Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
1462-IPPB2.4515.17.2017.2.JG1
z 24 marca 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 11 lutego 2017 r. (data wpływu 14 lutego 2017 r.) uzupełnionym pismem z dnia 10 marca 2017 r. (data nadania 11 marca 2017 r., data wpływu 14 marca 2017 r.) na wezwanie Nr 1462-IPPB2.4515.17.2017.1.JG1 z dnia 28 lutego 2017 r. (data nadania 28 lutego 2017 r., data doręczenia 8 marca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od spadków i darowizn w zakresie skutków podatkowych zachowania prawa do ulgi podatkowej określonej w art. 16 ustawy o podatku od spadków i darowizn – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 14 lutego 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku podatku od spadków i darowizn w zakresie skutków podatkowych zachowania prawa do ulgi podatkowej określonej w art. 16 ustawy o podatku od spadków i darowizn.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


Decyzją Urzędu Skarbowego z dnia 11 stycznia 2016 r., zobowiązanie podatkowe w podatku od spadków i darowizn z tytułu nabycia spadku po zmarłej 27.01.2015 r. nie powstaje pod warunkiem spełnienia wymogów określonych w art. 16 ustawy o podatku od spadków i darowizn ze wskazaniem, iż spadkobierca będzie zamieszkiwać w nabytym lokalu przez 5 lat od dnia złożenia zeznania podatkowego (w chwili złożenia zeznania nabywca mieszkał w nabytym lokalu), pod warunkiem spełnienia przesłanek wynikających z art. 16 ustawy od spadków i darowizn w okresie od 28.12.2015-28.12.2020 r.


Ale sprzedaż lokalu nastąpiła w 2016 roku przed upływem 5 lat.


Pismem z dnia 28 lutego 2017 r. Nr 1462-IPPB2.4515.17.2017.1.JG1 wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania poprzez:

  1. Przedłożenie dokumentu (oryginału lub urzędowo poświadczonej kopii za zgodność z oryginałem), z którego wynika uprawnienie do występowania w imieniu Wnioskodawcy z wnioskiem o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego przez Panią , a także wskazanie, czy pełnomocnik Wnioskodawcy jest adwokatem, radcą prawnym lub doradcą podatkowym, jeżeli pełnomocnik jest adwokatem, radcą prawnym lub doradcą podatkowym, to należy wskazać adres elektroniczny pełnomocnika w systemie teleinformatycznym wykorzystywanym przez organ podatkowy, tj. w systemie ePUAP, bądź informacji o odbiorze pism w siedzibie Organu.
  2. Ponadto organ podatkowy, w celu prawidłowego wydania interpretacji indywidualnej, wzywa o uzupełnienie wniosku w zakresie przedstawionego we wniosku stanu faktycznego poprzez wskazanie:
    • co stanowiło konieczność zmiany warunków mieszkaniowych dla Wnioskodawcy;
    • czy środki nabyte ze sprzedaży lokalu nabytego w drodze spadku Wnioskodawca przeznaczy na nabycie innego budynku lub lokalu mieszkalnego (udziału w budynku lub lokalu) albo spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego (udziału w takim prawie), albo budowę innego budynku lub lokalu w całości nastąpi w okresie dwóch lat od dnia zbycia i łączny okres zamieszkiwania w zbytym i nabytym albo wybudowanym budynku lub lokalu, potwierdzonego zameldowaniem na pobyt stały, wyniesie 5 lat;
    • wskazanie stopnia pokrewieństwa pomiędzy Wnioskodawcą jako spadkobiercą a spadkodawcą;
    • przedstawienie własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego, które winno być powiązane z przedstawionym stanem faktycznym i zadanym pytaniem.
  3. Jeżeli Wnioskodawca oczekuje uzyskania interpretacji również w zakresie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, to wówczas należy:
    • wskazać miejsce zamieszkania Wnioskodawcy dla celów podatkowych w dniu sprzedaży nieruchomości;
    • wskazać, jaki lokal wchodził w skład masy spadkowej, a który następnie został sprzedany, tzn. lokal mieszkalny stanowiący odrębną własność, czy spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego, czy inny;
    • sformułować pytanie Nr 2, tak aby dotyczyło powstania obowiązku lub zobowiązania podatkowego w zakresie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Wyjaśnić należy, że obecnie zadane pytanie nie jest związane z obowiązkiem podatkowym. Pytanie powinno dotyczyć sfery opodatkowania przychodu powstałego z tytułu sprzedaży nieruchomości, np. zwolnienia z opodatkowania tego przychodu w sytuacji jego wydatkowania na własne cele mieszkaniowe;

  • przedstawić własne stanowisko w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego, które winno być powiązane z przedstawionym stanem faktycznym i zadanym pytaniem;
  • uiścić opłatę w wysokości 40 zł na rachunek bankowy Izby Administracji Skarbowej w Warszawie Nr 31 1010 1010 0166 4922 3100 0000 i dostarczyć kserokopię dowodu uiszczenia opłaty do tut. Organu.


Wnioskodawca uzupełnił wniosek w terminie. W nadesłanym uzupełnieniu Wnioskodawca załączył notarialnie potwierdzone pełnomocnictwo oraz wskazał, że:

  • pełnomocnik nie jest adwokatem, radcą prawnym lub doradcą podatkowym,
  • interpretacja dotyczy jednego pytania w zakresie przepisów ustawy o podatku od spadków i darowizn (a mianowicie, czy Wnioskodawca może zakupić lokal mieszkalny poza granicami RP, w krajach Unii Europejskiej, ściślej w Wielkiej Brytanii),
  • postanowieniem Sądu Rejonowego z dnia 20 listopada 2015 r. Wnioskodawca nabył spadek po Dorocie zamieszkałej przed śmiercią 24/6. Była to siostra mamy Wnioskodawcy ,
  • po nabyciu spadku Wnioskodawca zamieszkiwał w powyższym lokalu,
  • decyzją Urzędu Skarbowego Wnioskodawca został zwolniony z podatku od spadków i darowizn pod warunkiem, że spełni określone wymogi w art. 16 ustawy o podatku od spadków i darowizn ze wskazaniem, że spadkobierca będzie mieszkał w nabytym lokalu przez okres 5 lat licząc od dnia złożenia zeznania podatkowego. Wnioskodawca zbył lokal szybciej bo w 2016 roku przed upływem 5 lat,
  • zbycie nastąpiło ze względu na konieczność zmiany warunków mieszkaniowych. Mieszkanie było małe – jednopokojowe, w centrum miasta, na 4 piętrze. Budynek był oddany do użytku w 1957 roku. Lokal wymagał dużych nakładów finansowych aby stworzyć lepsze warunki mieszkaniowe. W tym czasie Wnioskodawca wyjechał do Wielkiej Brytanii, tam się ożenił, zamieszkał i tam pracuje wraz z żoną. W Wielkiej Brytanii Wnioskodawca chciałby kupić mieszkanie, mieszkać i być zameldowanym, łącznie w zbytym oraz nowo zakupionym mieszkaniu poza granicami RP przez okres 5 lat, aby móc kontynuować ulgę z art. 16 ustawy o podatku od spadków i darowizn w nowo nabytym lokalu w okresie 2 lat od zbycia mieszkania ,
  • Wnioskodawca przeformułował pytanie oraz przedstawił własne stanowisko powiązane z przedstawionym stanem faktycznym i zadanym pytaniem,
  • Wnioskodawcy nie interesuje interpretacja w zakresie przepisu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,
  • opłata 40 zł została wniesiona przelewem na konto Izby Skarbowej w Katowicach w dniu 15 lutego 2017 roku.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy Wnioskodawca może skorzystać z ulgi kupując mieszkanie poza granicami RP, a ściślej w Wielkiej Brytanii?


Zdaniem Wnioskodawcy, może On zakupić mieszkanie poza granicami RP w Państwach Członkowskich Unii Europejskiej lub innych Państwach należących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, jeśli jest spełniona podstawa prawna wynikająca z umów międzynarodowych, a jest ona spełniona.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn (Dz. U. z 2015 r., poz. 86) podatkowi od spadków i darowizn, zwanemu dalej „podatkiem”, podlega nabycie przez osoby fizyczne własności rzeczy znajdujących się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub praw majątkowych wykonywanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, tytułem m.in. dziedziczenia.


Spadek jest instytucją regulowaną przepisami zawartymi w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2016 r., poz. 380 z późn. zm.). W myśl art. 922 § 1 tej ustawy przez spadkobranie należy rozumieć przejście praw i obowiązków majątkowych zmarłego z chwilą jego śmierci na jedną lub kilka osób.


Zgodnie z art. 924 ww. ustawy, spadek otwiera się z chwilą śmierci spadkodawcy, natomiast stosownie do przepisu art. 925 tej ustawy spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku. Prawomocne postanowienie sądu ma natomiast charakter deklaratoryjny i stwierdza jedynie nabycie spadku przez spadkobiercę (art. 1025 § 1 Kodeksu cywilnego).


W myśl art. 5 ww. ustawy o podatku od spadków i darowizn obowiązek podatkowy ciąży na nabywcy własności rzeczy i praw majątkowych.


Obowiązek podatkowy powstaje przy przyjęciu w drodze dziedziczenia – z chwilą przyjęcia spadku (art. 6 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy o podatku od spadków i darowizn).


Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 4 ww. ustawy – jeżeli nabycie niezgłoszone do opodatkowania stwierdzono następnie pismem, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą sporządzenia pisma; jeżeli pismem takim jest orzeczenie sądu, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą uprawomocnienia się orzeczenia. W przypadku gdy nabycie nie zostało zgłoszone do opodatkowania, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą powołania się przez podatnika przed organem podatkowym lub organem kontroli skarbowej na fakt nabycia.


Zgodnie z art. 9 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od spadków i darowizn opodatkowaniu podlega nabycie przez nabywcę, od jednej osoby, własności rzeczy i praw majątkowych o czystej wartości przekraczającej 7276 zł – jeżeli nabywcą jest osoba zaliczona do II grupy podatkowej.


Zaliczenie do grupy podatkowej następuje według osobistego stosunku nabywcy do osoby, od której lub po której zostały nabyte rzeczy i prawa majątkowe (art. 14 ust. 2 ww. ustawy).


Zgodnie z treścią art. 14 ust. 3 pkt 2 cytowanej ustawy do II grupy podatkowej zalicza się zstępnych rodzeństwa, rodzeństwo rodziców, zstępnych i małżonków pasierbów, małżonków rodzeństwa i rodzeństwo małżonków, małżonków rodzeństwa małżonków, małżonków innych zstępnych.


Stosownie do art. 16 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od spadków i darowizn, w przypadku nabycia własności (współwłasności) budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość, spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub udziału w takim prawie, spółdzielczego prawa do domu jednorodzinnego albo udziału w takim prawie w drodze dziedziczenia, zapisu zwykłego, zapisu windykacyjnego, dalszego zapisu lub polecenia testamentowego przez osoby zaliczane do II grupy podatkowej – nie wlicza się do podstawy opodatkowania ich czystej wartości do łącznej wysokości nieprzekraczającej 110 m2 powierzchni użytkowej budynku lub lokalu. W przypadku nabycia części (udziału) budynku mieszkalnego lub lokalu albo udziału w spółdzielczym prawie do budynku mieszkalnego lub lokalu ulga przysługuje stosownie do wielkości udziału.


W myśl art. 16 ust. 2 analizowanej ustawy, ulga, o której mowa w ust. 1, przysługuje osobom, które łącznie spełniają następujące warunki:

  1. spełniają wymogi określone w art. 4 ust. 4;
  2. nie są właścicielami innego budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość bądź będąc nimi przeniosą własność budynku lub lokalu na rzecz zstępnych, Skarbu Państwa lub gminy w terminie 6 miesięcy od dnia złożenia zeznania podatkowego albo zawarcia umowy darowizny w formie aktu notarialnego;
  3. nie przysługuje im spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego, spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego lub wynikające z przydziału spółdzielni mieszkaniowej: prawo do domu jednorodzinnego lub prawo do lokalu w małym domu mieszkalnym, a w razie dysponowania tymi prawami przekażą je zstępnym lub przekażą do dyspozycji spółdzielni, w terminie 6 miesięcy od dnia złożenia zeznania podatkowego albo zawarcia umowy darowizny w formie aktu notarialnego;
  4. nie są najemcami lokalu lub budynku lub będąc nimi rozwiążą umowę najmu w terminie 6 miesięcy od dnia złożenia zeznania podatkowego albo zawarcia umowy darowizny w formie aktu notarialnego;
  5. będą zamieszkiwać będąc zameldowanymi na pobyt stały w nabytym lokalu lub budynku i nie dokonają jego zbycia przez okres 5 lat:
  • od dnia złożenia zeznania podatkowego lub zawarcia umowy darowizny w formie aktu notarialnego – jeżeli w chwili złożenia zeznania lub zawarcia umowy darowizny nabywca mieszka i jest zameldowany na pobyt stały w nabytym lokalu lub budynku,
  • od dnia zamieszkania potwierdzonego zameldowaniem na pobyt stały w nabytym lokalu lub budynku – jeżeli nabywca zamieszka i dokona zameldowania na pobyt stały w ciągu roku od dnia złożenia zeznania podatkowego lub zawarcia umowy darowizny w formie aktu notarialnego.


Mając na uwadze ww. przepisy ustawy o podatku od spadków i darowizn stwierdzić należy, że zasadniczym celem ustawodawcy jest zwolnienie bliskich spadkodawcy od obciążeń podatkowych z tytułu nabycia nieruchomości mieszkaniowej, gdy nie dysponują innym mieszkaniem czy domem i będą mieszkać, będąc zameldowanymi na pobyt stały w uzyskanej nieruchomości przez 5 lat oraz utrzymają tytuł prawny do nabytego, np. tytułem dziedziczenia budynku – a więc nie dokonają jego zbycia – przez okres 5 lat.


Zgodnie z art. 16 ust. 7 pkt 2 ustawy o podatku od spadków i darowizn, nie stanowi podstawy do wygaśnięcia decyzji lub ustalenia zobowiązania podatkowego zbycie budynku lub lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość (udziału w budynku lub lokalu), albo spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego (udziału w takim prawie), jeżeli było ono uzasadnione koniecznością zmiany warunków lub miejsca zamieszkania, a przeznaczenie środków uzyskanych ze sprzedaży na nabycie innego budynku lub lokalu mieszkalnego (udziału w budynku lub lokalu) albo spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego (udziału w takim prawie), albo budowę innego budynku lub lokalu nastąpiło w całości w okresie dwóch lat od dnia zbycia i łączny okres zamieszkiwania w zbytym i nabytym albo wybudowanym budynku lub lokalu, potwierdzonego zameldowaniem na pobyt stały, wynosi 5 lat.


Pomimo nie sprecyzowania w akcie prawnym, co należy rozumieć przez „konieczność zmiany warunków lub miejsca zamieszkania” należy przyjąć, że może to być jedynie wyjątkowa sytuacja życiowa podatnika. Innymi słowy winna ona mieć charakter obiektywny i imperatywny. Dla spełnienia tej przesłanki nie wystarczy zwykła potrzeba zmiany warunków mieszkaniowych. Będzie nią zmiana miejsca pracy, choroba spadkobiercy/obdarowanego lub członków jego najbliższej rodziny z nim zamieszkujących. Innymi słowy każda sytuacja, która uniemożliwia dalszą egzystencję w nabytej nieruchomości.


Podkreślić należy, że powołane powyżej przykłady ilustrujące „konieczność zmiany warunków lub miejsca zamieszkania” nie wyczerpują wszystkich okoliczności mieszczących się w zakresie przedmiotowym użytego przez ustawodawcę zwrotu, bowiem każda sytuacja w jakiej znajduje się podatnik winna być rozpatrywana indywidualnie. Niemniej jednak wskazać należy, że konieczna zmiana warunków lub miejsca zamieszkania występuje wówczas, gdy korzystający z ulgi spadkobierca z uwagi na zaistniałą sytuację życiową nie może dłużej zamieszkiwać w nabytej w spadku nieruchomości.

Drugą konieczną przesłanką zachowania ulgi wynikającą z art. 16 ust. 7 ww. ustawy, jest przeznaczenie – w okresie dwóch lat od dnia zbycia – środków uzyskanych ze sprzedaży w całości na jeden ze wskazanych w tym przepisie celów mieszkaniowych oraz aby łączny okres zamieszkiwania w zbytym i nabytym budynku lub lokalu, potwierdzony był zameldowaniem na pobyt stały i wynosił 5 lat.

Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego oraz nadesłanego uzupełnienia wynika, że decyzją Urzędu Skarbowego z dnia 11 stycznia 2016 r., zobowiązanie podatkowe w podatku od spadków i darowizn z tytułu nabycia spadku po zmarłej 27.01.2015 r. Dorocie (II grupa podatkowa) nie powstaje pod warunkiem spełnienia wymogów określonych w art. 16 ustawy o podatku od spadków i darowizn ze wskazaniem, iż spadkobierca będzie zamieszkiwać w nabytym lokalu przez 5 lat od dnia złożenia zeznania podatkowego (w chwili złożenia zeznania nabywca mieszkał w nabytym lokalu), pod warunkiem spełnienia przesłanek wynikających z art. 16 ustawy od spadków i darowizn w okresie od 28.12.2015-28.12.2020 r. Ale sprzedaż lokalu nastąpiła w 2016 roku przed upływem 5 lat. Zbycie nastąpiło ze względu na konieczność zmiany warunków mieszkaniowych. Mieszkanie było małe – jednopokojowe, w centrum miasta, na 4 piętrze. Budynek był oddany do użytku w 1957 roku. Lokal wymagał dużych nakładów finansowych aby stworzyć lepsze warunki mieszkaniowe. W tym czasie Wnioskodawca wyjechał do Wielkiej Brytanii, tam się ożenił, zamieszkał i tam pracuje wraz z żoną. W Wielkiej Brytanii Wnioskodawca chciałby kupić mieszkanie, mieszkać i być zameldowanym, łącznie w zbytym oraz nowo zakupionym mieszkaniu poza granicami RP przez okres 5 lat, aby móc kontynuować ulgę z art. 16 ustawy o podatku od spadków i darowizn w nowo nabytym lokalu w okresie 2 lat od zbycia mieszkania .


Biorąc pod uwagę sytuację przedstawioną przez Wnioskodawcę należy stwierdzić, że skoro zbycie nabytej w spadku nieruchomości mieszkaniowej nastąpiło ze względów wskazanych we wniosku, a zatem ze względu na uzasadnioną konieczność dostosowania dotychczasowych warunków mieszkaniowych do potrzeb Wnioskodawcy, to po spełnieniu pozostałych warunków wymienionych w powołanym wyżej art. 16 ust. 7 ustawy o podatku od spadków i darowizn (w brzmieniu stosowanym do daty nabycia spadku) – Wnioskodawca zachowa prawo do ulgi mieszkaniowej uzyskanej na podstawie art. 16 ww. ustawy. W tym miejscu wyjaśnić również należy, że ww. przepisy nie zawierają ograniczeń co do miejsca zakupu nieruchomości na terytorium RP.


Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj