Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP1-443-1163/11-2/JL
z 25 października 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP1-443-1163/11-2/JL
Data
2011.10.25



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Zwolnienia --> Zwolnienie od podatku


Słowa kluczowe
akredytacja
kurs
placówka oświatowa
podatek od towarów i usług
szkolenie
zwolnienia podatkowe
zwolnienie


Istota interpretacji
Zwolnienie z podatku wynikające z przepisu art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a ustawy o VAT nie znajduje zastosowania w przedmiotowej sprawie, gdyż przedmiotowe kursy nie są prowadzone w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach.



Wniosek ORD-IN 169 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 21.07.2011r. (data wpływu 25.07.2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku świadczonych usług - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25.07.2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku świadczonych usług.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli jest placówką oświatową, która na podstawie art. 82 ust. 3 i 3a ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty, została wpisana do rejestru niepublicznych placówek doskonalenia nauczycieli pod numerem y. Z chwilą wpisania do ewidencji placówek niepublicznych placówka oświatowa wypełnia wszystkie obowiązki i prowadzi dokumentację zgodnie z przepisami ustawy o systemie oświaty i przepisami wykonawczymi wydanymi na podstawie tej ustawy, a zwłaszcza zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności, kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. nr 31, poz. 216).

Celem placówki jest upowszechnienie wiedzy psychologicznej na temat pomocy psychologicznej, rozwijanie form pomocy psychologicznej - opracowywanie nowych metod oddziaływania, tworzenie projektów pomocy w odpowiedzi na konkretne zapotrzebowania i problemy grup i środowisk oraz prowadzenie działalności informacyjnej i edukacyjnej poprzez publikacje książek, opracowań, materiałów edukacyjnych i informacyjnych.

W praktyce placówka oświatowa prowadzi kursy z zakresu wiedzy psychologicznej i psychoterapeutycznej. Przygotowuje psychologów, pedagogów i nauczycieli do pracy psychologicznej skierowanej do dzieci, młodzieży i rodzin w zakresie: socjoterapii, psychoterapii dzieci, młodzieży i rodzin, profilaktyki uzależnień, przemocy rówieśniczej, pomocy rodzinie, interwencji kryzysowych.

Kurs jest prowadzony w formie i na zasadach przewidzianych w rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. Kurs kończy się egzaminem potwierdzającym posiadanie kwalifikacji zawodowych w obrębie zawodu psychoterapeuty. Celem kształcenia jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników do wykonywania zawodu psychoterapeuty. Uczestnikami kursu są pedagodzy szkolni, nauczyciele, psycholodzy, pracownicy socjalni oraz osoby indywidualne, które chcą przekwalifikować się zawodowo lub nabyć dodatkowe umiejętności.

Obecnie Placówka prowadzi 3 kursy zawodowe, w których bierze udział 41 osób. Czas trwania kursu przekracza 1000 godzin. Placówka, jako organizator szkolenia zapewnia uczestnikom odpowiedni program nauczania, wykwalifikowaną kadrę dydaktyczną, odpowiednie pomieszczenia wyposażone w sprzęt i pomoce dydaktyczne umożliwiające prawidłową realizację kształcenia.

Jako placówka oświatowa w 2011r. Wnioskodawca został poddany kontroli doraźnej ze strony Kuratora Oświaty, w zakresie przestrzegania przez niepubliczną placówkę doskonalenia nauczycieli przepisów prawa w zakresie planowania pracy i sprawozdawczości oraz zgodności danych zawartych we wpisie do ewidencji ze stanem faktycznym.

Placówka nie posiada akredytacji w rozumieniu przepisów o systemie oświaty w zakresie świadczonych usług.

Usługi są finansowane głównie z indywidualnych wpłat uczestników kursów, a więc usługi nie są finansowane w całości lub co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Do tej pory (do końca 2010r.) Wnioskodawca wystawiał faktury za swoje usługi z zastosowaniem stawiki VAT „zw.”

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w związku z nowelizacją ustawy VAT, O jako niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli jest nadal objęty zwolnieniem z VAT w 2011r...

Zdaniem Wnioskodawcy:

Powołując się na art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a ustawy o VAT, Wnioskodawca uważa, że O jako niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli nadal jest objęta zwolnieniem z VAT w roku 2011r.

Artykuł ten wskazuje, że ze zwolnienia VAT korzystają usługi szkolenia zawodowego i przekwalifikowania zawodowego prowadzone w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach.

Jako odrębne przepisy Wnioskodawca przywołuje przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 roku w sprawie uzyskania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31 poz. 216).

Zgodnie z § 2 ust. 1 tegoż rozporządzenia, uzyskiwanie i uzupełnianie przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych odbywa się w następujących pozaszkolnych formach kształcenia: kurs, kurs zawodowy, seminarium, praktyka zawodowa.

Zgodnie z § 1 pkt 2 omawianego rozporządzenia, pod pojęciem „organizator kształcenia” należy bowiem rozumieć publiczną i niepubliczną: placówkę kształcenia ustawicznego, placówkę kształcenia praktycznego oraz ośrodek dokształcania i doskonalenia zawodowego, prowadzące kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych.

Wnioskujący uważa, że jego Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli realizuje zadania umożliwiające uzyskiwanie i uzupełnianie przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych, które spełniają przesłanki do uznania za usługi kształcenia zawodowego. Usługi te są prowadzone w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach tj. mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216). Zatem Wnioskujący uważa, że w jego przypadku może mieć zastosowanie zwolnienie od podatku od towarów i usług określone w rozumieniu art. 43 ust 1 pkt 29 lit a ustawy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, natomiast stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Co do zasady stawka podatku, stosownie do treści art. 41 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zgodnie z art. 146a pkt 1 w okresie od 1 stycznia 2011r. do dnia 31 grudnia 2013r. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1, wynosi 23%.

Jednakże zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi bądź zwolnienie od podatku.

I tak, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy zwalnia się od podatku usługi świadczone przez:

  1. jednostki objęte systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty, w zakresie kształcenia i wychowania
  2. uczelnie, jednostki naukowe Akademii oraz jednostki badawczo-rozwojowe, w zakresie kształcenia na poziomie wyższym

- oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że prowadzona przez Wnioskodawcę Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli (pod nazwą O) jest placówką oświatową, która na podstawie art. 82 ust. 3 i 3a ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty, w dniu 17 stycznia 2001r. została wpisana do rejestru niepublicznych placówek doskonalenia nauczycieli. Celem placówki jest upowszechnienie wiedzy psychologicznej na temat pomocy psychologicznej, rozwijanie form pomocy psychologicznej - opracowywanie nowych metod oddziaływania, tworzenie projektów pomocy w odpowiedzi na konkretne zapotrzebowania i problemy grup i środowisk oraz prowadzenie działalności informacyjnej i edukacyjnej poprzez publikacje książek, opracowań, materiałów edukacyjnych i informacyjnych.

Z uregulowań zawartych w wyżej cytowanym przepisie wynika, że zwolnienie z podatku od towarów i usług obejmuje usługi w zakresie kształcenia i wychowania świadczone przez jednostki objęte systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane. Ograniczenie umożliwiające skorzystanie z niniejszego zwolnienia ma charakter podmiotowo-przedmiotowy.

Wnioskodawca wskazał, że przedmiotowa placówka oświatowa została wpisana do rejestru niepublicznych placówek doskonalenia nauczycieli na podstawie art. 82 ust. 3 i 3a ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty.

Stosownie do art. 2 pkt 9 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572), system oświaty obejmuje zakłady kształcenia i placówki doskonalenia nauczycieli.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 tej ustawy, szkoła i placówka może być szkołą i placówką publiczną albo niepubliczną. Natomiast w myśl ust. 2 ww. artykułu szkoła i placówka, z zastrzeżeniem ust. 3a-3e, może być zakładana i prowadzona przez:

  1. jednostkę samorządu terytorialnego;
  2. inną osobę prawną;
  3. osobę fizyczną.

Natomiast, stosownie do art. 82 ust. 1 wskazanej ustawy, osoby prawne i fizyczne mogą zakładać szkoły i placówki niepubliczne po uzyskaniu wpisu do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego obowiązaną do prowadzenia odpowiedniego typu publicznych szkół i placówek.

Organ, o którym mowa w ust. 1, dokonuje wpisu do ewidencji w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia oraz z urzędu doręcza zgłaszającemu zaświadczenie o wpisie do ewidencji, a kopię zaświadczenia przekazuje właściwemu kuratorowi oświaty oraz organowi podatkowemu (art. 82 ust. 3).

Na podstawie powyższego należy stwierdzić, że ponieważ opisana placówka Wnioskodawcy została wpisana do rejestru niepublicznych placówek doskonalenia nauczycieli na podstawie ww. art. 82 ust. 3 i 3a ustawy o systemie oświaty, oznacza to, że jest ona wpisana do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego.

Powyższe oznacza, że Wnioskodawca jest jednostką objętą systemem oświaty co oznacza, że została spełniona pierwsza - podmiotowa przesłanka do zastosowania powyższego zwolnienia od podatku VAT dla usług świadczonych przez placówkę.

Jednak aby możliwe było skorzystanie z niniejszego zwolnienia, przewidzianego w art. 43 ust. 1 pkt 26 lit a) ustawy, nie wystarcza, by dany podmiot był jednostką objętą systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty. Podmiot ten musi świadczyć usługi w zakresie kształcenia i wychowania.

Wnioskodawca wskazuje, iż w ramach prowadzonej działalności placówka oświatowa prowadzi kursy z zakresu wiedzy psychologicznej i psychoterapeutycznej. Placówka, jak wskazuje Wnioskodawca we wniosku, przygotowuje psychologów, pedagogów i nauczycieli do pracy psychologicznej skierowanej do dzieci, młodzieży i rodzin w zakresie: socjoterapii, psychoterapii dzieci, młodzieży i rodzin, profilaktyki uzależnień, przemocy rówieśniczej, pomocy rodzinie, interwencji kryzysowych. Celem placówki jest ponadto upowszechnienie wiedzy psychologicznej na temat pomocy psychologicznej, rozwijanie form pomocy psychologicznej - opracowywanie nowych metod oddziaływania, tworzenie projektów pomocy w odpowiedzi na konkretne zapotrzebowania i problemy grup i środowisk oraz prowadzenie działalności informacyjnej i edukacyjnej poprzez publikacje książek, opracowań, materiałów edukacyjnych i informacyjnych.

Wobec powyższego, z uwagi na cele działalności placówki, jak również cele realizacji przez placówkę kursów – kształcenie psychologów, pedagogów i nauczycieli, upowszechnienie wiedzy psychologicznej - należy stwierdzić, że spełniona jest kolejna (przedmiotowa) przesłanka warunkująca zwolnienie od podatku VAT.

Zatem przedmiotowe formy edukacyjne świadczonych przez placówkę Wnioskodawcy usług będą objęte zwolnieniem wynikającym z art. 43 ust. 1 pkt 26 lit a) ustawy o VAT.

Podsumowując, mając na uwadze art. 82 ust. 1 oraz w związku z art. 5 ust. 1 ustawy o systemie oświaty, Wnioskodawca posiadając wpis do rejestru niepublicznych placówek doskonalenia nauczycieli prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego, mieści się w katalogu jednostek objętych systemem oświaty zawartych w art. 2 ww. ustawy i jako placówka doskonalenia nauczycieli świadczy usługi w zakresie kształcenia.

W związku z powyższym wypełniona zostaje podmiotowo-przedmiotowa dyspozycja art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy o VAT, który jasno stanowi, iż zwalnia się od podatku usługi świadczone przez jednostki objęte systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty, w zakresie kształcenia i wychowania.

Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż opisana placówka realizuje zadania umożliwiające uzyskiwanie i uzupełnianie przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych, które spełniają przesłanki do uznania za usługi kształcenia zawodowego oraz, że usługi te są prowadzone w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach tj. rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych. Wnioskujący uważa, że w jego przypadku może mieć zastosowanie zwolnienie od podatku od towarów i usług określone w art. 43 ust 1 pkt 29 lit a ustawy.

Odnosząc się do powyższego stanowiska należy wskazać, że zgodnie z przepisem art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a ustawy, zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, inne niż wymienione w pkt 26, prowadzone w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.

Należy podkreślić, iż w myśl § 2 ust. 1 wskazanego rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. nr 31, poz. 216 ze zm.), uzyskiwanie i uzupełnianie przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych odbywa się w następujących pozaszkolnych formach kształcenia:

  1. kurs;
  2. kurs zawodowy;
  3. seminarium;
  4. praktyka zawodowa.

Natomiast § 9 pkt 2 rozporządzenia stanowi, iż kursy zawodowe mogą prowadzić osoby prawne i fizyczne, prowadzące działalność oświatową nieobejmującą prowadzenia szkoły, placówki lub ich zespołu, obejmującą prowadzenie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, dla której uzyskały akredytację, o której mowa w art. 68b ustawy, jeżeli zakres kursu zawodowego jest zgodny z zakresem kształcenia, dla którego została przyznana akredytacja.

Z powyższego wynika zatem, iż wskazane przez Wnioskującego rozporządzenie reguluje zasady prowadzenia kursów, seminariów i praktyk zawodowych, a w przypadku kursów – mogą je prowadzić m.in. osoby fizyczne prowadzące działalność oświatową, dla której uzyskały akredytację i jeżeli zakres kursu zawodowego jest zgodny z zakresem kształcenia, dla którego została przyznana akredytacja. Z okoliczności przedstawionych w przedmiotowej sprawie wynika natomiast, że Wnioskodawca nie uzyskał takiej akredytacji. Należy zatem wbrew opinii Wnioskodawcy stwierdzić, iż wskazane rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Nauki z dnia 03.02.2006r. nie określa form i zasad prowadzenia opisanych we wniosku kursów z zakresu wiedzy psychologicznej i psychoterapeutycznej.

Istotne jest również to, że przedmiotowe rozporządzenie wydane zostało na podstawie przepisów o systemie oświaty - art. 68c ust. 1 cyt. ustawy o systemie oświaty, zgodnie z którym minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określi, w drodze rozporządzenia, warunki i tryb uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych, a także może określić warunki i tryb przeprowadzania egzaminów kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie tytułów zawodowych, skład, warunki powoływania i odwoływania przez kuratora oświaty państwowych komisji egzaminacyjnych, wzory wydawanych świadectw i dyplomów, wysokość opłat za przeprowadzenie egzaminów kwalifikacyjnych oraz warunki wynagradzania członków komisji.

Przedmiotowe rozporządzenie zawiera jedynie ogólne zasady prowadzenia kursów, kursów zawodowych, seminariów i praktyk zawodowych. Rozporządzenie to nie reguluje wprost kwestii kursów z zakresu wiedzy psychologicznej i psychoterapeutycznej zatem należy stwierdzić, że wskazane przez Wnioskodawcę rozporządzenie nie stanowi „przepisów odrębnych”, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a ustawy o VAT, które określałyby formy i zasady prowadzenia przedmiotowych kursów. W konsekwencji zwolnienie z podatku wynikające z przepisu art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a ustawy o VAT nie znajduje zastosowania w przedmiotowej sprawie, gdyż przedmiotowe kursy nie są prowadzone w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach.

Z uwagi na powyższe stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj