Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP4/4513-252/16-1/MK
z 22 września 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 613 ze zm.) oraz § 7 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z 29 czerwca 2016 r. (data wpływu 4 lipca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie stosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 lipca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie stosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

P.(„Spółka”) jest firmą farmaceutyczną, która do wytwarzania produktów leczniczych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2008 r. Nr 45, poz. 271, z późn. zm.) wykorzystuje zioła świeże i suche. Spółka produkuje również m.in. komponenty do produkcji produktów leczniczych i suplementy diety. Do wytwarzania w szczególności produktów leczniczych oraz komponentów produktów leczniczych na bazie ziół Spółka używa alkoholu etylowego (CN 2208 albo CN 2207). Alkohol etylowy stanowi ekstrahent przy produkcji ziołowych produktów leczniczych, komponentów produktów leczniczych, czy też suplementów diety. Przeważnie są to produkty o rzeczywistej zawartości alkoholu przekraczającej 1,2% obj.

Spółka posiada zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego i zgodnie z tym zezwoleniem może prowadzić działalność produkcyjną i magazynową m.in. alkoholu etylowego w rozumieniu art. 20 dyrektywy Rady 92/83/EWG z dnia 19 października 1992 r. w sprawie harmonizacji struktury podatków akcyzowych od alkoholu i napojów alkoholowych („Dyrektywa 92/83/EWG”). Jednocześnie w bazie SEED (System Wymiany Danych Dotyczących Akcyzy) Spółka jest zgłoszona jako uprawniona do produkcji, magazynowania, przyjmowania oraz dokonywania wysyłki m.in. następujących wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy:

  1. napoje spirytusowe w rozumieniu art. 20 tiret pierwsze, drugie i trzecie dyrektywy 92/83/EWG (kod wyrobu: S200),
  2. alkohol etylowy w rozumieniu art. 20 tiret pierwsze Dyrektywy 92/83/EWG, objęty kodami CN 2207 i 2208, inny niż napoje spirytusowe (kod wyrobu: S300),
  3. wyroby zawierające alkohol etylowy w rozumieniu art. 20 tiret pierwsze Dyrektywy 92/83/EWG, objęte kodami CN innymi niż 2207 i 2208 (kod wyrobu: S500).

Spółka dokonała jednej transakcji nabycia wewnątrzwspólnotowego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy alkoholu etylowego (CN 2208 i CN 2207) stanowiącego składnik wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej (tj. wyrobu o kodzie CN 1302). Nabyty alkohol etylowy, stanowiący wyrób akcyzowy o kodzie S500, został odebrany w składzie podatkowym prowadzonym przez Spółkę i jest w tym składzie magazynowany w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.

Spółka zamierza na większą skalę magazynować, przyjmować oraz dokonywać wysyłki w procedurze zawieszenia poboru akcyzy alkoholu etylowego stanowiącego składnik wyrobu należącego do innego działu CN - alkoholu etylowego w rozumieniu art. 20 tiret pierwsze Dyrektywy 92/83/EWG i art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym (wyrób akcyzowy o kodzie S500). Spółka zamierza też produkować wyroby akcyzowe o kodzie S500, tj. alkohol etylowy (CN 2208 i CN 2207) stanowiący składnik wyrobu należącego do innego działu CN w składzie podatkowym w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. Produkowane wyroby akcyzowe o kodzie S500 będą przede wszystkim stanowiły komponenty do wytwarzania produktów leczniczych.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy Spółka jest uprawniona do produkcji, magazynowania, przyjmowania oraz dokonywania wysyłki alkoholu etylowego (CN 2208 i CN 2207) stanowiącego składnik wyrobu należącego do innego działu CN (np. wyrobu o kodzie CN 1302) w procedurze zawieszenia poboru akcyzy?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Zdaniem Spółki, jest ona uprawniona do produkcji, magazynowania, przyjmowania oraz dokonywania wysyłki alkoholu etylowego (CN 2208 i CN 2207) stanowiącego składnik wyrobu należącego do innego działu CN (np. do działu CN 13) w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.

Zgodnie z art. 93 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 752 z późn. zm.) („Ustawa o podatku akcyzowym) do alkoholu etylowego w rozumieniu tej ustawy zalicza się:

  1. wszelkie wyroby o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2 % objętości, objęte pozycjami CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej;
  2. wyroby objęte pozycjami CN 2204,2205 i 2206 00, o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 22 % objętości;
  3. napoje zawierające rozcieńczony lub nierozcieńczony alkohol etylowy.

Zatem definicja ta obejmuje również alkohol etylowy objęty pozycjami CN 2207 i 2208 stanowiący część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej, jeżeli rzeczywista zawartość alkoholu w tym wyrobie przekracza 1,2% obj.

Również w rozumieniu wyroby art. 20 tiret pierwsze Dyrektywy 92/83/EWG przez pojęcie "alkohol etylowy" rozumie się wszelkie produkty o rzeczywistej zawartości alkoholu przekraczającej 1,2 % obj., oznaczone kodami taryfowymi CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to produkty stanowiące część produktu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej.

Wobec powyższego nie ma wątpliwości, że alkohol etylowy objęty kodem CN 2208 i CN 2207 zawarty w wyrobie nieakcyzowym jest nadal wyrobem akcyzowym.

Natomiast w świetle przepisów art. 40 ust. 1, 2 i 2a ustawy o podatku akcyzowym procedura zawieszenia poboru akcyzy ma zastosowanie między innymi, jeżeli wyroby akcyzowe są:

  1. w składzie podatkowym, w tym również w wyniku zwrotu przez podmiot pośredniczący albo podmiot zużywający,
  2. przemieszczane między składami podatkowymi na terytorium kraju,
  3. przemieszczane, w celu dokonania eksportu, ze składu podatkowego na terytorium kraju do urzędu celnego na terytorium kraju, który nadzoruje faktyczne wyprowadzenie tych wyrobów poza terytorium Unii Europejskiej;
  4. ze składu podatkowego na terytorium kraju do składu podatkowego na terytorium państwa członkowskiego;
  5. ze składu podatkowego na terytorium państwa członkowskiego do składu podatkowego na terytorium kraju.

Zgodnie art. 40 ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym procedurę zawieszenia poboru akcyzy stosuje się do wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy. W załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym został wymieniony alkohol etylowy odpowiednio pod poz. 5 i 6 objęty kodem CN 2207 i CN 2208.

Wobec tego procedura zawieszenia poboru akcyzy ma zastosowanie do alkoholu etylowego objętego pozycją CN 2207 albo CN 2208 - wyrobu akcyzowego - stanowiącego składnik wyrobu należącego do innego działu CN.

Powyższe wnioski są też zgodne z przepisami prawa europejskiego. W świetle art. 1 lit. b dyrektywy Rady 2008/118/WE z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie ogólnych zasad dotyczących podatku akcyzowego, uchylająca dyrektywę 92/12/EWG („Dyrektywa 2008/118/WE”) wyrobami akcyzowymi jest alkohol i napoje alkoholowe objęte dyrektywami 92/83/EWG i 92/84/EWG. Zgodnie z już cytowanym art. 20 Dyrektywy 92/83/EWG przez pojęcie „alkohol etylowy” rozumie się m.in.: wszelkie produkty o rzeczywistej zawartości alkoholu przekraczającej 1,2% obj., oznaczone kodami taryfowymi CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to produkty stanowiące część produktu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej. Stosownie zaś do art. 15 ust. 2 Dyrektywy 2008/118/WE produkcja, przetwarzanie i przechowywanie wyrobów akcyzowych, jeżeli podatek akcyzowy nie został zapłacony, mają miejsce w składzie podatkowym. Natomiast na podstawie art. 17 ust. 1 Dyrektywy 2008/118/WE wyroby akcyzowe mogą być przemieszczane w procedurze zawieszenia poboru akcyzy na terytorium Wspólnoty, także wtedy, gdy wyroby przemieszczane są przez państwo lub terytorium trzecie min. ze: ze składu podatkowego do:

  1. innego składu podatkowego;
  2. zarejestrowanego odbiorcy;
  3. miejsca, z którego wyroby akcyzowe opuszczają terytorium Wspólnoty, zgodnie z art. 25 ust. 1;
  4. odbiorcy, o którym mowa w art. 12 ust. 1, jeśli wyroby są wysyłane z innego państwa członkowskiego.

Zatem również w świetle przepisów Dyrektywy 2008/118/WE alkohol etylowy (wyrób akcyzowy) zawarty w wyrobie należącym do innego działu CN powinien, co do zasady, być objęty procedurą zawieszenia poboru akcyzy w składzie podatkowym oraz może być przemieszczany w procedurze zawieszenia poboru akcyzy z tego składu podatku podatkowego. Potwierdza to pismo Komisji Europejskiej z dnia 23 listopada 2015 r., nr Ares(2015) 5295825, którego kopia wraz z tłumaczeniem przysięgłym została załączona do niniejszego wniosku. Komisja Europejska w tym piśmie jednoznacznie wskazała, że alkohol etylowy zawarty w wyrobie nieakcyzowym powinien, co do zasady, być produkowany i wysyłany w procedurze zawieszenia poboru akcyzy w świetle przepisów dyrektywy Rady 92/83/EWG i dyrektywy Rady 2008/118/WE.

Jednocześnie zgodnie z przepisami rozporządzenia Komisji (WE) Nr 684/2009 z dnia 24 lipca 2009 r. w sprawie wykonania dyrektywy Rady 2008/118/WE w odniesieniu do skomputeryzowanych procedur przemieszczania wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, w przypadku przemieszczania alkoholu etylowego (wyrobu akcyzowego) stanowiącego składnik wyroby nieakcyzowego w e-AD należy wskazać, że wyrób akcyzowy należy do kategorii S500, a w polu 17c e-AD nie wskazuje się wówczas wyrobu z listy wyrobów akcyzowych.

Z powyższych regulacji jednoznacznie wynika, że Spółka jest uprawniona do produkcji i przemieszczania w procedurze zawieszenia poboru akcyzy alkoholu etylowego (CN 2207 lub CN 2208) stanowiącego składnik wyrobu należącego do innego działu CN, czyli alkoholu etylowego w rozumieniu art. 20 tiret pierwsze Dyrektywy 92/83/EWG i art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym (wyrób o kodzie S500).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 752 ze zm.) zwanej dalej „ustawą” – ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, wyrobami akcyzowymi są wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

W załączniku nr 1 do ustawy w poz. 17, 18 i 43 wskazano:

  • pod kodem CN 2207 - alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu 80% obj. lub większej; alkohol etylowy i pozostałe wyroby alkoholowe, o dowolnej mocy, skażone;
  • pod kodem 2208 - alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu mniejszej niż 80% obj.; wódki, likiery i pozostałe napoje spirytusowe;
  • bez względu na kod CN wyrobu zawierającego alkohol etylowy - alkohol etylowy zawarty w wyrobach niebędących wyrobami akcyzowymi o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% obj.

Z kolei w załączniku nr 2 do ustawy stanowiącym wykaz wyrobów akcyzowych, do których stosuje się procedurę zawieszenia poboru akcyzy i których produkcja odbywa się w składzie podatkowym, o których mowa w dyrektywie Rady 92/12/EWG w poz. 17 i 18 wymieniono:

  • pod kodem CN 2207 - alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu 80% obj. lub większej; alkohol etylowy i pozostałe wyroby alkoholowe, o dowolnej mocy, skażone
  • pod kodem CN 2208 - alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu mniejszej niż 80% obj.; wódki, likiery i pozostałe napoje spirytusowe.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 10, 11 i 12 ustawy:

  • skład podatkowy - miejsce, w którym określone wyroby akcyzowe są: produkowane, magazynowane, przeładowywane lub do którego wyroby te są wprowadzane, lub z którego są wyprowadzane - z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy; w przypadku składu podatkowego znajdującego się na terytorium kraju miejsce to jest określone w ezwoleniu wydanym przez właściwego naczelnika urzędu celnego;
  • podmiot prowadzący skład podatkowy - podmiot, któremu wydano zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego;
  • procedura zawieszenia poboru akcyzy - procedurę stosowaną podczas produkcji, magazynowania, przeładowywania i przemieszczania wyrobów akcyzowych, w trakcie której, gdy są spełnione warunki określone w przepisach niniejszej ustawy i aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie, z obowiązku podatkowego nie powstaje zobowiązanie podatkowe.

W myśl art. 40 ust. 1 pkt 1 ustawy, procedura zawieszenia poboru akcyzy ma zastosowanie, jeżeli:

1. wyroby akcyzowe są:

  1. w składzie podatkowym, w tym również w wyniku zwrotu przez podmiot pośredniczący albo podmiot zużywający,
  2. przemieszczane między składami podatkowymi na terytorium kraju,
  3. przemieszczane, w celu dokonania eksportu, ze składu podatkowego na terytorium kraju do urzędu celnego na terytorium kraju, który nadzoruje faktyczne wyprowadzenie tych wyrobów poza terytorium Unii Europejskiej;

Zgodnie z art. 40 ust. 2 ustawy procedura zawieszenia poboru akcyzy ma również zastosowanie, jeżeli wyroby akcyzowe są przemieszczane:

  1. ze składu podatkowego na terytorium kraju do składu podatkowego na terytorium państwa członkowskiego;
  2. ze składu podatkowego na terytorium państwa członkowskiego do składu podatkowego na terytorium kraju;
  3. w celu dokonania eksportu, ze składu podatkowego na terytorium kraju przez terytorium państw członkowskich do urzędu celnego, który nadzoruje faktyczne wyprowadzenie tych wyrobów poza terytorium Unii Europejskiej;
  4. ze składu podatkowego na terytorium państwa członkowskiego do urzędu celnego na terytorium kraju, który nadzoruje faktyczne wyprowadzenie tych wyrobów poza terytorium Unii Europejskiej;
  5. ze składu podatkowego na terytorium państwa członkowskiego przez terytorium kraju do urzędu celnego na terytorium innego państwa członkowskiego, który nadzoruje faktyczne wyprowadzenie tych wyrobów poza terytorium Unii Europejskiej;
  6. ze składu podatkowego na terytorium kraju do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego będącego podmiotem upoważnionym przez właściwe władze podatkowe tego państwa członkowskiego Unii Europejskiej do otrzymywania wyrobów akcyzowych w ramach procedury zawieszenia poboru akcyzy lub do podmiotów objętych zwolnieniem od akcyzy wynikającym z art. 31 ust. 1;
  7. ze składu podatkowego na terytorium państwa członkowskiego do określonego we właściwym zezwoleniu miejsca ich odbioru przez zarejestrowanego odbiorcę na terytorium kraju lub do podmiotów objętych zwolnieniem od akcyzy wynikającym z art. 31 ust. 1;
  8. przez terytorium kraju między składami podatkowymi na terytorium państw członkowskich;
  9. przez terytorium kraju ze składu podatkowego na terytorium państwa członkowskiego do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego będącego podmiotem upoważnionym przez właściwe władze podatkowe tego państwa członkowskiego Unii Europejskiej do otrzymywania wyrobów akcyzowych w ramach procedury zawieszenia poboru akcyzy lub do podmiotów objętych zwolnieniem od akcyzy wynikającym z art. 31 ust. 1;
  10. w przypadku importu i dopuszczenia do obrotu, z miejsca importu na terytorium kraju, przez zarejestrowanego wysyłającego do:
    1. składu podatkowego na terytorium państwa członkowskiego,
    2. nabywcy na terytorium państwa członkowskiego będącego podmiotem upoważnionym przez właściwe władze podatkowe tego państwa członkowskiego Unii Europejskiej do otrzymywania wyrobów akcyzowych w ramach procedury zawieszenia poboru akcyzy,
    3. podmiotów objętych zwolnieniem od akcyzy wynikającym z art. 31 ust. 1,
    4. urzędu celnego na terytorium państwa członkowskiego, który nadzoruje faktyczne wyprowadzenie tych wyrobów poza terytorium Unii Europejskiej;
  11. w przypadku importu i dopuszczenia do obrotu, z miejsca importu na terytorium państwa członkowskiego, przez zarejestrowanego wysyłającego do:
    1. składu podatkowego na terytorium kraju,
    2. określonego we właściwym zezwoleniu miejsca odbioru tych wyrobów przez zarejestrowanego odbiorcę,
    3. podmiotów objętych zwolnieniem od akcyzy wynikającym z art. 31 ust. 1,
    4. urzędu celnego na terytorium kraju, który nadzoruje faktyczne wyprowadzenie tych wyrobów poza terytorium Unii Europejskiej,
    5. urzędu celnego na terytorium państwa członkowskiego, który nadzoruje faktyczne wyprowadzenie tych wyrobów poza terytorium Unii Europejskiej, przez terytorium kraju.


Procedura zawieszenia poboru akcyzy ma również zastosowanie, jeżeli w ramach przemieszczania wyrobów akcyzowych, o którym mowa w ust. 2, wyroby te są przemieszczane przez terytorium państwa trzeciego - art. 40 ust. 2a ustawy.

Procedurę zawieszenia poboru akcyzy stosuje się do wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy, w tym opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, z zastrzeżeniem art. 47 ust. 1. W przypadku wyrobów akcyzowych oznaczonych kodami CN 2710 11 21, 2710 11 25 oraz 2710 19 29 procedurę zawieszenia poboru akcyzy stosuje się, jeżeli wyroby te są przemieszczane luzem - art. 40 ust. 5 ustawy.

W myśl art. 41 ust. 1 ustawy, jeżeli procedura zawieszenia poboru akcyzy jest związana z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych, warunkiem jej zastosowania jest:

  1. zastosowanie e-AD albo dokumentu zastępującego e-AD;
  2. złożenie we właściwym urzędzie celnym zabezpieczenia akcyzowego.

Stosownie do art. 92 ustawy, do napojów alkoholowych w rozumieniu ustawy zalicza się alkohol etylowy, piwo, wino, napoje fermentowane oraz wyroby pośrednie.

Zgodnie z art. 93 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, do alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy zalicza się:

  1. wszelkie wyroby o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, objęte pozycjami CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej;
  2. wyroby objęte pozycjami CN 2204, 2205 i 2206 00, o rzeczywistej objętości mocy alkoholu przekraczającej 22% objętości;
  3. napoje zawierające rozcieńczony lub nierozcieńczony alkohol etylowy.

Mając zatem na uwadze powyższe przepisy oraz opis sprawy przedstawiony przez Wnioskodawcę wskazać należy, że procedura zawieszenia poboru akcyzy obejmuje wyroby akcyzowe określone w załączniku nr 2 do ustawy w tym m.in. wymieniony w poz. 17 pod kodem CN 2207 alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu 80% obj. lub większej; alkohol etylowy i pozostałe wyroby alkoholowe, o dowolnej mocy, skażone i w poz. 18 pod kodem CN 2208 alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu mniejszej niż 80% obj.; wódki, likiery i pozostałe napoje spirytusowe.

Art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy wskazuje dwie przesłanki, które muszą być łącznie spełnione, aby dany wyrób stanowił alkohol etylowy w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym - pierwszą z nich jest zawartość w wyrobie alkoholu etylowego w ilości przekraczającej 1,2% objętości, drugą - klasyfikacja wyrobu do kodu CN 2207 i 2208. Tym samym za alkohol etylowy uznaje się w każdym przypadku czysty alkohol etylowy i wszelkie wyroby o rzeczywistej zawartości alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, klasyfikowane do pozycji CN 2208 i 2207, a ponadto alkohol etylowy zawarty (w ilości powyżej 1,2% objętości) w innych wyrobach, objętych innymi pozycjami CN niż wskazane powyżej (np. w aromatach, lekach, płynach do spryskiwaczy).

Podkreślić jednocześnie należy, że w tym drugim przypadku definicja alkoholu etylowego obejmuje wyłącznie alkohol etylowy zawarty w tych innych wyrobach.

Wobec powyższego zgodzić się należy z Wnioskodawcą, że procedura zawieszenia poboru akcyzy ma zastosowanie do alkoholu etylowego objętego pozycją CN 2207 albo CN 2208 - wyrobu akcyzowego - stanowiącego składnik wyrobu należącego do innego działu CN (w ilości powyżej 1,2% objętości). Zatem Spółka jest uprawniona do produkcji, magazynowania, przyjmowania oraz dokonywania wysyłki alkoholu etylowego (CN 2208 i CN 2207) stanowiącego składnik wyrobu należącego do innego działu CN w procedurze zawieszenia poboru akcyzy przy spełnieniu pozostałych warunków przewidzianym przepisami ustawy.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy uznać należy za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 718). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj