Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT1-1.4012.215.2021.2.AK
z 11 czerwca 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 26 marca 2021 r. (data wpływu 5 kwietnia 2021 r.), uzupełnionym pismem z 25 maja 2021 r. (data wpływu) oraz z 8 czerwca 2021 r. (data wpływu 10 czerwca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości korzystania ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

5 kwietnia 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości korzystania ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy.

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z 25 maja 2021 r. (data wpływu) oraz z 8 czerwca 2021 r. (data wpływu 10 czerwca 2021 r.)o doprecyzowanie opisanego zdarzenia przyszłego, przedstawienie pytań w poz. 62 wniosku ORD-IN oraz o własne stanowisko w sprawie.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe

(doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku).

Wnioskodawczyni prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą gdzie w ramach prowadzonego sklepu internetowego zamierza tworzyć, a następnie sprzedawać dekoracje wnętrz (w tym obrazy) w których znajdować się będzie mech naturalny (mech chrobotek - Cladonia rangiferina) oraz plastry drewna naturalnego.

Aktualnie Wnioskodawczyni nie jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, ponieważ korzysta ze zwolnienia na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ustawy od podatku towarów i usług (Dz. U. z 2020 r. poz. 106 z późn. zm.).

Na pytania Organu zawarte w wezwaniu:

  1. Czy Wnioskodawczyni w 2020r. prowadziła działalność gospodarczą?
  2. Jeżeli odpowiedź na pytanie nr 1 jest twierdząca, to należy wskazać czy wartość sprzedaży za 2020r, nie przekroczyła kwoty 200.000,00 zł?
  3. Jeżeli Wnioskodawczyni rozpoczęła prowadzenie działalności gospodarczej w 2021r., to należy wskazać, czy przewidywana przez Wnioskodawcę wartość sprzedaży, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej w roku podatkowym 2021, nie przekroczy kwoty 200.000,00 zł?
  4. Czy Wnioskodawczyni w ramach działalności gospodarczej wykonywała/wykonuje inne usługi, niż usługi będące przedmiotem niniejszego wniosku? Jeśli tak, należy wskazać jakie oraz czy będą korzystać ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT i na podstawie jakich przepisów?
  5. Czy Wnioskodawczyni wykonywała/wykonuje czynności, o których mowa w art. 113 ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r., poz. 685, z późn. zm.)? Jeśli tak, należy wskazać jakie to czynności?
  6. Czy Wnioskodawczyni będzie produkowała i sprzedawała towary wymienione w załączniku nr 12 do ustawy o podatku od towarów i usług, w tym ujęte w poz. 2 tego załącznika, stanowiącym listę towarów, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku określone w art. 113 ust. 1 i 9?

Wnioskodawczyni udzieliła następujących odpowiedzi:

  1. Działalność gospodarczą prowadzę od 02.12.2020 r.
  2. Wartość sprzedaży w 2020 r. nie przekroczyła 200.000 zł. Przychód z jednoosobowej działalności gospodarczej w 2020 r. wyniósł 3.629,00 zł.
  3. Nie rozpoczęłam prowadzenia działalności gospodarczej w 2021 r. Nie przewiduję aby przychód w 2021 r. przekroczył kwotę 200.000 zł.
  4. Dodatkowymi czynnościami wykonywanymi w ramach prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej jest tworzenie indywidualnych projektów wnętrz lokali oraz ogrodów. Usługi będą korzystać ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 z późn. zm.).
  5. Poza czynnościami uwzględnionymi w zapytaniu, co jest celem złożenia wniosku do Krajowej Informacji Skarbowej, nie prowadzę czynności uwzględnionych w art. 113 ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 z późn. zm.).
  6. Towary ujęte w zapytaniu, które jest celem złożenia wniosku o wydanie indywidualnej interpretacji podatkowej, będę zakupywać a następnie sprzedawać. W ramach mojej działalności gospodarczej nie będzie miała miejsca uprawa mchu ani żadnych innych produktów pochodzenia roślinnego ani zwierzęcego.

W uzupełnieni z 8 czerwca Zainteresowana wskazała:

W przekonaniu Wnioskodawczyni nazwa towaru (grupy towarów) ujęta w poz. 2 załącznika nr 12 do ustawy podatku od towarów i usług na podstawie nomenklatury scalonej została zawężona na postawie ex 9602 do:

  1. twardych nasion, pestek, łusek i orzechów oraz podobne materiałów roślinnych, w rodzaju stosowanych do rzeźbienia (na przykład orzechy corozo, orzechy palmy dom);
  2. bursztynu, sepiolit (pianka morska), aglomerowanego bursztynu i aglomerowanego sepiolitu, gagatu i mineralnego substytutu gagatu.

Wymienione powyżej oraz w pozostałych pozycjach załącznika nr 12 do ustawy VAT materiały i towary nie będą ujęte w tworzonych przez Wnioskodawczynię, a następnie sprzedawanych dekoracjach wnętrz.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

  1. Czy w przypadku sprzedaży dekoracji wnętrz zawierających mech naturalny Wnioskodawczyni nadal będzie mogła korzystać ze zwolnienia z podatku od towarów i usług na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 z uwzględnieniem załącznika nr 12 do ustawy podatku od towarów i usług poz. 2 (ex 9602)?
  2. Czy w przypadku sprzedaży dekoracji wnętrz zawierających plastry drewna naturalnego Wnioskodawczyni nadal będzie mogła korzystać ze zwolnienia z podatku od towarów i usług na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 z uwzględnieniem załącznika nr 12 do ustawy podatku od towarów i usług poz. 2 (ex 9602)?

Zdaniem Wnioskodawczyni, odnosząc się do zadanych pytań, w przekonaniu Zainteresowanej nazwa towaru (grupy towarów) ujęta w poz. 2 załącznika nr 12 do ustawy podatku od towarów i usług na podstawie nomenklatury scalonej została zawężona na postawie ex 9602 do:

  1. twardych nasion, pestek, łusek i orzechów oraz podobne materiałów roślinnych, w rodzaju stosowanych do rzeźbienia (na przykład orzechy corozo, orzechy palmy dom);
  2. bursztynu, sepiolit (pianka morska), aglomerowanego bursztynu i aglomerowanego sepiolitu, gagatu i mineralnego substytutu gagatu.

Wobec powyższego Wnioskodawczyni użyła portalu gofin.pl zakładka "Nomenklatura Scalona 2020" Dział 96 "Artykuły Przemysłowe różne" kategoria "Uwagi".

Ponieważ powyższe materiały i towary nie będą ujęte w tworzonych przez Wnioskodawczynię, a następnie sprzedawanych dekoracjach wnętrz, w ocenie Wnioskodawczyni używając mchu naturalnego oraz plastrów drewna naturalnego w jej dziełach nadal mogłaby korzystać ze zwolnienia VAT na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ustawy od podatku towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r., poz. 685, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Na mocy przepisu art. 2 pkt 22 ustawy, przez sprzedaż rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Z treści art. 15 ust. 1 ustawy wynika, że podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Na mocy art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Jak wynika z art. 113 ust. 1 ustawy, zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 200 000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

Na podstawie art. 113 ust. 2 ustawy – do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się:

  1. wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju oraz sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju;
  2. odpłatnej dostawy towarów i odpłatnego świadczenia usług, zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3, z wyjątkiem:
    1. transakcji związanych z nieruchomościami,
    2. usług, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7, 12 i 38-41,
    3. usług ubezpieczeniowych
    –jeżeli czynności te nie mają charakteru transakcji pomocniczych;
  1. odpłatnej dostawy towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

Zgodnie z art. 113 ust. 4 ustawy, podatnicy, o których mowa w ust. 1 i 9, mogą zrezygnować ze zwolnienia określonego w ust. 1 i 9 pod warunkiem pisemnego zawiadomienia o tym zamiarze naczelnika urzędu skarbowego przed początkiem miesiąca, w którym rezygnują ze zwolnienia, a w przypadku podatników rozpoczynających w trakcie roku podatkowego wykonywanie czynności określonych w art. 5, którzy chcą zrezygnować ze zwolnienia od pierwszej wykonanej czynności - przed dniem wykonania tej czynności.

Jak stanowi art. 113 ust. 5 ustawy, jeżeli wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust. 1 przekroczy kwotę, o której mowa w ust. 1, zwolnienie traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.

W myśl art. 133 ust. 9 ustawy, zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatnika rozpoczynającego w trakcie roku podatkowego wykonywanie czynności określonych w art. 5, jeżeli przewidywana przez niego wartość sprzedaży nie przekroczy, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej w roku podatkowym, kwoty określonej w ust. 1.

Z treści art. 113 ust. 10 ustawy wynika natomiast, że jeżeli faktyczna wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust. 9, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej, przekroczy w trakcie roku podatkowego kwotę określoną w ust. 1, zwolnienie traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.

Z kolei przepis art. 113 ust. 13 ustawy stanowi, że zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do podatników:

  1. dokonujących dostaw:
    1. towarów wymienionych w załączniku nr 12 do ustawy,
    2. towarów opodatkowanych podatkiem akcyzowym, w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym, z wyjątkiem:
      • energii elektrycznej (CN 2716 00 00),
      • wyrobów tytoniowych,
      • samochodów osobowych, innych niż wymienione w lit. e, zaliczanych przez podatnika, na podstawie przepisów o podatku dochodowym, do środków trwałych podlegających amortyzacji,
    3. budynków, budowli lub ich części, w przypadkach, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10 lit. a i b,
    4. terenów budowlanych,
    5. nowych środków transportu,
    6. następujących towarów, w związku z zawarciem umowy w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie:
      • preparatów kosmetycznych i toaletowych (PKWiU 20.42.1),
      • komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych (PKWiU 26),
      • urządzeń elektrycznych (PKWiU 27),
      • maszyn i urządzeń, gdzie indziej niesklasyfikowanych (PKWiU 28),
    7. hurtowych i detalicznych części i akcesoriów do:
      • pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli (PKWiU 45.3),
      • motocykli (PKWiU ex 45.4);
  1. świadczących usługi:
    1. prawnicze,
    2. w zakresie doradztwa, z wyjątkiem doradztwa rolniczego związanego z uprawą i hodowlą roślin oraz chowem i hodowlą zwierząt, a także związanego ze sporządzaniem planu zagospodarowania i modernizacji gospodarstwa rolnego,
    3. jubilerskie,
    4. ściągania długów, w tym factoringu;
  2. nieposiadających siedziby działalności gospodarczej na terytorium kraju.

Biorąc pod uwagę powołany powyżej przepis art. 113 ust. 13 pkt 1 lit. a ustawy, należy stwierdzić, że z zwolnienia określonego w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy nie stosuje się do podatników dokonujących dostaw towarów wymienionych w załączniku nr 12 do ustawy.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawczyni prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą gdzie w ramach prowadzonego sklepu internetowego zamierza tworzyć, a następnie sprzedawać dekoracje wnętrz (w tym obrazy), w których znajdować się będzie mech naturalny oraz plastry drewna naturalnego. Aktualnie Wnioskodawczyni nie jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, ponieważ korzysta ze zwolnienia na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ustawy od podatku towarów i usług. Wnioskodawczyni działalność gospodarczą prowadzi od 02.12.2020r. Wartość sprzedaży w 2020r. nie przekroczyła 200.000 zł. Wnioskodawczyni nie przewiduje, aby przychód w 2021r. przekroczył kwotę 200.000 zł. Zainteresowana nie prowadzi czynności uwzględnionych w art. 113 ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług.

Mając na uwadze powołane wyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że skoro jak wskazano we wniosku, wartość sprzedaży Wnioskodawczyni za 2020 r. nie przekroczyła kwoty 200.000 zł oraz Wnioskodawczyni sprzedając dekoracje wnętrz nie będzie dokonywała dostaw towarów wymienionych w załączniku nr 12 do ustawy, w tym wymienionych w poz. 2 tego załącznika, a ponadto Wnioskodawczyni nie będzie prowadziła czynności wymienionych w art. 113 ust. 13 ustawy, to Wnioskodawczyni będzie mogła korzystać ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy.

Tym samym należy stwierdzić, że Wnioskodawczyni sprzedając dekoracje wnętrz, w których znajdować się będzie mech naturalny oraz plastry drewna naturalnego, jako towary niewymienione w poz. 2 załącznika nr 12 do ustawy, będzie mogła skorzystać ze zwolnienia od VAT, na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy.

Pokreślić jednak należy, że w sytuacji, gdy wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie art. 113 ustawy przekroczy kwotę 200 000 zł, bądź też Wnioskodawczyni w ramach działalności będzie wykonywała którąkolwiek z czynności wymienionych w art. 113 ust. 13 ustawy, to utraci ona prawo do ww. zwolnienia.

Zatem stanowisko Wnioskodawczyni należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania). Inne kwestie przedstawione we wniosku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy, co oznacza, że w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w, za pośrednictwem Organu, który ją wydał (art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się(art. 47 § 3 ww. ustawy).

W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj