Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP2/4512-349/16-4/BH
z 22 lipca 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 kwietna 2016 r. (data wpływu 2 maja 2016 r.) uzupełnionym pismem z dnia 11 lipca 2016 r. (data wpływu 13 lipca 2016 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 30 czerwca 2016 r. (doręczonym Stronie w dniu 6 lipca 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a) ustawy o VAT do usług organizacji półkolonii - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 2 maja 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a) ustawy o VAT do świadczonych usług. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony w dniu 12 lipca 2016 r. (data wpływu 13 lipca 2016 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 30 czerwca 2016 r. Nr IPPP2/4512-349/16-2/BH.


We wniosku oraz uzupełnieniu do wniosku z dnia 11 lipca 2016 r. przedstawiono następujący stan faktyczny:


S. sp. z o.o. dalej „spółka” jako organizator wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej wpisany do rejestru organizatorów wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej prowadzonego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej świadczy usługi opieki nad dziećmi wyczerpujące przesłanki art. 43 ust. 1 pkt 24 litera a), tj:

„usługi w zakresie opieki nad dziećmi i młodzieżą oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane, wykonywane w formach i na zasadach określonych w przepisach o pomocy społecznej oraz w przepisach o systemie oświaty”.


Spółka w związku ze świadczonymi usługami podlegającymi nadzorowi Ministerstwa Edukacji Narodowej, podlega kontroli z ramienia ww. instytucji, kontrole te w zakresie wyczerpującym art. 43 ust. 1 pkt 24 litera a, przeszła w roku ubiegłym bez zastrzeżeń (pozytywnie).


Spółka wystawia faktury zgodnie z art. 119 ustawy stosując VAT marżę.


Przeważającą usługą obejmującą przedmiot umowy jest opieka nad dziećmi, zawierająca elementy edukacyjne i ogólno-rozwojowe, połączona z wypoczynkiem i nauką (np. żeglarstwa, zajęcia plastyczne, muzyczne itp.). Całość stanowi element dziennych kolonii dla dzieci i młodzieży (przed) szkolnej.


Spółka wypełnia definicję art. 2 pkt 3 ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. Dz. U. 1991 Nr 95 poz. 425 dalej ustawa o systemie oświaty.


Spółka wypełnia definicję art. 3 ust. 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2015 r. poz. 736),


Spółka stosuję stawkę podatku VAT zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o VAT.


Spółka S. Sp. z o.o. (dalej zwany Wnioskodawcą) nie jest szkołą zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą, której przedmiotem są m.in. pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane. Wnioskodawca wykonywał w roku 2015, wykonuje w roku 2016 oraz zamierza wykonywać w kolejnych latach działalność, której przedmiotem jest m.in. organizowanie usług w zakresie opieki nad dziećmi w formie półkolonii.

Świadczone usługi półkolonii podlegają przepisom o systemie oświaty zgodnie z art. 92a ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) oraz zgodnie z rozporządzeniem stanowiącym wykonanie ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (obecnie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży, wcześniej Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania).

Wspomniane półkolonie organizowane są w okresie wolnym od nauki jako kilkudniowe turnusy bez noclegu. Dzieci codziennie są przekazywane przez rodziców/opiekunów pod opiekę Wnioskodawcy na kilkugodzinne zajęcia, po czym codziennie dzieci po południu są odbierane przez rodziców/ opiekunów i wracają do domu. Dzieci przez cały czas trwania przebywają pod opieką zatrudnionych przez Wnioskodawcę wychowawców, którzy spełniają wymogi stawiane wychowawcom wypoczynku przez ww. przepisy. Z tytułu uczestnictwa w półkolonii rodzice uiszczają opłatę za uczestnictwo, a Wnioskodawca zapewnia w ramach tego należytą opiekę i zajęcia edukacyjne i rekreacyjne przewidziane w programie półkolonii (Wnioskodawca zapewnia je we własnym zakresie) oraz posiłki (Wnioskodawca nabywa je od innych podmiotów dla bezpośredniej korzyści uczestnika działając we własnym imieniu i na własny rachunek).

Wnioskodawca spełnia wymogi stawiane organizatorom wypoczynku dla dzieci i młodzieży zgodnie z art. 92a ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) oraz rozporządzeniem stanowiącym wykonanie ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (obecnie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży, wcześniej Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania).

Opisane półkolonie są zgłaszane zgodnie z ww. przepisami do właściwego Kuratorium Oświaty i Wnioskodawca uzyskuje z Kuratorium Oświaty potwierdzenie zgłoszenia wypoczynku dzieci i młodzieży Kuratorowi Oświaty.


W związku z powyższym opisem Wnioskodawca zadał pytanie, ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu do wniosku:


Czy Wnioskodawca w odniesieniu do opisanych powyżej usług w zakresie opieki nad dziećmi i młodzieżą oraz dostawy towarów i świadczenia usług ściśle z tymi usługami związanymi wykonywanymi w ramach organizacji półkolonii może korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 24 lit a) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług?


Zdaniem Wnioskodawcy:


Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177 poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.


Stosownie do art. 8 ust. 1 ww. ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  • przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  • zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  • świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

W świetle art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.


Stosownie natomiast do treści art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r. z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i ust. 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.


W świetle art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a) ustawy o VAT, zwalnia się dostawę usług zgodną z przytoczonym artykułem z podatku (VAT - stawka „ZW”).


Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. poz. 1722 ze zm.) zwalnia się od podatku usługi obozów, kolonii lub usługi o podobnym charakterze, organizowane przez szkoły i inne jednostki objęte ustawą z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), świadczone wyłącznie na rzecz dzieci i młodzieży z tych szkół i jednostek.


Katalog podmiotów objętych ustawą o systemie oświaty został wymieniony w art. 2 ustawy o systemie oświaty, zgodnie z którym system oświaty obejmuje:

„3. placówki oświatowo-wychowawcze, w tym szkolne schroniska młodzieżowe, umożliwiające rozwijanie zainteresowań i uzdolnień oraz korzystanie z różnych form wypoczynku i organizacji czasu wolnego”.


Zdaniem Wnioskodawcy, spełniając ww. przepisy Spółka jest uprawniona do zastosowania zwolnienia z podatku od towarów i usług zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 24 litera a) ustawy o VAT, dla usług organizacji kolonii spełniającej wymogi stawiane przez system oświaty RP (Ustawa o systemie oświaty) organizowanych przez podmiot wymieniony w art. 2 ww. ustawy.

Spółka ma prawo do zastosowania dla sprzedawanych przez siebie usług stawki VAT „ZW” w myśl art. 43 ustawy o VAT i taką stawkę powinna ująć na fakturze VAT marża wystawianej zgodnie z art. 119 ustawy o podatku od towarów i usług.


Zdaniem spółki, niesłusznie ona stosowała stawkę podatku VAT wymieniona w art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, i powinna dokonać korekty rejestrów i ewidencji prowadzonych dla potrzeby podatku VAT prowadzonych zgodnie z art. 119 i art. 109 ustawy o VAT oraz złożyć stosowne korekty deklaracji VAT za korygowane okresy.


Zdaniem Wnioskodawcy w odniesieniu do opisanych powyżej usług w zakresie opieki nad dziećmi i młodzieżą oraz dostawy towarów i świadczenia usług ściśle z tymi usługami związanymi wykonywanymi w ramach organizacji półkolonii Wnioskodawca może korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 24 lit a) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.


W razie potwierdzenia stanowiska Wnioskodawcy, Wnioskodawca zamierza dokonać korekty rejestrów i ewidencji prowadzonych dla potrzeby podatku VAT za rok 2015, 2016 oraz złożyć stosowne korekty deklaracji VAT za korygowane okresy.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 r., poz. 710), zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.


Z art. 7 ust. 1 cyt. ustawy wynika, że przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).


Stosownie do treści art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).


Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Przy czym, na mocy art. 146a pkt 1 ww. ustawy w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.


Jednakże przepisy ustawy o podatku od towarów i usług oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy przewidują dla niektórych towarów i usług stawki obniżone lub zwolnienie od podatku.


I tak, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a) ustawy, zwalnia się od podatku usługi w zakresie opieki nad dziećmi i młodzieżą oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane, wykonywane w formach i na zasadach określonych w przepisach o pomocy społecznej oraz w przepisach o systemie oświaty.


Stosownie do art. 43 ust. 17 ustawy, zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a, nie mają zastosowania do dostawy towarów lub świadczenia usług ściśle związanych z usługami podstawowymi, jeżeli:

  1. nie są one niezbędne do wykonania usługi podstawowej, zwolnionej zgodnie z ust. 1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a lub
  2. ich głównym celem jest osiągnięcie dodatkowego dochodu przez podatnika, przez konkurencyjne wykonywanie tych czynności w stosunku do podatników niekorzystających z takiego zwolnienia.

Należy zwrócić uwagę, że zwolnienie określone w art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a) ustawy VAT dotyczy zasadniczo usług opieki nad dziećmi i młodzieżą (jako usługi podstawowej) i dostawy towarów oraz świadczenia usług ściśle z tymi usługami związanych. Ustawodawca – określając w art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a) ustawy o VAT krąg usług objętych zwolnieniem, odwołał się do przepisów o systemie oświaty. W tym zakresie istotny jest w szczególności art. 92a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156 ze zm.), którego ust. 1 stanowi, ilekroć w art. 92b-92t i art. 96a jest mowa o wypoczynku, należy przez to rozumieć wypoczynek organizowany dla dzieci i młodzieży w celach rekreacyjnych lub regeneracji sił fizycznych i psychicznych, połączony ze szkoleniem lub pogłębianiem wiedzy, rozwijaniem zainteresowań, uzdolnień lub kompetencji społecznych dzieci i młodzieży, trwający nieprzerwanie co najmniej 2 dni, w czasie ferii letnich i zimowych oraz wiosennej i zimowej przerwy świątecznej, w kraju lub za granicą, w szczególności w formie kolonii, półkolonii, zimowiska, obozu i biwaku.

W myśl art. 92c ust. 1 ww. ustawy, organizatorami wypoczynku mogą być:

  1. szkoły i placówki;
  2. przedsiębiorcy wpisani do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, o którym mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. z 2014 r. poz. 196, z późn. zm.);
  3. osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, inne niż wymienione w pkt 1 i 2, organizujące wypoczynek w celu:
    1. niezarobkowym albo
    2. zarobkowym, jeżeli organizowany wypoczynek nie stanowi imprezy turystycznej, o której mowa w art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych.


Ustawa nie określa żadnych szczególnych wymagań co do formy prawnej, ani też warunków organizacyjno-finansowych, które powinien spełnić organizator. Ustala się jedynie wymagania dotyczące samych form wypoczynku: obowiązkiem organizatorów jest zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków wypoczynku i właściwej opieki wychowawczej, a także zatrudnienie odpowiednio przygotowanej kadry pedagogicznej.

W myśl art. 92d ust. 1 ww. ustawy, organizator wypoczynku jest obowiązany zgłosić kuratorowi zamiar zorganizowana wypoczynku po przedstawieniu kuratorowi oświaty, właściwemu ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania organizatora, zgłoszenia wypoczynku, zawierającego: m.in. dane dotyczące organizatora wypoczynku; informację na temat formy wypoczynku, czasu trwania wypoczynku i liczby uczestników wypoczynku; informację na temat programu wypoczynku; informację na temat opieki medycznej podczas wypoczynku; dane dotyczące osób wchodzących w skład kadry wypoczynku. Ponadto, na podstawie delegacji zawartej w art. 92t ustawy minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określił zasady organizowania form wypoczynku dla dzieci i młodzieży, o czym stanowi rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 kwietnia 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2016 r., poz. 452).

Z opisu zdarzenia przedstawionego we wniosku wynika, że Wnioskodawca jest podmiotem działającym jako organizator wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej wpisanym do rejestru organizatorów wypoczynku prowadzonego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i świadczy usługi opieki nad dziećmi. Przedmiotem wniosku są półkolonie organizowane w okresie wolnym od nauki jako kilkudniowe turnusy bez noclegu. Dzieci codziennie są przekazywane przez rodziców/opiekunów pod opiekę Wnioskodawcy na kilkugodzinne zajęcia, po czym codziennie po południu dzieci są odbierane przez rodziców/ opiekunów i wracają do domu. Dzieci przez cały czas trwania przebywają pod opieką zatrudnionych przez Wnioskodawcę wychowawców, którzy spełniają wymogi stawiane wychowawcom wypoczynku przez odpowiednie przepisy. Z tytułu uczestnictwa w półkolonii rodzice uiszczają opłatę za uczestnictwo, a Wnioskodawca zapewnia w ramach tego należytą opiekę i zajęcia edukacyjne i rekreacyjne przewidziane w programie półkolonii (Wnioskodawca zapewnia je we własnym zakresie) oraz posiłki (Wnioskodawca nabywa je od innych podmiotów dla bezpośredniej korzyści uczestnika działając we własnym imieniu i na własny rachunek).

Jak Wnioskodawca wskazuje, Spółka spełnia wymogi stawiane organizatorom wypoczynku dla dzieci i młodzieży zgodnie z art. 92a ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty oraz rozporządzeniem stanowiącym wykonanie ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (obecnie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży, wcześniej Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania). Opisane półkolonie są zgłaszane zgodnie z ww. przepisami do właściwego Kuratorium Oświaty i Wnioskodawca uzyskuje z Kuratorium Oświaty potwierdzenie zgłoszenia wypoczynku dzieci i młodzieży Kuratorowi Oświaty.


Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą możliwości zastosowania zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a) ustawy o VAT w stosunku do świadczonych usług w zakresie organizowania półkolonii.


W ocenie tut. Organu, uwzględniając opisany we wniosku stan faktyczny oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa podatkowego należy stwierdzić, że Wnioskodawca spełnia wymagania przewidziane w art. 92a ustawy o systemie oświaty i w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej w zakresie samych form wypoczynku – organizując półkolonie dla dzieci i młodzieży będzie zapewniał bezpieczne warunki wypoczynku oraz właściwą opiekę wychowawczą zatrudniając odpowiednio przygotowaną kadrę pedagogiczną. Zatem, organizowane przez Wnioskodawcę na podstawie powyższego rozporządzenia półkolonie dla dzieci i młodzieży, które są przez niego zgłaszane i ich realizacja podlega kontroli przez kuratorium, spełniają jeden z podstawowych warunków zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a) ustawy VAT – jakim jest wykonywanie ich w formach i na zasadach określonych w przepisach o systemie oświaty.

Z treści przepisów mających zastosowanie w sprawie wynika, że zakresem określonego w nich zwolnienia jest objęta nie tylko opieka nad dziećmi i młodzieżą ale również dostawa towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związanych. Ponieważ w ramach usługi podstawowej - opieki nad dziećmi i młodzieżą na organizowanych półkoloniach, świadczone będą różne usługi dodatkowe, w szczególności: wyżywienie (nabywane od innego podmiotu), zajęcia edukacyjne i rekreacyjne (świadczone we własnym zakresie), to należy uznać, że w świetle regulacji zawartej w art. 43 ust. 17 ustawy, występują określone w tym przepisie przesłanki, powodujące, że usługi dodatkowe również mogą ze zwolnienia określonego w art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a) ustawy VAT korzystać. W ocenie tut. Organu, takie usługi jak zapewnienie wyżywienia czy też przeprowadzenie zajęć edukacyjnych i rekreacyjnych mają charakter pomocniczy i są nie tylko ściśle związane z usługą podstawową ale też są one niezbędne do prawidłowego wykonania tej usługi podstawowej zwolnionej z podatku VAT. Ponadto, z żadnych okoliczności przedstawionych we wniosku nie wynika, aby ich głównym celem było osiągnięcie przez Wnioskodawcę dodatkowego dochodu przez konkurencyjne wykonanie tych czynności w stosunku do podatników niekorzystających z takiego zwolnienia.

W konsekwencji w odpowiedzi na pytanie Wnioskodawcy sformułowane ostatecznie w uzupełnieniu do wniosku należy wskazać, że Wnioskodawca w odniesieniu do opisanych powyżej usług w zakresie opieki nad dziećmi i młodzieżą oraz dostawy towarów i świadczenia usług ściśle z tymi usługami związanymi wykonywanymi w ramach organizacji półkolonii może korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 24 lit a) ustawy o VAT.


W związku z tym, stanowisko Wnioskodawcy w tym zakresie należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego we wniosku oraz stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.


Ponadto tut. Organ informuje, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego tj. kwestii możliwości zastosowania zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a) ustawy o VAT do usług organizacji półkolonii. Inne kwestie przedstawione w opisywanym stanie faktycznym, które nie zostały objęte pytaniem – nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone. Dotyczy to w szczególności usług organizacji kolonii oraz składania korekt deklaracji podatkowych.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skarga powinna czynić zadość wymaganiom pisma w postępowaniu sądowym, a ponadto zawierać: wskazanie zaskarżonej decyzji, postanowienia, innego aktu lub czynności, oznaczenie organu, którego działania, bezczynności lub przewlekłego prowadzenia postępowania skarga dotyczy, określenie naruszenia prawa lub interesu prawnego, w przypadkach, o których mowa w art. 52 § 3 i 4, dowód, że skarżący wezwał właściwy organ do usunięcia naruszenia prawa (art. 57 § 1 pkt 1 - 4 ww. ustawy). Skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydana w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj