Interpretacja Urzędu Skarbowego w Dębicy
PO IV-423/1/2004
z 19 stycznia 2004 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura
PO IV-423/1/2004
Data
2004.01.19



Autor
Urząd Skarbowy w Dębicy


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Przychody --> Przychody

Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów


Słowa kluczowe
akcja promocyjna
bonifikaty
promocja
rabaty
reklama
reprezentacja


Pytanie podatnika
W jaki sposób udzielone w ramach akcji promocyjnych rabaty wpływają na przychód i koszty uzyskania przychodów?


Na podstawie art. 14a § 1 ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.), Naczelnik Urzędu Skarbowego w Dębicy po zbadaniu stanu faktycznego i dokonaniu analizy zapytania podatnika w świetle obowiązujących przepisów ustawy z dnia z dnia 15.02.1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) stwierdza, co następuje:

Zdaniem organu podatkowego, udzielony w ramach promocyjnej sprzedaży rabat wpływa w momencie jego udzielenia na zmniejszenie przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (art. 12 ust. 3 ustawy podatkowej. Natomiast wydatki ponoszone przez spółkę z tytułu przekazanych nagród o równowartości rabatu stanowią koszt uzyskania przychodów w świetle artykułu 15 ust. 1 powołanej powyżej ustawy.

Zdaniem organu podatkowego, w analizowanej sytuacji nie zachodzą przesłanki określone w artykule 11 ustawy podatkowej, zaś poniesionych wydatków nie można uznać za wydatki na reprezentację lub reklamę prowadzoną w sposób niepubliczny, o których mowa w art. 16 ust. 1 pkt 28 tej ustawy.

Przedstawione stanowisko tym różni się od zaprezentowanego przez spółkę, iż uznaje wpływ stosowanego przez podatnika systemu uatrakcyjnia sprzedaży zarówno na wysokość przychodów podatkowych poprzez stosowane upusty cenowe, jak i na zwiększenie kosztów uzyskania przychodów z tytułu wydatków na nagrody wręczane kontrahentom.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj