Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0115-KDIT2.4011.503.2020.1.KC
z 17 sierpnia 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 czerwca 2020 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania należności zagranicznej otrzymanej w związku z pełnieniem służby poza granicami państwa w składzie jednostki wojskowej – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 16 czerwca 2020 r. wpłynął do tutejszego organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania należności zagranicznej otrzymanej w związku z pełnieniem służby poza granicami państwa w składzie jednostki wojskowej.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


Rozkazem personalnym nr … z dnia …. 2014 r. Dyrektora Departamentu Kadr Ministerstwa Obrony Narodowej, Wnioskodawca został wyznaczony do pełnienia służby poza granicami państwa w … przy …. w …Na jego podstawie w okresie od dnia … 2014 r. do dnia … 2017 r. Wnioskodawca pełnił służbę w … przy … na stanowisku starszego specjalisty ds. marynarki wojennej w ….. Nie był wówczas członkiem służby zagranicznej i nie przebywał w podróży służbowej zagranicznej. Zgodnie z art. 102 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych, jako żołnierzowi zawodowemu wyznaczonemu do pełnienia służby wojskowej poza granicami państwa, przysługiwało uposażenie zasadnicze ustalone z uwzględnieniem grupy uposażenia określonej dla stanowiska służbowego poza granicami państwa. Ponadto, z tytułu służby poza granicami kraju, otrzymywał należność zagraniczną na podstawie art. 102 ust. 3 ww. ustawy w zw. z § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 marca 2010 r. w sprawie należności pieniężnych żołnierzy zawodowych pełniących służbę poza granicami państwa - na pokrycie zwiększonych kosztów związanych z pełnieniem obowiązków i funkcji poza granicami państwa, ustaloną odpowiednio do zakresu ich pełnienia oraz kosztów utrzymania poza granicami państwa. Należność zagraniczna wypłacana była przez Departament Administracyjny Ministerstwa Obrony Narodowej w Euro i został od niej pobrany podatek dochodowy od osób fizycznych. Uposażenie zasadnicze wypłacane było w PLN. Przedmiotowy wniosek dotyczy zwolnienia wypłaconej Wnioskodawcy należności zagranicznej za okres służby poza granicami państwa, od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 83 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Jednostka wojskowa jest jednostką organizacyjną podległą Ministrowi Obrony Narodowej, bezpośrednio podporządkowaną Szefowi Sztabu Generalnego. W „Szczegółowym zakresie działania … przy ….” zawartym w decyzji Ministra Obrony Narodowej z dnia 6 listopada 2014 r. jednoznacznie określono zadania …, wskazujące na fakt, że celem jego jest stałe wspieranie i wzmacnianie sił sojuszniczych w różnych formach, zarówno w czasie pokoju, kryzysu i konfliktu zbrojnego. …. przy … w swojej działalności wspierało państwa Sojuszu Północnoatlantyckiego w przygotowaniu oraz zatwierdzaniu planów każdej operacji NATO. Bez przedmiotowych planów operacje oraz misje NATO nie zostałyby przeprowadzone przez państwa Sojuszu. W trakcie trwania operacji w … prowadzono stały monitoring ich przebiegu oraz systematycznie przeprowadzano audyty/analizy udziału sił NATO, celem wypracowania rekomendacji dla dalszego ich przebiegu. Na rzecz wzmacniania państw …. przy …. uczestniczyło w pracach nad adaptacją/transformacją NATO w obliczu zagrożeń płynących ze wschodniej i południowej flanki Sojuszu - w tym terrorystycznych. Odzwierciedleniem powyższego, były prace … przy … na rzecz przygotowania wytycznych wojskowych dla potrzeb szczytów NATO …, gdzie Państwa Sojusznicze podjęły kluczowe decyzje dla funkcjonowania NATO. Obszarem działań … było również wspieranie Państw Sojuszu poprzez wspólne doskonalenie procesu reagowania kryzysowego, konsultacji i podejmowania decyzji w okresie pokoju, sytuacji kryzysowej i konfliktu zbrojnego.


W okresie swojej służby od dnia … 2014 r. do dnia …. 2017 r. jako żołnierz zawodowy Wnioskodawca brał bezpośredni udział w przedsięwzięciach … przy ... wspierających państwa Sojuszu poprzez zaangażowanie w pracach nad:


  • planowaniem oraz monitorowaniem operacji antyterrorystycznej ”X”1 na …;
  • planowaniem oraz monitorowaniem operacji antyterrorystycznej „X”2
  • planowaniem oraz monitorowaniem operacji antypirackiej „X”3
  • planowaniem oraz monitorowaniem operacji sił NATO „X”4
  • planowaniem oraz monitorowaniem misji „X”5 w …;
  • przygotowaniem oraz monitorowaniem aktywności sił morskich NATO w rozwiązywaniu kryzysu migracyjnego na …;
  • adaptacją NATO w obliczu pojawiających się zagrożeń.


Wnioskodawca uczestniczył w ćwiczeniach reagowania kryzysowego państw NATO …, w ramach zespołu, który funkcjonował w … przy … Powyższe przedsięwzięcia miały również na celu zwalczanie terroryzmu, który jest jednym z głównych zagrożeń dla NATO. Mając powyższe na uwadze, w trakcie służby w … przy … w okresie od dnia … 2014 r. do dnia … 2017 r. Wnioskodawca służył w składzie jednostki wojskowej poza granicami państwa użytej w celu wspierania i wzmacniania państw sojuszniczych w szeroko rozumianym spektrum bezpieczeństwa. W chwili obecnej Wnioskodawca jest żołnierzem rezerwy (od dnia … 2018 r.).


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy należność zagraniczna wypłacana Wnioskodawcy jako żołnierzowi zawodowemu, wyznaczonemu do pełnienia służby poza granicami państwa w składzie jednostki wojskowej użytej w celu stałego wspierania i wzmacniania sił państw sojuszniczych, podlega zwolnieniu od podatku dochodowego od osób fizycznych określonemu w art. 21 ust. 1 pkt 83 lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?


Zdaniem Wnioskodawcy, … jest jednostką organizacyjną podległą Ministrowi Obrony Narodowej wykonującą zadania, które są zbieżne z celami preferowanymi podatkowo określonymi w art. 21 ust. 1 pkt 83 lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Mając powyższe na uwadze, Wnioskodawca uważa, że należność zagraniczna, która wypłacana mu była jako żołnierzowi zawodowemu wyznaczonemu do pełnienia służby poza granicami państwa w składzie jednostki wojskowej użytej w celu stałego wspierania i wzmacniania sił państw sojuszniczych, korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.


Opodatkowanie podatkiem dochodowym dochodów osób fizycznych określają przepisy ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1387, z późn. zm.), a przebieg służby wojskowej żołnierzy zawodowych ustawa z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 330, z późn. zm.) oraz akty wykonawcze wydane na jej podstawie.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 24 ust. 1 ustawy o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych, żołnierz zawodowy może być wyznaczony lub skierowany do pełnienia zawodowej służby wojskowej poza granicami państwa.


W myśl ust. 2 ww. przepisu do pełnienia zawodowej służby wojskowej poza granicami państwa wyznacza:


  1. Minister Obrony Narodowej - żołnierzy zawodowych na stanowiska służbowe o stopniach etatowych od stopnia pułkownika (komandora) do stopnia generała (admirała) oraz na które wyznacza na podstawie przepisów odrębnych ustaw;
  2. dyrektor departamentu Ministerstwa Obrony Narodowej właściwego do spraw kadr - pozostałych żołnierzy zawodowych.


Do pełnienia zawodowej służby wojskowej poza granicami państwa kieruje Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego (art. 24 ust. 3 cyt. ustawy).

Sytuacje, w których następuje wyznaczenie lub skierowanie żołnierza do pełnienia zawodowej służby wojskowej poza granicami państwa, szczegółowy tryb postępowania przy wyznaczaniu lub kierowaniu, a także odwoływania do kraju z tej służby, jak również warunki przyznawania świadczeń żołnierzom zawodowym, reguluje rozporządzenie Rady Ministrów wydane na podstawie art. 24 ust. 8 ustawy o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych.


Stosownie do § 3 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 września 2010 r. w sprawie pełnienia zawodowej służby wojskowej poza granicami państwa (Dz. U. Nr 184, poz. 1237 ze zm.), wyznaczenie żołnierza zawodowego, zwanego dalej "żołnierzem", do pełnienia zawodowej służby wojskowej poza granicami państwa następuje w przypadkach pełnienia tej służby na stanowiskach służbowych:


  1. w polskich przedstawicielstwach wojskowych przy:


    1. organizacjach międzynarodowych,
    2. międzynarodowych strukturach wojskowych;


  2. bezpośrednio w strukturach organizacji międzynarodowych i międzynarodowych strukturach wojskowych;
  3. w ataszatach obrony przy przedstawicielstwach dyplomatycznych i w stałych przedstawicielstwach przy organizacjach międzynarodowych, podległych ministrowi właściwemu do spraw zagranicznych, mających siedzibę poza granicami państwa;
  4. przy siłach zbrojnych albo przy innych strukturach obronnych państw obcych.


Z kolei jak stanowi § 4 ust. 1 pkt 1 ww. rozporządzenia, skierowanie żołnierza do pełnienia zawodowej służby wojskowej poza granicami państwa następuje w przypadkach pełnienia tej służby:


  1. w składzie jednostki wojskowej użytej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o zasadach użycia lub pobytu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej poza granicami państwa (Dz. U. Nr 162, poz. 1117, z 2004 r. Nr 210, poz. 2135 oraz z 2009 r. Nr 79, poz. 669 i Nr 161, poz. 1278),
  2. w kwaterach głównych, dowództwach i sztabach misji organizacji międzynarodowych i sił wielonarodowych,
  3. jako obserwator wojskowy lub osoba posiadająca status obserwatora wojskowego w misjach pokojowych organizacji międzynarodowych i sił wielonarodowych.


Zgodnie z art. 2 pkt 1 ww. ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o zasadach użycia lub pobytu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej poza granicami państwa (Dz. U. z 2014 r., poz. 1510), użycie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej poza granicami państwa oznacza obecność jednostek wojskowych poza granicami państwa w celu udziału w:


  1. konflikcie zbrojnym lub dla wzmocnienia sił państwa albo państw sojuszniczych,
  2. misji pokojowej,
  3. akcji zapobieżenia aktom terroryzmu lub ich skutkom.


Stosownie do postanowień art. 102 ust. 1 ustawy o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych, żołnierzowi zawodowemu wyznaczonemu do pełnienia zawodowej służby wojskowej poza granicami państwa przysługuje uposażenie zasadnicze ustalone z uwzględnieniem grupy uposażenia określonej dla stanowiska służbowego, na jakie został wyznaczony do pełnienia służby poza granicami państwa.

Z kolei żołnierzowi zawodowemu skierowanemu do pełnienia zawodowej służby wojskowej poza granicami państwa przysługuje uposażenie zasadnicze ustalone z uwzględnieniem grupy uposażenia według stanowiska służbowego zajmowanego przed skierowaniem (art. 102 ust. 2 cyt. ustawy).


Zgodnie zaś z art. 102 ust. 3 powyższej ustawy, żołnierzowi zawodowemu, o którym mowa w ust. 1, w czasie zajmowania stanowiska służbowego poza granicami państwa przysługują, wypłacane w walucie polskiej lub obcej:


  1. należność zagraniczna – na pokrycie zwiększonych kosztów związanych z pełnieniem obowiązków i funkcji poza granicami państwa, ustalona odpowiednio do zakresu ich pełnienia oraz kosztów utrzymania poza granicami państwa;
  2. jednorazowy zasiłek adaptacyjny – w przypadku wyznaczenia na okres powodujący zmianę miejsca zamieszkania.


Wysokość i szczegółowe warunki przyznawania i wypłaty należności zagranicznej oraz innych świadczeń pieniężnych przysługujących żołnierzom zawodowym wyznaczonym albo skierowanym do pełnienia zawodowej służby wojskowej poza granicami państwa, określa rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej, wydane na podstawie art. 102 ust. 10 ustawy o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych, z dnia 5 marca 2010 r. w sprawie należności pieniężnych żołnierzy zawodowych pełniących służbę poza granicami państwa (Dz.U. z 2015 r., poz. 1578).


Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 83 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są świadczenia przyznane na podstawie odrębnych ustaw lub przepisów wykonawczych wydanych na podstawie tych ustaw żołnierzom oraz pracownikom wojska wykonującym zadania poza granicami państwa:


  1. w składzie jednostki wojskowej użytej w celu udziału w konflikcie zbrojnym lub dla wzmocnienia sił państwa albo państw sojuszniczych, misji pokojowej, akcji zapobieżenia aktom terroryzmu lub ich skutkom,
  2. jako obserwator wojskowy lub osoba posiadająca status obserwatora wojskowego w misjach pokojowych organizacji międzynarodowych i sił wielonarodowych


  • z wyjątkiem wynagrodzenia za pracę oraz uposażeń i innych należności pieniężnych przysługujących z tytułu pełnienia służby.


Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika, że rozkazem personalnym nr … z dnia … 2014 r. Dyrektora Departamentu Kadr Ministerstwa Obrony Narodowej Wnioskodawca został wyznaczony do pełnienia służby poza granicami państwa w … przy … w … Na jego podstawie w okresie od dnia … 2014 r. do dnia … 2017 r. Wnioskodawca pełnił służbę w … przy … na stanowisku starszego specjalisty ds. marynarki wojennej .... Nie był wówczas członkiem służby zagranicznej i nie przebywał w podróży służbowej zagranicznej. Zgodnie z art. 102 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych, jako żołnierzowi zawodowemu wyznaczonemu do pełnienia służby wojskowej poza granicami państwa, przysługiwało uposażenie zasadnicze ustalone z uwzględnieniem grupy uposażenia określonej dla stanowiska służbowego poza granicami państwa. Ponadto, z tytułu służby poza granicami kraju, otrzymywał należność zagraniczną na podstawie art. 102 ust. 3 ww. ustawy w zw. z § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 marca 2010 r. w sprawie należności pieniężnych żołnierzy zawodowych pełniących służbę poza granicami państwa - na pokrycie zwiększonych kosztów związanych z pełnieniem obowiązków i funkcji poza granicami państwa, ustaloną odpowiednio do zakresu ich pełnienia oraz kosztów utrzymania poza granicami państwa. Należność zagraniczna wypłacana była przez Departament Administracyjny Ministerstwa Obrony Narodowej w Euro i został od niej pobrany podatek dochodowy od osób fizycznych. Uposażenie zasadnicze wypłacane było w PLN. Przedmiotowy wniosek dotyczy zwolnienia należności zagranicznej, wypłaconej Wnioskodawcy za okres służby poza granicami państwa, od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 83 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. … przy …, jest jednostką organizacyjną podległą Ministrowi Obrony Narodowej, bezpośrednio podporządkowaną Szefowi Sztabu Generalnego. W „Szczegółowym zakresie działania …. przy …” zawartym w decyzji Ministra Obrony Narodowej z dnia … 2014 r. jednoznacznie określono zadania .., wskazujące na fakt, że celem jego jest stałe wspieranie i wzmacnianie sił sojuszniczych w różnych formach, zarówno w czasie pokoju, kryzysu i konfliktu zbrojnego.

… przy .. w swojej działalności wspierało państwa Sojuszu Północnoatlantyckiego w przygotowaniu oraz zatwierdzaniu planów każdej operacji NATO. Bez przedmiotowych planów operacje oraz misje NATO nie zostałyby przeprowadzone przez państwa Sojuszu. W trakcie trwania operacji w … prowadzono stały monitoring ich przebiegu oraz systematycznie przeprowadzano audyty/analizy udziału sił NATO, celem wypracowania rekomendacji dla dalszego ich przebiegu. Na rzecz wzmacniania państw Sojuszu … przy … uczestniczyło w pracach nad adaptacją/transformacją NATO w obliczu zagrożeń płynących ze wschodniej i południowej flanki Sojuszu - w tym terrorystycznych. Odzwierciedleniem powyższego, były prace … przy … na rzecz przygotowania wytycznych wojskowych dla potrzeb szczytów NATO …, gdzie Państwa Sojusznicze podjęły kluczowe decyzje dla funkcjonowania NATO.


Obszarem działań … było również wspieranie … poprzez wspólne doskonalenie procesu reagowania kryzysowego, konsultacji i podejmowania decyzji w okresie pokoju, sytuacji kryzysowej i konfliktu zbrojnego. W okresie swojej służby od dnia … 2014 r. do dnia … 2017 r. jako żołnierz zawodowy Wnioskodawca brał bezpośredni udział w przedsięwzięciach … przy … wspierających państwa Sojuszu poprzez zaangażowanie w pracach nad:


  • planowaniem oraz monitorowaniem operacji antyterrorystycznej „X”1
  • planowaniem oraz monitorowaniem operacji antyterrorystycznej „X”2
  • planowaniem oraz monitorowaniem operacji antypirackiej „X”3
  • planowaniem oraz monitorowaniem operacji sił NATO w … „X”4
  • planowaniem oraz monitorowaniem misji „X”5 w …;
  • przygotowaniem oraz monitorowaniem aktywności sił morskich NATO w rozwiązywaniu kryzysu migracyjnego na …;
  • adaptacją NATO w obliczu pojawiających się zagrożeń.


Wnioskodawca uczestniczył w ćwiczeniach reagowania kryzysowego państw NATO …, w ramach zespołu, który funkcjonował w … przy ... Powyższe przedsięwzięcia miały również na celu zwalczanie terroryzmu, który jest jednym z głównych zagrożeń dla NATO. Mając powyższe na uwadze, w trakcie służby w … przy … w okresie od dnia … 2014 r. do dnia … 2017 r. Wnioskodawca służył w składzie jednostki wojskowej poza granicami państwa użytej w celu wspierania i wzmacniania państw sojuszniczych w szeroko rozumianym spektrum bezpieczeństwa. W chwili obecnej Wnioskodawca jest żołnierzem rezerwy (od dnia … 2018 r.).

Mając na uwadze przedstawiony we wniosku stan faktyczny oraz powołane przepisy prawa stwierdzić należy, że należność zagraniczna wypłacona Wnioskodawcy w latach 2014-2017, wyznaczonemu decyzją Dyrektora Departamentu Kadr Ministerstwa Obrony Narodowej do pełnienia służby w jednostce wojskowej - … przy … – użytej w celu wspierania i wzmacniania państw sojuszniczych w szeroko rozumianym spektrum bezpieczeństwa, a Wnioskodawca jako żołnierz zawodowy w okresie swojej służby brał bezpośredni udział w przedsięwzięciach tego …, które wspierało Państwa Sojuszu poprzez przygotowanie i zatwierdzanie planów każdej operacji NATO, prowadzenie stałego monitoringu przebiegu tych operacji, systematyczne przeprowadzanie analizy udziału sił NATO, uczestniczenie w pracach nad adaptacją NATO w obliczu zagrożeń płynących ze wschodniej i południowej flanki Sojuszu (w tym terrorystycznych), wspólne doskonalenie procesu reagowania kryzysowego, konsultacji oraz podejmowania decyzji w okresie pokoju, sytuacji kryzysowej i konfliktu – korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 83 lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:


  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem.


Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).


Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj