Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP4-2.4012.131.2021.1.MC
z 13 kwietnia 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 1 marca 2021 r. (data wpływu 4 marca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizowanym projektem (...) – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 4 marca 2021 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizowanym projektem (...).


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


Gmina jest czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług.


Na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.) gmina jest wyposażona w osobowość prawną i posiada zdolność do czynności cywilnoprawnych. Gmina wykonuje zadania własne określone w art. 7 ustawy o samorządzie gminnym samodzielnie lub przez powołane gminne jednostki organizacyjne.


Gmina jest Współbeneficjentem Projektu (...).


Program (...) to instrument finansowy Unii Europejskiej poświęcony wyłącznie współfinansowaniu projektów z dziedziny ochrony środowiska i klimatu. Jego głównym celem jest wspieranie procesu wdrażania wspólnotowego prawa ochrony środowiska, realizacja unijnej polityki w tym zakresie, a także identyfikacja i promocja nowych rozwiązań dla problemów dotyczących środowiska, w tym przyrody.


Zarząd Województwa (...) w lutym 2020 r. złożył wniosek do Komisji Europejskiej na dofinansowanie w ramach Programu (...) (podprogram na rzecz środowiska w obszarze dotyczącym zarządzania i informacji) projekt pn. (...). W maju Komisja Europejska pozytywnie zaopiniowała projekt i przyznała dofinansowanie na realizację (...) projektu w ramach programu (...).


W dniu 4 listopada 2020 r. została podpisana z Komisją Europejską Umowa o Dotację na realizację ww. projektu oraz w dniu 27 października 2020 r. z (...) została podpisana umowa o współfinansowanie ww. projektu w ramach Programu Priorytetowego Współfinansowanie Programu (...).


Termin realizacji projektu: 1.10.2020 - 30.09.2022


Wartość projektu: 3 017 260 Euro (ok. 12 858 656,94 zł), zgodnie z poniższym podziałem procentowym współfinansowania:

54,01% - Komisja Europejska (Program (...)),

39,31% - (...),

2,37% - wkład własny (Samorząd Województwa),

4,31% - Partnerzy (42 gminy województwa (...) + (...)).


Zakres projektu:


Głównym celem projektu jest zwiększenie zdolności i poprawa jakości administracji publicznej województwa (...) na wszystkich poziomach w związku z działaniami naprawczymi określonymi w programie ochrony powietrza poprzez: organizację i wdrożenie jednolitego systemu zarządzania jakością powietrza w regionie, zwiększenie świadomości społecznej w dziedzinie jakości powietrza poprzez zwiększenie zaangażowania samorządów lokalnych, społeczeństwa, organizacji pozarządowych i podmiotów lokalnych w podejmowaniu działań naprawczych.


Planowane działania, w których będzie uczestniczyć gmina:


Podstawowe działania:

  • poprawa jakości powietrza dzięki zwiększeniu zdolności administracji na poziomie gmin do realizacji zadań (...),
  • przeprowadzenie edukacji ekologicznej w zakresie problematyki jakości powietrza,
  • transfer metody przygotowywania i aktualizowania (...) na formę elektroniczną.


W ramach projektu zostanie wypracowany m.in.:

  • model zarządzania programem ochrony powietrza. Realizacja działań mających na celu zwiększenie kompetencji gminnych koordynatorów (...) i wyposażenie miejsc pracy w niezbędne zasoby informacyjne - system informatyczny, baza danych (rola administratora systemu, procesy realizacji działań naprawczych, projekt bazy danych i systemu IT, opis stanowiska gminnego koordynatora (...), program dwusemestralnych studiów podyplomowych, zasady współpracy, raportowania i aktualizacji systemu); wojewódzki system informowania o stanie jakości powietrza w czasie rzeczywistym obejmujący co najmniej jeden punkt pomiarowy w każdej gminie. Poszerzenie dostępnych informacji o jakości powietrza poprzez integrację i rozszerzenie istniejącego systemu monitorowania jakości powietrza o dane pomiarowe, które są zbierane niemal w czasie rzeczywistym konsekwentnie w wielu miejscach;
  • system informacji o środowisku w województwie (...). System ten zawiera ulepszoną listę emisji, procesów i aplikacji informatycznych wspierających realizację zadań zawartych w (...). Realizacja obowiązków sprawozdawczych, które umożliwiają elektroniczne zbieranie, przetwarzanie, przechowywanie i dostarczanie informacji o jakości powietrza w województwie (...), w tym rozszerzenie systemu IT o wojewódzką bazę wydanych pozwoleń w zakresie limitów emisyjnych/ dodatkowy moduł systemu informatycznego - umożliwienie stosowania mechanizmu kompensacji;
  • system elektronicznej wymiany informacji (webservices) o wielkości napływów pomiędzy regionami i transgranicznych;
  • system informatyczny wspierający proces wymian źródeł ciepła oraz raportowanie realizacji zadań w ramach (...) i monitorowanie jej efektów;
  • system współpracy zaangażowanych stron (platforma współpracy), tj. dzielenie się najlepszymi praktykami i informacjami między organami dla zapewnienia jakości powietrza, w ramach której planuje się cykliczne warsztaty urzędników w celu doskonalenia praktycznych kompetencji, wymiany doświadczeń oraz doskonalenia systemu zarządzania oraz zbierania danych i postulatów do aktualizacji wojewódzkiego programu ochrony powietrza. Zakłada się także współpracę z audytorami energetycznymi z (...), wymianę doświadczeń z innych województw, a także doświadczeń międzynarodowych;
  • proces kampanii informacyjno-edukacyjnej w zakresie jakości powietrza (seminaria, konferencje, wyjazdy studyjne krajowe i zagraniczne);
  • system dedykowanych, jednolitych standardów i narzędzi pracy-współpraca w ramach rządowego projektu ZONE w zakresie m.in.: szczegółowej bazy danych o źródłach niskiej emisji (wojewódzka baza kopciuchów) - zasilenie bazy danych CEEB.


Projekt ma znaczenie krajowe i międzynarodowe. Obejmuje on pilotaż wdrożenia w skali wojewódzkiej ogólnopolskiego narzędzia informatycznego (CEEB-ZONE), opracowanego przez Ministerstwo (…) (dawniej Ministerstwo (…)). Projekt rozwija i testuje narzędzia i rozwiązania organizacyjne, w tym narzędzie do szczegółowej inwentaryzacji budynków (Dyrektywa EPBD) oraz emisji CO2 i PM10 (Dyrektywa w sprawie zielonego ładu) z sektora komunalno-bytowego, które mogą zostać przeniesione do wszystkich regionów Polski i Czech, a także z powodu podobieństwa warunków i istniejących relacji w regionach słowackich i regionach węgierskich.


Projekt nie realizuje finansowania wymiany pieców.


Beneficjentem Koordynującym projekt jest Województwo (...).


Współbeneficjenci projektu to:

  • (...),
  • 42 gminy Województwa (...), które w lutym 2020 r. podpisały porozumienie dot. udziału w projekcie.


Partnerzy projektu to:

  • (...) - rzetelne informowanie o stanie powietrza na terenie przygranicza polsko-czeskiego oraz wymiana doświadczeń z zakresu narzędzi i metod działań,
  • Ministerstwo (...),
  • (...),
  • Ministerstwo (...),
  • (...) w (...).


Realizacja przedmiotowego projektu mieści się w zakresie zadań nałożonych ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.) - art. 7 ust. 1 pkt 1 i 8 stanowi, że w ramach zadań własnych gminy wykonuje zadania w zakresie m.in edukacji publicznej i ochrony środowiska oraz Uchwały Nr (...) Sejmiku Województwa (...) z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie przyjęcia „ (...)” (Dz. Urz. (...) 2020 r., poz. (...); Ogłoszony: 5 sierpnia 2020 r.).


Gmina prowadzi samodzielną gospodarkę finansową na podstawie budżetu gminy, uchwalanego na rok kalendarzowy i jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT.


Faktury związane z realizacją projektu będą wystawiane na nabywcę tj. Gminę.


W wyniku realizacji projektu Gmina nie będzie osiągała jakichkolwiek przychodów ani w trakcie jego realizacji ani po jego zakończeniu - jego efekty nie będą wykorzystywane przez Gminę do czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Nabywane, w celu realizacji projektu, towary i usługi nie będą miały związku z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT.

W związku z warunkami przyznawania pomocy ze środków unijnych, Gmina jako współbeneficjent (partner w projekcie) zobowiązana jest dołączyć indywidualną interpretację „czy w odniesieniu do realizowanego przez gminę projektu istnieje możliwość odzyskania podatku VAT”.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy Gmina będzie miała prawo do odliczenia kwot podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakupy związane z realizacją Projektu (...)?


Zdaniem Wnioskodawcy:


Gmina nie ma prawa do odliczenia kwot podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakupy związane z realizacją Projektu (...).


Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Z przywołanych przepisów wynika, że prawo do odliczenia podatku naliczonego przysługuje tylko czynnym, podatnikom podatku od towarów i usług w przypadku, gdy dokonywane zakupy mają związek z czynnościami opodatkowanymi.


Zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy o VAT nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. W myśl art. 2 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2020 poz. 713 ze zm.) gmina wykonuje zadania w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.


Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 w/w ustawy do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Realizowany projekt „(...)” jest zadaniem, którego efektem będzie zaspokojenie zbiorowych potrzeb wspólnoty w zakresie ochrony środowiska. Zatem warunek uprawniający do odliczenia w powyższym przypadku nie zostanie spełniony, gdyż towary i usługi zakupione w ramach realizacji projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Gmina nie będzie miała prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwoty podatku naliczonego w związku z realizowanym projektem.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106 z późn zm.), zwanej dalej „ustawą”, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.


W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.


W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.


Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez „podatników” w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.


W myśl art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.


Działalność gospodarcza - w myśl art. 15 ust. 2 ustawy - obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów łub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.


Należy zauważyć, że w świetle art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.


Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej - (Dz. Urz. UE L Nr 347, str. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.


Stosownie do art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r., poz. 713, z późn. zm.) gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Zgodnie z art. 7 ust. 1 cyt. ustawy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy.


Z okoliczności przedmiotowej sprawy wynika, że Wnioskodawca jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina wykonuje zadania własne określone w art. 7 ustawy o samorządzie gminnym samodzielnie lub przez powołane gminne jednostki organizacyjne. Gmina jest współbeneficjentem projektu (...) Program (...) to instrument finansowy Unii Europejskiej poświęcony wyłącznie współfinansowaniu projektów z dziedziny ochrony środowiska i klimatu. Jego głównym celem jest wspieranie procesu wdrażania wspólnotowego prawa ochrony środowiska, realizacja unijnej polityki w tym zakresie, a także identyfikacja i promocja nowych rozwiązań dla problemów dotyczących środowiska, w tym przyrody. Głównym celem projektu jest zwiększenie zdolności i poprawa jakości administracji publicznej województwa (...) na wszystkich poziomach w związku z działaniami naprawczymi określonymi w programie ochrony powietrza poprzez: organizację i wdrożenie jednolitego systemu zarządzania jakością powietrza w regionie, zwiększenie świadomości społecznej w dziedzinie jakości powietrza poprzez zwiększenie zaangażowania samorządów lokalnych, społeczeństwa, organizacji pozarządowych i podmiotów lokalnych w podejmowaniu działań naprawczych. Podstawowe działania, w których będzie uczestniczyć Gmina to poprawa jakości powietrza dzięki zwiększeniu zdolności administracji na poziomie gmin do realizacji zadań (…), przeprowadzenie edukacji ekologicznej w zakresie problematyki jakości powietrza oraz transfer metody przygotowywania i aktualizowania (…) na formę elektroniczną. Projekt ma znaczenie krajowe i międzynarodowe. Obejmuje on pilotaż wdrożenia w skali wojewódzkiej ogólnopolskiego narzędzia informatycznego (CEEB-ZONE), opracowanego przez Ministerstwo (…). Projekt rozwija i testuje narzędzia i rozwiązania organizacyjne, w tym narzędzie do szczegółowej inwentaryzacji budynków (Dyrektywa EPBD) oraz emisji CO2 i PM10 (Dyrektywa w sprawie zielonego ładu) z sektora komunalno-bytowego, które mogą zostać przeniesione do wszystkich regionów Polski i Czech, a także z powodu podobieństwa warunków i istniejących relacji w regionach słowackich i regionach węgierskich.


Faktury związane z realizacją projektu będą wystawiane na nabywcę tj. Gminę.


W wyniku realizacji projektu Gmina nie będzie osiągała jakichkolwiek przychodów ani w trakcie jego realizacji ani po jego zakończeniu - jego efekty nie będą wykorzystywane przez Gminę do czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Nabywane, w celu realizacji projektu towary i usługi nie będą miały związku z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą możliwości odliczenia podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi na realizację opisanego projektu (...).


Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.


Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Decydujące znaczenie dla oceny istnienia prawa do odliczenia ma zatem zamierzony (deklarowany) związek podatku naliczonego z czynnościami opodatkowanymi.


Analiza przedstawionego zdarzenia przyszłego oraz obowiązujących przepisów prawa podatkowego prowadzą do wniosku, że w opisanej sprawie nie zostanie spełniony podstawowy warunek uprawniający do odliczenia podatku od towarów i usług zawartego w fakturach dokumentujących dokonane zakupy, tj. związek nabywanych towarów i usług ze sprzedażą opodatkowaną. W przedmiotowej sprawie, jak wskazuje Wnioskodawca, w wyniku realizacji projektu Gmina nie będzie osiągała jakichkolwiek przychodów ani w trakcie jego realizacji ani po jego zakończeniu - jego efekty nie będą wykorzystywane przez Gminę do czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Nabywane, w celu realizacji projektu towary i usługi nie będą miały związku z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT. Zatem Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizowanym projektem na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy.


Reasumując, Wnioskodawca nie będzie miał możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizowanym projektu (...).


Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...), za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325 z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj