Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT2-1.4011.387.2020.2.MAP
z 15 lipca 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy – przedstawione we wniosku z dnia 7 kwietnia 2020 r. (data wpływu za pośrednictwem platformy ePUAP 7 kwietnia 2020 r.; identyfikator poświadczenia przedłożenia ePUAP-…), uzupełnionym pismami, które wpłynęły za pośrednictwem platformy ePUAP w dniu 24 czerwca 2020 r. (identyfikator poświadczenia przedłożenia ePUAP: …., ….), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie opodatkowania przychodów – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 kwietnia 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu za pośrednictwem platformy ePUAP ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Wniosek ten nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 12 czerwca 2020 r., Nr 0113-KDIPT2-1.4011.387.2020.1.MAP, na podstawie art. 13 § 2a, art. 169 § 1 i § 2 w związku z art. 14h powołanej ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano za pośrednictwem platformy ePUAP w dniu 12 czerwca 2020 r. (data doręczenia 17 czerwca 2020 r., identyfikator poświadczenia doręczenia ePUAP: ….). W dniu 24 czerwca 2020 r. wpłynęły uzupełnienia wniosku, nadane za pośrednictwem platformy ePUAP - identyfikator poświadczenia przedłożenia ePUAP: …., ….).

We wniosku po jego uzupełnieniu przedstawiono następujące stany faktyczne:

Wnioskodawca od dnia 15 października 2019 r. podjął się usług konsultingowych w branży IT na rzecz innej firmy w ramach działalności gospodarczej, którą prowadzi od dnia 1 czerwca 2018 r.

Świadczone przez Niego usługi obejmują zakres działalności według kodów PKD:

  • 62.02.Z (działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki);
  • 63.11.Z (przetwarzanie danych; zarządzanie stronami internetowymi (hosting) i podobna działalność);
  • 62.01.Z (działalność związana z oprogramowaniem);
  • 63.12.Z (działalność portali internetowych) i 62.09.Z (pozostała działalność usługowa w zakresie technologii informatycznych i komputerowych);
  • sporadyczne zapewnienie infrastruktury dla usług hostingowych;
  • projektowanie oraz bieżące utrzymywanie technologii informatycznych dla sieci i systemów komputerowych (pomoc techniczna dla inżynierów zajmujących się utrzymaniem systemów informatycznych).

Wnioskodawca ma wątpliwość, czy w związku z powyższym zasadne jest zastosowanie 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego dla ww. usług od początku 2020 r. Stosowną zmianę w CEIDG dokonał w dniu 2 stycznia 2020 r. Przeważający zakres działalności Wnioskodawca określił kodem PKD 62.02.Z oraz pozostałe kodami PKD: 63.11.Z, 62.01.Z, 63.12.Z i 62.09.Z. Jego przychody z działalności gospodarczej są opodatkowane w formie ryczałtu ewidencjonowanego, biuro księgowe składa deklaracje PIT-28 oraz VAT-7. Naczelnik Urzędu Skarbowego otrzymał oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów za 2020 r. w formie ryczałtu ewidencjonowanego z biura księgowego na przełomie roku 2019/2020, równolegle ze zmianą w CEIDG dokonaną w dniu 2 stycznia 2020 r. Symbole klasyfikacji statystycznej pozarolniczej działalności gospodarczej prowadzonej przez Wnioskodawcę to: 62.02.Z, 63.11.Z, 62.01.Z, 63.12.Z i 62.09.Z. Do wykonywanej przez Niego działalności nie mają zastosowanie wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy zasadne jest zastosowanie 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego dla stanów faktycznych przedstawionych powyżej w opisie stanów faktycznych?

Zdaniem Wnioskodawcy, zasadne jest stosowanie 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego dla stanów faktycznych wymienionych wyżej, gdyż:

  • zapewnienie infrastruktury dla usług hostingowych komponuje się w myśl kodu PKWiU: 63.11.12 (hosting) wraz z 63.11.19 (pozostałe usługi związane z zapewnieniem infrastruktury dla technologii informatycznych i komputerowych), który jest wykluczony ze stosowania 17% stawki podatku (art. 12 pkt 1 ust. 2h ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne zawęża się tylko do przetwarzania danych (PKWiU ex 63.11.1));
  • projektowanie oraz bieżące utrzymywanie technologii informatycznych dla sieci i systemów komputerowych komponuje się w myśl kodu PKWiU: 62.01.12, który jest wykluczony ze stosowania 17% stawki podatku (art. 12 pkt 1 ust. 2g ww. ustawy zawęża się tylko do usług związanych z oprogramowaniem, tj. projektowanie, programowanie i rozwój oprogramowania technologii informatycznych (PKWiU ex 62.01.1)) i nie ogranicza innych usług związanych z projektowaniem, jak i rozwojem technologii informatycznych dla sieci i systemów komputerowych, takich jak architektura systemów komputerowych oraz sieci, procesów stosowanych w technologiach informatycznych oraz podobnych;
  • poprzez utrzymywanie technologii informatycznych Wnioskodawca ma na myśli pomoc techniczną dla inżynierów zajmujących się utrzymaniem systemów informatycznych zgodnie z PKWIU 62.02.30 (usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego), który jest wykluczony ze stosowania 17% stawki podatku (art. 12 pkt 1 ust. 2g powyższej ustawy zawęża się do usług związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02) i nie wspomina o pomocy technicznej).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionych stanów faktycznych jest prawidłowe.

Zgodnie z brzmieniem art. 1 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2019 r., poz. 43, z późn. zm.), ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy, opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką” (…).

Na podstawie art. 6 ust. 4 pkt 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej – bez względu na wysokość przychodów.

Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania, o czym stanowi art. 8 ust. 1 tej ustawy.

Zgodnie art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. e) ww. ustawy, opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników osiągających w całości lub w części przychody z tytułu świadczenia usług wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, tj. „Wykaz usług, których świadczenie wyłącza podatnika z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, oznaczonych według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług”.

Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne pojęcie „działalność usługowa” zdefiniowane zostało jako: pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U., poz. 1293 i 1435 oraz z 2009 r., poz. 256 i 1753) wydanym na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2018 r., poz. 997, 1000, 1629 i 1669), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Stosownie do art. 4 ust. 4 tej ustawy, ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU, oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu. Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. g) i h) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 17 % przychodów ze świadczenia usług:

  • związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1 – art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. g) powyższej ustawy,
  • przetwarzania danych (PKWiU ex 63.11.1), przesyłania strumieni audiowizualnych przez Internet (PKWiU 63.11.2) - art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. h) ww. ustawy.

Natomiast w myśl art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b) ww. ustawy – ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1, 2, 4 i 5 oraz załącznika nr 2 do ustawy.

Z powyższego wynika, że opodatkowaniu ryczałtem wg stawki 17% podlegają m.in. usługi związane z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), usługi związane z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02) oraz usługi przetwarzania danych (PKWiU ex 63.11.1). Należy zauważyć, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.

Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.

W przypadku trudności w ustaleniu symbolu PKWiU zainteresowany podmiot może zwrócić się o jego wskazanie i o wydanie opinii do Ośrodka Interpretacji Standardów Klasyfikacji Urzędu Statystycznego. Powyższe wynika z komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11), zgodnie z którym zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane, według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, pisemne oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że Wnioskodawca od dnia 15 października 2019 r. świadczy usługi konsultingowe w branży IT na rzecz innej firmy w ramach działalności gospodarczej, którą prowadzi od dnia 1 czerwca 2018 r. Przeważający zakres działalności Wnioskodawca określił kodem PKD 62.02.Z, a pozostałe kody PKD to: 63.11.Z, 62.01.Z, 63.12.Z i 62.09.Z. Jego przychody z działalności gospodarczej są opodatkowane w formie ryczałtu ewidencjonowanego. Do wykonywanej przez Niego działalności nie mają zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Symbole klasyfikacji statystycznej według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, wprowadzonej rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) zostały przez Wnioskodawcę wskazane we własnym stanowisku w sprawie oceny prawnej stanów faktycznych i obejmują następujące kody PKWiU: 63.11.12 (hosting) wraz z 63.11.19 (pozostałe usługi związane z zapewnieniem infrastruktury dla technologii informatycznych i komputerowych), 62.01.12 (projektowanie oraz bieżące utrzymywanie technologii informatycznych dla sieci i systemów komputerowych) oraz 62.02.30 (usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego).

Mając powyższe na względzie, stwierdzić należy, że o ile w istocie wskazane we wniosku usługi są zgodnie z PKWiU sklasyfikowane pod ww. symbolami, a klasyfikacja ta jest prawidłowa, to uzyskiwane przez Wnioskodawcę ze świadczenia tych usług, przychody mogą, co do zasady podlegać opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym, uiszczanym w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Odnosząc się do stawki właściwej do opodatkowania ww. przychodów, w pierwszej kolejności zauważyć należy, że w art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. g) i h) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewidującym 17% stawkę ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych przy symbolach PKWiU 62.01.1, 62.02, 63.11.1 umieszczono znak ex, co oznacza, że opodatkowaniu ww. stawką podlegają przychody ze świadczenia tych usług sklasyfikowanych pod ww. symbolami PKWiU, które wyłącznie odpowiadają usługom:

  • związanym z oprogramowaniem (dla PKWiU 62.01.1),
  • związanym z doradztwem w zakresie oprogramowania (dla PKWiU 62.02),
  • przetwarzania danych (dla PKWiU 63.11.1).

Mając na względzie powołane wyżej przepisy oraz przedstawiony opis stanów faktycznych, należy stwierdzić, że skoro usługi świadczone przez Wnioskodawcę nie zostały wymienione w załączniku nr 2 oraz nie należą do kategorii usług opodatkowanych inną stawką niż 8,5%, to przychody uzyskiwane przez Wnioskodawcę ze świadczonych przez Niego usług – sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolami: 63.11.12, 63.11.19, 62.01.12 oraz 62.01.12 od początku 2020 r. mogą być opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. l pkt 3 lit. b) ww. ustawy.

Należy jednak zastrzec, że zastosowanie stawki 8,5% dla przychodów ze świadczonych przez Wnioskodawcę usług jest prawidłowe wyłącznie, jeżeli świadczone przez Wnioskodawcę usługi objęte grupowaniem:

  • 62.01.1 nie są usługami związanymi z oprogramowaniem,
  • 62.02. nie są usługami związanymi z doradztwem w zakresie oprogramowania,
  • 63.11.1 nie są usługami przetwarzania danych,

(kwestia ta, jako nieuregulowana przepisami prawa podatkowego, nie może być przedmiotem niniejszej interpretacji).

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.

Interpretacja dotyczy stanów faktycznych przedstawionych przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  • z zastosowaniem art. 119a;
  • w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  • z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 ustawy Ordynacja podatkowa). Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r., poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem Organu, który ją wydał (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325 z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj