Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP3/443-13/10-2/KB
Data
2010.03.23
Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie
Temat
Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Opodatkowanie akcyzą wyrobów akcyzowych --> Zwolnienia
Słowa kluczowe
akcyza
alkohol etylowy
zwolnienie z podatku akcyzowego
Istota interpretacji
Warunki zwolnienia alkoholu etylowego zawartego w aromatach stosowanych do wytwarzania artykułów spożywczych i napojów bezalkoholowych o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu nieprzekraczającej 1,2 % objętości.
Wniosek ORD-IN
453 kB
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 06.01.2010 r. (data wpływu 07.01.2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie warunków zwolnienia alkoholu etylowego zawartego w aromatach stosowanych do wytwarzania artykułów spożywczych i napojów bezalkoholowych o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu nieprzekraczającej 1,2 % objętości - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 07.01.2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie warunków zwolnienia alkoholu etylowego zawartego w aromatach stosowanych do wytwarzania artykułów spożywczych i napojów bezalkoholowych o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu nieprzekraczającej 1,2 % objętości.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na zakupie od polskich podmiotów oraz w przyszłości (gdy uzyska status zarejestrowanego handlowca) od podmiotów z innych krajów Unii Europejskiej aromatów zawierających alkohol etylowy. Aromaty te klasyfikowane są do pozycji 3302 nomenklatury CN, która w taryfie celnej opisywana jest jako „mieszaniny substancji zapachowych i mieszaniny (włącznie z roztworami alkoholowymi) na bazie jednej lub na wielu takich substancjach, w rodzaju stosowanych jako surowce w przemyśle...”. Część aromatów zakupywana jest z zapłaconą akcyzą (która odprowadza podmiot sprzedający) zaś druga część zakupywana jest bez akcyzy bowiem Spółka składa oświadczenie, że będą one stosowane do wytwarzania artykułów spożywczych i napojów bezalkoholowych o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu nieprzekraczającej 1,2% objętości, zgodnie z treścią zawartą w art. 30 ust. 9 pkt 5 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009r. Nr 3, poz. 11). Odsprzedając następnie aromaty zakupione ze zwolnieniem od akcyzy, podmiot kupujący zobowiązany jest dostarczyć Spółce oświadczenie, że będzie je stosował do celu określonego w art. 30 ust.9 pkt 5 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11). Spółka podobnie będzie postępowała w przypadku uzyskania status zarejestrowanego handlowca. Od aromatów nabywanych wewnątrzwspólnotowo, które nie będą przeznaczone na cele objęte zwolnieniem będzie płacona akcyza, zaś od aromatów przeznaczonych na cele określone w art. 30 ust. 9 pkt 5 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11) nie będzie płacona akcyza, po otrzymaniu od podmiotu kupującego oświadczenia o zastosowaniu do celów zwolnionych.
W związku z powyższym zadano następujące pytania:
- Czy Spółka na mocy art. 30 ust. 9 pkt 5 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11) może kupować od podmiotu polskiego aromaty na bazie alkoholu a następnie je odsprzedawać innym podmiotom polskim z zastosowaniem zwolnienia od akcyzy jeżeli ostatecznie aromat ten zostanie wykorzystany przez podmiot kupujący do celu określonego w zwolnieniu...
- Czy Spółka na mocy art. 30 ust. 9 pkt 5 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009r. Nr 3, poz. 11) będzie mogła nabywać wewnątrzwspólnotowo aromaty na bazie alkoholu, a następnie je odsprzedawać innym podmiotom polskim z zastosowaniem zwolnienia od akcyzy jeżeli ostatecznie aromat ten zostanie wykorzystany do celu określonego w zwolnieniu...
- Na kim ciąży obowiązek podatkowy jeżeli podmiot który kupił od Spółki aromaty objęte zwolnieniem na mocy art. 30 ust. 9 pkt 5 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11) zużył je niezgodnie ze złożonym oświadczeniem, że będzie je stosował do wytwarzania artykułów spożywczych i napojów bezalkoholowych o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu nieprzekraczającej 1,2% objętości...
- Czy podmiot, któremu Spółka będzie odsprzedawać aromaty z zawartością alkoholu etylowego powinien być zarejestrowany zgodnie z art. 16 ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11).
Zdaniem Wnioskodawcy:
Ad 1. Spółka kupując aromaty z zawartością alkoholu etylowego od podmiotu polskiego może go nabywać z zastosowaniem zwolnienia wynikającego z art. 30 ust.9 pkt 5 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11), a następnie odsprzedawać innemu podmiotowi polskiemu również z zastosowaniem zwolnienia jeżeli podmiot kupujący ten aromat będzie go stosował do wytwarzania artykułów spożywczych i napojów bezalkoholowych o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu nieprzekraczającej 1,2% objętości. O ile inne artykuły ustawy (od 31 do 37) uzależniają zastosowanie zwolnienia od spełnienia określonych warunków, to zwolnienie zawarte w art. 30 ust. 9 pkt 5 ustawy o podatku akcyzowym nie jest obwarowane żadnymi warunkami. Na mocy art. 38 ust. 2 pkt 1 Minister Finansów ma uprawnienia do określenia dodatkowych warunków zwolnienia, to jednak rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 32, poz. 228), nie określa dodatkowych warunków zwolnienia o którym mowa w art. 30 ust. 9 pkt 5 ustawy. Oznacza to również, że Spółka nie musi posiadać zezwolenia jako podmiot pośredniczący (art. 2 pkt 23 ustawy), bowiem nie są to wyroby zwolnione ze względu na przeznaczenie (zwolnienie ze względu na przeznaczenie określone jest w art. 32 ustawy ) oraz nie są dostarczane ze składu podatkowego (podmiot sprzedający Spółce aromaty ze zwolnieniem zawartym w art. 30 ust. 9 pkt 5 ustawy nie musi ich trzymać w składzie podatkowym). Z przepisów wynika, że Spółka nie musi posiadać żadnego zezwolenia aby móc kupować od polskich podmiotów i sprzedawać innym polskim podmiotom aromaty na bazie alkoholu ze zwolnieniem wynikającym z art. 30 ust.9 pkt 5 ustawy, jednakże podczas kontroli musi wykazać na dokumentach handlowych, że aromaty zostały sprzedane w celu określonym w zwolnieniu.
Ad 2. Spółka nabywając wewnątrzwspólnotowo aromaty z zawartością alkoholu etylowego może go nabywać z zastosowaniem zwolnienia wynikającego z art. 30 ust.9 pkt 5 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11), a następnie odsprzedawać innemu podmiotowi polskiemu również z zastosowaniem zwolnienia jeżeli podmiot kupujący ten aromat będzie go stosował do wytwarzania artykułów spożywczych i napojów bezalkoholowych o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu nieprzekraczającej 1,2% objętości. O ile inne artykuły ustawy (od 31 do 37) uzależniają zastosowanie zwolnienia od spełnienia określonych warunków, to zwolnienie zawarte w art. 30 ust. 9 pkt 5 ustawy o podatku akcyzowym nie jest obwarowane żadnymi warunkami. Na mocy art. 38. ust. 2 pkt 1 Minister Finansów ma uprawnienia do określenia dodatkowych warunków zwolnienia, to jednak rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 32, poz. 228), nie określa dodatkowych warunków zwolnienia o którym mowa w art. 30 ust. 9 pkt 5 ustawy. Oznacza to również, że Spółka nie musi posiadać zezwolenia jako podmiot pośredniczący (art. 2 pkt 23 ustawy), bowiem nie są to wyroby zwolnione ze względu na przeznaczenie (zwolnienie ze względu na przeznaczenie określone jest w art. 32 ustawy) oraz nie są dostarczane ze składu podatkowego. Z przepisów wynika, że Spółka może nabywać wewnątrzwspólnotowo aromaty na bazie alkoholu z zastosowaniem zwolnienia i sprzedawać innym polskim podmiotom aromaty na bazie alkoholu ze zwolnieniem wynikającym z art. 30 ust. 9 pkt 5 ustawy, jednakże podczas kontroli musi wykazać na dokumentach handlowych, że aromaty zostały sprzedane w celu określonym w zwolnieniu.
Ad 3. Zgodnie z art. 8 ust. 2 pkt 4 w powiązaniu z art. 10 ust. 1 oraz ust. 10 opodatkowaniu podlega nabycie lub posiadanie wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, jeżeli od tych wyrobów nie została zapłacona akcyza w należytej wysokości a w wyniku kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego albo postępowania podatkowego nie ustalono, że podatek został zapłacony. Obowiązek podatkowy z tytułu nabycia lub posiadania wyrobów akcyzowych powstaje z dniem nabycia lub wejścia w posiadanie tych wyrobów. Zatem na podmiocie, który nabył od Spółki aromaty na bazie alkoholu ze zwolnieniem określonym w art. 30 ust. 9 pkt 5 ustawy (złożył stosowne oświadczenie w jakim celu je nabywa) ciąży obowiązek podatkowy jeżeli nie będzie mógł wykazać, że zużył te towary niezgodnie z celem określonym w zwolnieniu.
Ad 4. Przepisy ustawy o podatku akcyzowym ani rozporządzeń wykonawczych nie ustanawiają żadnych warunków które podmiot musi spełnić aby móc skorzystać ze zwolnienia wynikającego z art. 30 ust. 9 pkt 5 ustawy. Zgodnie z art. 16 ustawy podmiot jest zobowiązany złożyć zgłoszenie rejestracyjne jeżeli czynności które wykonuje podlegają opodatkowaniu akcyzą lub są zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie. Zwolnienie zawarte w art. 30 ust.9 pkt 5 ustawy nie jest określone ze względu na przeznaczenie lecz ma charakter ogólny. Zwolnienie zawarte w ustawie ze względu na przeznaczenie zawarte jest w art. 32 i tylko wówczas miałoby zastosowanie postanowienie w art. 16 ustawy. Dlatego też podmiot kupujący od Spółki aromaty z zastosowaniem zwolnienia wynikającego z art. 30 ust. 9 pkt 5 ustawy nie musi być zarejestrowany zgodnie z art. 16 ustawy.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.
Zgodnie z art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11 ze zm.), zwanej dalej ustawą, wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe, określone w załączniku nr 1 do ustawy. W poz. 43 ww. załącznika określony został jako wyrób akcyzowy (bez względu na kod CN wyrobu zawierającego alkohol etylowy) alkohol etylowy zawarty w wyrobach niebędących wyrobami akcyzowymi o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% obj. Zgodnie z art. 93 ust 1 ustawy, do alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy zalicza się: - wszelkie wyroby o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, objęte pozycjami CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej;
- wyroby objęte pozycjami CN 2204, 2205 i 2206 00, o rzeczywistej objętości mocy alkoholu przekraczającej 22% objętości;
- napoje zawierające rozcieńczony lub nierozcieńczony alkohol etylowy.
W sytuacji określonej we wniosku należy jednak brać pod uwagę zapisy art. 30 ust. 9 pkt 5 ustawy, zgodnie z którym zwalnia się od akcyzy alkohol etylowy zawarty w olejkach eterycznych lub mieszaninach substancji zapachowych, stosowanych do wytwarzania artykułów spożywczych i napojów bezalkoholowych o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu nieprzekraczającej 1,2% objętości. Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na zakupie od polskich podmiotów oraz w przyszłości (gdy uzyska status zarejestrowanego handlowca) od podmiotów z innych krajów Unii Europejskiej aromatów zawierających alkohol etylowy. Aromaty te klasyfikowane są do pozycji 3302 nomenklatury CN, która w taryfie celnej opisywana jest jako „mieszaniny substancji zapachowych i mieszaniny (włącznie z roztworami alkoholowymi) na bazie jednej lub na wielu takich substancjach, w rodzaju stosowanych jako surowce w przemyśle...”. Część aromatów zakupywana jest z zapłaconą akcyzą (którą odprowadza podmiot sprzedający) zaś druga część zakupywana jest bez akcyzy bowiem Spółka składa oświadczenie, że będą one stosowane do wytwarzania artykułów spożywczych i napojów bezalkoholowych o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu nieprzekraczającej 1,2% objętości, zgodnie z treścią zawartą w art. 30 ust. 9 pkt 5 ustawy o podatku akcyzowym. Odsprzedając następnie aromaty zakupione ze zwolnieniem od akcyzy, podmiot kupujący zobowiązany jest dostarczyć Spółce oświadczenie, że będzie je stosował do celu określonego w art. 30 ust.9 pkt 5 ustawy o podatku akcyzowym. Spółka podobnie będzie postępowała w przypadku uzyskania statusu zarejestrowanego handlowca. Od aromatów nabywanych wewnątrzwspólnotowo, które nie będą przeznaczone na cele objęte zwolnieniem będzie płacona akcyza, zaś od aromatów przeznaczonych na cele określone w art. 30 ust. 9 pkt 5 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym nie będzie płacona akcyza, po otrzymaniu od podmiotu kupującego oświadczenia o zastosowaniu do celów zwolnionych. Należy zauważyć, że Minister Finansów na podstawie delegacji ustawowej wynikającej z art. 38 ust. 2 pkt 1 ustawy, mógł określić w drodze rozporządzenia dodatkowe warunki i tryb stosowania zwolnień, o których mowa w art. 30 i 32 ustawy, w szczególności w zakresie ewidencjonowania i dokumentowania uprawnienia do stosowania zwolnień. Na podstawie m.in. tego upoważnienia zostało wydane rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. (Dz. U. Nr 32, poz. 228). W ww. rozporządzeniu nie określono dodatkowych warunków dotyczących stosowania zwolnienia z art. 30 ust. 9 pkt 5 ustawy. Spółka nie ma zatem obowiązku prowadzenia ewidencji czy składania zabezpieczenia akcyzowego. Niemniej jednak w interesie Wnioskodawcy będzie wskazanie, np. w toku kontroli lub prowadzonego postępowania, iż przedmiotowe wyroby zostały faktycznie wykorzystane lub mają być wykorzystane na cele zwolnione od podatku akcyzowego, tj. do wytwarzania artykułów spożywczych i napojów bezalkoholowych o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu nieprzekraczającej 1,2% objętości. Procedurę zawieszenia poboru akcyzy stosuje się na terytorium kraju również do wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, z zastrzeżeniem art. 47 ust. 1 pkt 1. Należy więc zauważyć, iż instytucja zarejestrowanego handlowca i niezarejestrowanego handlowca – w myśl art. 57 ust. 1 oraz art. 60 ust. 1 ustawy – jest ściśle związana z nabywaniem wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych wysyłanych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, a więc nie dotyczy wyrobów o kodzie CN 3302 zwolnionych od akcyzy. Reasumując, należy stwierdzić, iż w przypadku handlu i pośrednictwa w handlu aromatami o kodzie CN 3302, przeznaczonymi do produkcji artykułów spożywczych i napojów bezalkoholowych o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu nieprzekraczającej 1,2% objętości Wnioskodawca uprawniony jest do zastosowania zwolnienia od podatku akcyzowego, na podstawie art. 30 ust. 9 pkt 5 ustawy, bez spełniania dodatkowych warunków. Ponadto, wskazać należy, iż ww. sytuacji nie jest wymagane prowadzenie składu podatkowego, posiadanie statusu zarejestrowanego handlowca bądź niezarejestrowanego handlowca, nie jest wymagane przemieszczenie zwolnionych aromatów w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, czy składanie zabezpieczenia akcyzowego. Przy czym bez znaczenia jest fakt, czy po nabyciu od producenta przedmiotowe aromaty są od razu wykorzystywane w procesie produkcji, czy tylko magazynowane. Istotnym elementem jest przeznaczenie tych wyrobów, zgodnie z ww. przepisem. Natomiast, odpowiadając na pytanie nr 3 należy wskazać przepis art. 8 ust. 2 pkt 1, zgodnie z którym przedmiotem opodatkowania akcyzą jest również użycie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie albo określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich użycie: - było niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy lub
- nastąpiło bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania tej stawki akcyzy;
Zgodnie z art. 10 ust. 1 obowiązek podatkowy powstaje z dniem wykonania czynności lub zaistnienia stanu faktycznego podlegających opodatkowaniu akcyzą, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej. W myśl art. 13 ust. 1 pkt 1 podatnikiem akcyzy jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą, w tym podmiot nabywający lub posiadający wyroby akcyzowe znajdujące się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, jeżeli od wyrobów tych nie została zapłacona akcyza w należnej wysokości a w wyniku kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego albo postępowania podatkowego nie ustalono, że podatek został zapłacony. Na podstawie powyższych przepisów należy stwierdzić, że w przypadku użycia alkoholu etylowego niezgodnie z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy obowiązek podatkowy będzie ciążył na nabywcy aromatów zawierających przedmiotowy alkohol etylowy. Odnosząc się natomiast do pytania nr 4 należy zauważyć, iż w myśl art. 16 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym podmiot prowadzący działalność gospodarczą jest obowiązany, przed dniem wykonania pierwszej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą lub pierwszej czynności z wykorzystaniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, złożyć zgłoszenie rejestracyjne właściwemu naczelnikowi urzędu celnego. Zgodnie z treścią powyższego przepisu obowiązek rejestracji podmiotu dla podatku akcyzowego występuje wtedy gdy podmiot wykonuje działalność w zakresie czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem akcyzowym lub czynności z wykorzystaniem wyrobów objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie. Należy również zauważyć, iż zwolnienia, o którym mowa w artykule 30 ust. 9 pkt 5 ustawy nie traktuje się jako zwolnienia ze względu na przeznaczenie. W związku z powyższym, nabywca aromatów o kodzie CN 3302 przeznaczonych do wytwarzania artykułów spożywczych i napojów bezalkoholowych o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu nieprzekraczającej 1,2 % objętości, o których mowa w art. 30 ust. 9 pkt 5 nie jest obowiązany do złożenia zgłoszenia rejestracyjnego właściwemu naczelnikowi urzędu celnego, ponieważ w przypadku zwolnienia alkoholu etylowego zawartego w przedmiotowych wyrobach nie ma zastosowania art. 16 ust. 1 ustawy.
Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydawania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Biuro Krajowej Informacji Podatkowej, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.
|