Interpretacja Urzędu Skarbowego Kraków-Stare Miasto
DF-415/4/04
z 23 lutego 2004 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura
DF-415/4/04
Data
2004.02.23
Autor
Urząd Skarbowy Kraków-Stare Miasto
Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Koszty uzyskania przychodów
Słowa kluczowe
koszty uzyskania przychodów
Pytanie podatnika
Czy reklama logo firmy umieszczana na koszulkach zawodników pierwszoligowego klubu sportowego jest kosztem uzyskania przychodów jako reklama „nielimitowana”?
Naczelnik Urzędu Skarbowego Kraków Stare Miasto, działając na podstawie art. 14 a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137 poz. 926 ze zm.), w odpowiedzi na Pana wniosek o udzielenie pisemnej informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego uprzejmie informuje, że zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 23 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14 poz. 176 ze zm.) nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodu, chyba że reklama jest prowadzona w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Reklama może dotyczyć nie tylko oferowanych towarów, ale także samej firmy i jej znaku. Określenie, "że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób", oznacza, że taka publiczna reklama kierowana jest do niezidentyfikowanego odbiorcy czy klienta, ma nieokreślony, ale powszechny w sensie lokalnym czy krajowym lub ponadkrajowym zasięg. "Publiczny" sposób prowadzenia reklamy w inny sposób niż przez środki masowego przekazu, to sposób reklamy charakteryzujący się powszechnością, jawnością, ogólną, dostępnością, jak i przeznaczeniem dla (lub do) ogółu w zależności od użytego sposobu jej wyrazu. Reklama jest prowadzona w sposób publiczny gdy może być dostępna (dostrzegalna) przez nieokreśloną liczbę osób czyli jej odbiorcami może być potencjalnie nieograniczony, anonimowy krąg osób. Reklama na terenie obiektów sportowych, obiektów użyteczności publicznej, reklama na obiektach użytkowanych przez podatnika, skierowana do anonimowego kręgu odbiorców, umieszczana na środkach transportu, koszulkach zawodników, w sklepach, w książkach telefonicznych itd. należy do rekamy prowadzonej w sposób publiczny. W związku z powyższym wydatki na tą formę reklamy nie będą podlegać ograniczeniom, o których mowa w art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.