzającej siecią wodno -kanalizacyjną Gminy od 1995 r. Rada Gminy na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym i art. 16 ust. 1, ust. 3, ust. 6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, art. 3 i art. 6 w związku z art. 22 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej Uchwałą z dnia 24 listopada 2011 r. zlikwidowała z dniem 31 grudnia 2011 r. Samorządowy Zakład Budżetowy - Zakład Gospodarki Mieszkaniowej i Komunalnej.

Zadania Zakładu przejęła wyodrębniona w Gminie komórka organizacyjna - Referat. Z dniem podjęcia uchwały Gmina została m.in. administratorem sieci wodociągowej i kanalizacyjnej. Koszty związane z eksploatacją wodociągu oraz utrzymaniem całości infrastruktury są ponoszone przez Gminę. Gmina dostarcza wodę mieszkańcom w oparciu o zawarte umowy cywilnoprawne. Pobór wody dokumentowany jest wystawionymi fakturami VAT, które Gmina ujmuje w rejestrze sprzedaży. Wartość netto wraz z należnym podatkiem VAT z tytułu świadczenia powyższych usług Gmina wykazuje w deklaracji VAT-7. Polityka cenowa jest określona w drodze podejmowania przez Radę Gminy stosownych uchwał. Generalnie towary i usługi nabywane dla potrzeb przedmiotowych inwestycji związane są z wykonywaniem czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Nawiązując do powyższego Wnioskodawca wniósł o wydanie interpretacji indywidualnej dla przedstawionego problemu w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT w korekcie rocznej w całości.

W piśmie z dnia 3 kwietnia 2013 r. stanowiącym uzupełnienie wniosku Wnioskodawca wskazał poszczególne inwestycje realizowane przez Gminę:

<

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj