Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0115-KDIT2.4011.774.2020.1.ES
z 3 lutego 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 4 listopada 2020 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych odpłatnego zbycia nieruchomości wchodzącej w skład gospodarstwa rolnego - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 4 listopada 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych odpłatnego zbycia nieruchomości wchodzącej w skład gospodarstwa rolnego.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


Wnioskodawca w dniu 10 maja 2017 r. nabył od swojej siostry na podstawie umowy darowizny Rep. A (…) nieruchomość rolną w rozumieniu 46¹ Kodeksu cywilnego, która stanowi gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym. Wyżej wymieniona nieruchomość jest położona w C, gmina i jednostka ewidencyjna D - obszar wiejski, powiat …, województwo … i składa się z dwóch działek o łącznej powierzchni 4,9928 ha o numerach: … o powierzchni 0,6921 ha, sposób korzystania: B - grunty rolne zabudowane, … o powierzchni 4,3007 ha, sposób korzystania: R - grunty orne. Grunty orne były uprawiane. W dniu 28 lutego 2020 r. Wnioskodawca sprzedał część gospodarstwa rolnego tzn. niezabudowaną działkę o numerze … o powierzchni 4,3007 ha, sposób korzystania: R - grunty orne, na podstawie umowy sprzedaży Rep. A Nr (…) zawartej przed (…) notariuszem w D za cenę 150.000 zł. W tym akcie notarialnym (umowa sprzedaży) wskazano że: a) z wypisu z rejestru gruntów wydanego w dniu 29 stycznia 2020 r. przez Starostę E wynika, że działka … to grunty orne, b) z zaświadczenia Burmistrza Gminy i Miasta D z dnia 11 lutego 2020 r. wynika, że działka ta nie jest objęta planem zagospodarowania przestrzennego ani decyzją o warunkach zabudowy zagospodarowania terenu, c) z zaświadczenia Starosty E z dnia 11 lutego 2020 r. wynika, że powyższa działka nie jest objęta uproszczonym planem urządzania lasu ani decyzją, o której mowa w art. 19 ust. 3 ustawy o lasach. W dniu sprzedaży działka … o powierzchni 4,3007 ha była niezabudowana, grunty były zakwalifikowane jako użytki rolne, nie doszło do ich przekształcenia. Na dzień sprzedaży ww. działka miała charakter rolny, wchodziła w skład gospodarstwa rolnego i faktycznie była wykorzystana do produkcji rolniczej. Na skutek sprzedaży nie straciła charakteru rolnego. Nabywcami jest małżeństwo, w którym obowiązuje ustrój wspólności ustawowej. Przy sporządzeniu aktu notarialnego (umowa sprzedaży) Rep. A Nr (…) kupujący oświadczyli, że nabycia dokonują na powiększenie gospodarstwa rolnego, które prowadzą. Do aktu notarialnego załączone zostały: oświadczenie nabywcy (męża) o osobistym prowadzeniu przez okres co najmniej 5 lat gospodarstwa rolnego o powierzchni 5,5414 ha w C, gmina D, potwierdzone notarialnie świadectwo ukończenia przez nabywcę Szkoły F, zaświadczenie Burmistrza Gminy i Miasta D o zameldowaniu na pobyt stały we wsi C, gmina D przez okres co najmniej 5 lat. Nabycie dokonane przez nabywcę spełnia warunki przewidziane w art. 2a ust. 1, art. 3 ust. 7 oraz art. 6 ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego. Sprzedaż nieruchomości nastąpiła przed upływem 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy uzyskany przychód ze sprzedaży części gospodarstwa rolnego o powierzchni 4,3007 ha na dalsze prowadzenie istniejącego gospodarstwa rolnego będzie zwolniony z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?


Zdaniem Wnioskodawcy, odpłatne zbycie części gospodarstwa rolnego, mimo, że nastąpiło przed upływem pięciu lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie, nie podlega opodatkowaniu. Sprzedany grunt orny o powierzchni 4,3007 ha spełnia definicję gospodarstwa rolnego z ustawy o podatku rolnym art. 2 ust. 1. Sprzedany grunt nie utracił swojego charakteru rolnego. Kupujący są rolnikami i nadal prowadzą gospodarstwo rolne nie mając zamiaru zmiany przeznaczenia działki. Przy sporządzeniu aktu notarialnego kupujący oświadczyli, że nabycia dokonują na powiększenie gospodarstwa rolnego, które prowadzą. Do dnia dzisiejszego działka … jest uprawiana jako grunt orny. To znaczy, że grunt w związku ze sprzedażą nie utracił charakteru rolnego. Według Wnioskodawcy do przedstawionego stanu należy zastosować przepis art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych dotyczący zwolnienia przedmiotowego.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.


Zgodnie z przepisem art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1426, z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.


Na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 8 powołanej ustawy jednym ze źródeł przychodów jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:


  1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  3. prawa wieczystego użytkowania gruntów,
  4. innych rzeczy,
  • jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a-c – przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy – przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej z osób dokonującej zamiany.


W świetle powyższego, jeżeli odpłatne zbycie nieruchomości lub ww. praw majątkowych następuje przed upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie i nie zostaje dokonane w wykonaniu działalności gospodarczej stanowi źródło przychodu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca w dniu 10 maja 2017 r. nabył od swojej siostry na podstawie umowy darowizny Rep. A (…) nieruchomość rolną w rozumieniu 46¹ Kodeksu cywilnego, która stanowi gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym. Wyżej wymieniona nieruchomość jest położona w C, gmina i jednostka ewidencyjna D - obszar wiejski, powiat …, województwo … i składa się z dwóch działek o łącznej powierzchni 4,9928 ha o numerach: … o powierzchni 0,6921 ha, sposób korzystania: B - grunty rolne zabudowane, … o powierzchni 4,3007 ha, sposób korzystania: R - grunty orne. Grunty orne były uprawiane. W dniu 28 lutego 2020 r. Wnioskodawca sprzedał część gospodarstwa rolnego tzn. niezabudowaną działkę o numerze … o powierzchni 4,3007 ha, sposób korzystania: R - grunty orne, na podstawie umowy sprzedaży Rep. A Nr (…) zawartej przed (…) notariuszem w D za cenę 150.000 zł. W tym akcie notarialnym (umowa sprzedaży) wskazano że: a) z wypisu z rejestru gruntów wydanego w dniu 29 stycznia 2020 r. przez Starostę E wynika, że działka … to grunty orne, b) z zaświadczenia Burmistrza Gminy i Miasta D z dnia 11 lutego 2020 r. wynika, że działka ta nie jest objęta planem zagospodarowania przestrzennego ani decyzją o warunkach zabudowy zagospodarowania terenu, c) z zaświadczenia Starosty E z dnia 11 lutego 2020 r. wynika, że powyższa działka nie jest objęta uproszczonym planem urządzania lasu ani decyzją, o której mowa w art. 19 ust. 3 ustawy o lasach. W dniu sprzedaży działka … o powierzchni 4,3007 ha była niezabudowana, grunty były zakwalifikowane jako użytki rolne, nie doszło do ich przekształcenia. Na dzień sprzedaży ww. działka miała charakter rolny, wchodziła w skład gospodarstwa rolnego i faktycznie była wykorzystana do produkcji rolniczej. Na skutek sprzedaży nie straciła charakteru rolnego. Nabywcami jest małżeństwo, w którym obowiązuje ustrój wspólności ustawowej. Przy sporządzeniu aktu notarialnego (umowa sprzedaży) Rep. A Nr (…) kupujący oświadczyli, że nabycia dokonują na powiększenie gospodarstwa rolnego, które prowadzą. Do aktu notarialnego załączone zostały: oświadczenie nabywcy (męża) o osobistym prowadzeniu przez okres co najmniej 5 lat gospodarstwa rolnego o powierzchni 5,5414 ha w C, gmina D, potwierdzone notarialnie świadectwo ukończenia przez nabywcę Szkoły F, zaświadczenie Burmistrza Gminy i Miasta D o zameldowaniu na pobyt stały we wsi C, gmina D przez okres co najmniej 5 lat. Nabycie dokonane przez nabywcę spełnia warunki przewidziane w art. 2a ust. 1, art. 3 ust. 7 oraz art. 6 ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego. Sprzedaż nieruchomości nastąpiła przed upływem 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie.


Na podstawie art. 30e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych od dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c podatek dochodowy wynosi 19% podstawy obliczenia podatku.


W myśl art. 30e ust. 2 podstawą obliczenia podatku, o której mowa w ust. 1, jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw.


Zgodnie z art. 30e ust. 4 ww. ustawy, po zakończeniu roku podatkowego podatnik jest obowiązany w zeznaniu podatkowym, o którym mowa w art. 45 ust. 1a pkt 3, wykazać:


  1. dochody uzyskane w roku podatkowym z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c i obliczyć należny podatek dochodowy od dochodu, do którego nie ma zastosowania art. 21 ust. 1 pkt 131, lub
  2. dochody, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 131.


Stosownie do art. 30e ust. 5 ww. ustawy, dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c nie łączy się z dochodami (przychodami) z innych źródeł.


W myśl art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r. wolne od podatku dochodowego są przychody uzyskane z odpłatnego zbycia nieruchomości, ich części lub udziału w nieruchomościach, wchodzących w skład gospodarstwa rolnego; zwolnienie nie dotyczy przychodu uzyskanego z odpłatnego zbycia gruntów, które w związku z tym odpłatnym zbyciem utraciły charakter rolny.


Zgodnie z art. 2 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ilekroć w ustawie jest mowa o gospodarstwie rolnym oznacza to gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2020 r., poz. 333).


W myśl art. 2 ust. 1 ustawy o podatku rolnym, za gospodarstwo rolne uważa się obszar gruntów, o których mowa w art. 1, o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, stanowiących własność lub znajdujących się w posiadaniu osoby fizycznej, osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej, w tym spółki, nieposiadającej osobowości prawnej.


Stosownie do art. 1 ww. ustawy opodatkowaniu podatkiem rolnym podlegają grunty sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne, z wyjątkiem gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza.


Wyodrębniając, jakie rodzaje gruntów wchodzą w skład gospodarstwa rolnego, a przez to decydując o zakresie zwolnienia od podatku dochodowego przychodu ze sprzedaży gruntów, należy odnieść się do klasyfikacji zawartej w rozporządzeniu Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2019 r. poz. 393) oraz załącznika Nr 6 tego rozporządzenia.


Zgodnie z § 67 ww. rozporządzenia, użytki gruntowe wykazywane w ewidencji dzielą się na następujące grupy:


  1. grunty rolne;
  2. grunty leśne;
  3. grunty zabudowane i zurbanizowane;
  4. użytki ekologiczne, oznaczone symbolem złożonym z litery "E" oraz symbolu odpowiedniego użytku gruntowego określającego sposób zagospodarowania lub użytkowania terenu, np. E-Ws, E-Wp, E-Ls, E-Lz, E-N, E-Ps, E-R;
  5. (uchylony);
  6. grunty pod wodami;
  7. tereny różne oznaczone symbolem - Tr.


Stosownie natomiast do treści § 68 ust. 1 ww. rozporządzenia, grunty rolne dzielą się na:


  1. użytki rolne, do których zalicza się:


    1. grunty orne, oznaczone symbolem - R,
    2. sady, oznaczone symbolem - S,
    3. łąki trwałe, oznaczone symbolem - Ł,
    4. pastwiska trwałe, oznaczone symbolem - Ps,
    5. grunty rolne zabudowane, oznaczone symbolem - Br,
    6. grunty pod stawami, oznaczone symbolem - Wsr,
    7. grunty pod rowami, oznaczone symbolem - W,
    8. grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, oznaczone symbolem - Lzr;


  2. nieużytki, oznaczone symbolem - N.


Z treści przywołanych przepisów wynika zatem, że zastosowanie zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, uzależnione jest od łącznego spełnienia następujących przesłanek:


  • grunty muszą być sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako grunty orne, sady, łąki trwałe, pastwiska trwałe, grunty rolne zabudowane, grunty pod stawami, grunty pod rowami oraz grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, z wyjątkiem gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza,
  • muszą stanowić gospodarstwo rolne (tj. obszar gruntów o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, stanowiących własność lub znajdujących się w posiadaniu osoby fizycznej, osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej, w tym spółki, nieposiadającej osobowości prawnej) lub jego część składową,
  • grunty nie mogą utracić wskutek odpłatnego zbycia rolnego charakteru.


Wskazać należy, że utrata charakteru rolnego gruntu następuje przez wyłączenie gruntów z produkcji rolnej, polegające na faktycznym przekształceniu sposobu ich użytkowania, łączącym się ze zmianą ich dotychczasowego przeznaczenia. Dla oceny czy dokonana transakcja skutkuje utratą charakteru rolnego gruntu decydujące znaczenie ma cel jego nabycia, faktyczny zamiar nabywcy co do przeznaczenia nieruchomości bądź inne okoliczności związane z daną transakcją. Faktyczne przekształcenie sposobu użytkowania gruntów może wynikać bezpośrednio z aktu notarialnego, z charakteru nabywcy lub innych okoliczności związanych z daną transakcją. Całokształt tych okoliczności może wskazywać na utratę charakteru rolnego nabywanego gruntu, nawet wówczas, gdy nieruchomość taka umiejscowiona jest w planie zagospodarowania przestrzennego jako nieruchomość położona na terenach upraw rolnych. Chodzi bowiem o faktyczną, a nie jedynie prawną utratę charakteru rolnego przez nieruchomość. Okoliczność czy dana nieruchomość w wyniku sprzedaży (odpłatnego zbycia) nie utraciła charakteru rolnego podlega weryfikacji przez organ podatkowy w toku ewentualnego postępowania podatkowego. Zastosowanie zwolnienia z opodatkowania leży w interesie podatnika, więc to po jego stronie spoczywa obowiązek wykazania, że spełnia przesłanki do zwolnienia. Jeżeli zatem zostaną zachowane powyższe warunki, przychód uzyskany ze sprzedaży tego rodzaju nieruchomości korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego.


Mając na uwadze powołane wyżej przepisy prawa oraz przedstawiony we wniosku opis stanu faktycznego stwierdzić należy, że przychód uzyskany przez Wnioskodawcę w 2020 r. z tytułu odpłatnego zbycia części gospodarstwa rolnego tzn. niezabudowanej działki nr … o powierzchni 4,3007 ha nabytej w drodze darowizny w 2017 r., należy zakwalifikować do źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem zbycie nastąpiło przed upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie. Przy czym przychód ze zbycia tej działki stanowiącej grunty orne, wchodzącej w skład gospodarstwa rolnego - z uwagi na fakt, że grunty te - jak wskazano we wniosku - w związku ze sprzedażą nie utraciły charakteru rolnego podlega zwolnieniu z opodatkowania na mocy art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:


  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w X za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).


Zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj