Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
1462-IPPP3.4513.11.2017.1.MC
z 6 kwietnia 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 lutego 2017 r. (data wpływu 23 lutego 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie ewidencjonowania wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy przeładowywanych w składzie podatkowym – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 23 lutego 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie ewidencjonowania wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy przeładowywanych w składzie podatkowym.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


Sp. z o.o. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) jest przedsiębiorstwem specjalizującym się w magazynowaniu paliw płynnych, prowadzącym bazy paliw na terenie całego kraju. Bazy paliw posiadają status składów podatkowych. Spółka składuje paliwa do bieżącej dystrybucji, w ramach zapasów obowiązkowych, a także magazynuje państwowe rezerwy paliw ciekłych.

W ramach swojej działalności Spółka zamierza dokonywać przeładunków paliw na terenie swoich składów podatkowych. Czynność przeładunku Spółka zamierza ewidencjonować w ewidencji danego składu podatkowego o której mowa w art. 138a ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 43 i 60).

Szczegółowy zakres ewidencji został określony w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie ewidencji akcyzowych. W § 23 tego rozporządzenia został określony zakres ewidencji składu podatkowego w części dotyczącej wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, innych niż wyroby energetyczne magazynowane w jednym zbiorniku z wyrobami o innych statusach.


Wnioskodawca rozważa w jaki sposób wykazywać w ewidencji składu podatkowego okoliczność przeładunku wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:


  1. Czy informacje o wyrobach przeładowywanych w składzie podatkowym w procedurze zawieszenia poboru akcyzy Spółka powinna wykazywać w części ewidencji składu podatkowego, o której mowa w § 23 pkt 2 rozporządzenia MRiF w sprawie ewidencji akcyzowych?
  2. Czy zgodnie z § 23 pkt 2 lit. b rozporządzenia w sprawie ewidencji akcyzowych, w części ewidencji dotyczącej wyrobów przeładowywanych w składzie podatkowym należy wskazać informację o ilości wyrobów akcyzowych rzeczywiście przeładowanych (a więc ustalonej po dokonaniu przeładunku) w jednostkach miary właściwych dla ustalenia podstawy opodatkowania?
  3. Czy zgodnie z § 23 pkt 2 lit. g rozporządzenia w sprawie ewidencji akcyzowych, w części ewidencji dotyczącej wyrobów przeładowywanych w składzie podatkowym należy określić kwotę podatku akcyzowego, której pobór został zawieszony w oparciu o informację o ilości wyrobów akcyzowych rzeczywiście przeładowanych (a więc ustalonej po dokonaniu przeładunku)?

Zdaniem Wnioskodawcy:


Ad. 1


Zdaniem Spółki, informacje o wyrobach przeładowywanych w składzie podatkowym w procedurze zawieszenia poboru akcyzy Spółka powinna wykazywać w części ewidencji składu podatkowego, o której mowa w § 23 pkt 2 rozporządzenia w sprawie ewidencji akcyzowych.


Ad. 2


Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z § 23 pkt 2 lit. b rozporządzenia w sprawie ewidencji akcyzowych, w części ewidencji dotyczącej wyrobów przeładowywanych w składzie podatkowym należy wskazać informację o ilości wyrobów akcyzowych rzeczywiście przeładowanych (a więc ustalonej po dokonaniu przeładunku) w jednostkach miary właściwych dla ustalenia podstawy opodatkowania.


Ad. 3


Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z § 23 pkt 2 lit. g rozporządzenia w sprawie ewidencji akcyzowych, w części ewidencji dotyczącej wyrobów przeładowywanych w składzie podatkowym należy określić kwotę podatku akcyzowego, której pobór został zawieszony w oparciu o informację o ilości wyrobów akcyzowych rzeczywiście przeładowanych (a więc ustalonej po dokonaniu przeładunku).

Uzasadnienie stanowiska Spółki


Ad. 1


W § 23 tego rozporządzenia w sprawie ewidencji akcyzowych został określony zakres ewidencji składu podatkowego w części dotyczącej wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, innych niż wyroby energetyczne magazynowane w jednym zbiorniku z wyrobami o innych statusach.


Zgodnie z tym przepisem, ewidencja w tej części składa się z zestawień danych dotyczących wyrobów akcyzowych m.in.:

  • wprowadzonych do składu podatkowego, z wyłączeniem wprowadzonych wyłącznie w celu dokonania przeładunku (§ 23 pkt 1),
  • przeładowywanych w składzie podatkowym (§ 23 pkt 2),
  • wyprowadzonych ze składu podatkowego z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy przez podmiot prowadzący skład podatkowy, z wyłączeniem wyprowadzanych po przeładunku (§ 23 pkt 6).


Treść powyższych regulacji, w ocenie Spółki nakazuje odrębne wykazywanie w ewidencji składu podatkowego wyrobów „przeładowywanych w składzie podatkowym”. Z tego względu, niezasadne jest więc wskazywanie informacji o wyrobach przeładowywanych w części dotyczącej wyrobów wprowadzonych do składu podatkowego oraz wyprowadzonych ze składu podatkowego.


W konsekwencji, informacje o wyrobach przeładowywanych w składzie podatkowym w procedurze zawieszenia poboru akcyzy Spółka powinna wykazywać w części ewidencji, o której mowa w § 23 pkt 2 rozporządzenia w sprawie ewidencji.


Ad.2 i Ad. 3


Zgodnie z § 23 pkt lit. b rozporządzenia w sprawie ewidencji akcyzowych, w części dotyczącej wyrobów przeładowywanych należy wskazać informację o ilości wyrobów akcyzowych w jednostkach miary właściwych dla ustalenia podstawy opodatkowania.


Tak opisany zakres ewidencji powoduje wątpliwości czy w tej części należy wskazać ilość wyrobów dostarczonych do składu podatkowego, która będzie podlegała przeładunkowi (a więc ilość wskazaną w e-AD) czy też rzeczywiście przeładowaną ilość wyrobów.


Zdaniem Spółki, zasadnym wydaje się wskazywanie w tej części ewidencji ilości wyrobów rzeczywiście przeładowanej ustalonej na skutek pomiaru przez podmiot dokonujący przeładunku w składzie podatkowym.


Natomiast, wskazywanie ilości wyrobów, która będzie dopiero poddawana przeładunkowi jest zdaniem Wnioskodawcy niewłaściwe, gdyż w takim przypadku Spółka musiałaby wskazać ilość wyrobu taką jak wskazana w e-AD, co nie odzwierciedlałoby rzeczywistej operacji gospodarczej jaka ma miejsce w składzie podatkowym, a więc przeładunku.


W związku z powyższym, również określenie kwoty podatku akcyzowego, której pobór został zawieszony (§ 23 pkt 2 lit. g) należy dokonać w oparciu o ilość wyrobów akcyzowych rzeczywiście przeładowanych w składzie podatkowym.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2017 r., poz. 43 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 10 ustawy skład podatkowy to miejsce, w którym określone wyroby akcyzowe są: produkowane, magazynowane, przeładowywane lub do którego wyroby te są wprowadzane, lub z którego są wyprowadzane - z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy; w przypadku składu podatkowego znajdującego się na terytorium kraju miejsce to jest określone w zezwoleniu wydanym przez właściwego naczelnika urzędu skarbowego.

Stosowanie do art. 2 ust. 1 pkt 12 ustawy przez procedurę zawieszenia poboru akcyzy rozumie się procedurę stosowaną podczas produkcji, magazynowania, przeładowywania i przemieszczania wyrobów akcyzowych, w trakcie której, gdy są spełnione warunki określone w przepisach niniejszej ustawy i aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie, z obowiązku podatkowego nie powstaje zobowiązanie podatkowe.


Na podstawie art. 138a ust. 1 ustawy podmiot prowadzący skład podatkowy prowadzi ewidencję wyrobów akcyzowych.

Zgodnie z art. 138a ust. 3 ustawy ewidencja, o której mowa w ust. 1, powinna umożliwiać w szczególności:

  1. ustalenie ilości, rodzajów oraz miejsca magazynowania w składzie podatkowym wyrobów akcyzowych:
    1. objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy,
    2. nieobjętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, w tym:
      • wyrobów zwolnionych od akcyzy, w tym zwolnionych ze względu na ich przeznaczenie,
      • wyrobów opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, o których mowa w art. 89;

  2. ustalenie ilości i rodzajów wyrobów, od których została zapłacona akcyza;
  3. ustalenie ilości i rodzajów magazynowanych w jednym zbiorniku wyrobów energetycznych:
    1. objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy,
    2. od których została zapłacona akcyza,
    3. zwolnionych od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie,
    4. opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, o których mowa w art. 89;
  4. wyodrębnienie kwoty akcyzy, której pobór podlega zawieszeniu w związku z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, oraz kwoty akcyzy, która przypadałaby do zapłaty, gdyby wyroby nie były zwolnione od akcyzy;
  5. ustalenie ilości wyrobów akcyzowych wprowadzonych do składu podatkowego i wyprodukowanych w składzie podatkowym;
  6. ustalenie ilości wysłanych lub otrzymanych wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, daty wysłania lub odbioru tych wyrobów, a także miejsca odbioru w przypadku ich przemieszczania oraz informacje o dokumentach dostawy;
  7. ustalenie właściciela wyrobów akcyzowych, innego niż podmiot prowadzący skład podatkowy, oraz posiadania przez tego właściciela wymaganej koncesji zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne.

W myśl § 22 pkt 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 21 grudnia 2016 r. w sprawie ewidencji i innych dokumentacji dotyczących wyrobów akcyzowych i znaków akcyzy (Dz. U. z 2016 poz. 2257 z późn. zm), zwanego dalej rozporządzeniem, ewidencja, o której mowa w art. 138a ust. 1 ustawy, prowadzona w formie papierowej, składa się z odrębnych części zawierających zestawienia danych, które dotyczą wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, innych niż wyroby energetyczne magazynowane w jednym zbiorniku z wyrobami o innych statusach.


Stosowanie do § 23 pkt 1 rozporządzenia część ewidencji, dotycząca wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, innych niż wyroby energetyczne magazynowane w jednym zbiorniku z wyrobami o innych statusach, składa się z zestawień danych dotyczących wyrobów akcyzowych wprowadzonych do składu podatkowego, z wyłączeniem wprowadzonych wyłącznie w celu dokonania przeładunku, które zawiera:

  1. nazwy wyrobów akcyzowych wraz z ich kodami Nomenklatury Scalonej (CN) oraz informacje o naniesionych na te wyroby znakach akcyzy lub ich znakowaniu i barwieniu,
  2. ilości wyrobów akcyzowych w jednostkach miary właściwych dla ustalenia podstawy opodatkowania, a w przypadku piwa liczbę hektolitrów gotowego wyrobu,
  3. datę wprowadzenia wyrobów akcyzowych do składu podatkowego,
  4. imię i nazwisko albo nazwę, miejsce zamieszkania albo siedzibę oraz numer identyfikacyjny, w szczególności NIP lub REGON, właściciela wyrobów akcyzowych, innego niż podmiot prowadzący skład podatkowy,
  5. numer referencyjny e-AD, a jeżeli System jest niedostępny - lokalny numer referencyjny umieszczony w dokumencie zastępującym e-AD, albo numer identyfikacyjny dokumentu handlowego, w przypadku wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, na podstawie którego wyroby akcyzowe zostały wprowadzone do składu podatkowego,
  6. kwotę podatku akcyzowego, której pobór został zawieszony.

Na podstawie § 23 pkt 2 rozporządzenia część ewidencji, dotycząca wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, innych niż wyroby energetyczne magazynowane w jednym zbiorniku z wyrobami o innych statusach, składa się z zestawień danych dotyczących wyrobów akcyzowych przeładowywanych w składzie podatkowym, które zawiera:

  1. nazwy przeładowywanych wyrobów akcyzowych wraz z ich kodami Nomenklatury Scalonej (CN) oraz informacje o naniesionych na te wyroby znakach akcyzy lub ich znakowaniu i barwieniu,
  2. ilości wyrobów akcyzowych w jednostkach miary właściwych dla ustalenia podstawy opodatkowania, a w przypadku piwa liczbę hektolitrów gotowego wyrobu,
  3. daty: wprowadzenia wyrobów akcyzowych do składu podatkowego, dokonania przeładunku oraz wyprowadzenia wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego,
  4. dane identyfikacyjne środka transportu, z którego wyroby akcyzowe zostały przeładowane, oraz środka transportu, na który wyroby akcyzowe zostały przeładowane,
  5. imię i nazwisko albo nazwę, miejsce zamieszkania albo siedzibę oraz numer identyfikacyjny, w szczególności NIP lub REGON, właściciela wyrobów akcyzowych, innego niż podmiot prowadzący skład podatkowy,
  6. numer referencyjny e-AD, a jeżeli System jest niedostępny - lokalny numer referencyjny umieszczony w dokumencie zastępującym e-AD, albo numer identyfikacyjny dokumentu handlowego, w przypadku wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, na podstawie którego wyroby akcyzowe zostały wprowadzone do składu podatkowego,
  7. kwotę podatku akcyzowego, której pobór został zawieszony.

Zgodnie z § 23 pkt 6 rozporządzenia część ewidencji, dotycząca wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, innych niż wyroby energetyczne magazynowane w jednym zbiorniku z wyrobami o innych statusach, składa się z zestawień danych dotyczących wyrobów akcyzowych wyprowadzonych ze składu podatkowego z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy przez podmiot prowadzący skład podatkowy, z wyłączeniem wyprowadzanych po przeładunku, które zawiera:

  1. nazwy wyprowadzonych wyrobów akcyzowych wraz z ich kodami Nomenklatury Scalonej (CN) oraz informacje o naniesionych na te wyroby znakach akcyzy lub ich znakowaniu i barwieniu,
  2. ilości wyprowadzonych wyrobów akcyzowych w jednostkach miary właściwych dla ustalenia podstawy opodatkowania, a w przypadku piwa liczbę hektolitrów gotowego wyrobu,
  3. datę wyprowadzenia wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego,
  4. numer referencyjny e-AD, a jeżeli System jest niedostępny - lokalny numer referencyjny umieszczony w dokumencie zastępującym e-AD, albo numer identyfikacyjny dokumentu handlowego, w przypadku wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, na podstawie którego wyroby akcyzowe zostały wyprowadzone ze składu podatkowego,
  5. imię i nazwisko albo nazwę, miejsce zamieszkania albo siedzibę oraz numer identyfikacyjny, w szczególności NIP lub REGON, właściciela wyrobów akcyzowych, innego niż podmiot prowadzący skład podatkowy,
  6. kwotę podatku akcyzowego, której pobór został zawieszony.

Z okoliczności przedmiotowej sprawy wynika, że Wnioskodawca jest przedsiębiorstwem specjalizującym się w magazynowaniu paliw płynnych, prowadzącym bazy paliw na terenie całego kraju. Bazy paliw posiadają status składów podatkowych. Spółka składuje paliwa do bieżącej dystrybucji, w ramach zapasów obowiązkowych, a także magazynuje państwowe rezerwy paliw ciekłych. W ramach swojej działalności Spółka zamierza dokonywać przeładunków paliw na terenie swoich składów podatkowych. Czynność przeładunku Spółka zamierza ewidencjonować w ewidencji danego składu podatkowego, o której mowa w art. 138a ustawy.


Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą między innymi ustalenia czy informacje o wyrobach przeładowywanych w składzie podatkowym w procedurze zawieszenia poboru akcyzy Wnioskodawca winien wykazywać w części ewidencji składu podatkowego, o której mowa w § 23 pkt 2 rozporządzenia.


Odnosząc się do przedmiotowych wątpliwości Wnioskodawcy wskazać należy, że zgodnie z powołanymi powyżej przepisami rozporządzenia część ewidencji dotycząca wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, innych niż wyroby energetyczne magazynowane w jednym zbiorniku z wyrobami o innych statusach składa się z zestawień danych dotyczących wyrobów akcyzowych wprowadzonych oraz wyprowadzonych ze składu podatkowego z wyłączeniem wyrobów wprowadzonych wyłącznie w celu dokonania przeładunku oraz wyrobów wyprowadzanych po przeładunku (§ 23 pkt 1 i 6 rozporządzenia). Zatem w ewidencji wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, innych niż wyroby energetyczne magazynowane w jednym zbiorniku z wyrobami o innych statusach, obejmującej zestawienie danych dotyczących wyrobów akcyzowych przeładowywanych w składzie podatkowym wyłączone zostały dane dotyczące wyrobów akcyzowych wprowadzonych do składu podatkowego oraz wyprowadzonych ze składu podatkowego. Tym samym w niniejszej sprawie informacje o wyrobach przeładowywanych w składzie podatkowym w procedurze zawieszenia poboru akcyzy Wnioskodawca winien wykazywać w części ewidencji składu podatkowego, o której mowa w § 23 pkt 2 rozporządzenia.


Zatem stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania oznaczonego we wniosku nr 1 należało uznać za prawidłowe.


Ponadto wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą ustalenia czy zgodnie z § 23 pkt 2 lit. b rozporządzenia w sprawie ewidencji akcyzowych, w części ewidencji dotyczącej wyrobów przeładowywanych w składzie podatkowym należy wskazać informację o ilości wyrobów akcyzowych rzeczywiście przeładowanych (a więc ustalonej po dokonaniu przeładunku) w jednostkach miary właściwych dla ustalenia podstawy opodatkowania oraz czy zgodnie z § 23 pkt 2 lit. g rozporządzenia w sprawie ewidencji akcyzowych, w części ewidencji dotyczącej wyrobów przeładowywanych w składzie podatkowym należy określić kwotę podatku akcyzowego, której pobór został zawieszony w oparciu o informację o ilości wyrobów akcyzowych rzeczywiście przeładowanych (a więc ustalonej po dokonaniu przeładunku).


Stosownie do § 23 pkt 2 lit. b rozporządzenia część ewidencji, dotycząca wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, innych niż wyroby energetyczne magazynowane w jednym zbiorniku z wyrobami o innych statusach, składa się z zestawień danych dotyczących wyrobów akcyzowych przeładowywanych w składzie podatkowym, które zawiera ilości wyrobów akcyzowych w jednostkach miary właściwych dla ustalenia podstawy opodatkowania, a w przypadku piwa liczbę hektolitrów gotowego wyrobu. Jednocześnie zgodnie z § 23 pkt 2 lit. g rozporządzenia przedmiotowa część ewidencji wyrobów akcyzowych składa się z zestawień danych dotyczących wyrobów akcyzowych przeładowywanych w składzie podatkowym, które zawiera kwotę podatku akcyzowego, której pobór został zawieszony.


Mając na uwadze przedstawione we wniosku okoliczności sprawy oraz obowiązujące przepisy prawa podatkowego stwierdzić należy, że w niniejszym przypadku w ewidencji wyrobów akcyzowych przeładowywanych w składzie podatkowym Wnioskodawca winien odnotować ilości przeładowywanych wyrobów akcyzowych w jednostkach miary właściwych dla ustalenia podstawy opodatkowania, a więc rzeczywiście przeładowane ilości wyrobów akcyzowych (po dokonanym przeładunku) zgodnie z § 23 pkt 2 lit. b rozporządzenia. Jednocześnie Wnioskodawca w przedmiotowej ewidencji wyrobów akcyzowych przeładowywanych w składzie podatkowym winien określić kwotę podatku akcyzowego, której pobór został zawieszony w oparciu o informację o ilości wyrobów akcyzowych rzeczywiście przeładowanych (po dokonanym przeładunku) zgodnie z § 23 pkt 2 lit. g rozporządzenia.


Tym samym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania oznaczonego we wniosku nr 2 oraz pytania oznaczonego we wniosku nr 3 należało uznać za prawidłowe.


Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj