Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP4/4513-91/16/MK
z 20 maja 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 613 ze zm.) oraz § 7 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z 17 marca 2016 r. (data wpływu 21 marca 2016 r.) uzupełnionego pismem z 12 maja 2016 r. (data wpływu 18 maja 2016 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zastosowania stawki 0 zł do nabywanego wewnątrzwspólnotowo gazu – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 marca 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zastosowania stawki 0 zł do nabywanego wewnątrzwspólnotowo gazu. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 12 maja 2016 r. (data wpływu 18 maja 2016 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

[…] S.A. (dalej: Spółka) jest zarejestrowanym podatnikiem podatku akcyzowego, prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie produkcji kosmetyków oraz artykułów chemii gospodarczej.

W związku z prowadzoną działalnością. Spółka:

  1. nabywa wewnątrzwspólnotowo jako zarejestrowany odbiorca gaz propan - butan (CN 2711 13 97) oraz isopentan-isobutan (CN 2901 10 00);
  2. nabywa ze składów podatkowych znajdujących się na terytorium Polski częściowo skażony alkohol etylowy o kodzie CN 2207 22 00. Alkohol jest skażany skażalnikiem wymienionym w pozycji 19 zał. nr 3 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 września 2013 r. w sprawie dokumentu dostawy, ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, warunków i sposobu ich zwrotu oraz środków skażających alkohol etylowy (Dz. U. z 2013 r. poz. 1108), tzn.: Benzoesan denatonium rozpuszczony w 130 ml alkoholu tert-butylowego (minimalna ilość tego skażalnika dodana do 1 hl alkoholu 100 % vol wynosi 2 g).

W związku z nabywaniem wewnątrzwspólnotowym gazu, jako zarejestrowany odbiorca, Spółka złożyła zabezpieczenie generalne w postaci weksla in blanco. Określony w punkcie 1 gaz Spółka następnie zużywa do napełniania aerozoli, w których umieszczane są produkowane przez Spółkę kosmetyki oraz artykuły chemii gospodarczej oznaczone następującymi kodami CN: 3303 00 90, 3303 00 10, 3307 10 00, 3307 20 00, 3401 30 00, 3305 30 00, 3307 49 00, 3402 20 90.

Spółka zgodnie z art. 85 ust. 2 pkt 2 Ustawy PA w odpowiedzi na złożony wniosek uzyskała od naczelnika urzędu celnego decyzję określającą dopuszczalne normy zużycia gazu dla wyrobów kosmetycznych i artykułów chemii gospodarczej. Nabywany przez Spółkę gaz jest wykorzystywany tylko i wyłącznie w sposób wskazany powyżej.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:

  1. Czy Spółka ma prawo do zastosowania stawki 0 zł do nabywanego wewnątrzwspólnotowo gazu, wykorzystywanego do napełniania pojemników, w których umieszczane są wyprodukowane przez Spółkę kosmetyki i artykuły chemii gospodarczej ?
  2. Czy po 1 stycznia 2016 r. Spółka ma obowiązek utrzymywania zabezpieczenia akcyzowego w związku z nabywaniem wewnątrzwspólnotowym gazu jako zarejestrowany odbiorca ?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Stanowisko Spółki w zakresie pytania nr 1 i uzasadnienie.

Zgodne z art. 2 pkt 13 Ustawy PA, zarejestrowany odbiorca to podmiot, któremu wydano zezwolenie na nabywanie wewnąrzwspólnotowe albo na jednorazowe nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych wysłanych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, zwane dalej odpowiednio „zezwoleniem na nabywanie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca” albo „zezwoleniem na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca”.

Obowiązek podatkowy z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych przez zarejestrowanego odbiorcę powstaje z dniem, w którym wyroby akcyzowe zostały wprowadzone do określonego we właściwym zezwoleniu miejsca odbioru wyrobów akcyzowych (art. 10 ust. 3 Ustawy PA), podatnikiem podatku akcyzowego jest co do zasady osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuj; czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą (art. 13 ust. 1 zd. wstępne).

Oznacza to, że podatnikiem podatku akcyzowego w związku z wewnątrzwspólnotowym nabyciem wyrobów akcyzowych będzie Spółka, jako zarejestrowany odbiorca który tego nabycia dokonuje. Nabywany przez Spółkę gaz objęty kodami CN 2711 13 97 i 2901 1000, zgodnie z art. 86 ust. 1 pkt 2 i 3 Ustawy PA, jest kwalifikowany jako wyrób energetyczny. Tym samym, określając stawkę akcyzy dla tego rodzaju wyrobu należy sięgnąć do art. 89 Ustawy PA.

Zgodnie z art. 89 ust. 1 Ustawy PA, stawki akcyzy na wyroby energetyczne wynoszą dla:

  1. węgla i koksu przeznaczonych do celów opałowych objętych pozycjami CN 2701 27 02 oraz 2704 00 - 1,28 zł/l gigadżul (GJ);
  2. benzyn silnikowych o kodach CN 2710 11 45 lub 2710 11 49 oraz wyrobów powstałych ze zmieszania tych benzyn z biokomponentami, spełniających wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach - 1.565,00 zł/1000 litrów;
  3. (uchylony);
  4. benzyn lotniczych o kodzie CN 2710 11 31, paliw typu benzyny do silników odrzutowych o kodzie CN 2710 11 70 oraz nafty pozostałej o kodzie CN 2710 19 25 - 1.822,00 zł/1000 litrów;
  5. paliw do silników odrzutowych o kodzie CN 2710 19 21 - 1.446,00 zł/l000 litrów;
  6. olejów napędowych o kodzie CN 2710 19 41 oraz wyrobów powstałych ze zmieszania tych olejów z biokomponentami, spełniających wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach - 1.196,00 zł/1000 litrów;
  7. (uchylony);
  8. biokomponentów stanowiących samoistne paliwa, spełniających wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach, przeznaczonych do napędu silników spalinowych, bez względu na kod CN - 1.196,00 zł/1000 litrów;
  9. olejów napędowych przeznaczonych do celów opałowych o kodach CN od 2710 19 41 do 2710 19 49, zabarwionych na czerwono i oznaczonych znacznikiem zgodnie z przepisami szczególnymi - 232,00 zł/1000 litrów;
  10. olejów opalowych o kodach CN od 2710 19 51 do 2710 19 69:
    1. z których 30% lub więcej objętościowo destyluje przy 350°C lub których gęstość w temperaturze 15°C jest niższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny, zabarwionych na czerwono i oznaczonych znacznikiem zgodnie z przepisami szczególnymi - 232,00 zł/1000 litrów,
    2. pozostałych, niepodlegających obowiązkowi barwienia i znakowana na podstawie przepisów szczególnych - 64,00 zł/1000 kilogramów;
  11. olejów smarowych, pozostałych olejów o kodach CN od 2710 19 71 do 2710 19 99, z wyłączeniem wyrobów kodzie CN 2710 19 85 (oleje białe, parafina ciekła) oraz smarów plastycznych zaliczanych do kodu CN 2710 19 99 - 1.180,00 zł/1000 litrów;
  12. gazów przeznaczonych do napędu silników spalinowych:
    1. gazu ziemnego (mokrego) i pozostałych węglowodorów gazowych objętych pozycją CN 2711 oraz gazowych węglowodorów alifatycznych objętych pozycją CN 2901:
      • skroplonych - 695,00 zł/1000 kilogramów,
      • w stanie gazowym - 11,04 zł/l gigadżul (GJ),
    2. wyprodukowanych w składzie podatkowym i spełniających wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach:
      • biogazu, bez względu na kod CN - 0 zł,
      • wodom i biowodoru o kodzie CN 2804 10 00 - 0 zł,
    3. pozostałych - 14,72 zł/1 GJ;
  13. gazu ziemnego (mokrego) i pozostałych węglowodorów gazowych objętych pozycją CN 2711, przeznaczonych do celów opałowych - 1,28 zł/l gigadżul (GJ);
  14. pozostałych paliw silnikowych - 1.822,00 zł/1000 litrów;
  15. pozostałych paliw opałowych:
    1. w przypadku gdy ich gęstość w temperaturze 15°C jest:
      • niższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny - 232,00 zł/1000 litrów,
      • równa lub wyższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny - 64,00 zł/1000 kilogramów,
    2. gazowych -1,28 zł/gigadżul (GJ).


Powyższa regulacja określa zatem stawki podatku akcyzowego właściwe dla danego rodzaju wyrobów akcyzowych energetycznych. Art. 89 ust. 2 stanowi natomiast, że stawka akcyzy na wyroby energetyczne wymienione w załączniku nr 2 do ustawy, inne niż określone w ust. 1 pkt 1-13, przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, wynosi 0 zł, jeżeli wyroby te są:

  1. w posiadaniu podmiotu, który zużywa je w ramach prowadzonej działalności gospodarczej do celów uprawniających do zastosowania zerowej stawki akcyzy;
  2. przemieszczane na terytorium kraju poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy na podstawie dokumentu dostawy ze składu podatkowego do podmiotu, który zużywa je w ramach prowadzonej działalności gospodarczej do celów uprawniających do zastosowania zerowej stawki akcyzy, lub do składu podatkowego od podmiotu, który posiadał je w celu zużycia do tych celów;
  3. przemieszczane na terytorium kraju poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy na podstawie dokumentu dostawy do składu podatkowego w przypadku niedostarczenia ich do podmiotu, który zużywa je w ramach prowadzonej działalności gospodarczej do celów uprawniających do zastosowania zerowej stawki akcyzy;
  4. nabywane wewnątrzwspólnotowo na podstawie uproszczonego dokumentu towarzyszącego lub dokumentu handlowego przez podmiot, który zużywa je w ramach prowadzonej działalności gospodarczej do celów uprawniających do zastosowano zerowej stawki akcyzy;
  5. nabywane wewnątrzwspólnotowo przez zarejestrowanego odbiorcę w celu dostarczenia ich do podmiotu, który zużywa je w ramach prowadzonej działalności gospodarczej do celów uprawniających do zastosowania zerowej stawki akcyzy i przemieszczane do tego podmiotu na terytorium kraju poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy na podstawie dokumentu dostawy;
  6. importowane przez podmiot, który zużywa je w ramach prowadzonej działalności gospodarczej do celów uprawniających do zastosowania zerowej stawki akcyzy;
  7. przeznaczonego sprzedaży detalicznej w opakowanych jednostkowych o pojemności do 5 litrów lub wadze do 5 kilogramów;
  8. importowane lub nabywane wewnątrzwspólnotowo w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów łub wadze do 5 kilogramów przez osobę fizyczną w celach innych niż prowadzenie działalności gospodarczej lub innych niż cele handlowe.

Z powyższych regulacji wynika, że z art. 89 ust. 2 Ustawy PA wynikają następujące warunki zastosowania stawki 0 zł do wyrobów energetycznych:

  1. wyrób energetyczny został wymieniony w zał. nr 2 do Ustawy PA,
  2. wyrób energetyczny nie został wymieniony w art. 89 ust. 1 Ustawy PA,
  3. wyrób energetyczny jest przeznaczony dla celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych,
  4. zaistniała jedna z okoliczności wskazanych w art. 89 ust. 2 pkt 1-8 Ustawy PA.

W odniesieniu do gazu nabywanego przez Spółkę nie ulega wątpliwości, że został on wymieniony w pozycji 21 i 22 załącznika nr 2 do Ustawy PA. Zatem pierwszy z warunków zastosowania stawki 0 zł został spełniony.

W ocenie Spółki spełniony jest również warunek wskazany w punkcie drugim. Nabywany przez Spółkę gaz nie jest bowiem wykorzystywany ani do celów opałowych, ani tez napędowych. Należy zatem przyjąć, że nie został on wymieniony w art. 89 ust. 1 pkt 1-13 Ustawy PA.

Nabywane przez Spółkę wyroby akcyzowe są przeznaczone do napełniania aerozoli, w których umieszczane są produkowane przez Spółkę kosmetyki i artykuły chemii gospodarczej. Są one zatem przeznaczone dla celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych. Tym samym trzeci z warunków również jest spełniony.

Zdaniem Spółki spełniony jest również ostatni z warunków uprawniający do zastosowania stawki 0 zł. Spółka nabywa bowiem wewnątrzwspólnotowo gaz jako zarejestrowany odbiorca w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, a następnie zużyła go do napełniania aerozoli jako podmiot zużywający. Takie działanie wypełnia zatem dyspozycję art. 89 ust. 2 pkt 5 Ustawy PA.

Powyższe wnioski potwierdza również treść uzasadnienia do ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2015 r. poz. 1479), którą z dniem 1 stycznia 2016 r. znowelizowano Ustawę PA.

W tej nowelizacji doprecyzowano art. 89 ust. 2 poprzez określenie katalogu przypadków, w których stawka akcyzy na wyroby energetyczne wymienione w załączniku nr 2 do ustawy, inne niż określone w art. 89 ust. 1 pkt 1-13, przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych - wynosi 0 zł.

Jak czytamy w uzasadnieniu: „Opodatkowanie wyrobów energetycznych, o których mowa wyżej, zerową stawką akcyzy jest uzależnione od ich przeznaczenia do celów innych niż napędowe lub opałowe. Przeznaczenie wyrobów energetycznych do określonych celów oznacza zamiar ich zużycia do tych celów i zostaje ostatecznie zrealizowane w momencie zużycia do wskazanych celów. W związku z tym przyjęto, że stawka akcyzy dla wyrobów akcyzowych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, innych niż określone w art. 89 ust. 1 pkt 1-13, przeznaczonych do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, będzie wynosiła 0 zł, gdy wyroby te będą nabywane przez podmiot, który będzie zużywał je w ramach prowadzonej działalności gospodarczej do celów uprawniających do zastosowania zerowej stawki akcyzy (np. nabycie ze składu podatkowego na terytorium kraju lub w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego), jak również gdy będą w posiadaniu takiego podmiotu.”

W związki z powyższym, Spółka wnosi o potwierdzenie prawidłowości stanowiska przedstawionego na wstępie.

Stanowisko Spółki w zakresie pytania nr 2 i uzasadnienie.

Zgodnie z art. 63 ust. la Ustawy PA, który wszedł w życie dnia l stycznia 2016 r, obowiązek złożenia zabezpieczenia akcyzowego nie dotyczy wyrobów akcyzowych opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie. Zdaniem Spółki, w świetle powyższej regulacji, Spółka jako uprawniona do zastosowania stawki 0 zł z uwagi na przeznaczenie nabywanego wyrobu energetycznego, nie jest zobligowana do złożenia/utrzymywania zabezpieczenia akcyzowego z tego tytułu. Powyższe wnioski potwierdza także projekt uzasadnienia do ustawy nowelizującej Ustawę PA, w którym czytamy: „ Art. 63 ust. la – w dodanym przepisie zawarto regulację, zgodne z którą obowiązek złożenia zabezpieczenia akcyzowego w kwocie pokrywającej mogące powstać zobowiązanie podatkowe albo mogące powstać zobowiązanie podatkowe i opłatę paliwową, której obowiązek zapłaty może powstać nie będzie dotyczył wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na przeznaczenie.

Skutkiem dodania tego przepisu kwota mogących powstać zobowiązań podatkowych oraz opłat paliwowych, których obowiązek zapłaty może powstać w stosunku do tych wyrobów, nie będzie wliczana do ustalanej wysokości składanego zabezpieczenia akcyzowego oraz nie będzie obciążała złożonego zabezpieczenia w trakcie jego stosowania.”

W opublikowanej na stronie internetowej Ministerstwa Finansów informacji także można zapoznać się w publikacji z dnia 26 stycznia 2016 roku pod tytułem „Zmiany przepisów akcyzowych od dnia 1 stycznia 2016 r”, że: Nowelizacja, która weszła w życie w dniu 1 stycznia 2016 r. zasadniczo realizuje postulaty przedsiębiorców z branży wyrobów akcyzowych i w założeniu powinna ułatwić im prowadzenie działalności gospodarczej poprzez uproszczenie procedur i eliminację niektórych obowiązków administracyjnych.

Ustawa wprowadziła również regulacje o charakterze uszczelniającym, tj. przepisy dotyczące pośredniczących podmiotów tytoniowych, które powinny ograniczyć działalność „szarej strefy” w obszarze obrotu suszem tytoniowym i spowodowane tym straty dla budżetu państwa.

I.Najważniejsze zmiany o charakterze upraszczającym i ułatwiającym:

(…)

17.Zmiany w zakresie stosowania zabezpieczeń akcyzowych polegające na:

  1. zniesieniu obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego przy przemieszczaniu wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy oraz opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na przeznaczenie,
  2. umożliwieniu stosowania zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego po upływie terminu jego ważności do czasu rozstrzygnięcia przez naczelnika urzędu celnego wniosku o jego przedłużenie, nie dłużej jednak niż 90 dni po upływie tego terminu,
  3. wydłużeniu terminu i uelastycznieniu częstotliwości aktualizacji wysokości złożonego zabezpieczenia ryczałtowego przynajmniej raz w roku, zamiast co 6 miesięcy,
  4. umożliwieniu zwolnienia zabezpieczenia generalnego z obciążenia praktycznie w każdym urzędzie celnym, w którym naczelnik urzędu celnego będzie miał możliwość wiarygodnego potwierdzenia w systemie teleinformatycznym lub na podstawie dokumentów, że zobowiązanie podatkowe, którym było obciążone to zabezpieczenie, zostało zapłacone.

http://www.finanse.mf.gov.pl/akcyza/wyjasnienia-i-komunikaty/- /asset_publisher/Id8O/content/zmiany-przepisow-akcyzowych-od-dnia-1-stycznia-2016-r?redirect=http%3A%2F%2Fwww.finanse.mf.gov.pl%2Fakcyza%2Fwyjasnienia-i-komunikaty%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_Id8O%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-2%26p_p_col_count%3D1#p_p_id_101_INSTANCE_Id8O_

W związku z powyższym, Spółka wnosi o potwierdzenie prawidłowość stanowiska przedstawionego na wstępie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy:

  • stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
  • zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

W przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego, zmiany stanu prawnego, jak również w przypadku ustalenia w toku prowadzonego postępowania podatkowego odmiennego stanu sprawy niż przedstawiony we wniosku, udzielona interpretacja traci swą aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z dnia 14 marca 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj