Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP4-3.4012.664.2020.2.KM
z 23 lutego 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 listopada 2020 r. (data wpływu 20 listopada 2020 r.), uzupełnionym pismem z dnia 5 lutego 2021 r. (data wpływu 8 lutego 2021 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu 4 lutego 2021 r. (skutecznie doręczone 5 lutego 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku wykazywania szczegółowego oznaczenia „TP” w składanych przez Spółkę deklaracjach i prowadzonych ewidencjach – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 20 listopada 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku wykazywania szczegółowego oznaczenia „TP” w składanych przez Spółkę deklaracjach i prowadzonych ewidencjach. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 5 lutego 2021 r. (data wpływu 8 lutego 2021 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu 4 lutego 2021 r. (skutecznie doręczone 5 lutego 2021 r.).


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością prowadząca działalność pod firmą (…) Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, zwana dalej podatnikiem, stroną, Spółką lub wnioskodawcą, prowadzi działalność gospodarczą przede wszystkim w zakresie wykonywania usług tynkarskich. Strona jest podatnikiem czynnym VAT, w zakresie podatku od towarów i usług zobowiązanym do składania deklaracji miesięcznych. W zakresie podatku dochodowego od osób prawnych rokiem podatkowym jest okres 12 miesięcy liczonych w okresie od dnia 1 kwietnia do dnia 31 marca roku następnego. Aktualnie rokiem podatkowym jest okres od dnia 1 kwietnia 2020 r. do dnia 31 marca 2021 r.

Prezesem zarządu Spółki na dzień zawarcia poniżej opisanej umowy był Pan A.B., wspólnik wnioskodawcy oraz przedsiębiorca samodzielnie prowadzący samodzielność gospodarczą, między innymi w zakresie wykonywania usług tynkarskich na zlecenie. Pomiędzy wnioskodawcą, a przedsiębiorcą A.B. została w dniu 1 czerwca 2013 r. zawarta umowa zlecenia. Na podstawie ww. umowy Spółka zobowiązała się koordynować wykonywane przez przedsiębiorcę A.B. roboty budowlane, dokonywać w imieniu ww. przedsiębiorcy odbioru wykonanych robót budowlanych oraz zobowiązała się organizować w trakcie realizacji usług tynkarskich dostawy materiałów niezbędnych do wykonania zleconych usług, zwanymi dalej w skrócie tzw. usługami w zakresie koordynacji robót budowlanych. Aktualnie Spółka uzyskuje z tytułu wykonywania ww. usług wynagrodzenie miesięczne ryczałtowe w wysokości 9.000,00 zł netto, opodatkowane podatkiem od towarów i usług według stawki podatkowej wysokości 23%. Należne wynagrodzenie jest dokumentowane przez Spółkę fakturą. Spółka składając deklarację dla podatku od towarów i usług za październik 2020 r. oznaczyła fakturę dokumentującą wykonanie tzw. usług koordynacji robót budowlanych oznaczeniem o treści „TP”.


W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, że pomiędzy Wnioskodawcą (sprzedawcą), a przedsiębiorcą Panem A.B., na rzecz którego Wnioskodawca świadczy usługi koordynowania robót budowlanych istnieją powiązania:

  1. w rozumieniu art. 23m ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 11a ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
  2. wynikające ze stosunku pracy.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy na Wnioskodawcy będzie spoczywał od miesiąca października 2020 r. i miesiącach następnych obowiązek wykazywania w składanych przez Spółkę deklaracjach dla podatku od towarów i usług oraz w prowadzonych przez Spółkę ewidencjach dla celów podatku od towarów i usług, szczegółowych informacji (oznaczeń) dotyczących faktur dokumentujących sprzedaż przez Spółkę tzw. usług koordynowania robót budowlanych na rzecz przedsiębiorcy A.B., o których oznaczeniach mowa w § 10 ust. 4 pkt 3 rozporządzenia tj. oznaczeń o treści „TP”?


Zdaniem Wnioskodawcy, w celu uszczelnienia systemu podatkowego ustawodawca zdecydował się nałożyć na podatników VAT czynnych od dnia 1 października 2020 r. szereg obowiązków dotyczących między innymi szczegółowego oznaczania transakcji pomiędzy podmiotami gospodarczymi będącymi podatnikami VAT czynnymi. Między innymi dotyczy to transakcji dokumentujących dostawy lub sprzedaż usług pomiędzy podmiotami o których mowa w art. 32 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług. Zdaniem Spółki ze względu na niskie kwoty wynagrodzenia należne za wykonywanie tzw. usług koordynacji robót budowlanych nie można uznać, że pomiędzy podmiotami istnieją szczególne powiązania. Dlatego też z uwagi na powyższe na wnioskodawcy nie będzie spoczywał od miesiąca października 2020 r. i miesiącach następnych obowiązek wykazywania w składanych przez Spółkę deklaracjach dla podatku od towarów i usług oraz w prowadzonych przez Spółkę ewidencjach dla celów podatku od towarów i usług, szczegółowych informacji (oznaczeń) dotyczących faktur dokumentujących sprzedaż przez Spółkę tzw. usług koordynowania robót budowlanych na rzecz przedsiębiorcy A.B., o których oznaczeniach mowa w § 10 ust. 4 pkt 3 rozporządzenia tj. oznaczeń o treści „TP”.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.


Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.


W myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).Towarami, według art. 2 pkt 6 ustawy, są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.


Stosownie do treści art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.


Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności – art. 15 ust. 1 ustawy.


Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych (art. 15 ust. 2 ustawy).

Zgodnie z art. 99 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesięczne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu, z zastrzeżeniem ust. 2-10, art. 130c i art. 133.

Deklaracje podatkowe, o których mowa w ust. 1-3, zawierają dane niezbędne do rozliczenia podatku, obliczenia jego wysokości, w tym wysokości podstawy opodatkowania, podatku należnego i podatku naliczonego, a także dane dotyczące podatnika – art. 99 ust. 7c dodany do ustawy z dniem 1 października 2020 r.

Z dniem 1 października 2020 r. wszedł w życie przepis art. 99 ust. 11c ustawy, z którego wynika, że deklaracje podatkowe, o których mowa w ust. 1-3, są składane zgodnie z wzorem dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. Poz. 700, 730, 848), który obejmuje deklarację i ewidencję, o której mowa w art. 109 ust. 3. Dokument elektroniczny, o którym mowa w zdaniu pierwszym, jest przesyłany w sposób określony w przepisach wydanych na podstawie art. 193a § 3 Ordynacji podatkowej i zgodnie z wymaganiami określonymi w tych przepisach.

Na podstawie art. 99 ust. 13b ustawy, minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy zakres danych, o których mowa w ust. 7c, wraz z objaśnieniami co do sposobu wypełniania i miejsca składania deklaracji podatkowych, o których mowa w ust. 1-3, oraz niezbędnymi pouczeniami, uwzględniając konieczność prawidłowego rozliczenia podatku oraz kontroli tego obowiązku przez organ podatkowy.


Natomiast zgodnie z art. 109 ust. 3 ustawy, w brzmieniu obowiązujących od 1 października 2020 r., podatnicy, z wyjątkiem podatników wykonujących wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3 oraz podatników, u których sprzedaż jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 lub 9, są obowiązani prowadzić ewidencję zawierającą dane pozwalające na prawidłowe rozliczenie podatku i sporządzenie informacji podsumowującej, w szczególności dane dotyczące:

  1. rodzaju sprzedaży i podstawy opodatkowania, wysokości kwoty podatku należnego, w tym korekty podatku należnego, z podziałem na stawki podatku;
  2. kwoty podatku naliczonego obniżającego kwotę podatku należnego, w tym korekty podatku naliczonego;
  3. kontrahentów;
  4. dowodów sprzedaży i zakupów.


Podatnicy, o których mowa w art. 99 ust. 1, są obowiązani przesyłać, na zasadach określonych w art. 99 ust. 11c, za każdy miesiąc do urzędu skarbowego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, ewidencję, o której mowa w ust. 3, łącznie z deklaracją podatkową, w terminie do złożenia tej deklaracji (art. 109 ust. 3b ustawy, w brzmieniu dodanym z dniem 1 października 2020 r.).

W myśl art. 109 ust. 14 ustawy, minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy zakres danych, o których mowa w ust. 3, oraz sposób wykazywania danych w ewidencji przesyłanej zgodnie z ust. 3b i 3c, uwzględniając konieczność zapewnienia prawidłowości rozliczeń podatników oraz kontroli obowiązków podatników przez organ podatkowy, identyfikowania obszarów, w których występują nadużycia w podatku lub narażonych na te nadużycia, oraz możliwości techniczno-organizacyjne prowadzenia przez podatników ewidencji.

Na podstawie art. 99 ust. 13b oraz art. 109 ust. 14 ustawy, Minister Finansów, Inwestycji i Rozwoju wydał rozporządzenie z dnia 15 października 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2019 r. poz. 1988, z późn. zm.), które weszło w życie z dniem 1 października 2020 r. Z przepisów tego rozporządzenia wynika, że plik JPK dla potrzeb VAT powinien zawierać m.in. informacje o dostawach niektórych wyrobów i świadczonych usługach wraz z odpowiednim ich oznaczaniem oraz oznaczenia dowodów sprzedaży i zakupów.


Zgodnie z § 10 ust. 4 pkt 3 ww. rozporządzenia, dodatkowo ewidencja zawiera oznaczenia dotyczące istniejących powiązań między nabywcą a dokonującym dostawy towarów lub usługodawcą, o których mowa w art. 32 ust. 2 pkt 1 ustawy - oznaczenie „TP”.


Na podstawie art. 32 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy między nabywcą a dokonującym dostawy towarów lub usługodawcą istnieją powiązania, o których mowa w ust. 2, oraz w przypadku gdy wynagrodzenie jest:

  1. niższe od wartości rynkowej, a nabywca towarów lub usług nie ma zgodnie z art. 86, art. 86a, art. 88 i art. 90 oraz z przepisami wydanymi na podstawie art. 92 ust. 3 pełnego prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,
  2. niższe od wartości rynkowej, a dokonujący dostawy towarów lub usługodawca nie ma zgodnie z art. 86, art. 86a, art. 88 i art. 90 oraz z przepisami wydanymi na podstawie art. 92 ust. 3 pełnego prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a dostawa towarów lub świadczenie usług są zwolnione od podatku,
  3. wyższe od wartości rynkowej, a dokonujący dostawy towarów lub usługodawca nie ma zgodnie z art. 86, art. 86a, art. 88 i art. 90 oraz z przepisami wydanymi na podstawie art. 92 ust. 3 pełnego prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego

- organ podatkowy określa podstawę opodatkowania zgodnie z wartością rynkową, jeżeli okaże się, że powiązania te miały wpływ na ustalenie wynagrodzenia z tytułu dostawy towarów lub świadczenia usług.


Zgodnie z art. 32 ust. 2 pkt 1 ustawy, przez powiązania, o których mowa w ust. 1, rozumie się powiązania w rozumieniu art. 23m ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 11a ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W opisie sprawy Wnioskodawca wskazał, że prowadzi działalność gospodarczą przede wszystkim w zakresie wykonywania usług tynkarskich. Strona jest podatnikiem czynnym VAT, w zakresie podatku od towarów i usług zobowiązanym do składania deklaracji miesięcznych. W zakresie podatku dochodowego od osób prawnych rokiem podatkowym jest okres 12 miesięcy liczonych w okresie od dnia 1 kwietnia do dnia 31 marca roku następnego. Aktualnie rokiem podatkowym jest okres od dnia 1 kwietnia 2020 r. do dnia 31 marca 2021 r. Prezesem zarządu Spółki na dzień zawarcia poniżej opisanej umowy był Pan A.B., wspólnik wnioskodawcy oraz przedsiębiorca samodzielnie prowadzący samodzielność gospodarczą, między innymi w zakresie wykonywania usług tynkarskich na zlecenie. Pomiędzy wnioskodawcą, a przedsiębiorcą A.B. została w dniu 1 czerwca 2013 r. została umowa zlecenia. Na podstawie ww. umowy Spółka zobowiązała się koordynować wykonywane przez przedsiębiorcę A.B. roboty budowlane, dokonywać w imieniu ww. przedsiębiorcy odbioru wykonanych robót budowlanych oraz zobowiązała się organizować w trakcie realizacji usług tynkarskich dostawy materiałów niezbędnych do wykonania zleconych usług, zwanymi dalej w skrócie tzw. usługami w zakresie koordynacji robót budowlanych. Aktualnie Spółka uzyskuje z tytułu wykonywania ww. usług wynagrodzenie miesięczne ryczałtowe w wysokości 9.000,00 zł netto, opodatkowane podatkiem od towarów i usług według stawki podatkowej wysokości 23%. Należne wynagrodzenie jest dokumentowane przez Spółkę fakturą. Spółka składając deklarację dla podatku od towarów i usług za październik 2020 r. oznaczyła fakturę dokumentującą wykonanie tzw. usług koordynacji robót budowlanych oznaczeniem o treści „TP”.

Wnioskodawca wskazał, że pomiędzy Wnioskodawcą (sprzedawcą), a przedsiębiorcą Panem A.B., na rzecz którego Wnioskodawca świadczy usługi koordynowania robót budowlanych istnieją powiązania w rozumieniu art. 23m ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 11a ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, oraz wynikające ze stosunku pracy.

W związku z tak przedstawionym opisem sprawy Wnioskodawca powziął wątpliwość, czy spoczywa na nim obowiązek od miesiąca października 2020 r. wykazywania w składanych przez Spółkę deklaracjach dla podatku od towarów i usług oraz w prowadzonych przez Spółkę ewidencjach dla celów podatku od towarów i usług szczegółowych informacji (oznaczeń o treści „TP”) dotyczących faktur dokumentujących sprzedaż przez Spółkę tzw. usług koordynowania robót budowlanych na rzecz przedsiębiorcy A.B.

W odniesieniu do wskazanych wątpliwości wyjaśnić zatem należy, że oznaczenie „TP” dotyczy powiązań między nabywcą a dostawcą towarów lub usług (o których mowa w ww. art. 32 ust. 2 pkt 1 ustawy) i należy je stosować dla transakcji ujmowanej w ewidencji sprzedaży, która zawiera co najmniej dane dotyczące podstawy opodatkowania – jeżeli takie powiązania występują. Ponadto oznaczenia te należy stosować do wszystkich dowodów, które wpisuje się w ewidencji dotyczącej podatku należnego, jeżeli w danym dowodzie wystąpiła transakcja/procedura objęta obowiązkiem oznaczania. Oznaczenie „TP” odnosi się bowiem wyłącznie do faktu wystąpienia powiązań między dostawcą a nabywcą. Samo wystąpienie powiązań powoduje więc obowiązek stosowania ww. oznaczenia.

Skoro zatem pomiędzy Wnioskodawcą a przedsiębiorcą Panem A.B. istnieją powiązania wskazane w art. 32 ust. 2 ustawy, tj. powiązania w rozumieniu art. 23m ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 11a ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz powiązania wynikające ze stosunku pracy, Zainteresowany zobowiązany jest stosować w prowadzonych ewidencjach oznaczenie „TP”.

Reasumując – w obowiązującym od miesiąca października 2020 r. stanie prawnym – na Wnioskodawcy od miesiąca października 2020 r. i w miesiącach następnych będzie spoczywał obowiązek wykazywania w prowadzonych przez Spółkę ewidencjach dla celów podatku od towarów i usług, szczegółowych informacji (oznaczeń) dotyczących faktur dokumentujących sprzedaż przez Spółkę dla przedsiębiorcy Pana A.B usług koordynowania obrót budowlanych, o których to oznaczeniach mowa § 10 ust. 4 pkt 3 rozporządzenia tj. oznaczeń o treści „TP”. Natomiast w zakresie składanych deklaracji podatkowych takiego zapisu nie stosuje się, bowiem oznaczenie „TP” – zgodnie z treścią rozporządzenia – nie odnosi się do składanych deklaracji, a jedynie ewidencji.


W związku z powyższym, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać całościowo jako nieprawidłowe.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego … za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj