Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL2-1.4011.720.2020.2.MKA
z 6 listopada 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 28 września 2020 r. (data wpływu 30 września 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie odliczenia darowizny pieniężnej na rzecz Stowarzyszenia – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 września 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie odliczenia darowizny pieniężnej na rzecz Stowarzyszenia.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawczyni jest osobą fizyczną, zatrudnioną w Sp. z o.o. (dalej określana jako Spółka) na podstawie umowy o pracę.

Spółka podjęła współpracę ze Stowarzyszeniem (…), dalej określanym jako Stowarzyszenie. Stowarzyszenie to posiada status organizacji pożytku publicznego i prowadzi działalność w sferze zadań publicznych. Zgodnie z § 8 statutu Stowarzyszenia, celem działania Stowarzyszenia jest prowadzenie działalności w sferze zadań publicznych na rzecz dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, ich rodzin oraz dorosłych z niepełnosprawnością poprzez stworzenie warunków do pełnego i aktywnego ich udziału w życiu społecznym.

W ramach prowadzonej ze Stowarzyszeniem współpracy, Spółka wdrożyła w swojej organizacji możliwość przekazywania przez pracowników, za jej pośrednictwem, części wynagrodzenia jako darowizny na cele Stowarzyszenia. Przekazywanie części wynagrodzenia jako darowizny na cele Stowarzyszenia jest dobrowolne. Pracownicy chcący wesprzeć Stowarzyszenie składają pracodawcy deklarację, w której wyrażają wolę, by z ich wynagrodzenia za pracę co miesiąc potrącana była określona kwota, która przekazywana ma być tytułem darowizny na rzecz Stowarzyszenia.

Wnioskodawczyni przystąpiła do opisanego wyżej przedsięwzięcia i złożyła Spółce deklarację upoważniającą Spółkę do comiesięcznego potrącania z jej wynagrodzenia określonej kwoty tytułem darowizny. Z treści deklaracji wynikają następujące informacje: dane darczyńcy, tj. dane Wnioskodawczyni, dane obdarowanego Stowarzyszenia, kwota comiesięcznej darowizny oraz cel, na który zostanie ona przekazana.

W ramach wykonania podpisanych przez pracowników deklaracji, Spółka będzie dokonywała zbiorczego przelewu na konto bankowe Stowarzyszenia. Przekazanie darowizny będzie więc następować drogą przelewu bankowego, dokonywanego przez Spółkę. Dowód przelewu będzie dostępny w Spółce. Z wewnętrznej ewidencji prowadzonej przez Spółkę będzie wynikać, jakie darowizny (od których pracowników i w jakich kwotach) złożyły się na kwotę przelewu.

Wnioskodawczyni nie będzie w posiadaniu własnych potwierdzeń dokonania darowizn. Wnioskodawczyni będzie otrzymywała jednak od pracodawcy zestawienie roczne dokonanych darowizn, paski płacowe za poszczególne miesiące i potwierdzenia zbiorczych przelewów. Z ww. dokumentów będzie jednoznacznie wynikać kwota przekazanej przez Wnioskodawczynię darowizny. Wnioskodawczyni będzie również w posiadaniu kopii deklaracji złożonej Spółce odnośnie przekazywania darowizn na rzecz Stowarzyszenia.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.

  1. Czy przekazywane przez Wnioskodawczynię darowizny z konta należącego do pracodawcy, który pośredniczy w przekazywaniu środków finansowych na rzecz Stowarzyszenia, będą podlegać odliczeniu od dochodu Zainteresowanej stanowiącego podstawę obliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych, zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 9 lit. a) ustawy o PIT?
  2. Czy posiadane przez Wnioskodawczynię dokumenty będą wystarczającym potwierdzeniem dokonania darowizn, uprawniającym do odliczenia wysokości darowizn od dochodu?

Zdaniem Wnioskodawczyni (w odniesieniu do pytania nr 1), wskazane w opisie stanu faktycznego darowizny będą podlegać odliczeniu od dochodu Zainteresowanej stanowiącego podstawę obliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych. Na możliwość odliczenia nie będzie miał wpływu sposób przekazania darowizny (poprzez potrącenie z wynagrodzenia Wnioskodawczyni, a nie w wyniku bezpośredniego przelewu z rachunku Wnioskodawczyni na rachunek obdarowanego Stowarzyszenia).

Zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 9 lit. a) ustawy o PIT, podstawę obliczenia podatku stanowi dochód po odliczeniu m.in. darowizn przekazanych na cele określone w art. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego, organizacjom, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 tej ustawy, prowadzącym działalność pożytku publicznego w sferze zadań publicznych, realizującym te cele, nie więcej jednak niż kwoty stanowiącej 6% dochodu.

W myśl przepisu art. 26 ust. 6b ustawy o PIT podatnicy korzystający z odliczenia darowizny, o której mowa w ust. 1 pkt 9, są obowiązani wykazać w zeznaniu, o którym mowa w art. 45 ust. 1, kwotę przekazanej darowizny, kwotę dokonanego odliczenia oraz dane pozwalające na identyfikację obdarowanego.

Dodatkowo, zgodnie z art. 26 ust. 7 pkt 1 ustawy o PIT, w przypadku darowizny pieniężnej wysokość wydatków z tego tytułu ustala się na podstawie dowodu wpłaty na rachunek płatniczy obdarowanego lub jego rachunek w banku, inny niż rachunek płatniczy.

Zgodnie z powyżej przywołanymi przepisami, dla kwestii możliwości odliczenia darowizny od dochodu, miarodajny jest:

  • cel, na który przekazywana jest darowizna (określony w art. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie) oraz status obdarowanego jako organizacji prowadzącej działalność pożytku publicznego w sferze zadań publicznych (zgodnie z art. 3 ust. 2 i 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),
  • właściwy sposób udokumentowania darowizny.

Odnosząc powyższe do przedstawionego w niniejszym wniosku opisu stanu faktycznego, należy stwierdzić, że darowizny, które są przekazywane przez Wnioskodawczynię na rzecz Stowarzyszenia spełniają wszystkie ww. przesłanki dla możliwości odliczenia ich od dochodu stanowiącego podstawę obliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych.

Po pierwsze, jak wskazano w opisie stanu faktycznego, zgodnie ze złożoną deklaracją Wnioskodawczyni przekazuje darowizny na cele Stowarzyszenia. Zaś statutowym celem Stowarzyszenia jest prowadzenie działalności w sferze zadań publicznych na rzecz dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, ich rodzin oraz dorosłych z niepełnosprawnością poprzez stworzenie warunków do pełnego i aktywnego ich udziału w życiu społecznym. Tym samym darowizny przekazywane są na cel określony w art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, tj. na zadania w zakresie działalności na rzecz osób niepełnosprawnych. Jednocześnie Stowarzyszenie, na rzecz którego Wnioskodawczyni dokonuje darowizn jest organizacją prowadzącą działalność pożytku publicznego w sferze zadań publicznych w myśl art. 3 ust. 2 i 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

W odniesieniu zaś do ostatniej z ww. przesłanek możliwości odliczenia darowizny od dochodu, tj. dotyczącej właściwego sposobu jej dokumentowania, należy stwierdzić, że jest ona spełniona, gdy przekazanie darowizny nastąpi przez podatnika i będzie on posiadać dowód wpłaty środków będących przedmiotem darowizny na rachunek obdarowanego. Zdaniem Wnioskodawczyni, możliwość odliczenia od dochodu kwoty darowizny nie jest przy tym uzależniona od dokonania przelewu bezpośrednio z rachunku darczyńcy na rachunek obdarowanego. W przekazaniu środków obdarowanemu może pośredniczyć osoba trzecia. Z przywołanych wyżej przepisów wynika bowiem wyłącznie, że w celu dokonania przedmiotowego odliczenia muszą być spełnione jedynie następujące okoliczności:

  1. darowizna musi być dokonana przez podatnika, który faktycznie poniesie jej ekonomiczny ciężar;
  2. darowizna dokonana przelewem na rachunek bankowy obdarowanego powinna być udokumentowana przez podatnika będącego darczyńcą potwierdzeniem dokonania przelewu.

Biorąc powyższe pod uwagę, w analizowanym przypadku, darowizny są zdaniem Wnioskodawczyni dokumentowane zgodnie z wynikającymi z ustawy o PIT wymogami dla możliwości odliczenia ich od dochodu. Wnioskodawczyni jest bowiem podmiotem, który dokonuje darowizn, tj. faktycznie ponosi ich ekonomiczny ciężar. Jak bowiem wynika z treści deklaracji złożonej przez Wnioskodawczynię, Spółka potrąca kwotę darowizn z wynagrodzenia należnego Wnioskodawczyni, a więc ze środków, których jest ona właścicielem/dysponentem. Wnioskodawczyni jest zatem podmiotem wydającym dyspozycję dla pracodawcy w zakresie posiadanych przez niego środków finansowych, dotyczącą wykorzystania tych środków. Rola pracodawcy w tej transakcji jest wobec tego ograniczona wyłącznie do dokonania technicznej czynności, tj. wykonania przelewu środków na rzecz obdarowanego. Dodatkowo, dokonanie darowizn jest dokumentowane potwierdzeniem dokonania przelewu bankowego na rzecz Stowarzyszenia.

Wnioskodawczyni stoi na stanowisku, iż to, że fizycznie przelew środków z tytułu darowizn następuje z konta należącego do Spółki (która pośredniczy w przekazaniu tych środków Stowarzyszeniu) nie pozbawia Wnioskodawczyni prawa do ich odliczenia od dochodu, gdyż przekazane środki nie są środkami należącymi do Spółki, tylko środkami należącymi do Wnioskodawczyni.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1426 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy, podstawę obliczenia podatku, z zastrzeżeniem art. 29-30cb i art. 30da-30f, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 9, art. 23o, art. 23u, art. 24 ust. 1, 2, 3b-3e, 4-4e, 6 i 21 lub art. 24b ust. 1 i 2, po odliczeniu kwot darowizn przekazanych na cele:

  1. określone w art. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego, organizacjom, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 tej ustawy, lub równoważnym organizacjom określonym w przepisach regulujących działalność pożytku publicznego obowiązujących w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, prowadzącym działalność pożytku publicznego w sferze zadań publicznych, realizującym te cele, z zastrzeżeniem ust. 6e,
  2. kultu religijnego,
  3. krwiodawstwa realizowanego przez honorowych dawców krwi na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o publicznej służbie krwi, w wysokości iloczynu kwoty rekompensaty określonej przepisami wydanymi na podstawie art. 11 ust. 2 tej ustawy i litrów oddanej krwi lub jej składników,
  4. kształcenia zawodowego publicznym szkołom prowadzącym kształcenie zawodowe, o których mowa w art. 4 pkt 28a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, oraz publicznym placówkom i centrom, o których mowa w art. 2 pkt 4 tej ustawy,

– w wysokości dokonanej darowizny, nie więcej jednak niż kwoty stanowiącej 6% dochodu.

W myśl art. 26 ust. 5 ww. ustawy, łączna kwota odliczeń z tytułów określonych w ust. 1 pkt 9 nie może przekroczyć w roku podatkowym kwoty stanowiącej 6% dochodu, z tym że odliczeniu nie podlegają darowizny poniesione na rzecz:

  1. osób fizycznych;
  2. osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, prowadzących działalność gospodarczą polegającą na wytwarzaniu wyrobów przemysłu elektronicznego, paliwowego, tytoniowego, spirytusowego, winiarskiego, piwowarskiego, a także pozostałych wyrobów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, oraz wyrobów z metali szlachetnych albo z udziałem tych metali, lub handlu tymi wyrobami.

Podatnicy korzystający z odliczenia darowizn, o którym mowa w ust. 1 pkt 9 oraz wynikającego z odrębnych ustaw, są obowiązani wykazać w zeznaniu, o którym mowa w art. 45 ust. 1, kwotę przekazanej darowizny, kwotę dokonanego odliczenia oraz dane pozwalające na identyfikację obdarowanego (art. 26 ust. 6b ww. ustawy).

Stosownie do treści art. 26 ust. 7 pkt 1 cyt. ustawy, wysokość wydatków na cele określone w ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 7c, ustala się – w przypadku darowizny pieniężnej – na podstawie dowodu wpłaty na rachunek płatniczy obdarowanego lub jego rachunek w banku, inny niż rachunek płatniczy.

Z przytoczonych przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, że aby można było dokonać odliczenia od dochodu darowizny, musi ona spełniać następujące warunki:

  • być przekazana na cele określone w art. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
  • obdarowanym musi być organizacja określona w art. 3 ust. 2 i 3 tej ustawy, prowadząca działalność pożytku publicznego w sferze zadań publicznych
  • musi być właściwie udokumentowana.

Katalog zawarty w art. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r., poz. 1057, z późn. zm.) zawiera cele pożytku publicznego, wśród których w punkcie 7 wymieniono zadania w zakresie działalności na rzecz osób niepełnosprawnych.

Z analizy przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawczyni przekazuje darowizny pieniężne na rzecz Stowarzyszenia posiadającego status organizacji pożytku publicznego i prowadzącego działalność w sferze zadań publicznych. Zgodnie z § 8 statutu Stowarzyszenia, celem działania Stowarzyszenia jest prowadzenie działalności w sferze zadań publicznych na rzecz dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, ich rodzin oraz dorosłych z niepełnosprawnością poprzez stworzenie warunków do pełnego i aktywnego ich udziału w życiu społecznym.

Wnioskodawczym złożyła pracodawcy deklarację upoważniającą go do comiesięcznego potrącania z jej wynagrodzenia określonej kwoty tytułem darowizny. Z treści deklaracji wynikają następujące informacje: dane darczyńcy, tj. dane Wnioskodawczyni, dane obdarowanego Stowarzyszenia, kwota comiesięcznej darowizny oraz cel, na który zostanie ona przekazana. Pracodawca będzie dokonywał zbiorczego przelewu na konto bankowe Stowarzyszenia. Z wewnętrznej ewidencji prowadzonej przez pracodawcę będzie wynikać, jakie darowizny (od których pracowników i w jakich kwotach) złożyły się na kwotę przelewu. Wnioskodawczyni będzie otrzymywała od pracodawcy zestawienie roczne dokonanych darowizn, paski płacowe za poszczególne miesiące i potwierdzenia zbiorczych przelewów. Z ww. dokumentów będzie jednoznacznie wynikać kwota przekazanej przez Wnioskodawczynię darowizny. Wnioskodawczyni będzie również w posiadaniu kopii deklaracji złożonej Spółce odnośnie przekazywania darowizn na rzecz Stowarzyszenia.

Podkreślenia wymaga, że zasadniczą wagę w kwestii możliwości odliczenia darowizny ma właściwy sposób jej udokumentowania, który uregulowany został w art. 26 ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Właściwym dokumentem potwierdzającym dokonanie darowizny pieniężnej uprawniającym do skorzystania z ulgi, jest w oparciu o ww. przepis, dowód wpłaty na rachunek płatniczy obdarowanego lub jego rachunek w banku, inny niż rachunek płatniczy.

Należy zauważyć, że użyte pojęcie „dowód wpłaty na rachunek płatniczy obdarowanego lub jego rachunek w banku, inny niż rachunek płatniczy” jest pojęciem szerokim i obejmuje swym zakresem rozmaite formy dowodzenia wpłat na rachunek obdarowanego. Dlatego też, wszelkie dowody wpłat na rachunek obdarowanego, z których oprócz numeru tego rachunku, jednoznacznie wynika nazwisko darczyńcy, kwota darowizny, jak również na jaki cel ją przekazano, będą stanowiły dla darczyńcy dowód, o którym mowa w powołanym wyżej przepisie.

W przypadkach, w których pracodawcy pośredniczą w przekazywaniu obdarowanym (fundacjom, stowarzyszeniom), środków finansowych pochodzących od podatników (rzeczywistych darczyńców) – podatnik (darczyńca), który chciałby skorzystać z przysługującego mu prawa do odliczenia od dochodu przekazanej darowizny – w celach dowodowych powinien dysponować kopią deklaracji darczyńcy, zawierającej co najmniej następujące dane: nazwisko darczyńcy, kwotę darowizny, jej cel oraz nazwę obdarowanego. Dodatkowo darczyńca powinien gromadzić dowody (np. paski płacowe), z których jednoznacznie musi wynikać kwota przekazanej darowizny oraz dysponować kopią przelewu, którą sporządza pracodawca dla obdarowanego.

Dokonanie darowizny z konta należącego do pracodawcy, który pośredniczy w przekazywaniu obdarowanym środków finansowych, nie pozbawia zatem prawa do odliczenia od dochodu przekazanej darowizny.

Mając na uwadze powyższe, darowizna pieniężna, która zostanie przekazana przez Wnioskodawcę na rzecz Stowarzyszenia (obdarowanego) za pośrednictwem pracodawcy Wnioskodawcy, przy spełnieniu określonych ustawowo warunków, nie wyłącza możliwości odliczenia od dochodu kwoty darowizny w celu ustalenia podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym. Darowizna pieniężna, którą Wnioskodawczyni będzie przekazywać za pośrednictwem pracodawcy na rzecz Stowarzyszenia, będzie podlegała odliczeniu od dochodu, gdyż – jak wskazano w treści wniosku – Stowarzyszenie (obdarowany) jest organizacją, o której mowa w ww. przepisach ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz darowizna zostanie przekazana na cel określony w art. 4 tej ustawy.

Reasumując, stwierdzić należy, że na gruncie opisanego we wniosku stanu faktycznego, darowizny przekazane za pośrednictwem pracodawcy na rzecz Stowarzyszenia, udokumentowane kopią deklaracji złożonej przez Wnioskodawczynię pracodawcy oraz dokumentami przekazywanymi Zainteresowanej przez pracodawcę tj. zestawieniem rocznym dokonanych darowizn, paskami płacowymi za poszczególne miesiące oraz kopiami dokonanych przez pracodawcę zbiorczych przelewów na rachunek bankowy Stowarzyszenia, mogą być odliczone od dochodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, stosownie do regulowań art. 26 ust. 1 pkt 9 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj