Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP4/443-826/13-6/ALN
z 11 marca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 15 listopada 2013 r. (data wpływu 18 listopada 2013 r. ) uzupełnionym pismami z dnia 7 lutego 2014 r. (data wpływu 12 lutego 2014 r.) i z dnia 20 lutego 2014 r. (data wpływu 24 lutego 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozliczania usług rolniczych świadczonych przez Wnioskodawczynię – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 listopada 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozliczania usług rolniczych świadczonych przez Wnioskodawczynię, sposobu dokumentowania zmiany danych nabywcy wskazanych na fakturze oraz zapłaty odsetek od nieprawnie otrzymanego zwrotu.

Wniosek uzupełniono pismami z dnia 7 lutego 2014 r. (data wpływu 12 lutego 2014 r.) i 20 lutego 2014 r. (data wpływu 24 lutego 2014 r.) w zakresie oświadczenia, o którym mowa w art. 14b § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz doprecyzowanie stanu faktycznego, przeformułowanie pytań, stanowisko oraz opłatę.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny. (ostatecznie przedstawiony w uzupełnieniach: z dnia 7 lutego 2014 r. (data wpływu 12 lutego 2014 r.) i 20 lutego 2014 r. (data wpływu 24 lutego 2014 r.).

Od 1983 roku wraz z mężem prowadzi gospodarstwo rolne o areale 95,14 ha użytków rolnych. Mąż Wnioskodawczyni jest zarejestrowany jako płatnik podatku VAT czynny z tytułu wspólnie prowadzonego gospodarstwa rolnego. Grunty wchodzące w skład gospodarstwa rolnego to głównie grunty będące wspólną własnością, tj. 93,39 ha natomiast 1,75 ha należy wyłącznie do Wnioskodawczyni. Wnioskodawczyni z mężem nie zawarła rozdzielności majątkowej. Przedmiotem działalności są usługi wspomagające produkcję roślinną (PKD 01.61.Z) tj. orka, gruberowanie, prasowanie oraz rozsiewanie nawozów należące do grupy 01.61 wg Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług z 2008r.

Wnioskodawczyni oświadczyła, że do działalności gospodarczej, którą prowadzi wykorzystywany jest wspólny majątek.

Jako małżonek rolnika skorzystała z działania „Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej” w ramach programu PROW 2007-2013. W dniu 14.02.2011 roku Wnioskodawczyni podpisała umowę przyznania pomocy i od dnia 22.02.2011 prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług wspomagających produkcję roślinną objętą kodem PKD 01.61.2.

W dniu 01.03.2011 Wnioskodawczyni złożyła do Urzędu Skarbowego zgłoszenie rejestracyjne jako podatnik VAT i uzyskała pozytywną decyzję o podleganiu podatkowi VAT oraz otrzymywała zwroty podatku w następnych okresach rozliczeniowych m.in. za zakup ciągnika rolniczego, który wykorzystuje do świadczenia usług wspomagających produkcję roślinną. W dniach 18, 22 - 25, 28, 30.10.2012 przeprowadzano kontrolę skarbową (za okres 01.03.2011 - 31.08.2012 zakres przeprowadzonej kontroli to prawidłowość dokonania rozliczenia oraz badanie ksiąg podatkowych) w trakcie której nie poinformowano Wnioskodawczyni, że prowadzona przez nią działalność gospodarcza działa niezgodnie z przepisami (ustawą) o podatku od towarów i usług (w trakcie kontroli skarbowej u męża Wnioskodawczyni dowiedziała się ustnie od urzędnika, iż sprawa została przedawniona, żadnej pisemnej informacji na temat nie dostała). W zakresie zadanych pytań nie była prowadzona kontrola skarbowa ani postępowanie kontrolne.

W trakcie kontroli skarbowej przeprowadzonej w gospodarstwie rolnym małżonka (03-05 i 8 - 12.07.2013 roku której zakres to prawidłowość dokonywanego rozliczenia oraz badanie ksiąg podatkowych) ustalono, iż faktury wystawione przez Wnioskodawczynię za usługi jakie wykonywała mężowi, świadczą, iż nierzetelnie były ewidencjonowane rzeczywiście zaistniałe zdarzenia. Poinformowano Wnioskodawczynię i Jej męża, iż mogą czekać na postępowanie podatkowe bądź dokonać dobrowolnego zwrotu zaległości podatkowej. Mąż Wnioskodawczyni dokonał wpłaty i otrzymał postanowienie od Naczelnika Urzędu Skarbowego o zaliczeniu wpłaty. Ponadto pracownik Urzędu Skarbowego w trakcie przekazywania protokołu kontroli poinformował Wnioskodawczynię, że nieprawnie jest podatnikiem podatku od towarów i usług oraz iż powinna zawiesić działalność w Urzędzie Skarbowym, czego nie uczyniła w obawie konsekwencji wynikających z faktu dofinansowania ze strony PROW 2007 - 2013. Od tego dnia do dziś Wnioskodawczyni nie wykonywała żadnych usług w ramach prowadzonej przez nią działalności. Zgodnie z przepisami ustawy o podatku VAT świadczenie usług wspomagających produkcję roślinną jest ściśle powiązane z działalnością wytwórczą w rolnictwie a co za tym idzie może występować wyłącznie jeden reprezentant gospodarstwa - małżonek Wnioskodawczyni, gdyż to On jako pierwszy złożył zgłoszenie rejestracyjne.

Jako współmałżonek zgodnie z ustawą o podatku VAT Wnioskodawczyni powinna uzyskać negatywną decyzję przyjęcia zgłoszenia rejestracyjnego. Przez pracownika Urzędu Skarbowego Wnioskodawczyni została ustnie poinformowana o konieczności zwrotu nieprawnie otrzymanego zwrotu podatku VAT m.in za zakupiony w ramach działania „Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej” ciągnik rolniczy, którym świadczy usługi.

Jako beneficjent działania „Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej” zobowiązana Wnioskodawczyni jest do wykonywania działalności gospodarczej przez okres 5 lat od dnia przyznania pomocy i po upływie tego okresu kontroli będzie podlegał fakt czy rzeczywiście prowadzi wskazaną działalność. Wnioskodawczyni poinformowała, że w sprawie objętej zakresem pytań nie była prowadzona u Niej ani u Jej małżonka kontrola podatkowa lub postępowanie kontrolne. Nie było również prowadzone postępowanie podatkowe u Wnioskodawczyni ani u jej małżonka w sprawie objętej zakresem pytań.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie. (ostatecznie postawione w piśmie uzupełniającym z dnia 20 lutego 2014 r. (data wpływu 24 lutego 2014 r.)



Czy Wnioskodawczyni jako małżonka rolnika będącego płatnikiem podatku VAT prowadząca działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług wspomagających produkcję roślinną (zgodnie z art. 2 pkt 15 ustawy z dnia 11 marca 2004r o podatku od towarów i usług) oznaczoną kodem PKD 01.61.Z) może rozliczać się z podatku VAT wraz z małżonkiem...

Zdaniem Wnioskodawczyni: (Ostatecznie przedstawione w piśmie uzupełniającym z dnia 20 lutego 2014 r. (data wpływu 24 lutego 2014 r.)

Mąż Wnioskodawczyni, jako pierwsza osoba zarejestrowana jako płatnik podatku od towarów i usług jest reprezentantem gospodarstwa. Przy wspólnym prowadzeniu działalności gospodarczej i gospodarstwa rolnego jedynie mąż Wnioskodawczyni może być zbywcą (sprzedawcą) usług bądź produktów, a Wnioskodawczyni musi dokumentować wykonane przez nią usługi. Faktura zakupu ciągnika rolniczego powinna odzwierciedlać prawidłowe zdarzenie gospodarcze czyli faktycznie dokonaną transakcję między ściśle określonymi podmiotami gospodarczymi tj. między P.H.U.P. „” Sp. z o.o. a de facto gospodarstwem rolnym, w ramach którego Wnioskodawczyni świadczy usługi, a czynnym podatnikiem VAT jest Jej mąż. Zdaniem Wnioskodawczyni powinna z mężem prowadzić razem działalność pod Jego numerem NIP.

Korygowanie danych na fakturze VAT możliwe jest według zasad wskazanych w rozporządzeniu MF z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360 z późn. zm.).

W ocenie Wnioskodawczyni nie jest możliwym skorygowanie danych przez wystawienie noty korygującej bowiem jeżeli nieprawnie jest zarejestrowana jako podatnik VAT to nie jest uprawniona do wystawienia faktury VAT. W przedmiotowej sprawie właściwym wydaje się skorygowanie faktur VAT poprzez wystawienie faktur korygujących przez wystawcę.

Korekta faktury może być dokonywana przed upływem 5 lat, licząc od końca roku, w którym upłynął termin płatności podatku a więc jest możliwe jeszcze wystawienie takiej korekty przez wystawcę faktury.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest nieprawidłowe.

Na wstępie należy wskazać, że z uwagi na fakt, iż wniosek ORD-IN został złożony w dniu 18 listopada 2013 r. i jako przedmiot wniosku Wnioskodawczyni zaznaczyła stan faktyczny, niniejsza interpretacja została wydana w oparciu o stan prawny obowiązujący do dnia 31 grudnia 2013 r.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r., Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Działalność rolnicza – stosownie do art. 2 pkt 15 ustawy - obejmuje produkcję roślinną i zwierzęcą, w tym również produkcję materiału siewnego, szkółkarskiego, hodowlanego oraz reprodukcyjnego, produkcję warzywniczą, gruntową, szklarnianą i pod folią, produkcję roślin ozdobnych, grzybów uprawnych i sadowniczą, chów, hodowlę i produkcję materiału zarodowego zwierząt, ptactwa i owadów użytkowych, produkcję zwierzęcą typu przemysłowego lub fermowego oraz chów i hodowlę ryb i innych organizmów żyjących w wodzie, także uprawy w szklarniach i ogrzewanych tunelach foliowych, uprawy grzybów i ich grzybni, uprawy roślin „in vitro”, fermową hodowlę i chów drobiu rzeźnego i nieśnego, wylęgarnie drobiu, hodowlę i chów zwierząt futerkowych i laboratoryjnych, chów i hodowlę dżdżownic, entomofagów i jedwabników, prowadzenie pasiek oraz chów i hodowlę innych zwierząt poza gospodarstwem rolnym oraz sprzedaż produktów gospodarki leśnej i łowieckiej, z wyjątkiem drewna okrągłego z drzew tropikalnych (PKWiU 02.20.13.0) oraz bambusa (PKWiU ex 01.29.30.0), a także świadczenie usług rolniczych.

Biorąc pod uwagę przytoczoną definicję działalności gospodarczej (art. 15 ust. 2 ustawy) uznać należy, iż działalność rolnicza (art. 2 pkt 15 ustawy) mieści się w pojęciu działalności gospodarczej.

Zgodnie z art. 15 ust. 4 ustawy, w przypadku osób fizycznych prowadzących wyłącznie gospodarstwo rolne, leśne lub rybackie za podatnika uważa się osobę, która złoży zgłoszenie rejestracyjne, o którym mowa w art. 96 ust. 1.

Natomiast w myśl art. 15 ust. 5 ustawy, przepis ust. 4 stosuje się odpowiednio do osób fizycznych prowadzących wyłącznie działalność rolniczą w innych niż wymienione w ust. 4 przypadkach.

Przez rolnika ryczałtowego rozumie się rolnika dokonującego dostawy produktów rolnych pochodzących z własnej działalności rolniczej lub świadczącego usługi rolnicze, korzystającego ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 3, z wyjątkiem rolnika obowiązanego na podstawie odrębnych przepisów do prowadzenia ksiąg rachunkowych – art. 2 pkt 19 ustawy.

Przez produkty rolne, zgodnie z art. 2 pkt 20 ustawy, rozumie się towary wymienione w załączniku nr 2 do ustawy oraz towary wytworzone z nich przez rolnika ryczałtowego z produktów pochodzących z jego własnej działalności rolniczej przy użyciu środków zwykle używanych w gospodarstwie rolnym, leśnym i rybackim.

Stosownie do art. 2 pkt 21 ustawy, przez usługi rolnicze rozumie się usługi wymienione w załączniku nr 2 do ustawy.

W myśl art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę produktów rolnych pochodzących z własnej działalności rolniczej, dokonywaną przez rolnika ryczałtowego oraz świadczenie usług rolniczych przez rolnika ryczałtowego.

Natomiast zgodnie z art. 43 ust. 3, rolnik ryczałtowy dokonujący dostawy produktów rolnych lub świadczący usługi rolnicze, które są zwolnione od podatku na podstawie ust. 1 pkt 3, może zrezygnować z tego zwolnienia pod warunkiem dokonania zgłoszenia rejestracyjnego, o którym mowa w art. 96 ust. 1 i 2.

Zwolnienie rolnika ryczałtowego od podatku ma charakter przedmiotowo-podmiotowy. Od podatku zwolnieni są tylko rolnicy ryczałtowi i tylko w zakresie wyraźnie wskazanym w przepisie. Świadczenie usług rolniczych oraz dostawa produktów rolnych przez podmioty inne niż rolnicy ryczałtowi podlega opodatkowaniu. Innego rodzaju działalność prowadzona przez rolnika ryczałtowego, nie uprawniająca go do zwolnienia przedmiotowego (np. działalność handlowa, dostawa produktów rolnych innych niż własnej produkcji, dzierżawa, świadczenie usług innych niż rolnicze), co do zasady podlegać będzie opodatkowaniu wg stawek właściwych dla tych czynności.

Stosownie do art. 96 ust. 1 ustawy, podmioty, o których mowa w art. 15, są obowiązane przed dniem wykonania pierwszej czynności określonej w art. 5 złożyć naczelnikowi urzędu skarbowego zgłoszenie rejestracyjne, z zastrzeżeniem ust. 3, który stanowi, że podmioty wymienione w art. 15, zwolnione od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 lub wykonujące wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 i art. 82 ust. 3, mogą złożyć zgłoszenie rejestracyjne.

Z brzmienia art. 96 ust. 2 ustawy wynika, iż w przypadku osób fizycznych, o których mowa w art. 15 ust. 4 i 5, zgłoszenie rejestracyjne może być dokonane wyłącznie przez jedną z osób, na które będą wystawiane faktury przy zakupie towarów i usług i które będą wystawiały faktury przy sprzedaży produktów rolnych.

W myśl art. 96 ust. 4 ustawy, naczelnik urzędu skarbowego rejestruje podatnika i potwierdza jego zarejestrowanie jako „podatnika VAT czynnego” lub w przypadku podatników, o których mowa w ust. 3 – jako „podatnika VAT zwolnionego”.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawczyni wraz z mężem prowadzi gospodarstwo rolne. Mąż Wnioskodawczyni jest zarejestrowany jako podatnik podatku VAT czynny z tytułu wspólnie prowadzonego gospodarstwa rolnego. Grunty wchodzące w skład gospodarstwa rolnego to głównie grunty będące wspólną własnością, tj. 93,39 ha natomiast 1,75 ha należy wyłącznie do Wnioskodawczyni. Wnioskodawczyni z mężem nie zawarła rozdzielności majątkowej. Przedmiotem działalności Wnioskodawczyni są usługi wspomagające produkcję roślinną (PKD 01.61.Z) tj. orka, gruberowanie, prasowanie oraz rozsiewanie nawozów należące do grupy 01.61 wg Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług z 2008r.

Wnioskodawczyni oświadczyła, że do działalności gospodarczej, którą prowadzi wykorzystywany jest wspólny majątek.

Należy zaznaczyć, że przepisy ustawy o podatku od towarów i usług przewidują tylko jeden przypadek, w którym jeden podmiot może łączyć dwa statusy – podatnika VAT zwolnionego jako rolnika ryczałtowego (niemającego obowiązku składania deklaracji, wystawiania faktur) oraz jednocześnie podatnika VAT czynnego. Wynika to z art. 113 ust. 3 ustawy, który stanowi, iż w przypadku prowadzenia przez rolnika ryczałtowego korzystającego ze zwolnienia określonego w art. 43 ust. 1 pkt 3 także działalności innej niż działalność rolnicza do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1 i 10, dokonywanej przez tego podatnika nie wlicza się sprzedaży produktów rolnych pochodzących z prowadzonej przez niego działalności rolniczej.

Z powyższych przepisów wynika, że ustawa o podatku od towarów i usług zawiera pewne szczególne rozwiązania dotyczące podatników, którzy prowadzą wyłącznie gospodarstwo rolne, leśne lub rybackie oraz podatników, którzy prowadzą wyłącznie działalność rolniczą w innych ramach niż gospodarstwo rolne, leśne lub rybackie. Wówczas bowiem za podatnika jest uważana osoba, która składa zgłoszenie rejestracyjne.

Przyjęta zasada ma uprościć rozliczenia podatkowe – gdyż wymienione gospodarstwa to w istocie działalności, w przypadku których częstokroć nie można wyodrębnić osoby prowadzącej gospodarstwo. W takim przypadku, podatnikiem jest ta osoba fizyczna, która (jak gdyby w imieniu gospodarstwa) zarejestruje się jako podatnik.

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług wprowadzają jednocześnie zasadę, że do złożenia zgłoszenia rejestracyjnego uprawniona jest tylko i wyłącznie jedna osoba fizyczna spośród tych, które prowadzą wspólne gospodarstwo rolne, leśne lub rybackie. Dokonanie zgłoszenia rejestracyjnego ma takie znaczenie, że faktury dotyczące tego gospodarstwa (przy nabyciu towarów i usług) będą wystawiane na tę właśnie osobę, która dokonała zgłoszenia rejestracyjnego. Jednocześnie ta sama osoba występować będzie w roli zbywcy (dostawcy) przy sprzedaży (dostawie) produktów rolnych i w związku ze świadczeniem usług rolniczych.

Biorąc zatem pod uwagę przepisy ustawy o podatku od towarów i usług, w okolicznościach przedstawionych przez Wnioskodawczynię stwierdzić należy, iż skoro gospodarstwo rolne, którego reprezentantem jest mąż (z uwagi na fakt zarejestrowania się przez niego – w imieniu całego gospodarstwa – jako „podatnika VAT czynnego”) jest prowadzone na własności wspólnej, to tym samym Wnioskodawczyni, w związku ze świadczeniem usług rolniczych - sklasyfikowanych pod nr PKWiU 01.61.10.0 – w oparciu o wspólne gospodarstwo rolne - nie była uprawniona do zarejestrowania się jako podatnik. Świadczenie usługi rolniczej nie będzie stanowić bowiem, odrębnej od prowadzenia gospodarstwa rolnego, działalności gospodarczej, tylko nadal będzie działalnością rolniczą wykonywaną w ramach prowadzonego wspólnie przez małżonków gospodarstwa rolnego. Zauważyć ponadto należy, iż z art. 15 ust. 4 i art. 15 ust. 5 w zw. z art. 96 ust. 2 i art. 2 pkt 20 ustawy o podatku od towarów i usług wynika, iż w przypadku osób fizycznych prowadzących wyłącznie działalność rolniczą (w tym także świadczących usługi rolnicze), zgłoszenie rejestracyjne może być dokonane wyłącznie przez jedną z osób, na które będą wystawiane faktury przy zakupie towarów i usług i które będą wystawiały faktury przy sprzedaży produktów rolnych, tzn. przy sprzedaży towarów wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy oraz towarów wytworzonych z nich przez rolnika ryczałtowego z produktów pochodzących z jego własnej działalności rolniczej przy użyciu środków zwykle używanych w gospodarstwie rolnym. Zatem gospodarstwo rolne stanowiące współwłasność Wnioskodawczyni i jej męża, dla wszystkich czynności wykonywanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej (w tym przypadku działalności rolniczej polegającej na świadczeniu usług wspomagających produkcję roślinną), w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług - występuje jako jeden podatnik podatku od towarów i usług w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, a jego reprezentantem, jak wyżej wskazano, jest zarejestrowany jako podatnik VAT czynny mąż Wnioskodawczyni.

Biorąc zatem pod uwagę treść art. 15 ust. 4 i ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług oraz fakt, iż mąż Wnioskodawczyni jest już zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT rozliczającym podatek VAT ze wspólnie prowadzonego gospodarstwa rolnego, Wnioskodawczyni nie mogła zarejestrować się jako podatnik VAT czynny prowadzący działalność rolniczą sklasyfikowaną pod symbolem PKWiU 01.61.10.0.

Mając na uwadze powyższe oraz obowiązujące przepisy prawa Wnioskodawczyni nie mogła zarejestrować się jako podatnik VAT czynny z tytułu działalności polegającej na świadczeniu usług wspomagających produkcję roślinną PKWiU 01.63.10.0. Wnioskodawczyni nie będzie zatem przysługiwało prawo wystawiania faktur za świadczone usługi i rozliczanie się z tego tytułu wspólnie z mężem.

Zatem oceniając całościowo stanowisko Wnioskodawczyni, zgodnie z którym to Ona musi dokumentować wykonywane usługi rolnicze i rozliczać się z tego tytułu należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Jednocześnie zauważa się, że stosownie do art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, minister właściwy do spraw finansów publicznych na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W przedmiotowej sprawie powyższa interpretacja indywidualna nie wywiera zatem skutku prawnego dla małżonka Wnioskodawczyni.

Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Podkreślenia wymaga, iż interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

W niniejszej interpretacji rozpatrzono wniosek w zakresie rozliczania usług rolniczych świadczonych przez Wnioskodawczynię.

W zakresie sposobu dokumentowania zmiany danych nabywcy wskazanych na fakturze oraz zapłaty odsetek od nieprawnie otrzymanego zwrotu wydano odrębne rozstrzygnięcia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj