Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPB2/415-975/14/MU
z 27 stycznia 2015 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 22 października 2014 r. (data wpływu 27 października 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 19 stycznia 2015 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia płatnika zobowiązanego do sporządzania informacji PIT-11-jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 27 października 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia płatnika zobowiązanego do sporządzania informacji PIT-11. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 19 stycznia 2015 r.


We wniosku tym oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.


W dniu 31 grudnia 2013 r. doszło do wydzielenia spółki Szpital Miejski w M. sp. z o. o. (spółka wydzielona) jako zorganizowanej części przedsiębiorstwa, ze Szpitala Powiatu B. sp. z o.o. (spółka dzielona).

Dzień 31 grudnia 2013 r. jest dniem wydzielenia, bowiem w tym dniu Szpital Miejski w M. sp. z o. o. został wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego.

Zgodnie z § 7 Planu podziału Szpitala w B. z dnia 30 września 2013 r., na spółkę wydzieloną przeszły określone składniki majątku (pasywa i aktywa ) takie jak: rzeczowe aktywa trwałe (nieruchomości, wartości niematerialne i prawne, ruchomości), środki pieniężne, należności, zobowiązania, krótko i długoterminowe rozliczenia czynne i bierne, księgi rachunkowe, dokumentacja medyczna, pracownicy (pracownicy medyczni i administracyjni), zezwolenia, koncesje, umowy, itd. czyli cała infrastruktura szpitala zlokalizowana w M. zdolna do samodzielnego egzystowania i funkcjonowania.

Zgodnie z Planem podziału (§ 7 pkt 3) na Wnioskodawcę z dniem wydzielenia przechodzą „prawa i obowiązki wynikające z umów związanych z działalnością Filii M., wymienione w Załączniku nr 14 do niniejszego Planu podziału pt. „Wykaz umów”, jak również z tych, które zostaną w toku zwykłej działalności Filii M. zawarte przez Spółkę dzieloną pomiędzy dniem 1 sierpnia 2013 r. a dniem wydzielenia, w szczególności zaś umowy zawarte z Narodowym Funduszem Zdrowia, z wyłączeniem jednak tych, które zostaną w toku zwykłej działalności Filii M. całkowicie wykonane lub które wygasną przed dniem wydzielenia”.

Jednocześnie w Planie podziału wskazano, że „dla usunięcia wszelkich wątpliwości, Spółka Dzielona, zostaje, z dniem podziału, zwolniona z wszelkich obowiązków oraz pozbawiona wszelkich praw wynikających z umów, które zgodnie z powyższym podlegają przejęciu przez Spółkę nowo zawiązaną.”

W roku 2013 u Wnioskodawcy tj. w Szpitalu w M. były wykonywane umowy zlecenia przez zleceniobiorców. Umowy te nie były ujęte w Planie podziału i nie były przypisane Wnioskodawcy na podstawie Planu podziału. Jednakże kosztem wykonanych umów zlecenia został obciążony Wnioskodawca. Umowy dotyczyły i były związane ze zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa - Szpital w M. Czynności wynikające z tych umów zlecenia były wykonane u Wnioskodawcy i na jego rzecz. Wnioskodawca był zobowiązany do zapłaty zobowiązań wynikających z tych umów zlecenia. Spółka dzielona do dnia podziału nie wystawiła PIT-11 dla zleceniobiorców, którzy wykonywali czynności u Wnioskodawcy, a których koszt został przypisany do Wnioskodawcy i tym samym Go obciążył.

Zgodnie z Planem podziału Wnioskodawca z dniem 31 grudnia 2013 r. wszedł we wszystkie prawa i obowiązki Spółki dzielonej na podstawie sukcesji uniwersalnej i podatkowej.

Termin wystawienia PIT-11 dla zleceniobiorców za rok 2013 wystąpił po dniu wydzielenia – w roku 2014.

Podsumowując Wnioskodawca wskazuje że;


  1. przedmiotem zawartych umów były czynności wykonywane na składnikach majątku przypisanego w Planie podziału Wnioskodawcy,
  2. umowy nie były przypisane Wnioskodawcy w Planie podziału,
  3. czynności wynikające z tych umów wykonywane były u Wnioskodawcy,
  4. Wnioskodawca został obciążony kosztami tych umów zlecenia,
  5. Wnioskodawca zapłacił za zobowiązania wynikające z tych umów zlecenia,
  6. obowiązek ostatecznego wystawienia PIT-11 za rok 2013 wystąpił po dniu wydzielenia - luty 2014 r.,
  7. Spółka dzielona nie wystawiła PIT-11 dla zleceniobiorców na ich żądanie przed dniem wydzielenia, czyli do dnia 31 grudnia 2013 r.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy Wnioskodawca jest zobowiązany do wystawienia PIT-11 za rok 2013 dla osób zatrudnionych na podstawie umów zlecenia, którzy w roku 2013 wykonywali czynności dla zorganizowanej części przedsiębiorstwa (Szpital w M. - Wnioskodawca) i któremu przypisano koszt wykonywanej przez te osoby pracy i obowiązek zapłaty za te zobowiązania, w sytuacji gdy umowy zlecenia nie były przypisane Szpitalowi w M. w Planie podziału?

Zdaniem Wnioskodawcy, to na Szpitalu w M. - Wnioskodawcy ciążył obowiązek sporządzenia PIT-11 za rok 2013 dla osób, które wykonywały czynności na podstawie zawartych umów zleceń, gdy czynności dotyczyły i były związane ze zorganizowaną częścią wydzielonego przedsiębiorstwa (Szpital w M.), a koszty tych czynności zostały przypisane Wnioskodawcy, mimo, iż umowy te nie były ujęte w Planie podziału.

Na podstawie art. 93c § 1 Ordynacja podatkowa osoby prawne przejmujące lub osoby prawne powstałe w wyniku podziału wstępują, z dniem podziału lub z dniem wydzielenia, we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki osoby prawnej dzielonej pozostające w związku z przydzielonymi im w planie podziału składnikami majątku. W myśl § 2 ww. ustawy przepis § 1 stosuje się, jeżeli majątek przejmowany na skutek podziału, a przy podziale przez wydzielenie - także majątek osoby prawnej dzielonej, stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa.

Wydzielenie Wnioskodawcy spełnia wszystkie przesłanki wskazane w wyżej cytowanym art. 93c Ordynacji podatkowej.

Wydzielono zorganizowaną część przedsiębiorstwa, zdolną do samodzielnego funkcjonowania, zorganizowaną pod względem organizacyjnym, finansowym i funkcjonalnym. Plan podziału przewidywał wydzielenie całego pionu związanego z wykonywaniem usług opieki medycznej istniejącego w wyodrębnionym organizacyjnie i funkcjonalnie Wnioskodawcy, wraz z całą infrastrukturą techniczną, pracownikami, zleceniobiorcami, dokumentami, księgami, itd.

Z dniem wydzielenia Wnioskodawca podjął samodzielną działalność gospodarczą jako kontynuację działalności szpitala, którą wcześniej wykonywał w strukturach Spółki dzielonej.

W związku z tym bezspornym jest fakt, iż z dniem 31 grudnia 2013 r. Wnioskodawca tj. Szpital w M. wstąpił we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki Szpitala w B. pozostające w związku z przydzielonymi mu w Planie podziału, składnikami majątku.

W myśl art. 42 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym płatnicy, w przypadku, gdy nie dokonują rocznego obliczenia podatku, są obowiązani przekazać podatnikowi i urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, - imienne informacje o dochodach sporządzone według ustalonego wzoru (informacja o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy PIT-11).

W związku z tym, iż zleceniobiorcy w roku 2013 wykonywali czynności na podstawie zawartych ze Spółką dzieloną, umów zlecenia, ale czynności te wykonywali u Wnioskodawcy i w związku ze składnikami majątku przypisanym w Planie podziału Wnioskodawcy, koszt ich wykonania obciążył Wnioskodawcę, a więc to Wnioskodawca był zobowiązany do zapłaty za zobowiązania wynikające z tych umów. Spółka dzielona do dnia podziału nie wystawiła PIT-11, obowiązek wystawienia PIT-11 wystąpił po dniu podziału, zatem to Wnioskodawca miał obowiązek, na podstawie art. 93c Ordynacji podatkowej przekazać dla tych zleceniobiorców oraz do właściwych urzędów skarbowych PIT-11 w roku 2014.

Umowy zlecenia wykonane u Wnioskodawcy miały różny termin ich zakończenia. Nie były one ujęte w Planie podziału. Część ich zakończyła się w trakcie roku 2013, część już po wydzieleniu spółki. Ponieważ jednak, obowiązek sporządzenia PIT-11 za rok 2013 nastąpił już po wydzieleniu spółki, tj. do 28 lutego 2014 r., a Spółka dzielona nie wystawiła do dnia podziału PIT-11 dla zleceniobiorców, to fakt zakończenia trwania tych umów w trakcie roku 2013 nie wpływa negatywnie na obowiązek przejęcia na podstawie art. 93c Ordynacji podatkowej obowiązku wystawienia PIT-11 dla wszystkich zleceniobiorców wykonujących czynności w roku 2013 dla Wnioskodawcy.

Ordynacja podatkowa zobowiązuję spółkę wydzieloną do przejęcia i wykonania wszystkich obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego, w tym również obowiązku wystawienia PIT-11 dla zleceniobiorców i przejęcia przez spółkę wydzieloną funkcji płatnika. Z dniem podziału, spółka wydzielona, na podstawie art. 93c Ordynacji podatkowej przejmuje funkcję płatnika nałożoną przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wobec wszystkich zleceniobiorców, którzy wykonywali czynności na rzecz Wnioskodawcy w roku 2013, a czynności związane były z przypisanymi w Planie podziału składnikami majątku. W związku z powyższym, po zakończeniu roku podatkowego spółka wydzielona, jako następca prawny musi przekazać także właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego deklarację roczną o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy PIT-4R obejmującą dane za cały rok podatkowy oraz winna przekazać podatnikowi oraz odpowiednim urzędom skarbowym informacje o dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy PIT-11 obejmujące dane za cały rok podatkowy.

Wnioskodawca wskazuje, że Jego stanowisko potwierdza m. in. Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji z 16 lipca 2010 r. Nr IBPBII/1/415-441/10/ŚS, w której stwierdza, że „po zakończeniu roku podatkowego przejmujący pracodawca, winien przekazać właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego deklarację roczną o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy PIT-4R i informację o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy PIT-11 obejmujące dane za cały rok podatkowy” oraz w interpretacji z 26 marca 2010 r. Nr IBPBII/1/415-976/09/AŻ, w której wskazuje, „iż obowiązki płatnika nałożone przepisami ustawy o podatku dochodowego od osób fizycznych, w tym obowiązek sporządzenia stosownych informacji i obowiązek poboru przez płatników zaliczek na podatek dochodowy, nie ustają lecz przechodzą na nowego płatnika, który przejmując wszystkie obowiązki przejmuje także obowiązek poboru zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz wszelkie inne obowiązki z tym związane”. Tym bardziej, iż nie doszło do wystawienia PIT-11 przez Spółkę dzieloną w trakcie trwania roku 2013.

Przedstawione okoliczności faktycznie powodują, iż Wnioskodawca musi kontynuować obowiązki płatnika nałożone przepisami art. 41 i art. 42 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w stosunku do umów zlecenia, które były wykonane u Wnioskodawcy. Obowiązki płatnika nałożone przepisami ustawy o podatku dochodowego od osób fizycznych, w tym obowiązek poboru przez płatników zaliczek na podatek dochodowy i obowiązek sporządzenia stosownych informacji, nie ustają przez to, iż doszło do wydzielenia spółki, lecz przechodzą na nowego płatnika, który na podstawie sukcesji podatkowej przejmuje z dniem wydzielenia wszystkie prawa i obowiązki wynikające z prawa podatkowego.

Kluczowym argumentem potwierdzającym tę tezę, jest określenie faktycznego wykonywania czynności będących przedmiotem danej umowy zlecenia. Jeżeli czynności te były wykonywane u Wnioskodawcy, koszt tych czynności obciążył Wnioskodawcę, Szpital w M. był zobowiązany do dokonania zapłaty za zobowiązania wynikające z tych umów, zatem to Wnioskodawca jest zobowiązany do przejęcia obowiązku wystawienia PIT-11.

Argumenty te odnoszą się do wszystkich umów zlecenia za rok 2013, które spełniają wyżej wymienione warunki. Niezależnie od tego, czy umowy te uległy rozwiązaniu przed dniem wydzielenia, czy już po tym dniu lub w tym dniu. Sukcesja podatkowa zobowiązuje Spółkę wydzieloną do przejęcia funkcji płatnika od Spółki dzielonej, jeżeli ta nie wystawiła PIT-11 w przedstawionych okolicznościach, na żądanie podatnika, przed dniem podziału.

W ocenie Wnioskodawcy teza ta znajduje potwierdzenie również w interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 7 czerwca 2013 r. Nr ITPB2/415-288/13/IB, w której stwierdzono, że to „na spółce przejmującej ciąży kontynuacja obowiązków nałożonych przepisami art. 32 i 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Podsumowując Wnioskodawca uważa, że jeżeli:


  1. przedmiotem zawartych umów były czynności wykonywane na składnikach majątku przypisanego w Planie podziału Wnioskodawcy,
  2. mimo, iż umowy nie były przypisane Wnioskodawcy w Planie podziału,
  3. czynności wynikające z tych umów wykonywane były u Wnioskodawcy,
  4. Wnioskodawca został obciążony kosztami tych umów zlecenia,
  5. Wnioskodawca zapłacił za zobowiązania wynikające z tych umów zlecenia,
  6. obowiązek ostatecznego wystawienia PIT-11 za rok 2013 wystąpił pod dniu wydzielenia - luty 2014,
  7. Spółka dzielona nie wystawiła PIT-11 dla zleceniobiorców na ich żądanie przed dniem wydzielenia, czyli do dnia 31 grudnia 2013 r.


to on był zobowiązany do wystawiania PIT-11 dla zleceniobiorców od umów zlecenia spełniających powyższe warunki. Stanowisko to potwierdzają tezy art. 93c Ordynacji podatkowej oraz ugruntowane stanowisko interpretacyjne w zakresie sukcesji podatkowej.


W świetle obowiązującego stanu prawnego, stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.


Jak wynika z treści art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.) osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.

Przepis art. 42 ust. 1 ww. ustawy stanowi, iż płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby.

Natomiast w myśl art. 42 ust. 2 ww. ustawy w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2014 r. w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani przesłać podatnikom, o których mowa:


  1. w art. 3 ust. 1, oraz urzędom skarbowym, którymi kierują naczelnicy urzędów skarbowych właściwi według miejsca zamieszkania podatnika - imienne informacje o wysokości dochodu, o którym mowa w art. 41 ust. 1, sporządzone według ustalonego wzoru;
  2. w art. 3 ust. 2a, oraz urzędom skarbowym, którymi kierują naczelnicy urzędów skarbowych właściwi w sprawach opodatkowania osób zagranicznych - imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru, również gdy płatnik w roku podatkowym sporządzał i przekazywał informacje w trybie przewidzianym w ust. 4.


Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że w dniu 31 grudnia 2013 r. doszło do wydzielenia spółki Szpital Miejski w M. sp. z o. o. (spółka wydzielona) jako zorganizowanej części przedsiębiorstwa, ze Szpitala Powiatu B. sp. z o.o. (spółka dzielona).

Dzień 31 grudnia 2013 r. jest dniem wydzielenia, bowiem w tym dniu Szpital Miejski w M. sp. z o. o. został wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego.

Zgodnie z § 7 Planu podziału Szpitala w B. z dnia 30 września 2013 r., na spółkę wydzieloną przeszły określone składniki majątku (pasywa i aktywa ) takie jak: rzeczowe aktywa trwałe (nieruchomości, wartości niematerialne i prawne, ruchomości), środki pieniężne, należności, zobowiązania, krótko i długoterminowe rozliczenia czynne i bierne, księgi rachunkowe, dokumentacja medyczna, pracownicy (pracownicy medyczni i administracyjni), zezwolenia, koncesje, umowy, itd. czyli cała infrastruktura szpitala zlokalizowana w M. zdolna do samodzielnego egzystowania i funkcjonowania.

Zgodnie z Planem podziału (§ 7 pkt 3) na Wnioskodawcę z dniem wydzielenia przechodzą „prawa i obowiązki wynikające z umów związanych z działalnością Filii M., wymienione w Załączniku nr 14 do niniejszego Planu podziału pt. „Wykaz umów”, jak również z tych, które zostaną w toku zwykłej działalności Filii M. zawarte przez Spółkę dzieloną pomiędzy dniem 1 sierpnia 2013 r. a dniem wydzielenia, w szczególności zaś umowy zawarte z Narodowym Funduszem Zdrowia, z wyłączeniem jednak tych, które zostaną w toku zwykłej działalności Filii M. całkowicie wykonane lub które wygasną przed dniem wydzielenia”.

Jednocześnie w Planie podziału wskazano, że „dla usunięcia wszelkich wątpliwości, Spółka Dzielona, zostaje, z dniem podziału, zwolniona z wszelkich obowiązków oraz pozbawiona wszelkich praw wynikających z umów, które zgodnie z powyższym podlegają przejęciu przez Spółkę nowo zawiązaną.”

W roku 2013 u Wnioskodawcy tj. w Szpitalu w M. były wykonywane umowy zlecenia przez zleceniobiorców. Umowy te nie były ujęte w Planie podziału i nie były przypisane Wnioskodawcy na podstawie Planu podziału. Jednakże kosztem wykonanych umów zlecenia został obciążony Wnioskodawca. Umowy dotyczyły i były związane ze zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa - Szpital w M.. Czynności wynikające z tych umów zlecenia były wykonane u Wnioskodawcy i na jego rzecz. Wnioskodawca był zobowiązany do zapłaty zobowiązań wynikających z tych umów zlecenia. Spółka dzielona do dnia podziału nie wystawiła PIT-11 dla zleceniobiorców, którzy wykonywali czynności u Wnioskodawcy, a których koszt został przypisany do Wnioskodawcy i tym samym Go obciążył.

Zgodnie z Planem podziału Wnioskodawca z dniem 31 grudnia 2013 r. wszedł we wszystkie prawa i obowiązki Spółki dzielonej na podstawie sukcesji uniwersalnej i podatkowej.

Termin wystawienia PIT-11 dla zleceniobiorców za rok 2013 wystąpił po dniu wydzielenia – w roku 2014.

Przejście praw i obowiązków podatkowych w sytuacji podziału przez wydzielenie reguluje art. 93c § 1 i § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.). Zgodnie z § 1 tego artykułu osoby prawne przejmujące lub osoby prawne powstałe w wyniku podziału wstępują, z dniem podziału lub z dniem wydzielenia, we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki osoby prawnej dzielonej pozostające w związku z przydzielonymi im, w planie podziału, składnikami majątku.

Przepis § 1 stosuje się, jeżeli majątek przejmowany na skutek podziału, a przy podziale przez wydzielenie - także majątek osoby prawnej dzielonej, stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa (art. 93c § 2 Ordynacji podatkowej).

Z przepisu tego wynika, że przedmiotem sukcesji prawnopodatkowej będą jedynie te prawa i obowiązki dzielonej osoby prawnej, które pozostają w związku z przydzielonymi sukcesorowi w planie podziału składnikami majątku. Przepis ten zakłada możliwość wyodrębnienia praw i obowiązków podatkowych związanych z poszczególnymi zorganizowanymi częściami majątku oraz że tak wyodrębnione zespoły praw i obowiązków są objęte sukcesją. Powyższy przepis wprowadza zatem do systemu podatkowego zasadę sukcesji podatkowej częściowej. Zgodnie z tą zasadą, w przypadku podziału przez wydzielenie, podmiot przejmujący wstępuje we wszystkie prawa i obowiązki podatkowe, które związane są z tą częścią majątku, która jest przejmowana. Należy jednak zwrócić uwagę na to, iż w wyniku podziału przez wydzielenie przejmowane są prawa i obowiązki przewidziane w przepisach prawa podatkowego, ale pod warunkiem, że majątek przejmowany na skutek podziału, a także majątek osoby prawnej dzielonej stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa (art. 93c § 2 Ordynacji podatkowej).

Zatem, gdy dane prawo bądź obowiązek powstało w dniu wydzielenia lub po tej dacie (tj. „pozostaje” w dniu wydzielenia w związku ze składnikami majątku podlegającymi podziałowi), rozliczenia podatkowe z nim związane powinny dotyczyć wyłącznie spółki przejmującej lub nowo zawiązanej.


Mając na uwadze powyższe stwierdzić należy, że Wnioskodawca następca prawny Szpitala w B., na którego przeszły prawa i obowiązki wynikające z przepisów prawa podatkowego, a więc również obowiązki płatnika nałożone przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zobowiązany był do sporządzenia informacji, o których mowa w art. 42 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a więc informacji o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy PIT-11 obejmujących dane za rok podatkowy 2013, których obowiązek wystawienia powstał po dniu wydzielenia - dla zleceniobiorców, którzy w roku 2013 wykonywali czynności dla zorganizowanej części przedsiębiorstwa, w związku ze składnikami majątku przypisanymi w Planie podziału Wnioskodawcy.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj