Interpretacja Drugiego Urzędu Skarbowego w Szczecinie
DG-RDF/415-6/GA/2007
z 26 marca 2007 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
DG-RDF/415-6/GA/2007
Data
2007.03.26
Autor
Drugi Urząd Skarbowy w Szczecinie
Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Zryczałtowany podatek dochodowy
Słowa kluczowe
forma opodatkowania
karta podatkowa
usługi kosmetyczne
zakres usługi
Pytanie podatnika
Czy wprowadzając do działalności gospodarczej dodatkowe urządzenia typu "POWER SLIM" oraz "BEAUTIFUL będzie można rozliczać się zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie karty podatkowej?
Zgodnie z art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60) stosownie do swojej właściwości naczelnik urzędu skarbowego, naczelnik urzędu celnego lub wójt, burmistrz (prezydent miasta), starosta lub marszałek województwa na pisemny wniosek podatnika, płatnika lub inkasenta mają obowiązek udzielić pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w których nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. Dnia 29.12.2006 r. do Drugiego Urzędu Skarbowego w Szczecinie wpłynął wniosek Podatniczki o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego. Wnosząca zapytanie przedstawiła stan faktyczny, z którego wynika, że prowadzi działalność gospodarczą w zakresie usług kosmetycznych opodatkowaną zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie karty podatkowej. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej podatniczka chciałaby rozszerzyć zakres świadczonych usług o te, które związane będą z terapią poprawiania i kształtowania sylwetki i poprawy kondycji fizycznej za pomocą urządzeń POWER SLIM oraz BEAUTIFUL NEW. Na tle takiego stanu faktycznego Podatniczka formułuje zapytanie czy wprowadzając dodatkowe urządzenia typu POWER SLIM i BEAUTIFUL NEW (poprawiające ukształtowanie sylwetki), za korzystanie z których będzie pobierała zapłatę, będzie mogła w dalszym ciągu rozliczać się na zasadzie zryczałtowanego podatku dochodowego w formie karty podatkowej. Wnosząca zapytanie stoi na stanowisku, że rozszerzenie zakresu świadczonych usług kosmetycznych o zabiegi związane z poprawą ukształtowania sylwetki i poprawą kondycji fizycznej, wykonywane za pomocą wyżej wymienionych urządzeń pozwala na kontynuowanie opodatkowania na zasadach zryczałtowanego podatku dochodowego w formie karty podatkowej. Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w Szczecinie udziela pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, według przedstawionego przez Wnioskodawcę stanu faktycznego oraz stanu prawnego, obowiązującego w dacie wydania niniejszego postanowienia. Zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U.Nr 144, poz. 930 ze zm.) zryczałtowany podatek dochodowy w formie karty podatkowej mogą płacić podatnicy prowadzący działalność usługową lub wytwórczo-usługową, określoną w części I tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy, zwanej dalej „tabelą”, w zakresie wymienionym w załączniku nr 4 do ustawy przy zatrudnieniu nie przekraczającym stanu określonego w tabeli. Świadczone przez podatniczkę usługi mieszczą się w I tabeli pod poz. 88 – usługi kosmetyczne. Zakres tych usług określony został w poz. 88 załącznika nr 4 do ustawy, z którego wynika, że do usług kosmetycznych zalicza się wykonywanie zabiegów z zakresu kosmetyki upiększającej:
Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że podatniczka zamierza rozszerzyć zakres wykonywanych usług kosmetycznych poprzez wprowadzenie zabiegów wykonywanych przy użyciu urządzeń poprawiających ukształtowanie sylwetki i poprawę kondycji, odmładzanie i pielęgnację ciała. Z załączonego do wniosku folderu opisującego urządzenie POWER SLIM wynika, iż jest to urządzenie o szerokim spektrum zabiegów, które działa przy wykorzystaniu energii podczerwieni. Zatem zabiegi wykonywane z użyciem POWER SLIM można zaliczyć do zabiegów światło terapii, o których mowa powyżej. Natomiast urządzenie BEAUTIFUL NEW podobnie jak POWER SLIM oferuje szerokie spektrum zabiegów, działa jednak wykorzystując w zabiegach działanie prądu elektrycznego, pola elektromagnetycznego oraz ultradźwięków. Oznacza to, iż zabiegi z wykorzystaniem działania prądu i pola elektrycznego z użyciem urządzenia BEAUTIFUL NEW mieszczą się w kategorii zabiegów elektroterapii natomiast zabiegi wykonywane przy wykorzystaniu ultradźwięków nie należą do tej kategorii. Tak więc stosowanie do zabiegów urządzenia BEAUTIFUL NEW z wykorzystaniem prądu elektrycznego oraz pola elektromagnetycznego nie będzie wyłączało z opodatkowania w formie karty podatkowej. Natomiast stosowanie zabiegów z uwzględnieniem tego urządzenia z wykorzystaniem ultradźwięków lub też łącznie, będzie wyłączało z opodatkowania w formie karty podatkowej. Powyższe oznacza, że zarówno zabiegi światło terapii jak i elektroterapii jak wskazano wyżej mieszczą się w prowadzonym zakresie usług kosmetycznych podlegających opodatkowaniu w formie karty podatkowej jednak z wyłączeniem tej szczególnej kategorii zabiegu, w którym stosuje sie ultradźwięki i to niezależnie od rodzaju urządzenia zastosowanego do wykonania takiego zabiegu. W związku z faktem, że urządzenie BEAUTIFUL NEW spełnia warunki wyłączenia z zakresu usług kosmetycznych, o których mowa powyżej, nastąpi równoczesne wyłączenie z opodatkowania działalności gospodarczej na dotychczasowych zasadach, to jest karty podatkowej. Powyższa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego w dacie zaistnienia tego zdarzenia. Interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej – do czasu jej zmiany lub uchylenia. . Na postanowienie – zgodnie z art. 14a § 4 i art. 236 § 1 i 2 Ordynacji podatkowej przysługuje zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Szczecinie, w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia stronie, za pośrednictwem Drugiego Urzędu Skarbowego w Szczecinie. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.