Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP2/443-906/12/AW
z 5 października 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPP2/443-906/12/AW
Data
2012.10.05



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Zwolnienia --> Zwolnienie od podatku


Słowa kluczowe
budynek usługowy
grunt zabudowany
sprzedaż budynków
sprzedaż nieruchomości


Istota interpretacji
Zwolnienie od podatku dostawy nieruchomości zabudowanej.



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16 lipca 2012 r. (data wpływu 27 lipca 2012 r.), uzupełnionym w dniu 5 października 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku dostawy nieruchomości zabudowanej - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 27 lipca 2012 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 5 października 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku dostawy nieruchomości zabudowanej.


W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.


Województwo zamierza sprzedać, w drodze przetargu ustnego nieograniczonego, nieruchomość gruntową zabudowaną, której jest właścicielem, położoną w miejscowości S., oznaczoną jako działka nr (…) o pow 0,2172 ha. Budynek położony na ww. działce został opuszczony przez Wojewódzki Szpital Specjalistyczny, którego organem założycielskim był Sejmik Województwa, w związku z przeprowadzeniem się tej jednostki do nowych obiektów. Nieruchomość została przejęta do zasobów Województwa protokołem zdawczo-odbiorczym w dniu 18 stycznia 2012 r. Prawo własności nieruchomości, stanowiącej wg ewidencji gruntów działkę zabudowaną, Województwo nabyło z dniem 1 stycznia 1999 r., z mocy prawa, na podstawie art. 60 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 13 października 1998 r. - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną. Potwierdziła to ostateczna decyzja Wojewody z dnia 16 listopada 2000 r. Przed tą datą właścicielem nieruchomości był Skarb Państwa. Nieruchomość była już wcześniej w nieodpłatnym użytkowaniu Szpitala, który w tamtym czasie (1 stycznia 1999 r.) nosił nazwę Samodzielny Publiczny Wojewódzki Szpital Zespolony. Województwo jest wpisane jako właściciel tej nieruchomości w księdze wieczystej.

Od dnia przejęcia nieruchomości do dnia sporządzenia niniejszego wniosku Województwo nie poczyniło na nią żadnych nakładów. Zgodnie z oświadczeniem Dyrektora Szpitala z dnia 28 marca 2012 r., w okresie od 5 lipca 1993 r. do 18 stycznia 2012 r. Szpital nie ponosił wydatków na ulepszenie działki, ani znajdujących się na niej budynku i budowli, które przekroczyłyby 30% wartości początkowej tych obiektów. W świetle zapisów operatu szacunkowego z dnia 15 listopada 2011 r., aktualny użytkownik nie dokonał w ostatnich 2 latach prac budowlanych wymagających podania wielkości nakładów w związku z art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości. Nieruchomość nie była przedmiotem najmu, dzierżawy, leasingu, ani też innej czynności o podobnym charakterze. Budynek, budowle lub ich części posadowione na ww. działce nie były wykorzystywane przez Szpital, do dnia 18 stycznia 2012 r., do czynności opodatkowanych przez okres co najmniej 5 lat. Zgodnie z informacjami zawartymi w operacie szacunkowym, sporządzonym przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego, dla ww. terenu obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, zgodnie z którym działka (…) znajduje się na terenie o funkcji „tereny zabudowy usługowej (25U)”. Z operatu tego wynika, iż działka zabudowana jest budynkiem usługowym o pow. użytkowej 734,71 m2. Właścicielem sieci (ogrzewanie z sieci miejskiej, kanalizacja miejska i wodociąg, energia elektryczna, sieć telefoniczna), znajdujących się na terenie tej działki, są odpowiednio gestorzy tych sieci. Województwo nie jest właścicielem żadnych budowli znajdujących się na przedmiotowej działce, które stanowiłyby przedmiot sprzedaży, co potwierdza ww. protokół zdawczo-odbiorczy, zgodnie z którym przedmiotem przekazania jest jedynie budynek usługowy. Od dnia przejęcia nieruchomości Województwo nie poczyniło żadnych nakładów na ten budynek. Wartość nieruchomości wynosi: 1.337.000 zł, w tym wartość gruntu - 808.000 zł, a wartość budynku - 529.000 zł.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Czy sprzedaż ww. nieruchomości zabudowanej jest zwolniona od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a w związku z art. 29 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług...


Zdaniem Wnioskodawcy, dostawa nieruchomości zwolniona będzie od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt l0a w związku z art. 29 ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania niniejszej interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, Al. Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj