Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP4/443-325/13/PK
z 25 października 2013 r.

 

Zmieniona przez interpretację nr AG3-8012-4/2013/FLL/4 w trakcie porządkowania

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku 8 lipca 2013r. (data wpływu 19 lipca 2013r.) uzupełnionym pismami z dnia 19 sierpnia 2013r. oraz z dnia 9 i 18 października 2013r. (data wpływu, odpowiednio, 21 sierpnia 2013r. 14 i 18 października 2013r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie opodatkowania wyrobu o kodzie CN 3814 00 90 zawierającego alkohol etylowyjest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 lipca 2013r. wpłynął ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 19 sierpnia 2013r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie opodatkowania wyrobu o kodzie CN 3814 00 90 zawierającego alkohol etylowy. Ww. wniosek została uzupełniony pismem z dnia 9 i 18 października 2013r.będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 3 października 2013r. znak IBPP4/443-325/13/PK.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawczyni Firma zamierza nabywać wyroby chemiczne zawierające alkohol etylowy skażony, zwolnione z podatku akcyzowego w myśl art. 27 ust. 1 lit. b Dyrektywy Rady UE 92/83/EWG jako wyroby nie przeznaczone do spożycia przez ludzi oraz ze względu na właściwości fizykochemiczne. Firma zamierza nabywać wyroby chemiczne u producenta o kodzie CN 3814 0090. Wyroby o kodzie CN 38140090 będą nabywane przez Wnioskodawcę na terytorium kraju i wewnątrzwspólnotowo.

Skład wyrobów chemicznych:

1. Alkohol etylowy min. 88,5%

alkohol izopropylowy min. 5%

bitrex 1g/hl

glikol propylenowy 1%

2. Alkohol etylowy min. 88,5%

octan etylu min. 5%

zamiennie: octan n-propylu 1 % lub n-propanot 1 % lub etoxypropanol 1 % lub metoxyproapanol 1 % lub octan-izopropyiu ubizopropano 1%

Alkohol zawarty w wyrobie jest skażony wg rozporządzenia MF z dnia 16 września 2013r., § 8 załącznik nr 3, poz. 11 i 15 tym samym korzysta ze zwolnienia z akcyzy na podstawie art. 32 ust.4 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym

Etanol nabywany wewnątrzwspólnotowo będzie skażony środkami skażającymi dopuszczonymi zarówno przez państwo członkowskie pochodzenia wyrobu oraz w kraju. Wyroby te będą przedmiotem legalnego obrotu w państwie członkowskim Unii Europejskiej przed ich przywozem na terytorium kraju.

Zgodnie z Rozporządzeniem MF z dnia 16 września 2013r. w sprawie warunków stosowania niektórych zwolnień od podatku akcyzowego § 3, dokumentem potwierdzającym legalny obrót handlowy wyrobem będzie faktura lub inne dokumenty księgowe o równoważnej wartości dowodowej.

Firma a zamierza nabywać powyższe produkty w cysternach samochodowych i paletopojemnikach HDPE 1000L. Przy zakupie w cysternie samochodowej, firma zamierza konfekcjonować do paletopojemników, a następnie odsprzedawać w niezmienionej formie lub modyfikować poprzez dodanie innych substancji chemicznych (nieakcyzowych), takich jak: tertbutanol, octan n-propylu, etoksypropanot, octan etylu, woda, octan izo-propylu, inne. Wszystkie rozcieńczalniki wytworzone na bazie powyższych wyrobów firma również zamierza odsprzedawać pod kodem CN 3814 0090.

Modyfikacje nabytych wyrobów gotowych o kodzie CN 38140090 nie mają wpływu na skażenie alkoholu zawartego w wyrobie, nie powodują zmiany skażenia, mają jedynie na celu zmodyfikowanie właściwości wyrobu na potrzeby klienta.

Firma nie posiada pozwolenia na prowadzenie składu podatkowego.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy opisane wcześniej wyroby chemiczne o kodzie CN 3814 0090 zawierające alkohol etylowy są zwolnione od podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie oraz właściwości fizykochemiczne...
  2. Czy opisane wcześniej wyroby chemiczne o kodzie CN 3814 0090 zawierające alkohol etylowy mogą być odsprzedawane przez Wnioskodawcę jako rozcieńczalniki o kodzie CN 38140090 w formie niezmienionej...
  3. Czy opisane wcześniej wyroby chemiczne o kodzie CN 38140090 zawierające alkohol etylowy mogą być modyfikowane przez Wnioskodawcę poprzez dodanie innych substancji chemicznych (nieakcyzowych), takich jak: tertbutanol, octan n-propylu, etoksypropanol, octan etylu, woda, octan izo-propylu, inne, a następnie sprzedawane jako rozcieńczalniki o kodzie CN 38140090...

Zdaniem Wnioskodawcy:

  1. Wyroby chemiczne o kodzie CN 3814 0090 zawierające alkohol etylowy są zwolnione od podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie oraz właściwości fizykochemiczne. Dodatek substancji skażających zmienia współczynnik załamania światła w temperaturze 293K, gęstość roztworu w temp. 293K oraz przewodnictwo roztworu w temp. 293K. Ponadto ustalono, że dodatek substancji skażających czyni go niezdatnym do spożycia przez ludzi.
  2. Wyroby chemiczne o kodzie CN 3814 0090 zawierające alkohol etylowy mogą być odsprzedawane przez Wnioskodawcę. Podstawą stanowiska jest fakt, że zgodnie z art. 27 ust. lit. b Dyrektywy Rady UE 92/83/EWG z dnia 19 października 1992 zwalnia się powyższe wyroby z podatku akcyzowego. Wobec powyższego nie ma zastosowania również rozporządzenie wykonawcze WE 162/2013 zmieniające rozporządzenie WE 3199/93 w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego.
  3. Wyroby chemiczne o kodzie CN 3814 0090 zawierające alkohol etylowy mogą być modyfikowane przez Wnioskodawcę poprzez dodanie innych substancji chemicznych (nieakcyzowych), takich jak: tertbutanol, octan n-propytu, etoksypropanol, octan etylu, woda, octan izo-propylu, inne, a następnie sprzedawane jako rozcieńczalniki o kodzie CN 38140090. Podstawą stanowiska jest fakt, ze zgodnie z art. 27 ust. lit. b Dyrektywy Rady UE 92/83/EWG z dnia 19 października 1992 zwalnia się powyższe wyroby z podatku akcyzowego. Wobec powyższego nie ma zastosowania również rozporządzenie wykonawcze WE 162/2013 zmieniające rozporządzenie WE 3199/93 w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 108, poz. 626 ze zm.), zwanej dalej ustawą, przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  1. produkcja wyrobów akcyzowych;
  2. wprowadzenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego;
  3. import wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem importu wyrobów akcyzowych wysłanych następnie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów;
  4. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego;
  5. wyprowadzenie ze składu podatkowego, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych niebędących własnością podmiotu prowadzącego ten skład podatkowy, z wyłączeniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, przez podmiot, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
  6. wysłanie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy importowanych wyrobów akcyzowych z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów.

Jednocześnie stosownie do art. 93 ust. 2 ustawy, produkcją alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy jest wytwarzanie, przetwarzanie, oczyszczanie, skażanie lub odwadnianie alkoholu etylowego, a także jego rozlew.

Natomiast w myśl art. 8 ust. 6 ustawy, jeżeli w stosunku do wyrobu akcyzowego powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o których mowa w ust. 1, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą, jeżeli kwota akcyzy została, po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy, określona lub zadeklarowana w należnej wysokości, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

W załączniku nr 1 do ustawy, zawierającym wykaz wyrobów akcyzowych, brak jest wyrobu o kodzie CN 3814 00 90. Towary te nie są zatem wyrobami akcyzowymi.

W myśl art. 92 ustawy o podatku akcyzowym, do napojów alkoholowych w rozumieniu ustawy zalicza się alkohol etylowy, piwo, wino, napoje fermentowane oraz wyroby pośrednie. W myśl 93 ustawy do alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy zalicza się:

  1. wszelkie wyroby o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, objęte pozycjami CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej;
  2. wyroby objęte pozycjami CN 2204, 2205 i 2206 00, o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 22% objętości;
  3. napoje zawierające rozcieńczony lub nierozcieńczony alkohol etylowy.

Natomiast w myśl art. 93 ust. 4 ustawy, stawka akcyzy na alkohol etylowy wynosi 4960,00 zł od 1 hektolitra alkoholu etylowego 100% vol. zawartego w gotowym wyrobie.

W świetle powyższego alkohol etylowy o kodzie CN 2207 i 2208 będący składnikiem określonego wyrobu tj. stanowiący część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym. Należy jednak podkreślić, że to nie wyrób należący do innego działu Nomenklatury Scalonej podlega opodatkowaniu tylko alkohol etylowy zawarty w tym wyrobie.

Tym samym alkohol etylowy, co do zasady podlega opodatkowaniu akcyzą. Tym niemniej prawodawca przewidział, iż w pewnych przypadkach alkohol etylowy podlega zwolnieniu od tego podatku.

Zgodnie z art. 30 ust. 9 pkt 1 i 2 ustawy, zwalnia się od akcyzy alkohol etylowy:

  1. całkowicie skażony, importowany, nabywany wewnątrzwspólnotowo albo produkowany na terytorium kraju, wskazanymi przez dowolne państwo członkowskie Unii Europejskiej, środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie Rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego, w tym zawarty w wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi;
  2. zawarty w nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, skażony środkami skażającymi dopuszczonymi przez państwo członkowskie unii europejskiej pochodzenia wyrobu.

W myśl § 3 - rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie warunków stosowania niektórych zwolnień od podatku akcyzowego z dnia 16 września 2013 r. (Dz.U. z 2013 r. poz. 1109) - w przypadku zastosowania zwolnienia określonego w art. 30 ust. 9 pkt 2 ustawy przyjmuje się, że alkohol etylowy zawarty w wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi nabywany wewnątrzwspólnotowo został skażony środkami skażającymi dopuszczonymi przez państwa członkowskie Unii Europejskiej pochodzenia wyrobu, jeśli wyroby te były przedmiotem legalnego obrotu handlowego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej przed ich przywozem na terytorium kraju. Dokumentami potwierdzającymi legalny obrót handlowy w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej wyrobami, o których mowa w ust. 1, są faktury lub inne dokumenty księgowe o równoważnej wartości dowodowej.

Na podstawie ww. przepisów zwolnieniu podlega alkohol etylowy zawarty w nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobach o kodzie CN 3814 00 90. Zasadą jest bowiem, że nabywany w państwie członkowskim wyrób nieprzeznaczony do spożycia przez ludzi jako wyrób gotowy, zawierający w swym składzie alkohol etylowy i dopuszczany do spożycia w tym państwie członkowskim podlega ustawodawstwu tego państwa członkowskiego. Alkohol etylowy zawarty w takim wyrobie korzysta ze zwolnienia, w tym państwie członkowskim na podstawie przepisów implementujących art. 27 ust. 1 lit. b) dyrektywy Rady 92/83/EWG z dnia 19 października 1992 r. w sprawie harmonizacji struktury podatków akcyzowych od alkoholu i napojów alkoholowych, przy założeniu, iż ww. stwierdzenie jest prawidłowe przy stwierdzeniu, iż alkohol etylowy zawarty w tych wyrobach jest skażony zgodnie z wymogami dotyczącymi zwalniania alkoholu etylowego w państwie członkowskim nabycia tych wyrobów.

W przedstawionym zdarzeniu przyszłym wyroby o kodzie CN 3814 00 90 jako wyroby gotowe dopuszczone zostały do obrotu w kraju ich nabycia. W konsekwencji tam też powstały prawa i obowiązki związane z obrotem alkoholem etylowym zawartym w przedmiotowych wyrobach (obowiązek podatkowy, zwolnienie od akcyzy). W świetle powyższego nabywane wewnatrzwspólnotowo gotowe wyroby, w kraju są zwolnione od akcyzy na podstawie art. 30 ust. 9 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym.

Jak wynika z powyższego, z tytułu dokonania nabycia wwnątrzwspólnotowego, czy też dalszej odsprzedaży przedmiotowych wyrobów, które były przedmiotem legalnego obrotu w państwie członkowskim nabycia przed ich przywozem na terytorium kraju, nie ciąży na Wnioskodawcy obowiązek zapłaty akcyzy.

Ponadto, w myśl art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy, zwalnia się od akcyzy ze względu na przeznaczenie również alkohol etylowy skażony środkami skażającymi, określonymi przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych spośród środków dopuszczonych do skażania alkoholu etylowego na podstawie przepisów wydanych na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2001 r. o wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych (Dz.U. Nr 31, poz. 353, z późn. zm.) i wykorzystywany do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi - wyłącznie w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 1 lub 8, jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w ust. 5-13; w przypadku podmiotu zużywającego zwolnienie od akcyzy dotyczy ilości nieprzekraczających dopuszczalnych norm zużycia, o których mowa w art. 85 ust. 1 pkt 2 lit. b oraz ust. 2 pkt 1 lit. b.

Powyższy przepis ma zastosowanie w przypadku:

  • dostarczenia ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego lub
  • zużycia wyrobów przez podmiot prowadzący skład podatkowy występujący jako podmiot zużywający.

Zauważyć należy, że przedmiotowe zwolnienie odnosi się nie tylko do przypadku, gdy alkohol ten jest zużywany w składzie podatkowym, ale także w sytuacji wymienionej w art. 32 ust. 3 pkt 1 ustawy, tj. dostarczenia go ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego.

W przedmiotowej sprawie Wnioskodawca będzie nabywał wyroby o kodzie CN 3814 00 09, nie przeznaczone do spożycia przez ludzi, zawierające w swym składzie alkohol etylowy skażony i zwolniony na podstawie art. 32 ust. 2 ustawy na wcześniejszym etapie obrotu, który to alkohol nie będzie już przedmiotem opodatkowania akcyzą.

Natomiast w przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego, wyrobu z zawartością alkoholu, skażonego środkami dopuszczonymi przez państwo członkowskie pochodzenia wyrobu, w którym wyrób ten był – przed przywozem - przedmiotem legalnego obrotu, alkohol ten będzie zwolniony z akcyzy na podstawie art. 30 ust. 9 pkt 2 ustawy.

Jak wskazano powyżej, przedmiotowe wyroby nie są wyrobami akcyzowymi ponadto, alkohol zawarty w tych wyrobach korzysta ze zwolnienia, tym samym dalsza sprzedaż wyrobów o kodzie CN 3814 nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

W związku z powyższym przetwarzanie wyrobów o kodzie CN 3814 w inny wyrób nieakcyzowy o tym samym kodzie bez wytrącania skażalników nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

W tym miejscu należy zauważyć, że w przedmiotowej sprawie nie znajdują zastosowanie przepisy przywołanego przez Wnioskodawcę rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego oraz rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 162/2013 z dnia 21 lutego 2013 r. zmieniające załącznik do rozporządzenia (WE) nr 3199/93 w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego, gdyż jak wynika z wniosku, skażenie alkoholu zawartego w wyrobie nie odbyło się na podstawie ww. rozporządzenia.

Reasumując:

  1. wyroby o kodzie CN 3814 00 90 nabywane wewnątrzwspólnotowo i w kraju, zawierające w swym składzie skażony alkohol etylowy nie podlegają opodatkowaniu akcyzą gdyż nie są wyrobami akcyzowymi. Natomiast alkohol etylowy zawarty w tych wyrobach ze względu na skażenie jest zwolniony z podatku akcyzowego
  2. dalsza odsprzedaż, konfekcjonowanie wyrobów o kodzie CN 3814 z zawartością alkoholu zwolnionego z akcyzy nie jest opodatkowana podatkiem akcyzowym,
  3. przetwarzanie wyrobów o kodzie CN 3814 w wyrób nieakcyzowy, nieprzeznaczony do spożycia przez ludzi, bez wytrącania skażalników, nie jest opodatkowane podatkiem akcyzowym.

Mając powyższe na uwadze stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe

Informuje się jednocześnie, iż zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005r. w sprawie trybu udzielania, informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1 poz. 11) zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej i to jego obciążają ewentualne negatywne konsekwencje z tytułu błędnego zaklasyfikowania wyrobów akcyzowych. Biorąc pod uwagę przytoczoną regulację, organ nie dokonywał klasyfikacji wyrobów, przyjmując klasyfikację wskazaną we wniosku przez Wnioskodawcę.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania niniejszej interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z dnia 14 marca 2012r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj