Interpretacja Urzędu Skarbowego w Radomsku
USIII/443-45/05
z 30 września 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
USIII/443-45/05
Data
2005.09.30
Autor
Urząd Skarbowy w Radomsku
Temat
Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Kasy rejestrujące --> Kasy rejestrujące
Słowa kluczowe
instalacja kasy rejestrującej
kasa rejestrująca
likwidacja działalności
obowiązek instalacji kasy rejestrującej
przerwa w działalności gospodarczej
wznowienie
zawieszenie działalności gospodarczej
Pytanie podatnika
Czy podatnik, będący osobą fizyczną, może prowadzić ewidencję przy zastosowaniu kasy rejestrującej, używanej w poprzednio prowadzonej działalności, zlikwidowanej w ubiegłym roku ?
Ze stanu faktycznego przedstawionego w piśmie wynika, że podatnik prowadził działalność gospodarczą, która została zlikwidował z dniem 30.09.2004 r. Zgodnie z informacją zawartą w złożonym piśmie wszystkie czynności związane z zamknięciem działalności zostały wykonane. Obecnie Pan ponownie prowadzi działalność gospodarczą. Pytanie podatnika dotyczy możliwości prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu tej samej kasy rejestrującej, która była już wykorzystywana do ewidencjonowania obrotów w trakcie poprzednio prowadzonej działalności zlikwidowanej z dniem 30.09.2004 r. Kasa ta ma ważną homologację, a profil wykonywanych usług jest taki sam. Wnioskujący uważa, że może prowadzić ewidencję obrotów i kwot podatku należnego przy wykorzystaniu tej samej kasy. Tut. organ podatkowy uznaje stanowisko podatnika za prawidłowe. Zgodnie z § 5 ust. 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 04.07.2002 r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników (Dz. U. Nr 108, poz. 948 ze zm.) zakończenie pracy w trybie fiskalnym przez każdą kasę lub wymiana pamięci fiskalnej kasy wymaga dokonania, z udziałem pracownika urzędu skarbowego, czynności określonych w załączniku nr 4 do rozporządzenia (odczytanie zawartości pamięci fiskalnej kasy rejestrującej i sporządzenia z tej czynności protokołu w/g określonego wzoru). Po zlikwidowaniu działalności gospodarczej należy więc, zgodnie z wyżej cytowanym przepisem dokonać powyższych czynności. Pamięć fiskalna, podlegająca wymianie w myśl § 5 ust. 9 powyższego rozporządzenia, po dokonanych czynnościach określonych w załączniku nr 4 do rozporządzenia, jest przechowywana przez producenta lub importera przez okres 3 miesięcy od daty ich dokonania, a po tym okresie - komisyjnie zniszczona. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.