Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
2461-IBPP4.4513.322.2016.1.EK
z 23 listopada 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 7 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r. poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z 29 sierpnia 2016 r. (data wpływu do tut. Organu 19 września 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zastosowania zwolnienia od akcyzy – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 września 2016 r. wpłynął do tut. Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zastosowania zwolnienia od akcyzy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi Skład Podatkowy. Działalność gospodarcza polega m. in. na zakupie alkoholu etylowego, skażaniu go, produkcji produktów na jego bazie, dostarczaniu alkoholu etylowego czystego i skażonego - zwolnionego od podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie, do podmiotów zużywających, po spełnieniu warunków zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie, całkowicie skażonego oraz produktów na jego bazie. W związku z wejściem w życie Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 7 lipca 2016 r. Dz.U. z 2016 r. poz. 1028 zmieniającego rozporządzenie w sprawie dokumentu dostawy, warunków i sposobu zwrotu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz środków skażających alkohol etylowy wnioskodawca ma wątpliwości co do zdarzenia przyszłego.

Wnioskodawca chciałby skażać alkohol etylowy skażalnikami wymienionymi w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 7 lipca 2016 r. Dz.U. z 2016 r. poz. 1028, a następnie dostarczać skażony alkohol etylowy zwolniony od akcyzy ze względu na przeznaczenie do podmiotów zużywających (po spełnieniu ustawowych warunków zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie), które wykorzystałyby alkohol etylowy skażony do produkcji wyrobów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi oraz zgodnie z par. 9 i par. 10 Rozporządzenia Ministra Finansów z 8 lutego 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego Dz.U. z 2015 poz. 195 z późn. zmianami np. do procesów produkcyjnych, pod warunkiem że produkt końcowy nie zawiera alkoholu, do badań naukowych, celów naukowych, jako próbki do analiz, przy czynnościach leczniczych lub do zabiegów dezynfekcyjnych powierzchni i przedmiotów mających bezpośredni kontakt z pacjentem.

Zgodnie z art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym zwalnia się od akcyzy ze względu na przeznaczenie alkohol etylowy skażony środkami skażającymi określonymi przez Ministra Finansów spośród środków dopuszczonych do skażania alkoholu etylowego na podstawie odrębnych przepisów i wykorzystywany do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 7 lipca 2016 r. Dz.U. z 2016 r. poz. 1028 wskazuje środki skażające alkohol etylowy służące do stosowania zwolnień od akcyzy, ale skażony alkohol etylowy musi być wykorzystywany do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi oraz klasyfikowanych do poszczególnych podklas Polskiej Klasyfikacji Działańości PKD. Wątpliwość Wnioskodawcy dotyczy sytuacji gdy alkohol etylowy skażony zgodnie Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 7 lipca 2016 r. Dz.U. z 2016 r. poz. 1028 będzie używany przez podmiot zużywający do celów określonych par. 9 i par. 10 Rozporządzenia Ministra Finansów z 8 lutego 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego Dz. U. z 2015 poz. 195 z późn. - do badań naukowych, celów naukowych (i pozostałe przypadki określone w rozporządzeniu).

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy alkohol etylowy skażony środkami skażającymi wymienionymi w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 7 lipca 2016 r. Dz.U. z 2016 r. poz. 1028 będzie zwolniony od akcyzy (po spełnieniu ustawowych warunków zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na przeznaczenie określonych w art. 32 ust. 5-11 ustawy podatku akcyzowym) również w przypadku użycia alkoholu etylowego skażonego przez podmiot zużywający do celów wskazanych w par. 9 i par. 10 Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego?

Zdaniem Wnioskodawcy, alkohol etylowy skażony skażalnikami wymienionymi w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 7 lipca 2016 r. Dz. U. z 2016 r. poz. 1028 dostarczony do podmiotu zużywającego, i użyty zgodnie z par. 9 i par. 10 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 8 lutego 2013 r. Dz. U. z 2015 r. poz. 195 z poźn. zmianami po spełniu ustawowych warunków zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie określonych w art. 32 ust. 5-11, będzie zwolniony od akcyzy. Wnioskodawca swoje stanowisko opiera na ustawowej definicji napojów alkoholowych i alkoholu etylowego. Zgodnie z art. 92 ustawy o podatku akcyzowym „Do napojów alkoholowych w rozumieniu ustawy zalicza się alkohol etylowy, piwo, wino, napoje fermentowane oraz wyroby pośrednie” oraz z art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy „Do alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy zalicza się: wszelkie wyroby o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, objęte pozycjami CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej; „Ponadto zgodnie z załącznikiem nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym poz. 17 do kodu CN 2207 zalicza się alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu 80% obj. lub większej; alkohol etylowy i pozostałe wyroby alkoholowe, o dowolnej mocy, skażone. Biorąc pod uwagę powyższe w pojęciu napojów alkoholowych oraz alkoholu etylowego mieści się alkohol etylowy skażony. Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego reguluje zwolnienia od akcyzy wynikające z przepisów prawa Unii Europejskiej. Dlatego Wnioskodawca uważa, że alkohol etylowy skażony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 7 lipca 2016 r. Dz.U. z 2016 r. poz. 1028 będzie zwolniony od akcyzy ze względu na przeznaczenie nie tylko w przypadku wykorzystania do produkcji wyrobów nieprzeznaczonych do konsumpcji przez ludzi ale również w przypadkach określonych w par. 9 i par. 10 Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego Dz.U. z 2015 r. poz. 195 z późn. zmianami.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz.U. z 2014 r. poz. 752 ze zm.) wyroby akcyzowe oznaczają - wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Jednocześnie w poz. 43 ww. załącznika jako wyrób akcyzowy określony został (bez względu na kod CN wyrobu zawierającego alkohol etylowy) alkohol etylowy zawarty w wyrobach niebędących wyrobami akcyzowymi o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% obj.

Z kolei w załączniku nr 2 do ustawy stanowiącym wykaz wyrobów akcyzowych, do których stosuje się procedurę zawieszenia poboru akcyzy i których produkcja odbywa się w składzie podatkowym, o których mowa w dyrektywie Rady 92/12/EWG w poz. 17 wymieniono pod kodem CN 2207 - alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu 80% obj. lub większej; alkohol etylowy i pozostałe wyroby alkoholowe, o dowolnej mocy, skażone.

Stosownie do art. 92 ustawy, do napojów alkoholowych w rozumieniu ustawy zalicza się alkohol etylowy, piwo, wino, napoje fermentowane oraz wyroby pośrednie.

Do alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy zalicza się:

  1. wszelkie wyroby o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, objęte pozycjami CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej;
  2. wyroby objęte pozycjami CN 2204, 2205 i 2206 00, o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 22% objętości;
  3. napoje zawierające rozcieńczony lub nierozcieńczony alkohol etylowy (art. 93 ustawy).

Stosownie do art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy, zwalnia się od akcyzy ze względu na przeznaczenie alkohol etylowy skażony środkami skażającymi, określonymi przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych spośród środków dopuszczonych do skażania alkoholu etylowego na podstawie przepisów wydanych na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2001 r. o wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych (Dz.U. z 2015 r. poz. 103), i wykorzystywany do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi - wyłącznie w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 1 lub 8, jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w ust. 5-13; w przypadku podmiotu zużywającego zwolnienie od akcyzy dotyczy ilości nieprzekraczających dopuszczalnych norm zużycia, o których mowa w art. 85 ust. 1 pkt 2 lit. b oraz ust. 2 pkt 3.

Zgodnie z § 9 ust. 1 rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego z dnia 8 lutego 2013 r. (Dz.U. z 2015 r. poz. 195) zwalnia się od akcyzy napoje alkoholowe używane:

  1. jako próbki do analiz, niezbędnych prób produkcyjnych lub celów naukowych;
  2. do badań naukowych;
  3. do procesów produkcyjnych, pod warunkiem że produkt końcowy nie zawiera alkoholu.

Jednocześnie zgodnie z § 9 ust. 2 ww. rozporządzenia, powyższe zwolnienie ma zastosowanie, w przypadku, o którym mowa w art. 32 ust. 3 pkt 1 i 8 ustawy, jeżeli spełnione są warunki o których mowa w art. 32 ust. 5-11 ustawy.

Stosownie zaś do § 10 ust. 1 zwalnia się od akcyzy alkohol etylowy używany do celów medycznych przez podmioty lecznicze, o których mowa w ustawie z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. z 2015 r. poz. 618, z późn. zm.), zwane dalej „podmiotami leczniczymi”, i apteki, pod warunkiem że będzie stosowany wyłącznie:

  1. przy czynnościach leczniczych lub do zabiegów dezynfekcyjnych powierzchni i przedmiotów mających bezpośredni kontakt z pacjentem;
  2. do wytwarzania leków recepturowych w aptekach.

Zgodnie z § 10 ust. 2 ww. rozporządzenia, powyższe zwolnienie ma zastosowanie, w przypadku, o którym mowa w art. 32 ust. 3 pkt 1 i 8 ustawy, jeżeli spełnione są warunki o których mowa w art. 32 ust. 5-11 ustawy.

Przypadki, o których mowa w powyższych przepisach (art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy i § 9 i § 10 rozporządzenia), to:

  • dostarczenie wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego (art. 32 ust. 3 pkt 1 ustawy),
  • zużycie wyrobów akcyzowych przez podmiot prowadzący skład podatkowy występujący jako podmiot zużywający (art. 32 ust. 3 pkt 8 ustawy).

Stosownie zaś do art. 32 ust. 5 ustawy, warunkiem zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie jest również:

  1. objęcie wyrobów akcyzowych będących przedmiotem zwolnienia zabezpieczeniem akcyzowym lub w przypadku importu - zabezpieczeniem złożonym w trybie stosowanym przy zabezpieczeniu należności celnych na podstawie przepisów prawa celnego, złożonym przez, odpowiednio: podmiot prowadzący skład podatkowy, podmiot pośredniczący lub zarejestrowanego odbiorcę, z wyłączeniem zarejestrowanego odbiorcy posiadającego zezwolenie na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca, w wysokości zobowiązania podatkowego mogącego powstać w przypadku użycia tych wyrobów niezgodnie z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy lub naruszenia warunków zwolnienia - do czasu potwierdzenia odbioru wyrobów akcyzowych przez, odpowiednio: podmiot zużywający lub podmiot pośredniczący; warunek ten nie dotyczy sytuacji, o której mowa w ust. 3 pkt 4 lub 8;
  2. dołączenie do przemieszczanych wyrobów akcyzowych dokumentu dostawy.

Zgodnie z art. 32 ust. 6 ustawy, warunkiem zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 1, 3 i 5, jest ponadto przedstawienie przez mający miejsce zamieszkania, siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju podmiot zużywający prowadzący działalność gospodarczą z użyciem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie podmiotowi dostarczającemu te wyroby akcyzowe, pisemnego potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia rejestracyjnego, o którym mowa w art. 16 ust. 3.

Dokument dostawy, na podstawie którego przemieszczane są wyroby akcyzowe objęte zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, może być zastąpiony przez inny dokument, w przypadku gdy dokument ten zawiera takie same dane, jakie są wymagane dla dokumentu dostawy i znajduje swoją podstawę w porozumieniach międzynarodowych lub w przepisach prawa Unii Europejskiej. Do dokumentu zastępującego dokument dostawy, stosuje się odpowiednio przepisy o dokumencie dostawy. (art. 32 ust. 10 ustawy)

W myśl art. 32 ust. 11 ustawy odbierający wyroby akcyzowe zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie jest obowiązany do potwierdzenia odbioru tych wyrobów na dokumencie dostawy.

Sytuacje, w których właściwy Naczelnik Urzędu Celnego ustala dopuszczalne normy zużycia wyrobów akcyzowych regulują przepisy art. 85 ustawy.

Na podstawie art. 85 ust. 1 pkt 2 ustawy właściwy naczelnik urzędu celnego, z zastrzeżeniem ust. 7, ustala, w drodze decyzji, dla poszczególnych podmiotów, na ich wniosek dopuszczalne normy zużycia napojów alkoholowych:

Z opisu przedstawionego we wniosku wynika, że Spółka zamierza w składzie podatkowym skażać alkohol etylowy skażalnikami wymienionymi w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 7 lipca 2016 r. a następnie dostarczać skażony alkohol etylowy zwolniony od akcyzy ze względu na przeznaczenie do podmiotów zużywających (po spełnieniu ustawowych warunków zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie), które wykorzystałyby alkohol etylowy skażony do produkcji wyrobów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi oraz zgodnie z par. 9 i par. 10 Rozporządzenia Ministra Finansów z 8 lutego 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, np. do procesów produkcyjnych, pod warunkiem że produkt końcowy nie zawiera alkoholu, do badań naukowych, celów naukowych, jako próbki do analiz, przy czynnościach leczniczych lub do zabiegów dezynfekcyjnych powierzchni i przedmiotów mających bezpośredni kontakt z pacjentem.

W świetle powyższych przepisów stwierdzić należy, że wyrób o kodzie CN 2207 jest w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym alkoholem etylowym podlegającym opodatkowaniu akcyzą.

Zgodnie z § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 15 lipca 2016 r. zmieniającego rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie dokumentu dostawy, warunków i sposobu zwrotu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz środków skażających alkohol etylowy środkiem skażającym, o którym mowa w art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy, służącym do stosowania zwolnień od akcyzy, jest:

  1. mieszanina alkoholu izopropylowego 2000 ml i benzoesanu denatonium 1 g lub alkoholu tert-butylowego 78 g i benzoesanu denatonium 1 g lub ftalan dietylu 1000 ml, lub alkohol benzylowy 3000 ml, lub nipagina (aseptina) 3000 g, w ilości minimalnej na 1 hl alkoholu 100% vol, w przypadku produkcji wyrobów kosmetycznych i toaletowych klasyfikowanej do podklasy PKD 20.42.Z Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD 2007), zwanej dalej „PKD”, która została wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. poz. 1885 oraz z 2009 r. poz. 489);
  2. mieszanina alkoholu izopropylowego 2000 ml i benzoesanu denatonium 1 g lub alkoholu tert-butylowego 78 g i benzoesanu denatonium 1 g, w ilości minimalnej na 1 hl alkoholu 100%, w przypadku produkcji:
    1. mydła i detergentów, środków myjących i czyszczących klasyfikowanej do podklasy PKD 20.41.Z,
    2. olejków eterycznych klasyfikowanych do podklasy PKD 20.53.Z;
  3. mieszanina alkoholu izopropylowego 2000 ml i benzoesanu denatonium 1 g lub alkoholu tert-butylowego 78 g i benzoesanu denatonium 1 g lub alkohol izopropylowy 10 000 ml, w ilości minimalnej na 1 hl alkoholu 100% vol, w przypadku produkcji produktów biobójczych, które zostały wpisane do Wykazu Produktów Biobójczych, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych (Dz. U. poz. 1926);
  4. alkohol izopropylowy 10 000 ml, w ilości minimalnej na 1 hl alkoholu 100% vol, w przypadku produkcji wyrobów medycznych, które zostały zgłoszone do Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych zgodnie z art. 58 ust. 1 ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 876 i 1918 oraz z 2016 r. poz. 542);
  5. eter dietylowy 3000 ml, w ilości minimalnej na 1 hl alkoholu 100% vol, w przypadku produkcji złożonych odczynników laboratoryjnych i diagnostycznych klasyfikowanej do podklasy PKD 20.59.Z;
  6. mieszanina alkoholu izopropylowego 3000 ml i octanu etylu 5000 ml, w ilości minimalnej na 1 hl alkoholu 100% vol, w przypadku:
    1. produkcji farb i lakierów klasyfikowanej do podklasy PKD 20.30.Z,
    2. produkcji papieru i tektury klasyfikowanej do podklasy PKD 17.12.Z,
    3. produkcji papieru falistego i tektury falistej oraz opakowań z papieru i tektury klasyfikowanej do podklasy PKD 17.21.Z,
    4. produkcji opakowań z tworzyw sztucznych klasyfikowanej do podklasy PKD 22.22.Z,
    5. drukowania klasyfikowanego do podklasy PKD 18.12.Z;
  7. mieszanina benzyny silnikowej 3000 ml, eteru etylo-tert-butylowego (ETBE) 2000 ml i alkoholu izopropylowego 1000 ml, w ilości minimalnej na 1 hl alkoholu 100% vol, w przypadku produkcji biopaliw klasyfikowanej do podklasy PKD 20.14.Z lub PKD 20.59.Z, w zależności od składu procentowego wyrobów;
  8. mieszanina alkoholu izopropylowego 3000 ml, ketonu etylowo-metylowego 1000 ml i benzoesanu denatonium 1 g, w ilości minimalnej na 1 hl alkoholu 100% vol, w przypadku produkcji:
    1. rozcieńczalników i rozpuszczalników klasyfikowanej do podklasy PKD 20.14.Z lub PKD 20.30.Z,
    2. płynów do szyb i przeciwoblodzeniowych klasyfikowanej do podklasy PKD 20.14.Z lub PKD 20.59.Z,
    3. rozpałki do grilla klasyfikowanej do podklasy PKD 20.14. Z lub PKD 20.59.Z
    – w zależności od składu procentowego wyrobów;
  9. mieszanina alkoholu izopropylowego 3000 ml, ketonu etylowo-metylowego 1000 ml i benzoesanu denatonium 1 g, w ilości minimalnej na 1 hl alkoholu 100% vol, w przypadku produkcji pozostałych wyrobów innych niż alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu 80% obj. lub większej i alkohol etylowy i pozostałe wyroby alkoholowe, o dowolnej mocy.


Stosownie do powyższego w sytuacji gdy alkohol etylowy dostarczany ze składu podatkowego Wnioskodawcy do podmiotu zużywającego będzie przeznaczony do wykorzystania do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi i będzie skażony zgodnie z przeznaczeniem w myśl rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 7 lipca 2016 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 1028) zmieniającego rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2015 r. w sprawie dokumentu dostawy, warunków i sposobu zwrotu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz środków skażających alkohol etylowy (Dz.U. z 2015 r. poz. 2285) - co wynika z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego – będzie on podlegał zwolnieniu z akcyzy na podstawie przepisu art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 5-11 art. 32 ustawy.

Natomiast zwolnienie przewidziane w § 9 ust. 1 ww. rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego przysługuje tylko i wyłącznie w stosunku do wykorzystywanych do celów wskazanych w niniejszym przepisie napojów alkoholowych, w przypadku o którym mowa w art. 32 ust. 3 pkt 1 i 8 jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w art. 32 ust. 5-11 ustawy.

Również zwolnienie przewidziane w § 10 ust. 1 ww. rozporządzenia przysługuje tylko i wyłącznie w stosunku do wykorzystywanych do celów wskazanych w niniejszym przepisie alkoholi etylowych, w przypadku o którym mowa w art. 32 ust. 3 pkt 1 i 8 jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w art. 32 ust. 5-11 ustawy.

W wyżej wymienionych przepisach mowa jest o napojach alkoholowych i alkoholu etylowym do których zaliczany jest zarówno alkohol etylowy nieskażony jak i alkohol etylowy skażony.

Tym samym alkohol etylowy skażony zgodnie z rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 7 lipca 2016 r. przeznaczony do celów wskazanych w § 9 i § 10 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, dostarczany ze składu podatkowego do podmiotu zużywającego, przy spełnieniu warunków o których mowa w art. 32 ust. 5-11 ustawy, będzie podlegał zwolnieniu z akcyzy.

Mając powyższe na uwadze, stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 718).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj