Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP3/443-547/09/MM
z 25 września 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP3/443-547/09/MM
Data
2009.09.25



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Opodatkowanie akcyzą wyrobów akcyzowych --> Przedmiot opodatkowania i powstanie obowiązku podatkowego --> Przedmiot opodatkowania


Słowa kluczowe
akcyza
akcyza zapłacona
deklaracja uproszczona
dokumentacja
zwolnienie


Istota interpretacji
Opodatkowanie węglowodorów gazowych przeznaczonych na cele inne niż opałowe lub napędowe.



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 lipca 2009r. (data wpływu 21 lipca 2009r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania węglowodorów gazowych przeznaczonych na cele inne niż opałowe lub napędowe – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 lipca 2009r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania węglowodorów gazowych przeznaczonych na cele inne niż opałowe lub napędowe.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca (dalej zwany Spółką), nabywa wewnątrzwspólnotowo wyroby akcyzowe z zapłaconą akcyzą na terytorium państwa członkowskiego. Wyroby te są następnie odsprzedawane w kraju wg wcześniejszych zamówień. Odbiorcami nabywanych gazów są w dużej mierze laboratoria zużywające je do celów analitycznych.

Nabycia dotyczą m.in.:

  1. Wodoru (kod CN 2804 10 00) – dla którego zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 12b tired drugie stawka podatku od nabywanego podatku akcyzowego wynosi „0”.
  2. Metanu oraz jego mieszanin (kod CN 2711 29 00) – dla których w zależności od stanu gazowego czy ciekłego oraz zastosowania istnieje kilka stawek podatku akcyzowego:
    - stan gazowy do celów napędowych – art. 89 ust. 1 pkt 12a tired drugie – 100 PLN/1000 kg, ale na podstawie art. 164 do 31 października 2013 przypisano zerową stawkę akcyzy,
    - stan skroplony do celów napędowych – art. 89 ust. 1 pkt 12a tired pierwsze – 695 PLN/1000 kg,
    - cele opałowe – art. 89 ust. 1 pkt 13 – 1,18 PLN/1 GJ – ale na podstawie art. 163 ust. 3 zwolniony do czasu obowiązywania zwolnienia o którym mowa w ust. 2 art. 163,
    - przeznaczenie inne niż cele opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych – na podstawie art. 89 ust. 2 – zerowa stawka akcyzy.

    Nabywany przez Spółkę metan oraz jego mieszaniny posiadają stan gazowy i zamawiane są głównie przez laboratoria oraz zakłady badawcze, zaś jak deklarują klienci ich wykorzystanie opiera się np. na zastosowaniu jako gaz wzorcowy do kalibracji chromatografów gazowych (na co Spółka posiada stosowne oświadczenia od klientów) - stąd wg art. 89 ust. 2 podlega zerowej stawce akcyzy.
  3. Propanu (kod CN 2711 12 19), któremu ustawodawca przypisał w zależności od stanu gazowego czy ciekłego oraz zastosowania (podobnie jak w przypadku metanu) kilka stawek podatku akcyzowego. Nabywany przez Spółkę ciekły propan stosowany jest wg deklaracji odbiorców do badań w dziale kontroli jakości, stąd wg art. 89 ust. 2 posiada zerową stawkę akcyzy.
  4. Butan (kod CN 2901 10 00), któremu również ustawodawca przypisał w zależności od zastosowania i stanu różne stawki akcyzy.Nabywany przez Spółkę butan jest w stanie ciekłym posiada zastosowanie laboratoryjne w centrum badawczym – stąd objęty jest wg art. 89 ust. 2 zerową stawką akcyzy.

Wszystkie nabywane wewnątrzwspólnotowo przez Spółkę wyroby są towarami o bardzo wysokiej jakości i parametrach dostosowanych do indywidualnych zamówień klientów. Ich wykorzystanie polega głównie w celach analitycznych i badawczych, zaś wysoka cena sprawia, iż zastosowanie do celów napędowych, opałowych czy jako domieszki do paliw opałowych czy silnikowych jest ekonomicznie nieuzasadnione, według art. 89 ust. 2 podlegają one zerowej stawce akcyzy. Stosując się do pism z Urzędu Celnego – Spółka zaprzestała składania dokumentacji (zgłoszenia o planowanym nabyciu, deklaracji AKC-U) dotyczącej nabywanych wyżej wymienionych wyrobów akcyzowych, jeżeli zdeklarowane przez odbiorców zastosowania wskazują na zerową stawkę akcyzy.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy w przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych z akcyzą zapłaconą na terytorium państwa członkowskiego, którym ustawodawca przypisał w zależności od zastosowania i stanu kilka stawek podatku akcyzowego, istnieje obowiązek dokonywania zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych oraz składania deklaracji uproszczonej AKC-U jeżeli ze względu na zastosowanie (w przypadku danego nabycia) objęte są one stawką zerową...
  2. Czy w przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych zharmonizowanych z zapłaconą akcyzą, objętych stawka 0% istnieje obowiązek zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych oraz składania deklaracji uproszczonej AKC-U...
  3. Jaką formę winna mieć dokumentacja, dotycząca zastosowania towaru, aby można było uznać, iż jest ona wystarczająca do zastosowania stawki zerowej...

Zdaniem Wnioskodawcy:

1. Ustawa z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (dalej ustawa) określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym wyrobów akcyzowych i samochodów osobowych. Zgodnie z art. 2 ustawy przez wyroby akcyzowe należy rozumieć wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe określone w załączniku nr 1 do ustawy. Wg art. 86 ust. 1 pkt 2 oraz 3 wśród wyrobów energetycznych zostały wymienione węglowodory objęte m.in. kodami CN 2701 oraz CN 2901. Węglowodorom tym wg art. 89 ust. 1 zostały przypisane w zależności od ich stanu (gazowego lub skroplonego) oraz przeznaczenia różne stawki podatku akcyzowego. Jednocześnie wg art. 89 ust. 2 na wyroby energetyczne inne niż określone w ust. 1 pkt 1-13 przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych – stawka akcyzy wynosi 0.

Zgodnie z treścią art. 78 ust. 1 pkt 1 i 3 w przypadku, gdy podatnik nabywa wewnątrzwspólnotowo wyroby akcyzowe z akcyzą zapłaconą na terytorium państwa członkowskiego na potrzeby wykonywanej działalności gospodarczej na terytorium kraju jest obowiązany:

  • przed wprowadzeniem wyrobów akcyzowych na terytorium kraju dokonać zgłoszenia o planowanym wewnątrzwspólnotowym do właściwego naczelnika urzędu celnego i złożyć zabezpieczenie,
  • bez wezwania organu podatkowego, złożyć właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklarację uproszczoną oraz obliczyć akcyzę i dokonać jej zapłaty na terytorium kraju, na rachunek właściwej izby celnej, w terminie 10 dni, licząc od dnia powstania obowiązku podatkowego. Jednocześnie w myśl art. 78 ust. 3 przepisy ust. 1 pkt 1, 3 i 4 stosuje się odpowiednio do przypadków nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych nie wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy które są objęte na terytorium kraju stawką akcyzy inną niż stawka zerowa. W związku z powyższym zarówno dla nabywanego wodoru (stawka „0”) jak również metanu i jego mieszanin (stawka „0”) – brak jest obowiązku składania zgłoszeń o planowanym nabyciu jak i deklaracji.

Zgodnie z art. 21 ust. 3 ustawy przepisy nakładające na podatnika obowiązek składania deklaracji podatkowych nie mają również zastosowania w zakresie, w jakim podatnik jest obowiązany do złożenia deklaracji podatkowej o której mowa w art. 78 ust. 1 pkt 3 wyżej cytowanej ustawy, jak również do podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie wyrobów akcyzowych objętych zerową stawką akcyzy (w przypadku Wnioskodawcy, ciekły propan oraz ciekły butan o przeznaczeniu innym niż cele opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych – na podstawie art. 89 ust. 2 – zerowa stawka akcyzy). Zdaniem Spółki przepisy nakładające na podatnika obowiązki wynikające z art. 78 ust. 1 pkt 1, 3 i 4 nie mają wiec zastosowania w zakresie nabyć wewnątrzwspólnotowych wyrobów akcyzowych z zerową stawką akcyzy.

2. Zdaniem Spółki przepisy nakładające na podatnika obowiązki wynikające z art. 78 ust. 1 pkt 1, 3 i 4 nie mają zastosowania w zakresie nabyć wewnątrzwspólnotowych wyrobów akcyzowych z zerową stawką akcyzy, jednak w przypadku towarów dla których ustawodawca ze względu na przeznaczenie przewidział kilka stawek podatku akcyzowego zastosowanie stawki zerowej winno być odpowiednio udokumentowane. W przypadku braku stosownej dokumentacji zezwalającej na zastosowanie stawki zerowej (np. oświadczenia) towar podlega opodatkowaniu, a co za tym idzie składane winno być zgłoszenie o planowanym nabyciu oraz deklaracji AKC-U. W związku z tym, iż ustawa z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym nie określa rodzaju dokumentacji, którą powinien posiadać podmiot nabywający wewnątrzwspólnotowo wyroby z akcyzą zapłaconą na terytorium państwa członkowskiego – będące podstawą do zastosowania stawki zerowej podatku akcyzowego Spółka stoi na stanowisku, iż podstawą tą może być oświadczenie zamawiającego zawierające następujące informacje:

  • dane zamawiającego,
  • nazwę zamawiającego towar,
  • nr zamówienia klienta,
  • nr zamówienia w bazie danych SAP Spółki,
  • ilość nabywanego towaru,
  • przeznaczenie,
  • oświadczenie, iż zamawiany towar będzie przeznaczony do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych,
  • czytelny podpis wraz z pieczęcią osoby upoważnionej do składania oświadczeń w imieniu kupującego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 3, poz. 11 ze zm.) wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Pod poz. 28 tego załącznika został wymieniony gaz ziemny (mokry) i pozostałe węglowodory gazowe określone kodem CN 2711 w tym również metan o kodzie CN 2711 29 00 i propan o kodzie CN 2711 12 19.

Natomiast pod poz. 34 ww. załącznika zostały wymienione węglowodory alifatyczne o kodzie CN 2901 w tym również butan o kodzie CN 2901 10 00.

Dodatkowo należy stwierdzić, że propan CN 2711 12 19 jest objęty pozycją 21 załącznika nr 2 do ustawy, zawierającym wykaz wyrobów akcyzowych, do których stosuje się procedurę zawieszenia poboru akcyzy i których produkcja odbywa się w składzie podatkowym, o którym mowa w Dyrektywie Rady 92/12/EWG, obejmującą gaz ziemny (mokry) i pozostałe węglowodory gazowe, z wyłączeniem objętych pozycjami 2711 11 00, 2711 21 00 oraz 2711 29 00.

Natomiast butan występuje pod poz. 22 ww. załącznika nr 2, obejmującą węglowodory alifatyczne nasycone o kodzie CN 2901 10 00.

Natomiast wodór o kodzie CN 2804 10 00 nie został wymieniony bezpośrednio ani w załączniku nr 1 ani w załączniku nr 2 do ustawy.

Stosownie do art. 86 ust. 1 ww. ustawy do wyrobów energetycznych, w rozumieniu ustawy, zalicza się wyroby:

  1. objęte pozycjami CN od 1507 do 1518 00, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;
  2. objęte pozycjami CN 2701, 2702 oraz od 2704 do 2715;
  3. objęte pozycjami CN 2901 i 2902;
  4. oznaczone kodem CN 2905 11 00, niebędące pochodzenia syntetycznego, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;
  5. objęte pozycją CN 3403;
  6. objęte pozycją CN 3811;
  7. objęte pozycją CN 3817;
  8. oznaczone kodami CN 3824 90 91 i 3824 90 97, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;
  9. pozostałe wyroby, z wyłączeniem substancji stosowanych do znakowania i barwienia, o którym mowa w art. 90 ust. 1, przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych - bez względu na kod CN;
  10. pozostałe wyroby będące węglowodorami, z wyłączeniem torfu, przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa opałowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych - bez względu na kod CN.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 i 3 ww. ustawy paliwami silnikowymi w rozumieniu ustawy są wyroby energetyczne przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do napędu silników spalinowych.

Paliwami opałowymi w rozumieniu ustawy są wyroby energetyczne przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do celów opałowych, z wyłączeniem wyrobów, o których mowa w ust. 2.

Wobec powyższego zgodnie z art. 86 ust. 1 pkt 2 i 3 do wyrobów energetycznych zaliczamy metan (CN 2711 29 00), propan (CN 2711 12 19) oraz butan (CN 2901 10 00) niezależnie od tego na jaki cel są przeznaczone.

Natomiast stosownie do art. 86 ust. 1 pkt 10 wodór o kodzie CN 2804 10 00 przeznaczony do celów innych niż opałowe lub napędowe, jako dodatki do paliw opałowych lub napędowych nie jest wyrobem energetycznym wobec powyższego w przypadku wykorzystania go do celów analitycznych w laboratoriach, przepisy obowiązującej ustawy o podatku akcyzowym nie mają do niego zastosowania.

Zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 12 i 13 stawki na wyroby energetyczne wynoszą dla:

- gazów przeznaczonych do napędu silników spalinowych:
a) gazu ziemnego (mokrego) i pozostałych węglowodorów gazowych objętych pozycją CN 2711 oraz gazowych węglowodorów alifatycznych objętych pozycją CN 2901:
- skroplonych - 695,00 zł/1.000 kilogramów,
- w stanie gazowym - 100,00 zł/1.000 kilogramów,
b) wyprodukowanych w składzie podatkowym i spełniających wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach:
- biogazu, bez względu na kod CN - 0 zł,
- wodoru i biowodoru o kodzie CN 2804 10 00 - 0 zł;
- gazu ziemnego (mokrego) i pozostałych węglowodorów gazowych objętych pozycją CN 2711, przeznaczonych do celów opałowych - 1,18 zł/1 gigadżul (GJ).

Stosownie zaś do art. 89 ust. 2 stawka akcyzy na wyroby energetyczne inne niż określone w ust. 1 pkt 1-13, przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, wynosi 0 zł.

Wobec powyższego stawka akcyzy dla nabywanych przez Wnioskodawcę wyrobów akcyzowych, tj. metanu o kodzie CN 2711 29 00, propanu o kodzie CN 2711 12 19 oraz butanu o kodzie CN 2901 10 00 przeznaczonych na cele inne niż szeroko rozumiane cele napędowe lub opałowe zgodnie z art. 89 ust. 2 wynosić będzie 0 zł.

Zgodnie z art. 78 ust. 1 w przypadku gdy podatnik nabywa wewnątrzwspólnotowo wyroby akcyzowe z akcyzą zapłaconą na terytorium państwa członkowskiego na potrzeby wykonywanej działalności gospodarczej na terytorium kraju, jest obowiązany:

  1. przed wprowadzeniem wyrobów akcyzowych na terytorium kraju dokonać zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym do właściwego naczelnika urzędu celnego i złożyć zabezpieczenie akcyzowe;
  2. potwierdzić odbiór wyrobów akcyzowych na uproszczonym dokumencie towarzyszącym oraz wystawić i dołączyć do zwracanego uproszczonego dokumentu towarzyszącego dokument potwierdzenia złożenia zabezpieczenia akcyzowego lub zapłaty akcyzy na terytorium kraju;
  3. bez wezwania organu podatkowego, złożyć właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklarację uproszczoną, według ustalonego wzoru, oraz obliczyć akcyzę i dokonać jej zapłaty na terytorium kraju, na rachunek właściwej izby celnej, w terminie 10 dni, licząc od dnia powstania obowiązku podatkowego;
  4. prowadzić ewidencję nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych.

Natomiast zgodnie z ust. 3 cyt. art. 78, przepisy ust. 1 pkt 1, 3 i 4 stosuje się odpowiednio do przypadków nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych niewymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, które są objęte na terytorium kraju stawką akcyzy inną niż stawka zerowa.

Wobec powyższego Wnioskodawca nabywając wewnątrzwspólnotowo wyroby energetyczne do celów innych niż szeroko rozumiane cele napędowe i opałowe, w postaci propanu o kodzie CN 2711 12 19, butanu o kodzie CN 2901 10 00 oraz metanu o kodzie CN 2711 29 00, objętych zerową stawką akcyzy, nie ma obowiązku dokonania zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym właściwemu naczelnikowi urzędu celnego, złożenia zabezpieczenia akcyzowego, a także składania deklaracji uproszczonej.

Stosownie do art. 21 ust. 1 ww. ustawy podatnik jest obowiązany, bez wezwania organu podatkowego:

  1. składać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklaracje podatkowe według ustalonego wzoru,
  2. obliczać i wpłacać akcyzę na rachunek właściwej izby celnej
    - za miesięczne okresy rozliczeniowe, w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.

Zgodnie zaś z art. 21 ust. 3 pkt 3 przepisy ust. 1 i 2 nie mają zastosowania do podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie wyrobów akcyzowych objętych zerową stawką akcyzy lub objętych zwolnieniem od akcyzy z wyjątkiem zwolnień częściowych lub zwolnień realizowanych przez zwrot akcyzy, lub zwolnień ubytków, o których mowa w art. 30 ust. 3.

Stosownie do powyższego Wnioskodawca nabywając wewnątrzwspólnotowo przedmiotowe wyroby do celów innych niż opałowe lub napędowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych lub opałowych, objętych zerową stawką podatku akcyzowego nie będzie zobowiązany do składania deklaracji podatkowej, o której mowa w art. 21 ust. 1.

Ww. ustawa o podatku akcyzowym nie przewiduje specjalnego dokumentowania sprzedaży wyrobów akcyzowych. Niemniej jednak w interesie Wnioskodawcy jest wykazanie, np. w toku kontroli lub prowadzonego postępowania, że wyroby akcyzowe objęte stawką 0 zł, zostały faktycznie wykorzystane lub mają być wykorzystane do celów innych niż napędowe lub opałowe. W takim przypadku pomocne w ustaleniu, do jakich celów wyroby te zostały lub zostaną wykorzystane, może być np. stosowne oświadczenie.

Reasumując, stanowisko Wnioskodawcy odnośnie nabycia wewnątrz-wspólnotowego propanu o kodzie CN 2711 12 19, metanu o kodzie CN 2711 29 00 oraz butanu o kodzie CN 2901 10 00 należy uznać za prawidłowe, natomiast w stosunku do wodoru o kodzie CN 2804 10 00 przeznaczonego do celów innych niż opałowe lub napędowe, przepisy ustawy o podatku akcyzowym z dnia 6 grudnia 2008r. nie mają zastosowania.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy oceniane całościowo należy uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj