Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB3-1.4012.307.2021.2.AB
z 29 czerwca 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2020 r., poz. 1325 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 1 kwietnia 2021 r. (data wpływu 7 kwietnia 2021 r.) uzupełnionym pismem z 1 czerwca 2021 r. (data wpływu 4 czerwca 2021 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w części dotyczącej zwolnienia z podatku VAT sprzedaży działki nr 6 – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 kwietnia 2021 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług m.in. w zakresie dotyczącej zwolnienia z podatku VAT sprzedaży działki nr 6.

Ww. wniosek został uzupełnionym pismem z 1 czerwca 2021 r. (data wpływu 4 czerwca 2021 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 20 maja 2021 r. znak: 0111-KDIB3-1.4012.307.2021.1.AB.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Są Państwo zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Statutowym Państwa zadaniem jest rozwinięcie działalności budownictwa czynszowego w bezpośredni sposób zabezpieczający potrzeby potencjalnych najemców na terenie Gminy …. Zadanie to jest realizowane poprzez rozszerzanie możliwości zaspokajania potrzeb mieszkalnych rodzin, których nie stać na budowę lub kupno własnego mieszkania poprzez budowę dla nich mieszkań na wynajem o umiarkowanych czynszach. Zgodnie natomiast z art. 24 ust. 2 ustawy o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego „Dochody towarzystwa nie mogą być przeznaczane do podziału między wspólników lub członków. Przeznacza się je w całości na działalność statutową towarzystwa.” Podstawowym przedmiotem Państwa działalności zgodnie z Aktem Założycielskim towarzystwa jest budowanie domów mieszkalnych i ich eksploatacja na zasadach najmu.

Dla realizacji podstawowego przedmiotu działalności wznoszą Państwo budynki mieszkalne, na działkach budowlanych stanowiących ich własność i eksploatuje je poprzez oddanie lokali mieszkalnych stanowiące zasób mieszkaniowy Spółki najemcom będącymi osobami fizycznymi na podstawie umów najmu podpisanymi z w/w najemcami.

W drodze Uchwały nr … z dnia 27.09.2012r. Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników …, Gmina … przekazała Państwu w formie aportu działki ewidencyjne numer 2, 3, 4, 5, 6 i 7, dla której Sąd Rejonowy w … Wydział Ksiąg Wieczystych, prowadzi KW nr …. o łącznej pow. 7396 m2. Wniesiony aport rzeczowy zgodnie z uchwałą był objęty podatkiem od towarów i usług „VAT” w wysokości 23 % i podatek w/w został zapłacony przez Państwo na podstawie faktury z dnia 27.09.2012r. wystawionej przez Gminę. Nie przysługiwało Państwu prawo odliczenia podatku naliczonego z faktury z tytułu nabycia działek, o których mowa powyżej ze względu na fakt, iż działki zostały przeznaczone pod budownictwo budynków mieszkalnych wielorodzinnych.

Uchwałą nr … z dnia 16 marca 2021 r. Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników wyraziło natomiast zgodę dla Państwa na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej - działki nr 7 i 6 - położonej w obrębie ulic…., dla których prowadzona jest przez Sąd Rejonowy w … Wydział Ksiąg Wieczystych KW nr …. Uchwała weszła w życie z dniem podjęcia.

Działki, o których mowa powyżej, stanowią nieruchomość gruntową niezabudowaną, oznaczoną jako działki 6 o powierzchni 0,1179 ha i 7 o powierzchni 0,1016 ha, położoną … w zespole budynków zabudowy mieszkalnej wielorodzinnej z towarzyszącą zabudową usługową. W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla miasta … i obrębu …, zatwierdzonego uchwałą Rady Miasta NR …. z dnia 16 września 1999r., działka występuje jako oznaczona symbolem 3MW/U - zespół wielorodzinnej zabudowy mieszkalnej - w realizacji - oraz obiekty usługowe oraz administracja, parkingi oraz urządzone tereny zielone.

W uzupełnieniu wskazali Państwo, że:

  1. Działki nr 6 i 7 zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego dla miasta … i obrębu …, zatwierdzonego uchwałą Rady Miasta NR … z dnia 16 września 1999 są przeznaczone pod zabudowę.
  2. Działki nr 6 i 7 nie zostały objęte decyzją o warunkach zabudowy lub decyzją o lokalizacji inwestycji celu publicznego. Wytyczne dotyczące działek 6 i 7 znajdują się w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla miasta …. i obrębu …, oznaczone symbolem 3MW/U.
  3. Działki nr 6 i 7 wykorzystywane były / są wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku od towarów i usług. Działki przeznaczone były pod budownictwo budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z instalacjami bez przyłączy zgodnie z decyzją Starosty powiatu … nr … z 07.11.2016 r. Budynek po wybudowaniu miał zostać przeznaczony pod wynajem lokali mieszkalnych osobom fizycznym na cele mieszkaniowe. Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 36 zwalnia się usługi w zakresie wynajmowania lub wydzierżawiania nieruchomości o charakterze mieszkalnym lub części nieruchomości, na własny rachunek, wyłącznie na cele mieszkaniowe.
  4. Spółce nie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu działek 6 i 7 w związku z tym, iż były one przeznaczone na działalność Spółki polegającą na usługach wynajmu lokali mieszkalnych na cele mieszkaniowe (PKD 68.20.Z).

Ponadto wskazali Państwo, że wpłata w wysokości 40 zł z dnia 1 kwietnia 2021 r. dotyczy działki ewidencyjnej nr 6.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego i prawnego sprzedaż przedmiotowej niezabudowanej działki będzie korzystać ze zwolnienia z podatku zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług?

Stanowisko Wnioskodawcy:

Podstawowym przedmiotem Państwa działalności zgodnie z Aktem Założycielskim towarzystwa jest budowanie domów mieszkalnych i ich eksploatacja na zasadach najmu.

Dla realizacji podstawowego przedmiotu działalności wznoszą Państwo budynki mieszkalne, na działkach budowlanych stanowiących jej własność i eksploatuje je poprzez oddanie lokali mieszkalnych stanowiące zasób mieszkaniowy Spółki najemcom będącymi osobami fizycznymi na podstawie umów najmu podpisanymi z w/w najemcami.

W drodze Uchwały nr …. z dnia 27.09.2012r. Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników … Gmina …. przekazała Państwu w formie aportu działki ewidencyjne numer 2, 3, 4, 5, 6 i 7 dla której Sąd Rejonowy w … Wydział Ksiąg Wieczystych, prowadzi KW nr …. o łącznej pow. 7396 m2. Wniesiony aport rzeczowy zgodnie z uchwałą był objęty podatkiem od towarów i usług „VAT” w wysokości 23 % i podatek w/w został zapłacony przez Państwa na podstawie faktury z dnia 27.09.2012r. wystawionej przez Gminę …. Nie przysługiwało Państwu prawo odliczenia podatku naliczonego z faktury z tytułu nabycia działek, o których mowa powyżej ze względu na fakt, iż działki zostały przeznaczone pod budownictwo budynków mieszkalnych wielorodzinnych.

Uchwałą nr … z dnia 16 marca 2021 r. Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników Spółki wyraziło natomiast zgodę dla Państwa na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej - działki nr 7 i 6 - położonej w obrębie ulic …., dla których prowadzona jest przez Sąd Rejonowy w … Wydział Ksiąg Wieczystych KW nr ….. Uchwała weszła w życie z dniem podjęcia.

Działki, o których mowa powyżej, stanowią nieruchomość gruntową niezabudowaną, oznaczoną jako działki 6 o powierzchni 0,1179 ha i 7 o powierzchni 0,1016 ha, położoną w …. przy ulicy …. w zespole budynków zabudowy mieszkalnej wielorodzinnej z towarzyszącą zabudową usługową. W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla miasta … i obrębu…., zatwierdzonego uchwałą Rady Miasta NR … z dnia 16 września 1999r., działka występuje jako oznaczona symbolem 3MW/U - zespół wielorodzinnej zabudowy mieszkalnej - w realizacji - oraz obiekty usługowe oraz administracja, parkingi oraz urządzone tereny zielone.

W związku z powyższym, Państwa zdaniem sprzedaż przedmiotowej nieruchomości gruntowej niezabudowanej oznaczonej jako działki 6 o powierzchni 0,1179 ha i 7 o powierzchni 0,1016 ha, będzie korzystać ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie zwolnienia od podatku działki nr 6 jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2021 r., poz. 685 ze zm.) zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez towary – według art. 2 pkt 6 ustawy – rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Podkreślić należy, że dokonywana czynność, która podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług może albo być opodatkowana właściwą stawką podatku, albo może korzystać ze zwolnienia od tego podatku.

Przy czym, zarówno w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku. Zakres i zasady zwolnienia od podatku od towarów i usług dostawy towarów lub świadczenia usług zostały określone m.in. w art. 43 ustawy.

W myśl art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane.

Przez tereny budowlane – w świetle art. 2 pkt 33 ustawy – rozumie się grunty przeznaczone pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku takiego planu – zgodnie z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, o których mowa w przepisach o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Powyższe oznacza, że generalnie opodatkowane podatkiem VAT są dostawy, których przedmiotem są nieruchomości gruntowe zabudowane i niezabudowane, przy czym w przypadku tych ostatnich opodatkowane są wyłącznie te, których przedmiotem są tereny budowlane (przeznaczone pod zabudowę). Pozostałe natomiast dostawy gruntów niezabudowanych, będących gruntami leśnymi, rolnymi itp., nieprzeznaczonymi pod zabudowę – są zwolnione od podatku VAT.

W tym miejscu należy zauważyć, że w myśl art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2021 r., poz. 741), kształtowanie i prowadzenie polityki przestrzennej na terenie gminy, w tym uchwalanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, z wyjątkiem morskich wód wewnętrznych, morza terytorialnego i wyłącznej strefy ekonomicznej oraz terenów zamkniętych, należy do zadań własnych gminy.

Jak stanowi art. 4 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustalenie przeznaczenia terenu, rozmieszczenie inwestycji celu publicznego oraz określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

W przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – w myśl zapisów ust. 2 powołanego wyżej przepisu – określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w drodze decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, przy czym:

  1. lokalizację inwestycji celu publicznego ustala się w drodze decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego;
  2. sposób zagospodarowania terenu i warunki zabudowy dla innych inwestycji ustala się w drodze decyzji o warunkach zabudowy.

O przeznaczeniu nieruchomości stanowią zatem akty prawa miejscowego. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego – jako źródło prawa miejscowego, a w przypadku jego braku decyzja o warunkach zabudowy – jako akt indywidualny prawa administracyjnego.

W tym miejscu warto wyjaśnić, że stosownie do treści wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 28 marca 1996 r. w sprawie C-468/93 Gemeente Emmen – „teren budowlany” oznacza każdy nieuzbrojony lub uzbrojony teren uznany przez państwa członkowskie za teren z przeznaczeniem pod zabudowę.

Zatem także w świetle orzeczeń Trybunału Sprawiedliwości za teren budowlany uznać można jedynie taki, który regulacjami prawa krajowego został przeznaczony pod zabudowę.

Wprowadzony do ustawy art. 2 pkt 33, odpowiada więc także treści ww. orzeczenia, gdyż cechę przeznaczenia pod zabudowę ustalić należy na podstawie określonych wprost w ustawie dokumentów prawa miejscowego.

Z powyższego wynika, że ustawa nakazuje oceniać przeznaczenie określonego gruntu wyłącznie w oparciu o istniejący plan zagospodarowania przestrzennego oraz wydane decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.

Zgodnie natomiast z art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę towarów wykorzystywanych wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku, jeżeli z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Zwolnienie od podatku określone w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy dotyczy wszystkich towarów – zarówno nieruchomości, jak i ruchomości – przy nabyciu (imporcie lub wytworzeniu) których nie przysługiwało podatnikowi prawo do odliczenia podatku VAT i wykorzystywanych – niezależnie od okresu ich używania przez podatnika (kilka dni, miesięcy czy lat) – wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku VAT.

Jak wskazano wyżej, aby zastosować zwolnienie od podatku, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, dla dostawy towarów, spełnione muszą być łącznie dwa warunki wskazane w tym przepisie, tj.:

  1. towary od momentu ich nabycia do momentu ich zbycia muszą służyć wyłącznie działalności zwolnionej, w żadnym momencie ich posiadania nie można zmienić ich przeznaczenia oraz sposobu wykorzystywania,
  2. przy nabyciu (imporcie, wytworzeniu) tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Niespełnienie jednego z powyższych warunków daje podstawę do wyłączenia dostawy towarów ze zwolnienia od podatku VAT przewidzianego w ww. art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy.

Z opisu sprawy wynika, że zamierzają Państwo sprzedać m.in. nieruchomość niezabudowaną działkę nr 6. W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego ww. działka oznaczona jest symbolem 3MW/U - zespół wielorodzinnej zabudowy mieszkalnej - w realizacji - oraz obiekty usługowe oraz administracja, parkingi oraz urządzone tereny zielone. W uzupełnieniu do wniosku wskazali Państwo, że działa nr 6 zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego miasta jest przeznaczona pod zabudowę. Działka nr 6 wykorzystywana była/jest wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku od towarów i usług. Działka przeznaczona była pod budownictwo budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z instalacjami bez przyłączy. Budynek po wybudowaniu miał zostać przeznaczony pod wynajem lokali mieszkalnych osobom fizycznym na cele mieszkaniowe. Spółce nie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu działki 6 w związku z tym, iż była one przeznaczone na działalność Spółki polegającą na usługach wynajmu lokali mieszkalnych na cele mieszkaniowe.

Mając na uwadze opis sprawy oraz ww. przepisy, należy stwierdzić, że skoro działka nr 6 jak wskazał Wnioskodawca przeznaczona jest pod zabudowę - działka oznaczona jest symbolem 3MW/U - zespół wielorodzinnej zabudowy mieszkalnej - w realizacji - oraz obiekty usługowe oraz administracja, parkingi oraz urządzone tereny zielone to działka ta stanowi teren budowlany, o którym mowa w art. 2 pkt 33 ustawy o VAT, a zatem sprzedaż działki nr 6 nie korzystała ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy.

Z uwagi na fakt, że w przedmiotowej sprawie nie zaistniały przesłanki umożliwiające zastosowanie zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy dla sprzedaży działki nr 6 przeznaczonej pod zabudowę (zespół wielorodzinnej zabudowy mieszkalnej - w realizacji - oraz obiekty usługowe oraz administracja, parkingi oraz urządzone tereny zielone), należy rozpatrzyć warunki do zastosowania zwolnienia dla dostawy ww. działki na podstawie przepisu art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy.



W przedmiotowej sprawie wskazali Państwo, że działka nr 6 wykorzystywana była/jest wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku od towarów i usług i nie przysługiwało Państwu prawo do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu działki 6. Zatem zostały spełnione obie przesłanki umożliwiające zwolnienie z podatku działki nr 6 na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT.

Mając powyższe na uwadze, sprzedaż działki nr 6 korzystała ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT.

W związku z powyższym, Państwa stanowisko należało uznać za prawidłowe.

W zakresie zwolnienia z podatku VAT sprzedaży działki nr 7 zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 ze zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325 ze zm.).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Zgodnie z art. 57a ww. ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj