Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP3/443-769/10/PH
z 5 stycznia 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP3/443-769/10/PH
Data
2011.01.05


Referencje


Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Opodatkowanie akcyzą samochodów osobowych


Słowa kluczowe
klasyfikacje
klasyfikacje
nabycie wewnątrzwspólnotowe
nabycie wewnątrzwspólnotowe
podatek akcyzowy
podatek akcyzowy
samochód
samochód
samochód ciężarowy
samochód ciężarowy
samochód osobowy
samochód osobowy


Istota interpretacji
1. Czy jeżeli podatnik kupi w Polsce nierejestrowany wcześniej samochód który został zaimportowany z Niemiec jako pojazd przerobiony w Niemczech z osobowego na ciężarowy, posiadający niemiecki dowód rejestracyjny stwierdzający, że jest to samochód ciężarowy, to czy będzie zobowiązany do zapłaty podatku akcyzowego?
2. Czy w sytuacji, importu takiego pojazdu po stronie polskiego dostawcy (importera) nie będzie ciążył obowiązek zapłaty podatku akcyzowego z tytułu czynności o których mowa w art. 100 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym i w konsekwencji na podstawie art. 100 ust. 2 tejże ustawy obowiązek ten nie powstanie również po stronie podatnika?
3. Czy w sytuacji, gdy po zarejestrowaniu pojazdu nie będącego samochodem osobowym w rozumieniu art. 100 ust 4 ustawy o podatku akcyzowym, zostaną dokonane w tym pojeździe przeróbki polegające na wmontowaniu dodatkowych siedzeń, po stronie podatnika powstanie obowiązek zapłaty podatku akcyzowego?



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 4 października 2010r. (data wpływu 11 października 2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania podatkiem akcyzowym zakupu oraz ewentualnej przeróbki samochodu ciężarowego o kodzie CN 8704 – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 października 2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania podatkiem akcyzowym zakupu oraz ewentualnej przeróbki samochodu ciężarowego o kodzie CN 8704.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Podatnik prowadzi działalność gospodarczą w zakresie kupna i sprzedaży pojazdów. W chwili obecnej planuje nabycie samochodu przeznaczonego do jego dalszej odsprzedaży w Polsce. Podatnik planuje nabycie samochodu od polskiej firmy zajmującej się importem i sprzedażą pojazdów, która dostarczy podatnikowi samochód zakupiony wcześniej w Niemczech, przerobiony tam z osobowego na ciężarowy, posiadający niemiecki dowód rejestracyjny stwierdzający, że jest to samochód ciężarowy.

Będzie to pojazd niezarejestrowany uprzednio na terenie RP.

Importer samochodu nie uiszcza podatku akcyzowego w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym (importem) przedmiotowego pojazdu, gdyż z dokumentów będących w jego posiadaniu wynika, że są to samochody ciężarowe.

Jest to 2-osobowy samochód z zamkniętą skrzynią ładunkową o ładowności przekraczającej 500 kg, przeznaczony zasadniczo do przewozu towarów zaliczony m.in. na podstawie potwierdzenia Ośrodka Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego do kategorii taryfowej CN 8704.

Po zakupie od importera podatnik odsprzeda dalej pojazd bez jego rejestracji na terenie RP lub przed sprzedażą dokona pierwszej rejestracji na terenie RP.

Może dodatkowo pojawić się sytuacja, że podatnik po rejestracji pojazdu dokona w pojeździe przeróbki polegającej na montażu dodatkowych siedzeń (skutkujących tym, że w pojeździe zamiast 2 będzie 4 lub 5 siedzeń) oraz przesunięciu trwałej przegrody zza pierwszego rzędu siedzeń za drugi rząd. Po dokonaniu tych przeróbek, pojazdy te pozostaną nadal zarejestrowane w Polsce jako samochody ciężarowe na podstawie m.in. dokumentu z badania Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów, potwierdzającej, że samochody te nadal spełniają warunki pojazdu ciężarowego.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy jeżeli podatnik kupi w Polsce nierejestrowany wcześniej samochód który został zaimportowany z Niemiec jako pojazd przerobiony w Niemczech z osobowego na ciężarowy, posiadający niemiecki dowód rejestracyjny stwierdzający, że jest to samochód ciężarowy, to czy będzie zobowiązany do zapłaty podatku akcyzowego...
  2. Czy w sytuacji, importu takiego pojazdu po stronie polskiego dostawcy (importera) nie będzie ciążył obowiązek zapłaty podatku akcyzowego z tytułu czynności o których mowa w art. 100 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym i w konsekwencji na podstawie art. 100 ust. 2 tejże ustawy obowiązek ten nie powstanie również po stronie podatnika...
  3. Czy w sytuacji, gdy po zarejestrowaniu pojazdu nie będącego samochodem osobowym w rozumieniu art. 100 ust 4 ustawy o podatku akcyzowym, zostaną dokonane w tym pojeździe przeróbki polegające na wmontowaniu dodatkowych siedzeń, po stronie podatnika powstanie obowiązek zapłaty podatku akcyzowego...

Zdaniem Wnioskodawcy, podatnik oraz importer nie będą zobowiązani do zapłaty podatku akcyzowego.

Ustawa z dnia 6 grudnia 2008 roku o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009r. Nr 3, poz. 11) dalej zwana ustawą, określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym „akcyzą", wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy (art. 1 ust. 1 ustawy).

Stosownie do art. 3 ust. 1 i ust. 2 ww. ustawy, do celów poboru akcyzy i oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy stosuje się klasyfikację w układzie odpowiadającym Nomenklaturze Scalonej (CN) zgodną z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz. Urz. WE L 256 z 07.09.1987r., str. 1 ze zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 2, t. 2, str. 382 ze zm.). Zmiany w Nomenklaturze Scalonej (CN) nie powodują zmian w opodatkowaniu akcyzą wyrobów akcyzowych i samochodów osobowych, jeżeli nie zostały określone w niniejszej ustawie.

Art. 100 ust. 1 ustawy stanowi, iż w przypadku samochodu osobowego przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  1. import samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym;
  2. nabycie wewnątrzwspólnotowe samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym;
  3. pierwsza sprzedaż na terytorium kraju samochodu osobowego niezarejestrowanego na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym:
    1. wyprodukowanego na terytorium kraju,
    2. od którego nie została zapłacona akcyza z tytułu czynności, o których mowa w pkt 1 albo 2.


Zgodnie z art. 100 ust. 4 ww. ustawy, samochody osobowe są to pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne objęte pozycją CN 8703 przeznaczone zasadniczo do przewozu osób, inne niż objęte pozycją 8702, włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi, z wyłączeniem skuterów śnieżnych o kodzie CN 8703 10 11, pojazdów typu meleks o kodzie CN 8703 10 18 oraz pojazdów typu quad o kodzie CN 8703 10 18.

W myśl powyższego samochody klasyfikowane do kodu 8704 nie podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym

Podatnik posiada ponadto potwierdzenie Ośrodka Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego potwierdzające prawidłowość określenia kodu CN jako 8704.

W oparciu o posiadane dokumenty (odpowiednik dowodu rejestracyjnego) urzędy niemieckie klasyfikują ten pojazd jako samochód ciężarowy. W związku z tym, importer uznając, że jest to pojazd przeznaczony do transportu towarów zaliczy go do kodu CN 8704 i w konsekwencji nie uiści podatku akcyzowego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia tego pojazdu.

Na poparcie swojego stanowiska Wnioskodawca wskazuje interpretację indywidualną wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie nr IPPP3/443-678/09-5/KB z dnia 15 października 2009 roku oraz Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy nr ITPP3/443-12/10/ZG z dnia 22 kwietnia 2010 roku. Obowiązek uiszczenia podatku akcyzowego nie obciąży również podatnika / Wnioskodawcy podczas zakupu i sprzedaży pojazdu przed jego pierwszą rejestracją oraz dokonania przeróbki w pojeździe po ewentualnym jego zarejestrowaniu.

Stanowisko podatnika w sprawie pytania nr 3 znajduje również potwierdzenie w interpretacji z dnia 24 czerwca 2005r. wydanej przez Urząd Celny w Krakowie sygn. 351000-RPA-91103-22/05.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Na wstępie podkreślić należy, iż kwestie dotyczące klasyfikacji statystycznych nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną).

W związku z powyższym Minister Finansów nie jest uprawniony do oceny stanowiska Wnioskodawcy dotyczącego klasyfikacji statystycznej wyrobów. Za prawidłową klasyfikację wyrobu odpowiedzialny jest bowiem Wnioskodawca. Zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje swoje produkty (wyroby) wg zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach.

Stosownie do Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS z 2005r. Nr 1, poz. 11) zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. W przypadku trudności w ustaleniu właściwego grupowania: rodzaju prowadzonej działalności, wyrobu lub usługi, towaru, środka trwałego lub obiektu budowlanego według:

  • Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD),
  • Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU),
  • Scalonej Nomenklatury Towarowej Handlu Zagranicznego (CN),
  • Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT),
  • Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB)

zainteresowany podmiot może zwrócić się z wnioskiem do Urzędu Statystycznego w Łodzi ul. Suwalska 29, 93-176 Łódź, który udziela informacji w zakresie stosowania wyżej powołanych standardów klasyfikacyjnych.

Ustawa z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 3, poz. 11 ze zm.), zwanej dalej ustawą, określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy (art. 1 ust. 1 ustawy).

Stosownie do art. 3 ust. 1 i ust. 2 ww. ustawy, do celów poboru akcyzy i oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy stosuje się klasyfikację w układzie odpowiadającym Nomenklaturze Scalonej (CN) zgodną z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz. Urz. WE L 256 z 07.09.1987, str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 2, t. 2, str. 382, z późn. zm.). Zmiany w Nomenklaturze Scalonej (CN) nie powodują zmian w opodatkowaniu akcyzą wyrobów akcyzowych i samochodów osobowych, jeżeli nie zostały określone w niniejszej ustawie.

Zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy, w przypadku samochodu osobowego przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  1. import samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym;
  2. nabycie wewnątrzwspólnotowe samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym;
  3. pierwsza sprzedaż na terytorium kraju samochodu osobowego niezarejestrowanego na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym:
    1. wyprodukowanego na terytorium kraju,
    2. od którego nie została zapłacona akcyza z tytułu czynności, o których mowa w pkt 1 albo 2.

Stosownie do art. 102 ust. 1 ww. ustawy, podatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności, o których mowa w art. 100 ust. 1 lub 2.

W myśl art. 100 ust. 4 ww. ustawy, samochody osobowe są to pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne objęte pozycją CN 8703 przeznaczone zasadniczo do przewozu osób, inne niż objęte pozycją 8702, włącznie z samochodami osobowo – towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi, z wyłączeniem pojazdów samochodowych i pozostałych pojazdów, które nie wymagają rejestracji zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.

W związku z powyższym pojazdy mechaniczne przeznaczone do transportu towarów klasyfikowane do kodu CN 8704, nie podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

Stosownie do art. 2 pkt 7 lit. a ustawy, importem – jest przywóz samochodów osobowych z terytorium państwa trzeciego na terytorium kraju.

Natomiast w myśl art. 2 pkt 9 ustawy, nabyciem wewnątrzwspólnotowym jest przemieszczenie wyrobów akcyzowych lub samochodów osobowych z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju.

Zgodnie z przedstawionym we wniosku opisem zdarzenia przyszłego, podatnik prowadzi działalność gospodarczą w zakresie kupna i sprzedaży pojazdów. W chwili obecnej planuje nabycie samochodu przeznaczonego do jego dalszej odsprzedaży w Polsce. Podatnik planuje nabycie samochodu od polskiej firmy zajmującej się sprzedażą pojazdów, która dostarczy podatnikowi samochód zakupiony wcześniej w Niemczech, przerobiony tam z osobowego na ciężarowy, posiadający niemiecki dowód rejestracyjny stwierdzający, że jest to samochód ciężarowy.

Będzie to pojazd niezarejestrowany uprzednio na terenie RP.

Sprzedawca samochodu nie uiszcza podatku akcyzowego w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym przedmiotowego pojazdu, gdyż z dokumentów będących w jego posiadaniu wynika, że są to samochody ciężarowe.

Jest to 2-osobowy samochód z zamkniętą skrzynią ładunkową o ładowności przekraczającej 500 kg, przeznaczony zasadniczo do przewozu towarów zaliczony m.in. na podstawie potwierdzenia Ośrodka Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego do kategorii taryfowej CN 8704.

Po zakupie podatnik odsprzeda dalej pojazd bez jego rejestracji na terenie RP lub przed sprzedażą dokona pierwszej rejestracji na terenie RP.

Może dodatkowo pojawić się sytuacja, że podatnik po rejestracji pojazdu dokona w pojeździe przeróbki polegającej na montażu dodatkowych siedzeń (skutkujących tym, że w pojeździe zamiast 2 będzie 4 lub 5 siedzeń) oraz przesunięciu trwałej przegrody zza pierwszego rzędu siedzeń za drugi rząd. Po dokonaniu tych przeróbek, pojazdy te pozostaną nadal zarejestrowane w Polsce jako samochody ciężarowe na podstawie m.in. dokumentu z badania Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów, potwierdzającej, że samochody te nadal spełniają warunki pojazdu ciężarowego.

W świetle powyższych przepisów stwierdzić należy, iż decydujące znaczenie w sprawie ma ustalenie czy przedmiotem sprzedaży przez Wnioskodawcę będzie samochód osobowy w rozumieniu art. 100 ust. 4 ustawy, tj. pojazd objęty pozycją CN 8703 przeznaczony zasadniczo do przewozu osób, czy też inny pojazd nie spełniający ww. definicji samochodu osobowego.

Dodatkowo należy zauważyć, iż z opisu sprawy nie wynika, aby polska firma, od której podatnik planuje nabycie samochodu, dokonywała jego importu. Wnioskodawca wskazał bowiem, iż polska firma dokonała lub planuje zakup przedmiotowego samochodu w Niemczech, zaś następnie dostarczy go podatnikowi. A zatem w przedmiotowej sprawie będzie miało miejsce nabycie wewnątrzwspólnotowe, o którym mowa w art. 2 pkt 9 ustawy.

Jak wskazał Wnioskodawca, przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia będzie pojazd zaliczony przez Wnioskodawcę do kodu CN 8704.

W związku z powyższym, będący przedmiotem wniosku pojazd mechaniczny zaklasyfikowany do CN 8704 nie jest samochodem osobowym w rozumieniu art. 100 ust. 4 ustawy i tym samym nie podlega podatkowi akcyzowemu z tytułu czynności, o których mowa w art. 100 ust. 1 ustawy.

Ponadto w odniesieniu do hipotetycznej sytuacji, w której Wnioskodawca dokonałby w pojeździe będącym przedmiotem wniosku przeróbki polegającej na montażu dodatkowych siedzeń (skutkujących tym, że w pojeździe zamiast 2 będzie 4 lub 5 siedzeń) oraz przesunięciu trwałej przegrody zza pierwszego rzędu siedzeń za drugi rząd, zauważyć należy, iż czynności te dotyczyć będą pojazdu innego niż wskazany w art. 100 ust. 4 ustawy, w odniesieniu do którego nie mają zastosowania przepisy ustawy o podatku akcyzowym.

Tym samym, jeżeli wskazany przez Wnioskodawcę kod CN 8704 dla przedmiotowego samochodu jest właściwy, to stanowisko Wnioskodawcy, iż nie będzie on zobowiązany do zapłaty podatku akcyzowego, należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.

Jednocześnie informuje się, iż wydając niniejszą interpretację nie wzięto pod uwagę powołanych przez Wnioskodawcę pisemnych interpretacji przepisów prawa podatkowego, potwierdzających, jego zdaniem, prezentowane przez niego stanowisko w sprawie. Nie stanowią one bowiem źródła prawa i zostały wydane w indywidualnych sprawach innych podatników.

Niniejsza interpretacja stanowi ocenę przedstawionego we wniosku stanowiska prawnego Wnioskodawcy w zakresie opodatkowania podatkiem akcyzowym samochodu ciężarowego o kodzie CN 8704. Ocena stanowiska Wnioskodawcy w zakresie opodatkowania podatkiem akcyzowym czynności po stronie polskiego dostawcy (importera) została zawarta w odrębnym rozstrzygnięciu.

Niniejsza interpretacja traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj