Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBI/2/423-1229/13/SD
z 20 grudnia 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 18 września 2013 r. (data wpływu do tut. BKIP 20 września 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

  • poprawności wypełnienia zeznania CIT-8 za 2012 r.,
  • obowiązku ustalania miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy w sytuacji przeznaczenia całego dochodu na cele statutowe

-jest prawidłowe,

  • możliwości ustalania zaliczek na podatek dochodowy za 2014 r. w formie uproszczonej

-jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 września 2013 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

  • poprawności wypełnienia zeznania CIT-8 za 2012 r.,
  • obowiązku ustalania miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy w sytuacji przeznaczenia całego dochodu na cele statutowe,
  • możliwości ustalania zaliczek na podatek dochodowy za 2014 r. w formie uproszczonej.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (dalej również jako Szpital) działa jako samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej na podstawie ustawy z 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej. Na podstawie art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, Szpital jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 tej ustawy, korzysta ze zwolnienia przedmiotowego od podatku w związku z przeznaczaniem dochodów na cele statutowe - ochrona zdrowia - w części przeznaczonej na te cele. Zgodnie z art. 17 ust. 1b, zwolnienie to ma zastosowanie już w momencie przeznaczenia tj. jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele statutowe, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących realizacji tych celów lub na opłacenie podatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów.

W związku z powyższym, podatek dochodowy od osób prawnych płacony jest tylko od dochodu (środków) wydatkowanego na cele niestatutowe (kary, odsetki budżetowe itp.) w następujących sytuacjach:

  • jeżeli Szpital osiągnął dochód podatkowy i dokonał wydatkowania środków na pokrycie wydatków na inne cele niż statutowe, oraz
  • jeżeli poniósł stratę podatkową, ale w momencie wydatkowania środków na inne cele niż statutowe posiadał nierozliczony dochód z lat ubiegłych, który został zadeklarowany (ale nie został jeszcze w całości wydatkowany) na cele statutowe.

W zeznaniach podatkowych CIT-8 do 2011 r. dochód wydatkowany na cele niestatutowe Szpital wstawiał w poz. E.2 - podstawa opodatkowania, pomniejszając jednocześnie o tą kwotę poz. E.1 - dochody wolne i odliczenia (tj. z art. 17 wolne od podatku i wolne od podatku pod warunkiem wydatkowania na cele statutowe). W części F - obliczenie należnego podatku, Szpital naliczał należny podatek dochodowy od podstawy z poz. E.2.

W związku z tym, że zgodnie z art. 25 ust. 4 ww. ustawy, podatek od dochodów wydatkowanych na inne cele niż statutowe płacony jest w wysokości uzależnionej od wysokości wydatkowanych kwot (a nie na podstawie różnicy pomiędzy przychodami i kosztami) i płacony jest dopiero po jego dokonaniu (a nie wpłacany sukcesywnie za każdy miesiąc w formie zaliczki), Szpital uważa, że podatek od wydatków niestatutowych nie ma charakteru podatku należnego, lecz innego zobowiązania podatkowego. Wydatki na cele niestatutowe są z zasady wydatkami nieplanowanymi, a konieczność ich poniesienia wynika z ryzyka prowadzenia działalności gospodarczej. W związku z powyższym w rozliczeniu za 2012 r. Szpital zmienił sposób deklarowania podatku od wydatków niestatutowych. W poz. E.1 wpisał całą kwotę dochodu z poz. D.3 jako dochody wolne od podatku, natomiast dochód wydatkowany na cele niestatutowe - tj. podstawę i naliczony od tych wydatków podatek dochodowy rozliczył w części K - inne zobowiązania podatkowe. Przed sporządzeniem rocznego zeznania podatkowego za 2012 r. tj. w terminie wpłaty pierwszej zaliczki za 2013 r., Szpital zawiadomił Naczelnika Urzędu Skarbowego o wyborze uproszczonej formy wpłacania zaliczek. W 2013 r. na podstawie art. 25 ust. 6 ww. ustawy, Szpital korzysta z uproszczonej formy wpłacania zaliczek na podatek dochodowy w wysokości 1/12 podatku należnego wynikającego z zeznania złożonego w roku 2011 r. Szpital ma jednak wątpliwości, czy prawidłowo wykazał w deklaracji za 2012 r. podstawę i podatek od wydatków niestatutowych w części K oraz, czy w tej sytuacji może nadal korzystać z uproszczonej formy wpłacania zaliczek na podatek dochodowy.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy Szpital prawidłowo wypełnił zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) przez podatnika podatku dochodowego od osób prawnych za 2012 r., tj. czy we właściwej części został ujęty podatek od dochodu wydatkowanego na cele inne niż statutowe, który został wykazany w części K - jako inne zobowiązania podatkowe, czy powinien być zadeklarowany w części E - jako podatek należny?
  2. Czy Szpital, zwolniony od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy, ma obowiązek ustalania w każdym miesiącu zaliczek na podatek (lub może korzystać z wpłacania zaliczek w formie uproszczonej), czy powinien płacić podatek bez wezwania po dokonaniu wydatku na cele inne niż statutowe (na podstawie prowadzonej ewidencji) z dochodów, które w zeznaniu rocznym powinien w całości przeznaczyć na cele statutowe?

Zdaniem Wnioskodawcy, uzyskane dochody podatkowe z części D.3 - zgodnie z art. 17 ust. 1, pkt 4 ust. 1b - powinien w zeznaniu rocznym wykazywać jako dochody wolne od podatku w poz. E.1. Natomiast, zgodnie z art. 25 ust. 4 dochody przekazane na inne cele - w wysokości środków wydatkowanych w danym roku podatkowym - po dokonaniu wydatku - powinien deklarować w części K - inne zobowiązania podatkowe.

W związku z powyższym, zdaniem Szpitala, nie ma obowiązku sporządzania miesięcznego rozliczenia podatkowego (ustalenie wyniku podatkowego) w celu ustalenia zaliczek miesięcznych i nie powinien korzystać z uproszczonej formy płacenia podatku na podstawie art. 25 ust. 6 i 7. Zgodnie z art. 25 ust. 4 powinien wpłacać podatek dochodowy bez wezwania po dokonaniu wydatku na cele inne niż statutowe - na podstawie miesięcznej ewidencji wydatków na cele określone w tych przepisach oraz przekazywać podatek w wysokości 19% od kwoty dochodów wydatkowanych na cele inne niż statutowe.

Na tle przestawionego stanu faktycznego stwierdzam, co następuje:

Zgodnie z przepisem art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm., dalej „ustawa o pdop”), przedmiotem opodatkowania tym podatkiem jest – z zastrzeżeniem wypadków, o których mowa w art. 21 i 22 – dochód bez względu na rodzaj źródeł przychodów, z jakich został on osiągnięty. Podstawę opodatkowania stanowi natomiast dochód ustalony zgodnie z zasadami określonymi w art. 7 albo w art. 7a ust. 1 tej ustawy po odliczeniu wartości wskazanych w art. 18 ust. 1. Dochodem jest, z zastrzeżeniem art. 10 i 11, nadwyżka sumy przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. W sytuacji, gdy koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą (art. 7 ust. 2 ustawy o pdop).

Natomiast zgodnie z art. 7 ust. 3 pkt 1 - 3 ustawy o pdop, przy ustalaniu dochodu stanowiącego podstawę opodatkowania nie uwzględnia się:

  1. przychodów ze źródeł przychodów położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub za granicą, jeżeli dochody z tych źródeł nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym albo są wolne od podatku,
  2. przychodów wymienionych w art. 21 i 22, przy czym w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2, prowadzących działalność poprzez położony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zagraniczny zakład uwzględnia się przychody wymienione w art. 21, jeżeli związane są z działalnością zakładu,
  3. kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w pkt 1 i 2, przy czym w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2, prowadzących działalność poprzez położony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zagraniczny zakład uwzględnia się koszty uzyskania przychodów wymienionych w art. 21, jeżeli przychody te zostały uwzględnione przez podatnika przy ustalaniu dochodu przypadającego na zagraniczny zakład.

Ustalony w powyższy sposób dochód może być przedmiotem zwolnienia z opodatkowania, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy o pdop. Przepis ten zawiera bowiem katalog dochodów (przychodów) wolnych od podatku. Innymi słowy, wyłącza z podstawy opodatkowania dochody uzyskane z tytułów w nim wymienionych.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o pdop, wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 1c, których celem statutowym jest działalność naukowa, naukowo-techniczna, oświatowa, w tym również polegająca na kształceniu studentów, kulturalna, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, wspierania inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi oraz zaopatrzenia wsi w wodę, dobroczynności, ochrony zdrowia i pomocy społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów oraz kultu religijnego - w części przeznaczonej na te cele.

Zwolnienie zawarte w tym przepisie jest zwolnieniem warunkowym.

Dla skorzystania z tego zwolnienia podatnik musi spełnić dwa warunki:

  • jego celem musi być działalność wymieniona w tym przepisie, przy czym statut może przewidywać również inne cele działalności,
  • uzyskane dochody muszą być przeznaczone wyłącznie na cele preferowanej przez ustawodawcę działalności statutowej, a następnie wydatkowane na te cele.

Z kolei, na podstawie art. 17 ust. 1b ustawy o pdop, zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i – bez względu na termin – wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 5a.

Natomiast w myśl art. 25 ust. 4 ustawy o pdop, jeżeli podatnicy, o których mowa w art. 17 ust. 1, uprzednio zadeklarowali, że przeznaczą dochód na cele określone w tych przepisach i dochód ten wydatkowali na inne cele albo na cele określone w tych przepisach, ale po terminie w nich określonym - podatek od tego dochodu, bez wezwania, wpłaca się do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano wydatku lub w którym upłynął termin do dokonania wydatku; przepis ten stosuje się również do dochodów za lata poprzedzające rok podatkowy, zadeklarowanych i niewydatkowanych w tych latach na cele określone w art. 17 ust. 1b, z zastrzeżeniem art. 17 ust. 1 pkt 5a.

Zgodnie z art. 27 ust. 1 ustawy o pdop, podatnicy, z wyjątkiem zwolnionych od podatku na podstawie art. 6 ust. 1, art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. a i przepisów ustawy wymienionej w art. 40 ust. 2 pkt 8, są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie, według ustalonego wzoru, o wysokości dochodu (straty) osiągniętego w roku podatkowym - do końca trzeciego miesiąca roku następnego i w tym terminie wpłacić podatek należny albo różnicę między podatkiem należnym od dochodu wykazanego w zeznaniu a sumą należnych zaliczek za okres od początku roku.

Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika, że Szpital korzysta ze zwolnienia przedmiotowego od podatku w związku z przeznaczaniem dochodów na cele statutowe - ochrona zdrowia - w części przeznaczonej na te cele. Wydatki na cele niestatutowe są z zasady wydatkami nieplanowanymi, a konieczność ich poniesienia wynika z ryzyka prowadzenia działalności gospodarczej.

Zatem w sytuacji kiedy Wnioskodawca deklaruje, że cały dochód przeznacza na cele statutowe, pokrywające się z celami wskazanymi w art. 17 ust. 1 pkt 4 w zeznaniu CIT-8 za 2012 r. w części E.1. poz. 40 (Razem dochody (przychody) wolne) powinien wpisać kwotę z części B.1. poz. 20 załącznika CIT-8/O (odpowiadającą dochodowi osiągniętemu w 2012 r.). W pozycji tej w załączniku CIT-8/O Wnioskodawca wpisuje dochody wolne m.in. z poz. 9 załącznika tzn. dochody (przychody) wolne od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o pdop, w części przeznaczonej na cele statutowe. Są to dochody zarówno z działalności statutowej, jak i gospodarczej Szpitala przeznaczone na cele statutowe osiągnięte w roku podatkowym.

Ponadto, w części F.2. załącznika CIT-8/O w poz. 70 (suma dochodów uzyskanych w roku podatkowym i w latach poprzedzających rok podatkowy, w tym także dochody uzyskane przed 1995 r. (art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 2 grudnia 1994 r. o zmianie niektórych ustaw regulujących zasady opodatkowania … - Dz.U. z 1995 r. Nr 5, poz. 25), i nie wydatkowanych do końca roku podatkowego – art. 25 ust. 4 ustawy) wpisuje się dochody przeznaczone, a nie wydatkowane do końca roku podatkowego na działalność statutową osiągnięte w roku podatkowym oraz z lat poprzednich. W pozycji tej Wnioskodawca winien zatem wykazać, dochód zadeklarowany uprzednio jako wolny od podatku, a niewydatkowany do końca roku podatkowego na cele statutowe.

Natomiast w części K zeznania CIT-8 w poz. 97 (dochody wydatkowane przez podatników, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy, w roku podatkowym na inne cele niż określone w art. 17 ust. 1b ustawy, w tym dochód uzyskany i niewydatkowany do końca 1994 r. (art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 2 grudnia 1994 r. o zmianie niektórych ustaw regulujących zasady opodatkowania … - Dz.U. z 1995 r. Nr 5, poz. 25) – art. 25 ust. 4 ustawy), należy wpisać dochód zadeklarowany, a niewydatkowany na cele statutowe. Zatem, w poz. 97 Wnioskodawca powinien wpisać dochód wcześniej zadeklarowany jako wolny od podatku, a wydatkowany na inne cele oraz naliczyć i odprowadzić od niego podatek (do 20-ego dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym dokonano wydatku).

W świetle powyższych przepisów w sytuacji w której Wnioskodawca zadeklaruje, że osiągnięte dochody przeznaczy na cele statutowe, natomiast wystąpią nieplanowane wydatki na inne cele, pokryte ww. dochodem uprzednio zadeklarowanym jako przeznaczony na cele statutowe, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie sposobu ujęcia ww. dochodu w składanym zeznaniu podatkowym (pytanie wymienionego we wniosku jako pierwsze) należy uznać za prawidłowe.

Odnosząc się natomiast do pytania wymienionego we wniosku jako drugie tj. obowiązku ustalania w każdym miesiącu zaliczek na podatek lub możliwości korzystania z wpłacania zaliczek w formie uproszczonej stwierdzić należy, że zgodnie z art. 25 ust. 1 ustawy o pdop, podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 1b, 2a, 3-6a oraz art. 21 i 22, są obowiązani wpłacać na rachunek urzędu skarbowego zaliczki miesięczne w wysokości różnicy pomiędzy podatkiem należnym od dochodu osiągniętego od początku roku podatkowego a sumą zaliczek należnych za poprzednie miesiące. Zaliczki miesięczne, o których mowa w ust. 1, podatnik wpłaca w terminie do 20 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni, z zastrzeżeniem ust. 2a. Zaliczkę za ostatni miesiąc roku podatkowego podatnik wpłaca w terminie do 20 dnia pierwszego miesiąca następnego roku podatkowego. Podatnik nie wpłaca zaliczki za ostatni miesiąc, jeżeli przed upływem terminu do jej wpłaty złoży zeznanie i dokona zapłaty podatku na zasadach określonych w art. 27 ust. 1 (art. 25 ust. 1a ustawy o pdop).

Podatnicy mogą wpłacać zaliczki miesięczne w danym roku podatkowym w tzw. uproszczonej formie. Warunki i zasady dotyczące możliwości stosowania przez podatników uproszczonej formy wpłaty zaliczek miesięcznych regulują przepisy art. 25 ust. 6-10 ustawy o pdop.

Stosownie do art. 25 ust. 6 ustawy o pdop, podatnicy mogą wpłacać zaliczki miesięczne w danym roku podatkowym w uproszczonej formie w wysokości 1/12 podatku należnego wykazanego w zeznaniu, o którym mowa w art. 27 ust. 1, złożonym w roku poprzedzającym dany rok podatkowy. Jeżeli w tym zeznaniu podatnicy nie wykazali podatku należnego, mogą wpłacać zaliczki miesięczne w wysokości 1/12 podatku należnego wynikającego z zeznania złożonego w roku poprzedzającym dany rok podatkowy o dwa lata. Jeżeli również w tym roku podatnicy nie wykazali podatku należnego, nie są możliwe wpłaty zaliczek w uproszczonej formie.

Jeżeli zeznanie, o którym mowa w art. 27 ust. 1, złożone w roku poprzedzającym dany rok podatkowy dotyczy roku podatkowego, który trwał krócej lub dłużej niż 12 kolejnych miesięcy - podatnicy mogą wpłacać zaliczki miesięczne za dany rok podatkowy w uproszczonej formie w wysokości podatku należnego, wykazanego w tym zeznaniu, przypadającego proporcjonalnie na każdy miesiąc tego roku podatkowego, którego zeznanie dotyczy. Jeżeli w tym zeznaniu podatnicy nie wykazali podatku należnego, mogą wpłacać zaliczki miesięczne w sposób wskazany powyżej, z tym że wysokość podatku należnego musi wynikać z zeznania złożonego w roku poprzedzającym dany rok podatkowy o dwa lata. Przepis ust. 6 zdanie ostatnie stosuje się odpowiednio (art. 25 ust. 6a ustawy o pdop).

W myśl art. 25 ust. 7 ustawy o pdop, podatnicy, którzy wybrali formę wpłacania zaliczek na zasadach określonych w ust. 6 i 6a, są obowiązani:

  1. w formie pisemnej zawiadomić o tym właściwego naczelnika urzędu skarbowego w terminie wpłaty pierwszej zaliczki w roku podatkowym, w którym po raz pierwszy wybrali uproszczoną formę wpłacania zaliczek;
  2. stosować tę formę wpłacania zaliczek w całym roku podatkowym;
  3. wpłacać zaliczki w terminach określonych w ust. 1a i 2a, uwzględniając zasady wyrażone w tych przepisach;
  4. (uchylony)
  5. dokonać rozliczenia podatku za rok podatkowy zgodnie z art. 27.

Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 7 pkt 1, dotyczy lat następnych, chyba że podatnik w terminie wpłaty pierwszej zaliczki za dany rok podatkowy zawiadomi w formie pisemnej właściwego naczelnika urzędu skarbowego o rezygnacji z uproszczonej formy wpłacania zaliczek (art. 25 ust. 7a ustawy o pdop).

Zgodnie z art. 25 ust. 9 ustawy o pdop, jeżeli podatnik złoży korektę zeznania, o którym mowa w art. 27 ust. 1, powodującą zmianę wysokości podstawy obliczenia miesięcznych zaliczek płaconych w uproszczonej formie, kwota tych zaliczek:

  1. ulega zwiększeniu lub zmniejszeniu, odpowiednio do zmiany wysokości podstawy ich obliczenia - jeżeli zeznanie korygujące zostało złożone w urzędzie skarbowym do końca roku podatkowego poprzedzającego rok podatkowy, za który zaliczki są płacone w formie uproszczonej;
  2. ulega zwiększeniu lub zmniejszeniu począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym została złożona korekta, odpowiednio do zmiany wysokości podstawy ich obliczenia - jeżeli zeznanie korygujące zostało złożone w roku podatkowym, za który zaliczki są płacone w formie uproszczonej;
  3. nie zmienia się - jeżeli zeznanie korygujące zostało złożone w terminie późniejszym niż wymieniony w pkt 1 i 2.

Możliwość dokonywania wpłat zaliczek miesięcznych w uproszczonej formie dotyczy podatników kontynuujących działalność. Wynika to z faktu, że wysokość zaliczki na podatek uzależniona jest od podatku wykazanego we wcześniejszych zeznaniach podatkowych, stanowi ona co do zasady równowartość 1/12 podatku należnego wynikającego z zeznania złożonego w poprzednim roku podatkowym, a jeżeli z zeznania tego nie wynikał podatek należny, za podstawę do obliczenia wysokości zaliczki przyjmuje się zeznanie złożone w roku poprzedzającym dany rok podatkowy o dwa lata.

Z uproszczonej formy wpłacania zaliczek nie mogą skorzystać podatnicy, którzy:

  • nie wykazali podatku należnego w żadnym z zeznań złożonych w ciągu dwóch lat podatkowych, poprzedzających dany rok podatkowy, albo
  • rozpoczęli działalność w danym lub poprzednim roku podatkowym.

W świetle powyższych przepisów stwierdzić należy, że w związku z zadeklarowaniem przez Szpital wszystkich osiągniętych dochodów jako wolnych od podatku, nie ma on obowiązku ustalania w każdym miesiącu zaliczek na podatek dochodowy. Jednak w przypadku przeznaczenia dochodu na inne cele niż statutowe, Szpital powinien bez wezwania wpłacić podatek do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano wydatku, zgodnie z cytowanym powyżej art. 25 ust. 4 ustawy o pdop.

Dodatkowo wskazać należy, że Wnioskodawca może w 2014 r. korzystać z uproszczonej formy wpłacania zaliczek na podatek dochodowy bowiem jak wynika ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku w zeznaniu za 2011 r. wykazał podatek należny. Niemniej jednak jeżeli w terminie pierwszej zaliczki Wnioskodawca zrezygnuje z tej formy (art. 25 ust. 7a ustawy o pdop) a cały dochód będzie przeznaczony na cele statutowe, nie będzie miał obowiązku wpłacania zaliczek na podatek dochodowy.

Reasumują, stanowisko Spółki w zakresie:

  • poprawności wypełnienia zeznania CIT-8 za 2012 r.,
  • obowiązku ustalania miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy w sytuacji przeznaczenia całego dochodu na cele statutowe

-jest prawidłowe,

  • możliwości ustalania zaliczek na podatek dochodowy za 2014 r. w formie uproszczonej

-jest nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, ul. Kraszewskiego 4a, 35-016 Rzeszów, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z dnia 14 marca 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj