Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP4-2.4012.78.2021.2.MB
z 1 kwietnia 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 lutego 2021 r. (data wpływu 15 lutego 2021 r.) uzupełnionym pismem z dnia 16 marca 2021 r. (data wpływu 16 marca 2021 r.) w odpowiedzi na wezwanie tut. Organu z dnia 9 marca 2021 r. (skutecznie doręczone Stronie dnia 9 marca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji pn.: (…) – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 15 lutego 2021 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji pn.: (…).


Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 16 marca 2021 r. (data wpływu 16 marca 2021 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z dnia 9 marca 2021 r., skutecznie doręczone w dniu 9 marca 2021r.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:


Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, składa deklarację VAT-7.


Gmina (…) otrzymała dofinansowanie na zadanie pn.: (…) ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…) 2014-2020 działanie 9.3. Wspieranie rewitalizacji w sferze fizycznej, gospodarczej i społecznej ubogich społeczności z obszarów miejskich i wiejskich.


W ramach przedmiotowej inwestycji Gmina (…) zrealizuje następujący zakres zadań:

  • dokumentacja projektowa (wykonanie studium wykonalności),
  • roboty budowlane i instalacyjne,
  • roboty budowlano-montażowe,
  • zarządzanie projektem (inspektor nadzoru),
  • promocja projektu.


Przedmiotem projektu jest realizacja dwóch inwestycji. Modernizacja budynku zlokalizowanego przy ul. (…), która będzie polegać na kompleksowym remoncie wewnątrz obiektu oraz wykonaniu jego przebudowy wraz ze zmianą sposobu użytkowania w następujący sposób:

  • parter: stworzenie świetlicy integracyjnej służącej instytucjom non-profit oraz mieszkańcom, nieodpłatnej toalety publicznej.
  • 1 i 2 piętro z przeznaczeniem na mieszkania komunalne oraz wydzielenie mieszkania chronionego, w którym pomoc znajdą osoby z problemami społecznymi.


Druga inwestycja będzie polegała na ograniczeniu ruchu samochodowego na terenie rynku, zmianie nawierzchni, budowie fontanny i oświetlenia, zagospodarowania elementami architektury oraz nadaniu nowych funkcji społecznych - głównie rekreacyjnych.


W piśmie uzupełniającym z dnia 16 marca 2021 r. Wnioskodawca doprecyzował opis zdarzenia przyszłego w zakresie podatku od towarów i usług i wskazał, że: mieszkania komunalne będące efektem realizacji pierwszej inwestycji będą udostępniane na podstawie umowy najmu. Pomieszczenia z przeznaczeniem na funkcje publiczne będą udostępniane nieodpłatnie, nie planuje się pobierania opłat z ogólnodostępnej toalety znajdującej się przy ul. (…).


W wyniku drugiej inwestycji nie planuje się działalności odpłatnej lub gospodarczej w rozumieniu ustawy o VAT. Organizowane imprezy plenerowe i wydarzenia kulturowe na placu przy rynku będą bezpłatne. Na działce 1 nie przewiduje się dzierżawy (udostępniania odpłatnego terenu), natomiast na działce 2 stanowiącej drogę zgodnie z klasyfikacją ewidencji gruntów dopuszcza się możliwość udostępniania terenu poprzez wydanie decyzji na zajęcia pasa drogowego zgodnie z ustawą o drogach publicznych (opłata administracyjna bez VAT).


  • Świetlica integracyjna (budynek przy ul. (…)): lokal ten będzie nieodpłatnie udostępniany organizacjom, które zgłoszą chęć skorzystania z jego zasobów.
  • Mieszkania komunalne (budynek przy ul. (…)): mieszkania komunalne stanowią wydatek niekwalifikowalny w projekcie, będą udostępniane mieszkańcom na zasadach określonych w Uchwale Rady Miejskiej w (…) w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy (…) - czynności zwolnione z opodatkowania podatkiem od towarów i usług.
  • Udostępnianie mieszkania chronionego, jako miejsca będącego formą pomocy społecznej, przygotowującego osoby tam przebywające, pod opieką specjalistów, do prowadzenia samodzielnego życia są określone w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej. Zasady wynajmu zostaną uzgodnione przez Ośrodek Pomocy Społecznej w (…). Pobyt w mieszkaniu chronionym będzie nieodpłatny, jeżeli dochód osoby samotnie gospodarującej lub dochód na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty kryterium dochodowego (zgodnie z ustawą o pomocy społecznej).
  • Rynek miejski: organizowane imprezy plenerowe i wydarzenia kulturowe na placu przy rynku będą bezpłatne. Na działce 1 nie przewiduje się dzierżawy (udostępniania odpłatnego terenu), natomiast na działce 2 stanowiącej drogę zgodnie z klasyfikacją ewidencji gruntów dopuszcza się możliwość udostępniania terenu poprzez wydanie decyzji na zajęcia pasa drogowego zgodnie z ustawą o drogach publicznych (opłata administracyjna bez VAT).


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy Gmina ma prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubieganie się o zwrot podatku VAT realizując zadanie pn.: (…) ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…) 2014-2020 działanie 9.3.Wspieranie rewitalizacji w sferze fizycznej, gospodarczej i społecznej ubogich społeczności z obszarów miejskich i wiejskich?

Zdaniem Wnioskodawcy:


(...) Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.


Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się - w myśl dyspozycji art. 7 ust. 1 ww. ustawy - przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).


Natomiast przez świadczenie usług, o których mowa w art. 5 ust. 1, rozumie się w świetle art. 8 ust. 1 ustawy - każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ustawy(...).


Stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, do realizacji których zostały one powołane z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.


Odnosząc się zatem do kwestii będącej przedmiotem niniejszego wniosku, mając na uwadze powołane przepisy prawa należy stwierdzić, iż przy realizacji wyżej wymienionej inwestycji Gmina (…) nie ma podstaw do odliczenia podatku VAT z faktur dotyczących tego zadania. Brak możliwości odzyskania podatku VAT wynika z realizacji art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług. Gmina nie będzie wykonywała czynności opodatkowanych z użyciem infrastruktury i sprzętu sfinansowanego w ramach projektu, a także nie będzie rozliczać się z podatku VAT w oparciu o tzw. prewspółczynnik sprzedaży obliczony na podstawie art. 86 ust. 2a-2h oraz proporcji ustalonej zgodnie z art. 90 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług. Projekt polegać będzie na rewitalizacji przestrzeni publicznej, która będzie ogólnodostępna i nieodpłatnie użytkowana przez mieszkańców. Nie planuje się działalności odpłatnej lub gospodarczej. W rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług nie planuje się pobierania opłat za ogólnodostępną toaletę, a organizowane imprezy plenerowe i wydarzenia kulturowe na placu przy rynku miejskim będą nieodpłatne, nie przewiduje się dzierżawy terenu.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.


Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.


W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.


Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego). Przedstawiona zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.


Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.


Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.


Działalność gospodarcza – według art. 15 ust. 2 ustawy – obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.


Stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.


Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej – (Dz. Urz. UE. L. Nr 347 z 11 grudnia 2006 r., s. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.


Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Bowiem tylko w tym zakresie ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.


Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.


Jak stanowi art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.


Na mocy art. 7 ust. 1 cyt. ustawy, zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy:

  • gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego (pkt 2 cyt. przepisu),
  • pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych (pkt 6 ww. przepisu);
  • 6a) wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej (pkt 6a ww. przepisu);
  • kultury, w tym bibliotek gminnych i innych instytucji kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami (pkt 9 ww. przepisu),
  • utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych (pkt 15 cyt. przepisu).


Z opisu sprawy wynika, że Gmina jest zarejestrowana jako podatnik VAT czynny i działa na podstawie ustawy o samorządzie gminnym. Gmina (…) otrzymała dofinansowanie na zadanie pn.: (…) ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…) 2014-2020. Przedmiotem projektu jest realizacja dwóch inwestycji. Modernizacja budynku zlokalizowanego przy ul. (…), która będzie polegać na kompleksowym remoncie wewnątrz obiektu oraz wykonaniu jego przebudowy wraz ze zmianą sposobu użytkowania w następujący sposób: parter: stworzenie świetlicy integracyjnej służącej instytucjom non-profit oraz mieszkańcom, nieodpłatnej toalety publicznej oraz 1 i 2 piętro z przeznaczeniem na mieszkania komunalne oraz wydzielenie mieszkania chronionego, w którym pomoc znajdą osoby z problemami społecznymi. Druga inwestycja będzie polegała na ograniczeniu ruchu samochodowego na terenie rynku, zmianie nawierzchni, budowie fontanny i oświetlenia, zagospodarowania elementami architektury oraz nadaniu nowych funkcji społecznych - głównie rekreacyjnych. Pomieszczenia z przeznaczeniem na funkcje publiczne będą udostępnianie nieodpłatnie, nie planuje się pobierania opłat z ogólnodostępnej toalety znajdującej się przy (…). Organizowane imprezy plenerowe i wydarzenia kulturowe na placu przy rynku będą bezpłatne. Świetlica integracyjna będzie nieodpłatnie udostępniania organizacjom, które zgłoszą chęć skorzystania z jego zasobów. Pobyt w mieszkaniu chronionym będzie nieodpłatny, jeżeli dochód osoby samotnie gospodarującej lub dochód na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty kryterium dochodowego (zgodnie z ustawą o pomocy społecznej). W wyniku drugiej inwestycji Gmina nie planuje działalności odpłatnej lub gospodarczej w rozumieniu ustawy o VAT.


Wątpliwości Wnioskodawcy w analizowanej sprawie dotyczą rozstrzygnięcia czy Gminie przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubieganie się o zwrot podatku VAT realizując zadanie pn.: (…).


Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku od towarów i usług w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca realizuje projekt pn.: (…). Projekt polegać będzie na rewitalizacji przestrzeni publicznej, która będzie ogólnodostępna i nieodpłatnie użytkowana przez mieszkańców. Ponadto Gmina nie planuje pobierania opłat za ogólnodostępną toaletę, a organizowane imprezy plenerowe i wydarzenia kulturowe na placu przy rynku miejskim będą nieodpłatne. W ramach ww. projektu Gmina planuje modernizację budynku z przeznaczeniem na mieszkania komunalne oraz wydzielenie mieszkania chronionego, w którym pomoc znajdą osoby z problemami społecznymi w ramach zadań własnych. Zatem w analizowanym przypadku wydatki poniesione w związku z realizacją przedmiotowego projektu są wykorzystywane przez Gminę zarówno do czynności nieopodatkowanych podatkiem VAT polegających na udostępnianiu mieszkania chronionego, stworzeniu świetlicy integracyjnej i nieodpłatnej toalety oraz ograniczeniu ruchu samochodowego na terenie rynku, zmianie nawierzchni, budowie fontanny i oświetlenia, zagospodarowania elementami architektury oraz nadaniu nowych funkcji społecznych - głównie rekreacyjnych, jak i opodatkowanych korzystających ze zwolnienia od podatku VAT, tj. wynajmu mieszkań komunalnych. Tym samym nie są spełnione przesłanki wynikające z art. 86 ust. 1 ustawy uprawniające do odliczenia podatku naliczonego. Efekty zrealizowanych projektów będą służyły czynnościom niepodlegającym opodatkowaniu i zwolnionym z opodatkowania podatkiem od towarów i usług.


Mając na uwadze przedstawiony opis sprawy oraz powołane przepisy stwierdzić należy, że Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o zwrot VAT po zrealizowaniu zadania pn. (…), ponieważ ww. inwestycja będzie wykorzystywana przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności nieopodatkowanych podatkiem od towarów i usług, jak i czynności opodatkowanych podlegających zwolnieniu z podatku VAT.


Tym samym stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325 z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj