Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP1-2.4012.517.2019.2.MC
z 22 listopada 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 września 2019 r. (data wpływu 10 września 2019 r.), uzupełnionym w dniu 15 listopada 2019 r. (data wpływu 18 listopada 2019 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 5 listopada 2019 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 0% dla dostawy sprzętu komputerowego – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 10 września 2019 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 0% dla dostawy sprzętu komputerowego.

Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 14 listopada 2019 r., złożonym w dniu 15 listopada 2019 r. (data wpływu 18 listopada 2019 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z dnia 5 listopada 2019 r.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


Spółka zamierza sprzedać rozwiązania serwerowe dla X (…) do jej projektu: (…)


Rozwiązania serwerowe to urządzenia dedykowane do prowadzenia prac obliczeniowych między innymi w ośrodkach akademickich, instytucjach badawczo rozwojowych itp. Serwery ze względu na duże wymagania obliczeniowe zbudowane są podzespołów dedykowanych do tego typu rozwiązań charakteryzujących się bardzo dużą szybkością wykonywanych operacji na sekundę, dużą przestrzenią dyskową, bardzo szybkimi dyskami typu: SSD NVMe, Flash, specjalnymi kartami procesorowymi GPU, dużą ilością portów komunikacyjnych typu: 1Gb/s, 10Gb/s, FC 16/8Gb/s, komponentami gwarantującymi zabezpieczenie ciągłości pracy z podzespołami redundantnymi co w przypadku awarii jednego podzespołu nie powoduje zatrzymania pracy serwera, tego typu elementy to: dyski typu Hot-plug oraz kontrolery dyskowe pozwalające utworzyć grupę RAID w obszarze od dwóch do kilkuset dysków, zasilacze typu Hot-plug, wentylatory typu Hot-plug oraz moduły pamięci.


W zależności od typu i konfiguracji serwera zastosowane zostaną podzespoły o minimalnych parametrach w ilościach pozwalających osiągnąć jak największą wydajność, niezawodność w zakresie określonych dla serwerów zadań oraz kompatybilność wszystkich komponentów potwierdzoną stosownymi certyfikatami.


Minimalne wymagania dotyczące serwerów:


Serwer typ 1:


Obudowa typu: Rack 2U


Procesor CPU : 2x, CPU Core: minimum 10, CPU Base Ferquency: minimum 2.10GHz,

Pamięć RAM: minimum moduły 32GB DD4-2666 ECC RDIM

Dyski : 3,5” 8TB SAS 12Gb/s 7.2K RPM 256M 512E MG06

SSD : 240GB, SATA6Gb/s

SSD NVMe: 800GB NVMe PCIe 3.0 MLC 2.5” 15nm 3DWPD

Karty sieciowe: 4-port 10Gbe standard LP with SFP + Short Range Transceiver 4x port 1GbE/RJ45 1x RJ45 Dedicated IPMI LAN port

Transceiver: 1G/10G Dual-Rate SFP+ Short Range Transceiver

Zasilacze: 2U w / redundant Hot-swap 1000W power Supplies.


Serwer typ 2


Obudowa typu: Rack 2U

Procesor CPU: 2x, CPU Core: minimum 16, CPU Base Ferquency: minimum 2.10GHz

Pamięć RAM: minimum moduły 32GB DD4-2666 ECC RDIMM

SSD NVMe: 240GB NVMe PCIe 3.0

RAID controller: SAS/SATA-3 RAID 1/0/10

GPU: PNY NVIDIA Tesla V100 PCI-e (32GB)

Karty sieciowe: 4-port 10Gbe standard LP with SFP + 4x port 1GbE/RJ45 1x RJ45 Dedicated IPMI LAN port

Transceivers: 1G/10G Dual-Rate SFP+ Short Range Transceiver

Zasilacze: 2U w / redundant Hot-swap 1000W power Supplies.


Serwer typ 3:


Obudowa typu: Rack 1U

Procesor CPU: 2x CPU Core: minimum 10, CPU Base Ferquency: minimum 2.2GHz

Pamięć RAM: minimum moduły 16GB DD4-2666 ECC

SSD NVMe: 512GB NVMe PCIe 3.0

Dysk: 3,5” 2TB SAS 6Gb/s 128M 512E

RAID controller: SAS/SATA-3 RAID 1/0/10

Karty sieciowe: 2x port 10Gbe standard LP with SFP + 4x port 1GbE/RJ45 1x RJ45 Dedicated IPMI LAN port

Zasilacze: 1U w / redundant Hot-swap 750W power Supplies.


Serwer typ 4:


Obudowa typu : Rack 2U

Procesor CPU: 2x, CPU Core: minimum 16

CPU Base Ferquency: minimum 2.1GHz

Pamięć RAM: minimum moduły 32GB DD4-2666 ECC RDIMM

SSD NVMe: 1TB NVMe PCIe 3.0

Dyski: 3,5” 8TB SAS 6Gb/s 128M 512E

RAID controller: SAS/SATA-3 RAID 1/0/10

GPU: PNY NVIDIA Tesla T4 16GB GDDR6

Karty sieciowe : 4-port 10Gbe standard LP with SFP +

4x port 1GbE/RJ45

1x RJ45 Dedicated IPMI LAN port

Transceivers : 1G/10G Dual-Rate SFP+ Short Range Transceiver

Zasilacze: 2U w / redundant Hot-swap 1000W power Supplies.


Serwer typ 5:


Obudowa typu : Rack 2U

Procesor CPU: 2x

CPU Core: minimum 16

CPU Base Ferquency: minimum 2.1GHz

Pamięć RAM: minimum moduły 32GB DD4-2666 ECC RDIMM

SSD NVMe: 800GB NVMe PCIe 3.0

Dyski: 3,5" 8TB SAS 6Gb/s 128M 512E

RAID controller: Std LP, 8 internal ports, 12Gb/s per port- Gen3, 122HDD, HBA: MINI SAS HD, 12G, INT, 60CM, 30A

Karty sieciowe: 4-port 10Gbe standard LP with SFP +

4x port 1GbE/RJ45

1x RJ45 Dedicated IPMI LAN port

Transceivers: 1G/10G Dual-Rate SFP+ Short Range Transceiver

Zasilacze: 2U w / redundant Hot-swap 1000W power Supplies.


Serwer typ 6:


Obudowa typu: Rack 2U

Procesor CP: 2x

CPU Core: minimum 16

CPU Base Ferquency: minimum 2.1GHz

Pamięć RAM: minimum moduły 32GB DD4-2666 ECC RDIMM

SSD: 240G.SATA 6Gb/s,V4 TLC VNAND,2.5"

Dyski: 3,5” 8TB SAS 6Gb/s 128M 512E

RAID controller: Std LP, 8 internal ports, 12Gb/s per port- Gen3, 122HDD, HBA: MINI SAS HD, 12G, INT, 60CM, 30A

Karty sieciowe: 4-port 10Gbe standard LP with SFP + 4x port 1GbE/RJ45

1x RJ45 Dedicated IPMI LAN port

Transceivers: 1G/10G Dual-Rate SFP+ Short Range Transceiver

Zasilacze 2U w / redundant Hot-swap 1000W power Supplies,


Minimalne wymagania dotyczące przełączników sieciowych:


Obudowa typu : Rack 1U

Porty:

48x port 10/25 GbE SFP+

32x port 40/100 GbE OSFP28 ports

8x port 40/100 GbE

2x port 40 GbE SFP+

2x port 10 GbE SFP+

40x modules 25 Gbps SFP+ Transceiver LC-Duplex MultiMode Fibre

2x modules 10 Gbps SFP+ Transceiver LC-Duplex MultiMode Fibre

2x modules 40 Gbps SFP+ Transceiver LC-Duplex MultiMode Fibre

2x modules 100GbE OSFP28 Transceiver MultiMode Fibre Switching Capacity: 6,4TB/s 4Tb/s 336Gb/s

Zasilacze: 2x PSU Reverse Airflow Mlodels


Minimalne wymagania dotyczące Firewall:


Porty:

2x 10GbE (SFP+) RJ45

2x 10GbE SFP+) Transceiver MultiMode Fibre

4x 1GbE RJ45

Moduł ADC+WAF.


Tut. Organ wezwał Wnioskodawcę o uzupełnienie wniosku poprzez:

  1. jednoznaczne wskazanie, czy w związku z dostawą serwerów, tj. serwera typ 1, serwera typ 2, serwera typ 3, serwera typ 4, serwera typ 5 oraz serwera typ 6 Wnioskodawca będzie posiadać dokumenty, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”,
  2. jednoznaczne wskazanie, czy w związku z dostawą serwerów, tj. serwera typ 1, serwera typ 2, serwera typ 3, serwera typ 4, serwera typ 5 oraz serwera typ 6 Wnioskodawca przekaże kopię dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy, do właściwego urzędu skarbowego,
  3. wskazanie (wyjaśnienie) w sposób jednoznaczny i niebudzący wątpliwości, jakie konkretnie urządzenia będzie obejmować będąca przedmiotem zapytania dostawa rozwiązań serwerowych realizowana przez Wnioskodawcę na rzecz X tj.:
    1. jednoznaczne wskazanie czy przedmiotem dostawy będą wyłącznie serwery (serwer typ 1, serwer typ 2, serwer typ 3, serwer typ 4, serwer typ 5 oraz serwer typ 6),
    2. jednoznaczne wskazanie czy przedmiotem dostawy będą również przełączniki sieciowe,

- jeśli przedmiotem dostawy będą również przełączniki sieciowe, należy jednoznacznie wskazać:

  • czy przełączniki sieciowe są urządzeniami do transmisji danych cyfrowych,
  • czy w związku z dostawą przełączników sieciowych Wnioskodawca będzie posiadać dokumenty, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy,
  • czy w związku z dostawą przełączników sieciowych Wnioskodawca przekaże kopię dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy do właściwego urzędu skarbowego,

  1. jednoznaczne wskazanie czy przedmiotem dostawy będzie również Firewall,

- jeśli przedmiotem dostawy będzie również Firewall, należy jednoznacznie wskazać:

  • czy Firewall jest urządzeniem do transmisji danych cyfrowych,
  • czy w związku z dostawą Firewall Wnioskodawca będzie posiadać dokumenty, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy,
  • czy w związku z dostawą Firewall Wnioskodawca przekaże kopię dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy do właściwego urzędu skarbowego.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, że:

  1. Spółka będzie posiadać dokumenty, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (VAT), zwanej dalej ustawą.
  2. Przekażemy kopię dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy do właściwego urzędu skarbowego.
  3. Przedmiotem dostaw będą wyłącznie:
    1. przedmiotem dostawy będą wyłącznie serwery (serwer typ 1, serwer typ 2, serwer typ 3, serwer typ 4, serwer typ 5), w wyniku szczegółowej analizy ograniczamy się do pięciu typów serwerów,
    2. przedmiotem dostawy będą również przełączniki sieciowe, które są urządzeniami do transmisji danych cyfrowych. W związku z dostawą przełączników sieciowych, Spółka będzie posiadać dokumenty, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy. Przekażemy kopię dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy do właściwego urzędu skarbowego,
    3. przedmiotem dostawy będą również Firewall, które są urządzeniami do transmisji danych cyfrowych. W związku z dostawą Firewall, Spółka będzie posiadać dokumenty, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy. Przekażemy kopię dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy do właściwego urzędu skarbowego”.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy Spółka może opodatkować dostawę w/w rozwiązań serwerowych stawką podatku od towarów i usług VAT 0%?


Zdaniem Wnioskodawcy:


Spółka może zastosować stawkę podatku VAT 0% dla tej dostawy ponieważ:


Zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535), stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego:

  • dla placówek oświatowych,
  • dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym - przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15 ww. artykułu.


Zgodnie z ust. 13 tego artykułu opodatkowaniu stawką 0% podlegają towary wymienione w załączniku:

  • jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych,
  • drukarki,
  • skanery,
  • urządzenia komputerowe do pisma Braillea (dla osób niewidomych i niedowidzących),
  • urządzenia dla transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe routery i modemy).


Spółka na czas realizacji będzie posiadała zamówienie potwierdzone przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a zgodnie z art. 43 ust. 9 ustawy o VAT przez placówki oświatowe rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze).


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.


Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).


W świetle art. 8 ust. 1 ustawy – przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).


Stosowanie do art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.


W myśl art. 146aa ust. 1 pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2019 r. do końca roku następującego po roku, dla którego wartość relacji, o której mowa w art. 38a pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, jest nie większa niż 43% oraz wartość, o której mowa w art. 112aa ust. 5 tej ustawy, jest nie mniejsza niż -6% stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.


Przy czym, zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi bądź zwolnienie od podatku.


Zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego:

Na podstawie art. 83 ust. 13 ustawy opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy.


W myśl art. 83 ust. 14 ustawy dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje stawkę podatku 0%, pod warunkiem:

  1. posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a;
  2. posiadania kopii umowy o nieodpłatnym przekazaniu sprzętu komputerowego placówce oświatowej oraz posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. b.

Stosowanie do art. 83 ust. 15 ustawy, dostawca obowiązany jest przekazać kopię dokumentów, o których mowa w ust. 14, do właściwego urzędu skarbowego.


W załączniku nr 8 do ustawy, stanowiącym wykaz towarów, których dostawa jest opodatkowana stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 wymieniono:

  1. Jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych
  2. Drukarki
  3. Skanery
  4. Urządzenia komputerowe do pism Braillea (dla osób niewidomych i niedowidzących)
  5. Urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy).

Zgodnie z art. 43 ust. 9 ustawy przez placówki oświatowe, o których mowa w ust. 1 pkt 13 oraz w art. 83, rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze.


Z okoliczności sprawy wynika, że Wnioskodawca zamierza sprzedać rozwiązania serwerowe dla (…) do jej projektu: (…)7 Rozwiązania serwerowe to urządzenia dedykowane do prowadzenia prac obliczeniowych między innymi w ośrodkach akademickich, instytucjach badawczo rozwojowych itp. Serwery ze względu na duże wymagania obliczeniowe zbudowane są podzespołów dedykowanych do tego typu rozwiązań charakteryzujących się bardzo dużą szybkością wykonywanych operacji na sekundę, dużą przestrzenią dyskową, bardzo szybkimi dyskami typu: SSD NVMe, Flash, specjalnymi kartami procesorowymi GPU, dużą ilością portów komunikacyjnych typu: 1Gb/s, 10Gb/s, FC 16/8Gb/s, komponentami gwarantującymi zabezpieczenie ciągłości pracy z podzespołami redundantnymi, co w przypadku awarii jednego podzespołu nie powoduje zatrzymania pracy serwera (tego typu elementy to: dyski typu Hot-plug oraz kontrolery dyskowe pozwalające utworzyć grupę RAID w obszarze od dwóch do kilkuset dysków, zasilacze typu Hot-plug, wentylatory typu Hot-plug oraz moduły pamięci). W zależności od typu i konfiguracji serwera zastosowane zostaną podzespoły o minimalnych parametrach w ilościach pozwalających osiągnąć jak największą wydajność, niezawodność w zakresie określonych dla serwerów zadań oraz kompatybilność wszystkich komponentów potwierdzoną stosownymi certyfikatami.

Ponadto, Wnioskodawca wskazał, że w związku z dostawą serwerów, Spółka będzie posiadać dokumenty, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy oraz przekaże kopię tych dokumentów do właściwego urzędu skarbowego.


Jednocześnie, Wnioskodawca wskazał, że przedmiotem dostawy będą wyłącznie serwery (serwer typ 1, serwer typ 2, serwer typ 3, serwer typ 4, serwer typ 5). Przedmiotem dostawy będą również przełączniki sieciowe, które są urządzeniami do transmisji danych cyfrowych. W związku z dostawą przełączników sieciowych, Spółka będzie posiadać dokumenty, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy. Spółka przekaże kopię dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy do właściwego urzędu skarbowego. Przedmiotem dostawy będą również Firewall, które są urządzeniami do transmisji danych cyfrowych. W związku z dostawą Firewall, Spółka będzie posiadać dokumenty, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy. Spółka przekaże kopię dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy do właściwego urzędu skarbowego.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą ustalenia, czy dla dostawy sprzętu komputerowego tj. serwerów (serwer typ 1, serwer typ 2, serwer typ 3, serwer typ 4, serwer typ 5), przełączników sieciowych oraz Firewall, zastosowanie znajduje stawka podatku VAT w wysokości 0%, na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy.


Odnosząc się do niniejszych wątpliwości Wnioskodawcy wskazać należy, że z powołanych regulacji wynika, że nie każdy sprzęt komputerowy, będący przedmiotem dostawy dla placówek oświatowych jest opodatkowany stawką podatku w wysokości 0%, lecz tylko i wyłącznie wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy.


Przepisy ustawy przewidują warunki jakie należy spełnić aby móc zastosować preferencyjną stawkę podatku. Po pierwsze, dostawa musi być realizowana na rzecz placówki oświatowej. Na potrzeby art. 83 ustawy, w treści art. 43 ust. 9 ustawy, wymieniono zamknięty katalog placówek oświatowych. Po drugie, preferencyjną stawką objęta może być jedynie dostawa ściśle określonego sprzętu komputerowego wskazanego w załączniku nr 8 do ustawy, w którym literalnie wymienione są m. in.: jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych, urządzenia do transmisji danych cyfrowych, drukarki oraz skanery. Unormowania zawarte w art. 83 ust. 14 oraz ust. 15 ustawy wskazują na warunki formalne do zastosowania stawki 0%, poprzez obowiązek posiadania stosownych dokumentów, których następnie kopie dokonujący dostawy obowiązany jest przekazać do właściwego urzędu skarbowego. Zatem dopiero łączne spełnienie wszystkich powyższych warunków uprawnia dostawcę do zastosowania obniżonej stawki do dostawy sprzętu komputerowego.

W analizowanej sprawie Wnioskodawca dokona dostawy serwerów (serwer typ 1, serwer typ 2, serwer typ 3, serwer typ 4, serwer typ 5) na rzecz (…). Jak wskazał Wnioskodawca, w związku z dostawą przedmiotowych serwerów, Spółka będzie posiadać dokumenty, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy oraz przekaże kopie tych dokumentów do właściwego urzędu skarbowego.


Ponadto, jak wskazał Wnioskodawca, przedmiotem dostawy będą przełączniki sieciowe, które są urządzeniami do transmisji danych cyfrowych. W związku z dostawą przełączników sieciowych, Spółka będzie posiadać dokumenty, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy praz przekaże kopię tych dokumentów do właściwego urzędu skarbowego,

Jednocześnie, jak wskazał Wnioskodawca, przedmiotem dostawy będą Firewall, które są urządzeniami do transmisji danych cyfrowych. W związku z dostawą Firewall, Spółka będzie posiadać dokumenty, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy oraz przekaże kopię tych dokumentów do właściwego urzędu skarbowego.


W analizowanej sprawie przedmiotem dostawy będą więc serwery (serwer typ 1, serwer typ 2, serwer typ 3, serwer typ 4, serwer typ 5), przełączniki sieciowe (stanowiące urządzenia do transmisji danych sieciowych) oraz Firewall (stanowiące urządzenia do transmisji danych sieciowych), a zatem sprzęt komputerowy wymieniony w załączniku nr 8 ustawy.


Mając zatem na uwadze przedstawione we wniosku okoliczności sprawy oraz obowiązujące przepisy prawa podatkowego stwierdzić należy, że w analizowanym przypadku dla dostawy sprzętu komputerowego wymienionego w załączniku nr 8 do ustawy tj. serwerów (serwer typ 1, serwer typ 2, serwer typ 3, serwer typ 4, serwer typ 5), przełączników sieciowych oraz Firewall Wnioskodawca winien zastosować stawkę podatku VAT w wysokości 0%, na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy. W przedmiotowej sprawie spełnione są bowiem przesłanki warunkujące zastosowanie preferencyjnej stawki podatku VAT 0%, tj. dostawa zostanie zrealizowana na rzecz X(placówki oświatowej w rozumieniu art. 43 ust. 9 ustawy), przedmiotem dostawy jest sprzęt komputerowy wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy oraz Wnioskodawca w związku z dostawą sprzętu komputerowego posiada dokumenty, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy oraz przekaże kopie tych dokumentów do właściwego urzędu skarbowego. Tym samym dla dostawy dla dostawy sprzętu komputerowego wymienionego w załączniku nr 8 do ustawy tj. serwerów (serwer typ 1, serwer typ 2, serwer typ 3,serwer typ 4, serwer typ 5), przełączników sieciowych (stanowiących urządzenia do transmisji danych sieciowych) oraz Firewall (stanowiących urządzenia do transmisji danych sieciowych), zastosowanie znajduje preferencyjna stawka podatku VAT w wysokości 0%, na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy.


Zatem stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).


Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj