Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP3/443-206/13-2/SM
z 12 czerwca 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 13.03.2013 r. (data wpływu 15.03.2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania za eksport dostawy paliwa przeznaczonego do zaopatrzenia statków powietrznych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 15.03.2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania za eksport dostawy paliwa przeznaczonego do zaopatrzenia statków powietrznych.


W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:


Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej świadczy usługi obsługi naziemnej samolotów, w tym tankowania samolotów w portach lotniczych w Polsce. Aktualnie świadczy usługi tankowania samolotów na lotniskach w K . , K . i W . . Spółka dostarcza paliwo lotnicze w oparciu o zezwolenie wydane przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 11 kwietnia 2011 r. uprawniające do wykonywania usług obsługi naziemnej na lotniskach użytku publicznego w zakresie zaopatrzenia statków powietrznych w paliwo, smary i inne materiały techniczne obejmująca organizację i wykonywanie czynności tankowania i roztankowania, w tym przechowywanie paliwa oraz kontrolę jakości i ilości dostaw paliwa. Spółka posiada koncesję na obrót paliwami ciekłymi wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki decyzją z 21 stycznia 2011 r., zmienioną decyzją z 23 lutego 2012 r., ważną do 31 grudnia 2030 r. Spółka nabywa paliwo lotnicze JET A-1 (kod CN 2710 19 21) od podmiotu trzeciego z siedzibą na Litwie w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego. Nabywane przez Spółkę paliwo lotnicze jest przemieszczane z Litwy do Polski w procedurze zawieszonego poboru akcyzy, ze składu podatkowego na terytorium Litwy do miejsca odbioru znajdującego się na terytorium Polski (art. 40 ust. 2 pkt 7) ustawy z 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (dalej: Ustawa o podatku akcyzowym). Nie jest to skład podatkowy. Spółka posiada status zarejestrowanego odbiorcy w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 13 Ustawy o podatku akcyzowym i jest zarejestrowanym podatnikiem tego podatku.

Spółka dostarcza paliwo przewoźnikom lotniczym zarówno zagranicznym, jak i polskim. Przewoźnicy ci są podmiotami zużywającymi w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 22 Ustawy o podatku akcyzowym. Głównymi odbiorcami paliwa są międzynarodowe linie lotnicze obsługujące rejsy zagraniczne. Dostarczenie paliwa lotniczego realizowane jest przy pomocy cystern będących w posiadaniu Spółki. Paliwo tankowane jest bezpośrednio do zbiorników na stałe zamontowanych na statkach powietrznych przewoźników.

Spółka jest zarejestrowanym płatnikiem podatku od towarów i usług. Spółka dokumentuje sprzedaż paliwa przewoźnikom poprzez wystawianie faktur VAT stosując stawki podatku zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. z późniejszymi zmianami (dalej: Ustawa o VAT).

W szczególności Spółka stosuje stawki 0% VAT w przypadku sprzedaży paliwa lotniczego jako krajowych dostaw towarów służących zaopatrzeniu środków transportu lotniczego używanych przez przewoźników lotniczych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym (art. 83 ust. 1 pkt 18 Ustawy o VAT).


Spółka stosuje wobec paliwa lotniczego zwolnienie z podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie: użycie paliwa do silników odrzutowych o kodzie CN 2710 19 21 do tankowania statków powietrznych. W celu korzystania ze zwolnienia:

  • paliwo lotnicze jest objęte zabezpieczeniem ryczałtowym złożonym przez Spółkę, na zabezpieczenie wykonania zobowiązań przez zarejestrowanego odbiorcę, na podstawie decyzji Naczelnika Urzędu Celnego z 25 stycznia 2013 r., ważnym do 6 sierpnia 2013 r. (art. 32 ust. 5 pkt 1) Ustawy o podatku akcyzowym);
  • dostarczenie paliwa dokumentowane jest dokumentem dostawy (art. 32 ust. 5 pkt 2 i 11 Ustawy o podatku akcyzowym) zawierającym m. in. oświadczenia o posiadaniu statku powietrznego i przeznaczeniu dostarczonego paliwa na cele inne niż prywatne loty i rejsy rekreacyjne;
  • Spółka prowadzi ewidencję wyrobów akcyzowych (art. 32 ust. 5 pkt 3 Ustawy o podatku akcyzowym).


W przypadku dostarczenia paliwa lotniczego podmiotowi zużywającemu mającemu miejsce siedziby lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju prowadzącemu działalność gospodarczą z użyciem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie Spółka wymaga przedstawienia pisemnego potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia rejestracyjnego w podatku akcyzowym (art. 32 ust. 6 Ustawy o podatku akcyzowym).

W myśl art. 786 ust. 1 Rozporządzenia Komisji Nr 430/2010 z dnia 30 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie (EWG) nr 2454/93 ustanawiające przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG) nr 3913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz. U. UE L z 2010 r. Nr 125, str. 1 z dnia 21.05.2010 r.), procedura wywozu w rozumieniu art. 161 ust. 1 kodeksu znajduje zastosowanie, gdy towary wspólnotowe mają być wyprowadzone z obszaru celnego Wspólnoty.


W myśl art. 786 ust. 1 Rozporządzenia Komisji Nr 430/2010 z dnia 30 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie (EWG) nr 2454/93 ustanawiające przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG) nr 3913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz. U. UE L z 2010 r. Nr 125, str. 1 z dnia 21.05.2010 r.), procedura wywozu w rozumieniu art. 161 ust. 1 kodeksu znajduje zastosowanie, gdy towary wspólnotowe mają być wyprowadzone z obszaru celnego Wspólnoty. Zgodnie z art. 786 ust. 2 rozporządzenia, formalności dotyczące zgłoszenia wywozowego określone w tym rozdziale znajdują zastosowanie również w przypadkach, gdy:

  • towary wspólnotowe mają zostać przemieszczone na terytoria lub z terytoriów znajdujących się na obszarze celnym Wspólnoty, na których nie mają zastosowania dyrektywa 2006/112/WE lub dyrektywa 2008/118/WE;
  • towary wspólnotowe są dostarczane ze zwolnieniem z podatku jako dostawy zaopatrzenia na statki wodne i powietrzne, bez względu na miejsce przeznaczenia statków wodnych i powietrznych.


Tym samym skorzystanie z formalności wywozowych nie jest obowiązkiem podmiotu, ale jest pozostawione do jego uznania w przypadku, jeśli chce ich dokonywać.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie:


Czy dostawy paliw przeznaczonych do zaopatrywania statków powietrznych (czyli jako zaopatrzenie - paliwa są spalane przez statek powietrzny w trakcie lotu) w polskich portach na jakiekolwiek statki powietrzne dowolnych przewoźników i o dowolnym miejscu przeznaczenia mogą być uznane za eksport towarów zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 2) Ustawy o VAT, jeśli podatnik dokona ich zgłoszenia celnego (wywozowego)?


Zdaniem Wnioskodawcy:


Jeśli w przypadku dostawy paliwa lotniczego w porcie lotniczym na terenie kraju dokona formalności zgłoszenia wywozu (zgłoszenia celnego), to Spółka może uznać taką dostawę jako eksport w świetle Ustawy o VAT.


Zgodnie z art. 5 ust. 1 Ustawy o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Przez towary, stosownie do art. 2 pkt 6) Ustawy o VAT, rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.


W myśl art. 2 pkt 8) Ustawy o VAT, ilekroć jest mowa o eksporcie towarów - rozumie się przez to potwierdzony przez urząd celny określony w przepisach celnych wywóz towarów z terytorium kraju poza terytorium Wspólnoty Unii Europejskiej w wykonaniu czynności określonych w art. 7, jeżeli wywóz jest dokonany przez:

  1. dostawcę lub na jego rzecz, lub
  2. nabywcę mającego siedzibę poza terytorium kraju, lub na jego rzecz, z wyłączeniem towarów wywożonych przez samego nabywcę dla celów wyposażenia lub zaopatrzenia łodzi rekreacyjnych oraz prywatnych statków powietrznych lub innych prywatnych środków transportu, w tym środków transportu, o których mowa w art. 16 rozporządzenia Rady (WE) nr 1777/2005 z dnia 17 października 2005 r. ustanawiającego środki wykonawcze do dyrektywy 77/388/EWG w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE 1288 z 29.10.2005, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem nr 1777/2005”.

Zgodnie z art. 41 ust. 4 Ustawy o VAT, w eksporcie towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. a) stawka podatku wynosi 0 %.


W myśl art. 41 ust. 6-9 Ustawy o VAT stawkę podatku 0% stosuje się w eksporcie towarów o którym mowa w ust. 4 i 5, pod warunkiem że podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy otrzymał dokument potwierdzający wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty Unii Europejskiej.

W myśl art. 41 ust. 1 jeżeli powyższy warunek nie został spełniony podatnik nie wykazuje dostawy w ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3 za dany okres rozliczeniowy, lecz w okresie następnym, stosując stawkę podatku 0% pod warunkiem otrzymania dokumentu wymienionego w art. 41 ust. 6 przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za ten następny okres. W przypadku nieotrzymania tego dokumentu w terminie określonym w zdaniu poprzednim mają zastosowanie stawki właściwe dla dostawy tego towaru na terytorium kraju. Przepis art. 41 ust. 7 stosuje się w przypadku, gdy podatnik posiada dokument celny potwierdzający procedurę wywozu.

W myśl art. 786 ust. 1 Rozporządzenia Komisji Nr 430/2010 z dnia 30 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie (EWG) nr 2454/93 ustanawiające przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG) nr 3913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz. U. UE L z 2010 r. Nr 125, str. 1 z dnia 21.05.2010 r.), procedura wywozu w rozumieniu art. 161 ust. 1 kodeksu znajduje zastosowanie, gdy towary wspólnotowe mają być wyprowadzone z obszaru celnego Wspólnoty.


Zgodnie z art. 786 ust. 2 rozporządzenia, formalności dotyczące zgłoszenia wywozowego określone w tym rozdziale znajdują zastosowanie również w przypadkach gdy:

  • towary wspólnotowe mają zostać przemieszczone na terytoria lub z terytoriów znajdujących się na obszarze celnym Wspólnoty, na których nie mają zastosowania dyrektywa 2006/112/WE lub dyrektywa 2008/118/WE;
  • towary wspólnotowe są dostarczane ze zwolnieniem z podatku jako dostawy zaopatrzenia na statki wodne i powietrzne, bez względu na miejsce przeznaczenia statków wodnych i powietrznych .


Z powyższego wynika, że obecnie istnieje możliwość stosowania formalności wywozowych także w przypadku braku procedury wywozu (tj. gdy towary wspólnotowe nie opuszczają obszaru celnego Wspólnoty), tj. gdy towary wspólnotowe są dostarczane ze zwolnieniem od podatku jako dostawy zaopatrzenia na statki wodne i powietrzne, bez względu na miejsce przeznaczenia statków wodnych i powietrznych.


Tym samym skorzystanie z formalności wywozowych jest pozostawione do uznania podmiotu nie jest zaś jego obowiązkiem.


W przypadku skorzystania z takiej możliwości i dokonania tych formalności wywozowych, dostawa paliwa lotniczego w polskim porcie lotniczym do statków powietrznych dowolnych przewoźników, niezależnie od ich przeznaczenia, będzie uznana za eksport towarów opodatkowany 0% stawką podatku od towarów i usług.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (...), podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów na terytorium kraju;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).


Przez towary, stosownie do art. 2 pkt 6 ustawy, rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.


Stawka podatku, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.


Zgodnie z art. 146a pkt 1 ustawy, wprowadzonym na mocy art. 19 ustawy z dnia 26 listopada 2010 r. o zmianie niektórych ustaw związanych z realizacją ustawy budżetowej (Dz. U. Nr 238, poz. 1578), zmienionym treścią art. 9 pkt 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U nr 257, poz. 1726), w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.


Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy, przewidują dla niektórych towarów i usług stawki obniżone lub zwolnienie od podatku.


Zgodnie z art. 41 ust. 4 ustawy, w eksporcie towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. a), stawka podatku wynosi 0 %.


W myśl art. 2 pkt 8 ustawy, ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o eksporcie towarów - rozumie się przez to dostawę towarów wysyłanych lub transportowanych z terytorium kraju poza terytorium Unii Europejskiej przez:

  1. dostawcę lub na jego rzecz, lub
  2. nabywcę mającego siedzibę poza terytorium kraju lub na jego rzecz, z wyłączeniem towarów wywożonych przez samego nabywcę do celów wyposażenia lub zaopatrzenia statków rekreacyjnych oraz turystycznych statków powietrznych lub innych środków transportu służących do celów prywatnych
    - jeżeli wywóz towarów poza terytorium Unii Europejskiej jest potwierdzony przez urząd celny określony w przepisach celnych.


Zgodnie z art. 41 ust. 6 ustawy, stawkę podatku 0% stosuje się w eksporcie towarów, o którym mowa w ust. 4 i 5, pod warunkiem że podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy otrzymał dokument potwierdzający wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty Unii Europejskiej.


Natomiast w myśl uregulowań art. 41 ust. 6a ustawy, dokumentem, o którym mowa w ust. 6, jest w szczególności:

  1. dokument w formie elektronicznej otrzymany z systemu teleinformatycznego służącego do obsługi zgłoszeń wywozowych albo potwierdzony przez urząd celny wydruk tego dokumentu;
  2. dokument w formie elektronicznej pochodzący z systemu teleinformatycznego służącego do obsługi zgłoszeń wywozowych, otrzymany poza tym systemem, jeżeli zapewniona jest jego autentyczność;
  3. zgłoszenie wywozowe w formie papierowej złożone poza systemem teleinformatycznym służącym do obsługi zgłoszeń wywozowych albo jego kopia potwierdzona przez urząd celny.

Z opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej świadczy usługi obsługi naziemnej samolotów, w tym tankowania samolotów w portach lotniczych w Polsce. Spółka dostarcza paliwo przewoźnikom lotniczym zarówno zagranicznym, jak i polskim. Głównymi odbiorcami paliwa są międzynarodowe linie lotnicze obsługujące rejsy zagraniczne. Spółka jest zarejestrowanym płatnikiem podatku od towarów i usług. Spółka dokumentuje sprzedaż paliwa przewoźnikom poprzez wystawianie faktur VAT stosując stawki podatku zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. z późniejszymi zmianami (dalej: Ustawa o VAT). W szczególności Spółka stosuje stawki 0% VAT w przypadku sprzedaży paliwa lotniczego jako krajowych dostaw towarów służących zaopatrzeniu środków transportu lotniczego używanych przez przewoźników lotniczych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym (art. 83 ust. 1 pkt 18 Ustawy o VAT).

Wątpliwości Spółki dotyczą faktu, czy dostawy paliw przeznaczonych do zaopatrywania statków powietrznych, w polskich portach na jakiekolwiek statki dowolnych przewoźników i o dowolnym miejscu przeznaczenia mogą być uznane za eksport towarów, jeśli podatnik dokona ich zgłoszenia celnego (wywozowego).

Odnosząc się do powyższego należy zwrócić uwagę, że w myśl art. 786 ust. 1 Rozporządzenia Komisji Nr 430/2010 z dnia 30 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie (EWG) nr 2454/93 ustanawiające przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG) nr 3913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz. U. UE L z 2010 r. Nr 125, str. 1 z dnia 21.05.2010 r.), procedura wywozu w rozumieniu art. 161 ust. 1 kodeksu znajduje zastosowanie, gdy towary wspólnotowe mają być wyprowadzone z obszaru celnego Wspólnoty.

Zgodnie z art. 786 ust. 2 rozporządzenia, formalności dotyczące zgłoszenia wywozowego określone w niniejszym rozdziale znajdują zastosowanie również w przypadkach, gdy:

  1. towary wspólnotowe mają zostać przemieszczone na terytoria lub z terytoriów znajdujących się na obszarze celnym Wspólnoty, na których nie mają zastosowania dyrektywa 2006/112/WE lub dyrektywa 2008/118/WE;
  2. towary wspólnotowe są dostarczane ze zwolnieniem z podatku jako dostawy zaopatrzenia na statki wodne i powietrzne, bez względu na miejsce przeznaczenia statków wodnych i powietrznych.

Z powyższego wynika, że obecnie istnieje możliwość stosowania formalności wywozowych także w przypadku braku procedury wywozu (tj. gdy towary wspólnotowe nie opuszczają obszaru celnego Wspólnoty), tj. gdy towary wspólnotowe są dostarczane ze zwolnieniem od podatku jako dostawy zaopatrzenia na statki wodne i powietrzne, bez względu na miejsce przeznaczenia statków wodnych i powietrznych.


Tym samym skorzystanie z formalności wywozowych jest pozostawione do uznania podmiotu, nie jest zaś jego obowiązkiem.


Zatem w przypadku dokonania tych formalności, dostawa paliwa służącego zaopatrzeniu statków powietrznych w polskim porcie na jakiekolwiek statki dowolnych przewoźników i o dowolnym miejscu przeznaczenia, będzie uznane za eksport towarów w myśl uregulowań art. 2 pkt 8) ustawy, opodatkowany stawką 0% przy spełnieniu warunków, o których mowa w art. 41 ust. 6-9 ustawy.


Zatem stanowisko Spółki jest prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


W zakresie podatku akcyzowego sprawa będzie rozpatrzona w odrębnym postępowaniu.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj