Interpretacja Trzeciego Urzędu Skarbowego w Lublinie
P-1-443/11/04
z 2 kwietnia 2004 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura
P-1-443/11/04
Data
2004.04.02
Autor
Trzeci Urząd Skarbowy w Lublinie
Temat
Podatek od towarów i usług --> Przepisy ogólne --> Zakres przedmiotowy
Słowa kluczowe
loteria promocyjna
sprzedaż premiowa
Pytanie podatnika
Z okazji rocznicy funkcjonowania centrum budownictwa zarząd postanowił uczcić ten fakt między innymi konkursami organizowanymi w okresie 6 miesięcy w trakcie których ich zwycięzcy otrzymają różnego rodzaju nagrody. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest dokonanie zakupu na określoną w regulaminie kwotę. Konkurs jest kierowany do imiennie nie oznaczonych osób fizycznych, który polega na publicznym przyrzeczeniu spółki, że w zamian za spełnienia określonych warunków, zwycięzcy konkursu otrzymują różnego rodzaju nagrody. Spółka uznała że organizowany konkurs dotyczy sprzedaży premiowej polegającej na uatrakcyjnieniu sprzedaży i zachęceniu do dokonywania większej ilości zakupów w naszych sklepach. Nie jest skierowany do konkretnej osoby i nie należy go traktować jako reklamy, dlatego też nie ma tutaj zastosowania art.2 ust.3 pkt1 ustawy o VAT.
Zgodnie z art.2 ust.3 pkt1 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. z 1993 r., Nr 11, poz. 50 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega m. in. świadczenie usług oraz przekazanie lub zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy. Sprzedaż premiowa jest jednym ze środków oddziaływania na potencjalnego nabywcę, zmierzającym do zachęcenia do nabycia określonego towaru. Celem zastosowanej premii jest zatem uatrakcyjnienie sprzedaży, prowadzące w konsekwencji do pozyskania nowych klientów bądź zwiększenia wartości dokonanych przez nich zakupów, co w istocie wypełnia treść pojęcia reklamy. Reklama bowiem to ogół działań danego przedsiębiorstwa polegających na promocji sprzedaży, kreowaniu oraz rozwijaniu popytu na jego produkty. W świetle powyższego przekazanie nagrody rzeczowej w ramach sprzedaży premiowej jest czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na podstawie art.2 ust.3 pkt1 w/w ustawy o VAT. Stanowisko przedstawione przez Stronę w przedmiotowym piśmie jest więc nieprawidłowe |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.