Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP2-1.4010.117.2021.4.JF
z 30 czerwca 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 16 marca 2021 r. (data wpływu 24 marca 2021 r.) uzupełnione pismem z 14 czerwca 2021 r. (data nadania 15 czerwca 2021 r., data wpływu 17 czerwca 2021 r.) na wezwanie tut. Organu z 27 maja 2021 r., nr 0111-KDIB3-3.4013.66.2021.2.PK, 0111-KDIB3-3.4013.67.2021.2.PK, 0114-KDIP4-1.4012.190.2021.3.RMA, 0114-KDIP4-1.4012.191.2021.2.AK, 0114-KDIP2-1.4010.117.2021.3.JF oraz 0114-KDIP2-1.4010.118.2021.3.JF (data nadania 27 maja 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy Spółka jako podmiot realizujący na zlecenie transmisje audiowizualne i dostarczająca oprogramowanie automatycznie raportujące przebieg transmisji wraz z danymi statystycznymi stanowiącymi historię wyników działań uczestników transmisji będących klientami zamawiającego jest obowiązana do uiszczania podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu osiągniętych przychodów za zintegrowaną z oprogramowaniem usługę transmisji multimedialnych oraz z tytułu przychodów naliczanych na zasadzie wynagrodzenia prowizyjnego „(…)” – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 24 marca 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy Spółka jako podmiot realizujący na zlecenie transmisje audiowizualne i dostarczająca oprogramowanie automatycznie raportujące przebieg transmisji wraz z danymi statystycznymi stanowiącymi historię wyników działań uczestników transmisji będących klientami zamawiającego jest obowiązana do uiszczania podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu osiągniętych przychodów za zintegrowaną z oprogramowaniem usługę transmisji multimedialnych oraz z tytułu przychodów naliczanych na zasadzie wynagrodzenia prowizyjnego „(…)”.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca prowadzi działalność polegającą na kompleksowym świadczeniu usług obejmujących produkcję programów multimedialnych, audiowizualnych, materiałów marketingowych i innych materiałów telewizyjnych, filmowych, transmitowanych bezpośrednio („na żywo”, „on line”, „livestreaming”). Usługa ta jest dedykowana dla klientów - podmiotów zagranicznych i krajowych organizujących lub przyjmujących zakłady na zdarzenia związane z „symulowanymi grami online” (z przeznaczeniem do dalszej obróbki technicznej, wprowadzenia modyfikacji graficznych i funkcjonalnych, w celu dalszej sprzedaży nabywcom zagranicznym lub w celu realizacji działalności podstawowej powyższych podmiotów.


Spółka w 2020 r. uzyskała dwie interpretacje indywidualne, w których potwierdzono jest stanowisko w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych i oraz podatku od towarów i usług.


W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów Wnioskodawca planuje rozwój swojej działalności o nowe produkty. Przedmiotem aktualnej produkcji spółki są: materiały audiowizualne emitowane bez wątpienia w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu łączy teleinformatycznych. Materiały audiowizualne dostarczane są przez Spółkę podmiotowi zlecającemu Wnioskodawcy usługę produkcji.

Zlecający we własnym zakresie lub przy udziale podmiotów zewnętrznych rozbuduje „przedmiot transmisji” o własną szatę graficzną, regulaminy gier oraz o niezbędne mechanizmy płatnicze umożliwiające zawieranie transakcji za pośrednictwem sieci Internet. W trakcie emitowanego na żywo programu ma miejsce symulacja jednej z gier online prowadzonej przez prezenterkę telewizyjną. Uczestnicy działając na podstawie zatwierdzanego w zezwoleniu regulaminu gry wpłacają stawki na rzecz podmiotu zlecającego wykonanie produkcji audiowizualnej. Obecna w studio (…) prezenterka przeprowadza symulację gry, której wynik jest podstawą do wypłaty rozliczenia gry i wygranej. Wynik gry nie jest znany zlecającemu ani Wnioskodawcy do czasu jej zakończenia. Zlecający wykonanie produkcji multimedialnej nie ma jakiejkolwiek możliwości wpływania na realizowaną na żywo symulację gry ani uzyskania informacji o wyniku przed Graczem.


W zakresie kompetencji zleceniodawcy pozostaje wybór miejsca publikacji symulacji gry, marki pod jaką są publikowane transmisje, szata graficzna portalu, w którym symulacja gry jest publikowana, wybór metodyki ustalania przeliczników stawek - kursów bukmacherskich (powszechnie rozumianego, jako określonego liczbowo prawdopodobieństwa, że wynik jakiegoś zdarzenia sportowego, rozrywkowego, politycznego itd. będzie zgodny z opisem danego kursu) emitowanych wraz z transmitowanym obrazem oraz ustalenie treści i opublikowanie regulaminu gry. Wysokość wypłaty jest uzależniona od indywidualnie ustalonych zasad umówionych pomiędzy wpłacającym a przyjmującym zakład.


Wnioskodawca nie jest uczestnikiem procesu zawieranego zakładu ani nie będzie wykonywać żadnych innych czynności poza dostarczeniem sygnału audio wideo transmitowanego w czasie rzeczywistym.


W ramach rozszerzenia bazy oferowanych produktów i dostosowania jej produktów do ofert konkurencyjnych podmiotów z innych państw Unii Europejskiej i spoza niej, spółka Wnioskodawca planuje wprowadzenie dwóch nowych produktów opracowanych w odpowiedzi na oczekiwania klientów.


Produkt A - usługa „E.”


Spółka zamierza produkować materiały audiowizualne dedykowane na rzecz podmiotów posiadających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i na rzecz podmiotów zagranicznych urządzających gry i zakłady wymienione w Ustawie z dnia 19 listopada 2009 r. (tekst jedn.: Dz. U. z 2019.0.847, dalej zwanej „UGH”) o grach hazardowych oraz na rzecz podmiotów przyjmujących zakłady na zdarzenia związane z „symulowanymi grami online”, które uprzednio uzyskały od właściwego organu skarbowego koncesję lub zezwolenie na urządzanie zakładów wzajemnych w punktach stacjonarnych oraz przez Internet, rozszerzonej o udostępnienie oprogramowania i udzielenie licencji na wykorzystanie tego specjalistycznego oprogramowania wspierającego usługi podmiotu zamawiającego lub wspierającego usługi podmiotów, którym zamawiający odsprzedaje produkt Wnioskodawcy.


Usługa będzie dostosowana i rozszerzona według przekazanej przez zmawiającego specyfikacji a opracowane oprogramowanie będzie funkcjonować w ten sposób, że oprogramowanie stanowi system „zintegrowany” z systemem informatycznym zamawiającego zdolny do automatycznego, zwrotnego informowania, raportowania o przebiegu realizacji usługi („transmisji sygnału on linę”), zintegrowanego ze wskazanym przez zamawiającego systemem rozliczania kursów bukmacherskich.


Obsługa całej usługi będzie się wiązała z wynagrodzeniem Wnioskodawcy za transmisję sygnału w technologii „livestreaming” oraz opłaty stałej za usługę programistyczną obejmującą „serwisowanie i utrzymanie ruchu”, z którą to usługą wiążą się następujące obowiązki spółki: opracowanie i dostarczenie oprogramowania, rekrutacja i utrzymanie w dyspozycji wykwalifikowanych pracowników nadzorujących działania oprogramowania, wprowadzanie poprawek i likwidacja błędów oprogramowania, za dodatkowym wynagrodzeniem zapewnienie wprowadzenia nowych funkcjonalności oraz integracji: z platformami i oprogramowaniem klientów. Przy czym planowana opłata zawiera koszty „małych integracji oprogramowania”, czyli koszty poprawek do sytemu.


Taka nowa usługa E. umożliwi wnioskodawcy weryfikację popularności serwisu u graczy korzystających z serwisu internetowego usług podmiotu będącego klientem Wnioskodawcy oraz co też pozwoli Wnioskodawcy na zawieranie z zamawiającymi umów na zasadach tzw. „(…)”, czyli dodatkowego wynagrodzenia prowizyjnego za „popularność” usługi Wnioskodawcy w ramach serwisów internetowych zamawiającego naliczanego na zasadzie prowizji ustalanej umową dwustronną, której wysokość będzie uzależniona od zysku jaki generuje po stronie zamawiającego produkt Wnioskodawcy.


Nowa usługa zintegrowania umożliwi wnioskodawcy nie tylko emisje sygnału zgodnie z przyjętymi w branży gier hazardowych standardami i ułatwi zlecającemu przeliczania związane z zastosowaniem wskazanego przez Zlecającego systemu stawek bukmacherskich oraz weryfikacją wyników transmitowanych gier. Wprowadzenie planowanej zmiany rozwojowej usługi jest niezbędne dla utrzymają przewagi technologicznej konkurencyjnej Wnioskodawcy nad podmiotami zagranicznymi.


Produkt B - usługa „F.”


Spółka zamierza produkować materiały audiowizualne dedykowane na rzecz podmiotów posiadających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i na rzecz podmiotów zagranicznych urządzających gry i zakłady wymienione w Ustawie z dnia 19 listopada 2009 r. (tekst jedn.: Dz. U. z 2019.0.847, dalej zwanej „UGH”) o grach hazardowych oraz na rzecz podmiotów przyjmujących zakłady na zdarzenia związane z „symulowanymi grami Online”, które uprzednio uzyskały od właściwego organu skarbowego koncesję lub zezwolenie na urządzanie zakładów wzajemnych w punktach stacjonarnych oraz przez Internet, rozszerzonej o sprzedaż licencji na wykorzystanie oprogramowania wspierającego usługi zamawiającego według przekazanej przez zmawiającego specyfikacji, opracowanego w ten sposób, że oprogramowanie stanowi system automatycznego wysyłania informacji - system automatycznego raportowania o przebiegu realizacji usługi ( wynikach „transmisji sygnału „on line”), która to informacja może być na życzenie zamawiającego rozszerzona o informacje dotyczące zastosowanego w trakcie transmisji gry sytemu kursów bukmacherskich, wraz z informacją jakiego konkretnego kursu bukmacherskiego dotyczą wyniki. Przy czym system stosowanych standaryzowanych kursów bukmacherskich jest wskazywany przez podmiot zmawiający usługę.


Wnioskodawca nie odpowiada za sposób realizacji transmisji i metody integracji sygnału ze stronami podmiotu zamawiającego.


Wnioskodawca w ramach usługi realizuje emisję transmisji „on line”, przed obróbką docelową oraz odpowiada na równoległe wysyłanie danych cyfrowych potwierdzających rezultat symulowanych gier wraz z opłatą stałą za usługę programistyczną obejmującą „serwisowanie i utrzymanie ruchu”.


Z tą usługą wiążą się następujące obowiązki spółki Wnioskodawcy: realizacja transmisji i emisja sygnału „live streaming” opracowanie i dostarczenie oprogramowania, rekrutacja i utrzymanie w dyspozycji wykwalifikowanych pracowników nadzorujących działania oprogramowania wysyłającego, wprowadzanie poprawek i likwidacja błędów oprogramowania, za dodatkowym wynagrodzeniem zapewnienie wprowadzenia nowych funkcjonalności oraz integracji z platformami i oprogramowaniem klientów.


Wnioskodawca będzie pobierać wynagrodzenie na ustalonych dwustronną umowa zasadach.


Zakładane opłaty zawierać koszty „małych integracji oprogramowania” czyli koszty poprawek do sytemu.


Nowa usługa F. umożliwi wnioskodawcy wysyłanie sygnału zgodnie z przyjętymi w branży gier hazardowych standardami i ułatwi zlecającemu weryfikację wyników gier. Wprowadzenie planowanej zmiany rozwojowej obecnej usługi o automatyczny system powiadamiania o wynikach transmitowanych wydarzeń jest niezbędne dla utrzymania konkurencyjności technologicznej Wnioskodawcy. Podobne funkcjonalności już oferują produkty zagranicznej konkurencji. Jeżeli usługi Wnioskodawcy nie zostaną rozwinięte we wskazanym powyżej kierunku, to można się spodziewać, że aktualni klienci będą wybierać usługi podmiotów zagranicznych z takich państw jak: (…).


Nowy Produkt A usługa - „E.” ma zapewnić automatyczne dodatkowe ponad podstawowy produkt emisji obrazu na żywo możliwości techniczne pozwalające na:

  1. ustalenie, jak wiele środków na udział w transmisji przeznaczył Gracz zatwierdzony przez zlecającego oraz czy transmisja na oglądana „na żywo” przebiegała bez zakłóceń;
  2. informowanie w trybie automatycznym systemu zlecającego bukmachera,
    • liczbie zgłoszeń do oglądania transmisji na żywo,
    • o liczbie przeznaczonych na oglądanie środków,
    • o stosunku zgłoszonych do gry środków do kursów bukmacherskich emitowanych równolegle z transmisją „na żywo”, „on line” ustalanych na zasadach wskazanych przez zlecającego;
    • o tym, że oglądane, wybrane przez gracza i typowanie w ramach transakcji na oglądanie serwisu wydarzenie zakończyło się „sukcesem” gracza albo, że typowania zgłoszone przez gracza zakończyły się „porażką”,
  3. automatyczne sprawdzenie czy Gracz posiada na koncie prowadzonym przez zlecającego Bukmachera środki niezbędne dla uzyskania „prawa do aktywnego dostępu” uprawniające go do aktywnego udziału w transmisji „on line” oraz czy te środki może przeznaczyć na oglądanie i obstawianie wyników w ramach transmisji na żywo. Gracz wpłaca środki w walutach, ilościach i stawkach znanych zlecającemu, przy czym ich totalna wpłacona wartość jest nieznana Wnioskodawcy. Oprogramowanie jaki ma stosować wnioskodawca będzie jedynie uzyskiwać z systemu Bukmachera informację, odpowiedź na zadawane automatycznie pytanie „czy zweryfikowany formalnie przez zamawiającego gracz dysponuje środkami jakie chce przeznaczyć na aktywny udział w transmisji „on line”, czy też nie dysponuje środkami i należy mu odmówić aktywnego udziału w transmisji? System oprogramowania wnioskodawcy w reakcji na uzyskane dane będzie posiadał funkcjonalności kalkulacyjne i będzie przygotowany do zliczenia liczby wykorzystanych „praw dostępu”, wyników transmitowanych gier, wyników dla poszczególnych graczy, konfrontowania ich z wartościami stawek bukmacherskich wskazanych w ramach wybranego przez zlecającego systemu oraz do wyliczania generalnego zysku z zlecającego przyporządkowanego dla każdej transmisji. Oprogramowanie dostarczane wraz z usługą transmisji, nie będzie dysponować danymi klienta końcowego (gracza) ani kwotami środków wpłaconych na rzecz zlecającego tytułem udziału w różnych (nie dostarczanych przez Wnioskodawcę) usługach zlecającego. Wnioskodawca będzie miał możliwość jedynie pośrednio weryfikować rentowność udziału graczy w transmisjach, jakie gracz wykupił w ramach produktu, lecz nie będzie znał ich szczegółów ani przebiegu rozliczeń finansowych pomiędzy klientem a graczem. System ma na celu wprowadzenie zautomatyzowanej kontroli nad wydatkowaniem „praw dostępu” na udział w transmisjach „on line” oraz wprowadzenie możliwości kontroli kwot należnych Wnioskodawcy od zlecającego usługę Bukmachera w ramach umownej o wynagrodzeniu prowizyjnym za „popularność” usługi w ramach serwisu zlecającego. System będzie tak skonfigurowany, by umożliwić automatyczne przeliczanie wyników transmisji „on line”, skonfrontowanie tych wyników z kursami bukmacherskimi i udzielenie odpowiedzi na pytanie o wysokość rentowności produktu nabywanego od wnioskodawcy przez zlecającego.
  4. raportowanie statystyczne w skali dnia, tygodnia, miesiąca, pozwalające na zliczenie liczby transmisji i środków przeznaczanych przez klientów konkretnej firmy Bukmacherskiej na oglądanie transmisji na żywo. Główny cel takiej nowej funkcjonalności to dane statystyczne, które będą podstawą do ustalenia popularności danej usługi, jaka jest oferowana przez Spółkę firmie Bukmacherskiej. Na podstawie popularności takiego ruchu liczonej liczbą przeznaczonych na oglądanie i obstawianie wyników transmisji środków ustalane jest dodatkowe wynagrodzenie prowizyjne „(…)” wypłacane przez bukmachera niezależnie od podstawowych stawek zryczałtowanych. Im większa popularność danego serwisu, usługi, im więcej wizyt klientów „Bukmachera”, im większa liczba zawieranych zakładów. Im bardziej bezawaryjny serwis - brak przerw w transmisji, brak reklamacji klientów, tym będzie większe wynagrodzenie prowizyjne wnioskodawcy za prawidłowo wykonaną usługę.


Nowy Produkt B Usługa „F.” ma zapewnić automatyczne dodatkowe ponad podstawowy produkt emisji obrazu na żywo możliwości techniczne pozwalające na:

  1. ustalenie, jakie są wyniki transmisji oraz czy transmisja na oglądana „na żywo” przebiegała bez zakłóceń;
  2. informowanie w trybie automatycznym systemu zlecającego bukmachera,
    • tym, że transmitowane wydarzenie, przy danym kursie bukmacherskim zakończyło się „sukcesem”, albo „porażką”.
  3. System w ramach produktu automatycznie eksportuje informacje o wynikach transmitowanych wydarzeń, ale nie ma żadnego związku z Graczami, którzy wszelkie czynności i transakcje przeprowadzają ze zlecającym. Oprogramowanie jakie ma stosować wnioskodawca w ramach usługi F. będzie jedynie eksportować do systemu Bukmachera informację odpowiedzi na pytania „czy dana symulacja gry o zadanych parametrach miała miejsce oraz jaki był jej wynik. Wszelkie inne dodatkowe działania będą prowadzone, kontrolowane i firmowane przez systemy teleinformatyczne Bukmachera odbierającego sygnał transmisji. Wnioskodawca nie będzie posiadać informacji o liczbie graczy ani o żadnych ich działaniach.


Uzyskanie pozytywnej dla spółki interpretacji umożliwi jej poszerzenie bazy klientów o możliwość sprzedaży na rynkach zagranicznych i na rynku polskim produktów podobnych to tych, jakie obecnie oferowane są przez podmioty zagraniczne.


Tak jak dotychczas Spółka w ramach nowych usług nie zamierza: przyjmować żadnych zakładów wzajemnych, ustalać regulaminów gier ani pobierać żadnych innych opłat, niż opłaty należne jej z tytułu wykonania usługi produkcji i obsługi oprogramowania oraz transmisji i przekazania do emisji materiału audiowizualnego przygotowanego zgodnie z wytycznymi i wymogami podmiotu zamawiającego rozszerzonych o usługę dostawy oprogramowania wraz z usługą integracji systemów teleinformatycznych i usługą „utrzymania ruchu”.


W ramach wyżej opisanych nowych produktów podmiot zamawiający produkcję będzie się trudnił przyjmowaniem zakładów wzajemnych na zdarzenia związane z symulowanymi grami „Online” transmitowanymi na żywo („livestreaming”) stosownie do treści i zakresu zezwolenia udzielonego mu przez właściwe organy skarbowe. Przyjmowanie zakładów będzie miało miejsce wyłącznie w punktach przyjmowania zakładów wzajemnych lub przez sieć Internet na zasadach i warunkach określonych w zatwierdzonych regulaminach i w udzielonym podmiotowi zamawiającemu zezwoleniu, a także na zasadach wynikających z innych przepisów ustawy o grach hazardowych. Przed rozpoczęciem współpracy z podmiotem zlecającym opracowanie i przygotowanie oprogramowania oraz usługi produkcji audiowizualnej przygotowanej emisji „na żywo” podmiot zmawiający zobowiązany będzie uzyskać zezwolenie wydawane przez Ministra Finansów i okazać je Wnioskodawcy. W przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie regulującym możliwość składania u Wnioskodawcy przez podmiot zamawiający zapotrzebowania na produkcję programu, który po nadaniu mu docelowej formy może służyć do zawierania zakładów wzajemnych. Wnioskodawca w ramach obowiązującego procedury wewnętrznej zawiesi współpracę do czasu przedłożenia mu uaktualnionych zezwoleń.


Docelowymi odbiorcami nowych usług świadczonych przez Spółkę będą podmioty działające na podstawie właściwej koncesji, zezwolenia lub dokonanego zgłoszenia do ministra właściwego do spraw budżetu państwa, finansów publicznych oraz instytucji finansowych na prowadzenie działalności w zakresie przyjmowania zakładów wzajemnych prowadzonych za pośrednictwem sieci internetowej. Mają to być podmioty prowadzące działalność regulowaną, a dostarczane im przez Spółkę zintegrowane produkty obejmujące dedykowane oprogramowanie w wybranej przez zamawiającego wersji oraz materiał audiowizualny będą symulacją gry transmitowaną online, na specjalne zlecenia zamawiającego. To na podmiotach zamawiających będzie spoczywać obowiązek wprowadzenia mechanizmu weryfikacji ukończenia przez uczestnika gry 18 roku życia oraz organizacji i realizacji transakcji płatniczych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Spółka nie będzie posiadać dostępu do żadnych danych osobowych lub płatniczych graczy będących klientami usługi. Spółka nie będzie gromadzić ani przetwarzać żadnych danych osobowych uczestników transmisji.


Spółka dopuszcza możliwości, iż w przyszłości nabywcami nowych zintegrowanych z oprogramowaniem produkcji audiowizualnych będą spółki akcyjne lub spółki z ograniczoną odpowiedzialnością albo spółki działające na zasadach właściwych dla tych spółek, które mają siedzibę na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, prowadzące działalność w zakresie gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, gier na automatach, gier bingo pieniężnych, zakładów wzajemnych. Warunkiem by Spółka świadczyła usługę na rzecz podmiotów zamawiających jest to, by spółki te mogły prowadzić tę działalność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na zasadach i warunkach określonych w zatwierdzonym przez właściwe organy regulaminie, udzielonym zezwoleniu, a także na zasadach wynikających z przepisów ustawy o grach hazardowych lub innych ustaw.


Spółka posiada pełnię praw autorskich do transmitowanych materiałów i udostępnia je podmiotom trzecim drogą elektroniczną. Spółka w ramach swojej działalności nie oferuje i nie zamierza oferować dostępu do gry ani możliwości wygranej. W tym przypadku mowa jedynie o opracowaniu i nadzorze nad procesem produkcji materiału audiowizualnego, który transmitowany jest do odbiorców w czasie rzeczywistym oraz świadczenia usługi dostawy i obsługi oprogramowania wspierającego zmawiającego w zakresie weryfikacji przebiegu uczestnictwa i informowania o wynikach transmitowanych gier. Produkt multimedialny, jaki będzie emitowany w technologii Livestreaming Spółki ma możliwość wprowadzenia geoblokady, ograniczającej obszar emisji do określonego terytorium narodowego. Odbiorcy omawianego materiału dostosowują „półprodukt” do potrzeb oznaczonej symulacji gry i oferują uczestnikom wzięcie w niej udziału poprzez zawarcie zakładu wzajemnego dającego możliwość wygranej w ramach prowadzonych przez nich stron internetowych. Z uwagi na to, że Odbiorca transmisji niezależnie od woli Wnioskodawcy nadaje jej indywidualne cechy finalnego produktu świadczące o jej charakterze to jest, dodaje odpowiednie menu wyboru opcji umożliwiających udział w symulacji gry, ustala regulaminy, wybiera system obliczania kursów bukmacherskich, ustala minimalne i maksymalne stawki i procedury zawierania zakładu, weryfikuje wiek uczestników, decyduje o dacie rozpoczęcia, zawieszania czy wstrzymania emisji i wprowadza inne modyfikacje, które to modyfikacje odróżniają jego produkt finalny od produktu spółki, to usługa Wnioskodawcy winna być klasyfikowana jako usługa produkcji i wsparcia realizacji transmisji z symulacji zdarzeń losowych.


Wnioskodawca pismem z 14 czerwca 2021 r. uzupełnił opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w poniższym zakresie:


Produkt A - usługa „E.” - nie stanowi gier losowych, zakładów wzajemnych w rozumieniu ustawy o grach hazardowych. Produkt ten ma opierać się na specjalistycznym oprogramowaniu wspierającym dotychczas świadczone przez Podatnika usługi. Usługa będzie dostosowana i rozszerzona według przekazanej przez zmawiającego specyfikacji a opracowane oprogramowanie będzie funkcjonować w ten sposób, że oprogramowanie stanowi system „zintegrowany” z systemem informatycznym zamawiającego zdolny do automatycznego, zwrotnego informowania, raportowania o przebiegu realizacji usługi („transmisji sygnału on linę”), zintegrowanego ze wskazanym przez zamawiającego systemem rozliczania kursów bukmacherskich. Obsługa całej usługi będzie się wiązała z wynagrodzeniem Wnioskodawcy za transmisję sygnału w technologii „livestreaming” oraz opłaty stałej za usługę programistyczną obejmującą „serwisowanie i utrzymanie ruchu”, z którą to usługą wiążą się następujące obowiązki spółki: opracowanie i dostarczenie oprogramowania, rekrutacja i utrzymanie w dyspozycji wykwalifikowanych pracowników nadzorujących działania oprogramowania, wprowadzanie poprawek i likwidacja błędów oprogramowania, za dodatkowym wynagrodzeniem zapewnienie wprowadzenia nowych funkcjonalności oraz integracji z platformami i oprogramowaniem klientów.


Produkt B - usługa „F.” - nie stanowi gier losowych, zakładów wzajemnych w rozumieniu ustawy o grach hazardowych. Produkt ten ma opierać się na specjalistycznym oprogramowaniu wspierającym dotychczas świadczone przez Podatnika usługi. Produkt ten ma opierać się na specjalistycznym oprogramowaniu wspierającym usługi zamawiającego według przekazanej przez zmawiającego specyfikacji, opracowanej w ten sposób, że oprogramowanie stanowi system automatycznego wysyłania informacji - system automatycznego raportowania o przebiegu realizacji usługi ( wynikach „transmisji sygnału „on line”), która to informacja może być na życzenie zamawiającego rozszerzona o informacje dotyczące zastosowanego w trakcie transmisji gry sytemu kursów bukmacherskich, wraz z informacją jakiego konkretnego kursu bukmacherskiego dotyczą wyniki. Przy czym system stosowanych standaryzowanych kursów bukmacherskich jest wskazywany przez podmiot zmawiający usługę. Wnioskodawca nie odpowiada za sposób realizacji transmisji i metody integracji sygnału ze stronami podmiotu zamawiającego. Wnioskodawca w ramach usługi realizuje emisję transmisji „on linę", przed obróbką docelową oraz odpowiada na równoległe wysyłanie danych cyfrowych potwierdzających rezultat symulowanych gier wraz z opłatą stałą za usługę programistyczną obejmującą „serwisowanie i utrzymanie ruchu”.


Produkt A - usługa E. oraz Produkt B - usługa F. nie stanowią gier losowych, zakładów wzajemnych w rozumieniu ustawy o grach hazardowych. Wnioskodawca nie przyjmuje zakładów i gier losowych, dostarcza jedynie materiał audiowizualny oraz planuje świadczenie usług informatycznych opisanych we wniosku. Świadczone przez Spółkę ww. usługi Produkt A i Produkt B są zautomatyzowane i wymagają minimalnego udziału człowieka, ich wykonanie bez wykorzystania technologii informacyjnej/ informatycznej jest niemożliwe. Rola i udział człowieka skupiają się jedynie na nadzorowaniu systemu, jego restarcie i opiece technicznej. Działania te skupiać się będą na zadaniach związane z obsługą i wspieraniem systemów informatycznych (działanie serwerów, obsługa, zapewnienie niezbędnej pamięci, działanie help desku).


Nabywcami ww. usług co do zasady mają być nabywcy posiadający siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, Spółka nie wyklucza sprzedaży usług do kontrahentów posiadających miejsce prowadzenie działalności poza terytorium kraju. Mając na uwadze planowane wdrożenie sprzedaży usług spółka nie posiada obecnie pełnych danych podmiotów zagranicznych. Sprzedaż usług do podmiotów zagranicznych obywać się będzie wyłącznie do podmiotów posiadających niezbędne pozwolenia, licencje i koncesje w przedmiocie prowadzenia działalności opartej na przyjmowaniu gier losowych albo zakładów wzajemnych.


W związku z powyższym zadano następujące pytania.


  1. Czy produkcja i sprzedaż Produktu A oraz Produktu B posiadających wybrany przez zamawiającego stopień zintegrowania z dedykowanym oprogramowaniem do automatycznego nadzoru ruchu, weryfikacji udziału graczy w transmisji, i wyświetlania wybranego przez zamawiającego systemu stawek bukmacherskich, weryfikacji wyników gier i informowania o nich zamawiającego, weryfikacji rozliczeń graczy w oparciu o wskazaną przez Bukmachera metodę nadzoru udziału Graczy w wydarzeniach dostarczanego wraz z zestawem materiałów audiowizualnych na warunkach opisanych we wniosku nie stoi w sprzeczności z art. 6 ust. 1 i 3 oraz art. 28 ust. 1 Ustawy o grach hazardowych oraz czy producent jedynie oprogramowania i materiału audiowizualnego nie podejmujący żadnych innych czynności związanych z przyjęciem i rozliczeniem zakładu wypełnia przesłanki wystarczające do uznania go za „urządzającego gry”?
  2. Czy Spółka Wnioskodawca będąca producentem i dostawcą wyżej wskazanej usługi zintegrowanej na rzecz podmiotów posiadających stosowne zezwolenia, do przyjmowania zakładów wzajemnych na zdarzenia losowe związane z symulowanymi grami online posiadającymi cechy zakładu wzajemnego, którego rozpoczęcie, zakończenie i wyniki są znane w tym samym czasie wszystkim uczestnikom, i z których to Spółka nie będzie czerpać w sposób bezpośredni przychodów z tytułu organizacji zakładu wzajemnego będzie zobowiązana do odprowadzania podatku od towarów i usług według stawki 23% z tytułu świadczenia usługi elektronicznej wymienionej w art. 2 pkt 26 Ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221 z późn. zm.) oraz w art. 7 Rozporządzenia Rady (UE) z dn. 15 marca 2011 r. nr 282/2011?
  3. Czy Spółka jako podmiot realizujący na zlecenie transmisje audiowizualne i dostarczająca oprogramowane automatycznie raportujące przebieg transmisji wraz z danymi statystycznymi stanowiącymi historię wyników działań uczestników transmisji będących klientami zamawiającego jest obowiązana do jednoczesnego uiszczania podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu osiągniętych przychodów za zintegrowaną z oprogramowaniem usługę transmisji multimedialnych, podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu przychodów naliczanych na zasadzie wynagrodzenia prowizyjnego „(…)” oraz podatku od towarów i usług oraz nie jest zobowiązana do uiszczania podatku od gier?


Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź na pytanie numer 3 w części dotyczącej podatku dochodowego odo osób prawnych. W zakresie pytania numer 1 dotyczącego podatku od gier i pytania numer 2 dotyczącego podatku od towarów i usług oraz pytanie numer 3 w części dotyczącego podatku od towarów i usług zostaną wydane odrębne rozstrzygnięcia.

Zdaniem Wnioskodawcy:


Spółka, jak dotychczas stoi na stanowisku, iż nie podejmuje czynności cechujących organizatora urządzającego zakłady wzajemne. Wnioskodawca zamierza uzyskać planowany przychód jedynie z tytułu usług dostarczonych drogą teleinformatyczną przyjmujących formę transmisji audiowizualnych wraz z oprogramowaniem do weryfikowania liczby i przebiegu zakładów replikowanych w trakcie transmisji wraz z usługą serwisową. Spółka nie oferuje i nie będzie oferować wygranych pieniężnych ani rzeczowych, oraz nie jest i nie będzie podmiotem urządzającym gry i zakłady na podstawie koncesji lub stosownego zezwolenia i jako taka nie powinna być opodatkowana podatkiem od gier. Spółka uzyskuje jedynie część przychodów wygenerowanych przez uczestników, która to część jest ściśle związaną z wynagrodzeniami za wykonanie usługi i obsługę techniczną produkcji audiowizualnych zleconych przez podmiot posiadający koncesję lub zezwolenie, które to wynagrodzenie produktowe w zakresie nowego produktu będzie rozszerzone o wynagrodzenie prowizyjne uzależnione w swej wysokości od popularności danego produktu naliczanej na zasadzie od udziału w zysku jaki jest osiągany przez nabywcę ze sprzedaży graczom produktów bazujących na usługach Wnioskodawcy.


Zintegrowany z usługą produkt jaki sprzedaje Spółka podmiotowi organizującemu zakłady na zdarzenia związane z symulowanymi grami online jest dla organizatora kosztem przeprowadzenia gry. Spółka w zakładanym modelu współpracy w żaden sposób nie będzie uczestniczyć w zawieraniu transakcji ani nie będzie pośredniczyć w ustalaniu stawek bądź w transferach pieniężnych pomiędzy uczestnikami a organizatorem. Spółka nie będzie uczestniczyć w żadnych transakcjach mających charakter kasowy. Stosownie do opisywanego przypadku opodatkowania podatkiem od gier, gdzie podstawą jest przychód uzyskany z gry, czyli wartości pieniężne otrzymane od lub należne organizatorowi, podlega działalność podmiotów zlecających wykonanie produkcji audiowizualnej on line. Spółka takiego przychodu nie otrzymuje, zatem nie jest objęta obowiązkiem naliczenia i odprowadzenia podatku od gier.


Spółka uznaje, iż nie wiąże jej treść art. 43 ust 1 pkt 15 ustawy o VAT a transakcje z podmiotami zlecającymi wykonanie usługi programistycznej oraz transmisji audiowizualnych winny podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w wysokości 23% zgodnie z treścią art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r.

W ocenie spółki jej działalność nie stanowi gry losowej albo zakładu wzajemnego. Usługa produkcji audiowizualnej wraz z oprogramowaniem, która jest sprzedawana i transmitowana w trybie Livestreaming jest jedynie czynnością techniczną, wspierającą działalność przedsiębiorcy, którą można przyrównać do Leasingu pojazdu, lub sprzedaży dostępu do sieci światłowodowej. Produkty jakie sprzedaje spółka może być, ale nie musi być częścią gry urządzanej przez podmioty trzecie. Usługa świadczona przez spółkę jest zautomatyzowana jedynie w zakresie kontroli utrzymania ciągłości transmisji. Treść transmitowanego programu każdorazowo wymaga udziału przeszkolonych prezenterek telewizyjnych, nadzoru realizatorów, operatorów dźwięków, informatyków i udziału innych pracowników technicznych związanych z obsługą transmisji lub/i obsługą studia.


Przedmiotowy wniosek dotyczy sytuacji, gdy nabywcami usług będą podatnicy mający siedzibę albo stałe miejsce prowadzenia działalności zarówno na terenie kraju jaki i podmioty podatnicy mający siedzibę albo stałe miejsce prowadzenia działalności poza terytorium kraju. Z uwagi na powyższe Wnioskodawca stoi na stanowisku, że przychody osiągane przez Spółkę z tytułu sprzedaży nowych usług tym i przychody z tytułu wynagrodzenia prowizyjnego „(…)” związanego z produkcją programów audiowizualnych, które to dodatkowe wynagrodzenie jest ściśle powiązane z wzrostem wartości sprzedawanych usług, winny być opodatkowane podatkiem dochodowym od osób prawnych i podatkiem od towarów i usług.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie ustalenia, czy Spółka jako podmiot realizujący na zlecenie transmisje audiowizualne i dostarczająca oprogramowanie automatycznie raportujące przebieg transmisji wraz z danymi statystycznymi stanowiącymi historię wyników działań uczestników transmisji będących klientami zamawiającego jest obowiązana do uiszczania podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu osiągniętych przychodów za zintegrowaną z oprogramowaniem usługę transmisji multimedialnych oraz z tytułu przychodów naliczanych na zasadzie wynagrodzenia prowizyjnego „(…)” - jest prawidłowe.


Na wstępie wskazać należy, że w kontekście zadanego pytania oraz własnego stanowiska Wnioskodawcy w sprawie wyznaczających zakres rozpatrzenia wniosku, przedmiotem niniejszej interpretacji indywidualnej było wyłącznie ustalenie czy przychody osiągane przez Wnioskodawcę z tytułu sprzedaży usług związanych z produkcją programów audiowizualnych winny być opodatkowane podatkiem dochodowym od osób prawnych.


Zgodnie z art. 1 ust. 1-3 oraz art. 1a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1406 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”), podatnikami (podatku dochodowego od osób prawnych) są:

  • osoby prawne,
  • spółki kapitałowe w organizacji,
  • jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, z wyjątkiem przedsiębiorstw w spadku i spółek niemających osobowości prawnej,
  • spółki komandytowej i spółki komandytowo-akcyjne mające siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  • spółki niemające osobowości prawnej mające siedzibę lub zarząd w innym państwie, jeżeli zgodnie z przepisami prawa podatkowego tego innego państwa są traktowane jak osoby prawne i podlegają w tym państwie opodatkowaniu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągania,
  • podatkowe grupy kapitałowe.


Zgodnie bowiem z art. 1 ust. 1 ustawy o CIT, ustawa reguluje opodatkowanie podatkiem dochodowym dochodów osób prawnych i spółek kapitałowych w organizacji.


Stosownie do treści art. 1 ust. 2 ustawy o CIT, przepisy ustawy mają również zastosowanie do jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, z wyjątkiem przedsiębiorstw w spadku i spółek niemających osobowości prawnej, z zastrzeżeniem ust. 1 i 3.


Zgodnie bowiem ze znowelizowanym brzmieniem art. 1 ust. 3 pkt 1 ustawy o CIT, przepisy ustawy mają zastosowanie do spółek komandytowych i spółek komandytowo-akcyjnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.


Zgodnie z art. 4 § 1 pkt 2 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1526), spółka kapitałowa to spółka z ograniczoną odpowiedzialnością i spółka akcyjna.


W myśl art. 2 ust. 1 ustawy o CIT, przepisów ustawy nie stosuje się do:

  1. przychodów z działalności rolniczej, z wyjątkiem dochodów z działów specjalnych produkcji rolnej oraz dochodów opodatkowanych ryczałtem od dochodów spółek kapitałowych
  2. przychodów z gospodarki leśnej w rozumieniu ustawy o lasach z wyjątkiem dochodów opodatkowanych ryczałtem od dochodów spółek kapitałowych;
  3. przychodów wynikających z czynności, które nie mogą być przedmiotem prawnie skutecznej umowy;
  4. przychodów (dochodów) przedsiębiorcy żeglugowego opodatkowanych na zasadach wynikających z ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o podatku tonażowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 31), z zastrzeżeniem art. 9 ust. 1a;
  5. przychodów przedsiębiorcy okrętowego opodatkowanych na zasadach wynikających z ustawy z dnia 6 lipca 2016 r. o aktywizacji przemysłu okrętowego i przemysłów komplementarnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 471), z zastrzeżeniem art. 9 ust. 1a;
  6. wypłat, o których mowa w art. 27 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej i innych ułatwieniach związanych z sukcesją przedsiębiorstw (Dz. U. poz. 1629).


Stosownie zaś do treści art. 7 ust. 1 i ust. 2 ustawy o CIT, przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b, przedmiotem opodatkowania jest przychód. Dochodem ze źródła przychodów, z zastrzeżeniem art. 11c, art. 11i, art. 24a, art. 24b, art. 24d i art. 24f, jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.


Sposób ujęcia przedmiotu opodatkowania w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych wskazuje na objęcie zakresem ustawy wszystkich zdarzeń, z którymi wiąże się dla podatnika konkretna korzyść o wymiarze finansowym, powodująca zwiększenie aktywów lub zmniejszenie pasywów. Nie jest przy tym istotne źródło korzyści, chodzi bowiem o każdy przypadek powodujący wzrost wartości majątku lub zmniejszenie zobowiązań ciążących na podatniku. Bez znaczenia jest również to, czy przysporzenie jest wynikiem działania innej osoby, czy też samego podatnika, jak również to, czy korzyść wiąże się z konkretnymi przepływami finansowymi.


Należy przy tym wyjaśnić, że omawiana ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych nie zawiera legalnej definicji przychodu podatkowego. Ustawodawca ograniczył się w tym zakresie do wskazania w art. 12 ust. 1 przykładowych przysporzeń, zaliczanych do tej kategorii. Zgodnie z tym przepisem, przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe, wartość otrzymanych rzeczy lub praw, a także wartość innych świadczeń w naturze, w tym wartość rzeczy i praw otrzymanych nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie, a także wartość innych nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń (art. 12 ust. 1 pkt 1-2 updop).


Z kolei, zgodnie z art. 12 ust. 3 ustawy o CIT, za przychody związane z działalnością gospodarczą i z działami specjalnymi produkcji rolnej, osiągnięte w roku podatkowym, a także za przychody uzyskane z zysków kapitałowych, z wyłączeniem przychodów, o których mowa w art. 7b ust. 1 pkt 1, uważa się także należne przychody, choćby nie zostały jeszcze faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont.


Przychodami są także inne świadczenia wskazane w ust. 1 art. 12 ustawy o CIT.


W art. 12 ust. 4 ustawy o CIT zawarto natomiast katalog przysporzeń, które nie są przychodami w rozumieniu ustawy.


Jak wynika z opisu zdarzenia przyszłego, Wnioskodawca prowadzi działalność polegającą na kompleksowym świadczeniu usług obejmujących produkcję programów multimedialnych, audiowizualnych, materiałów marketingowych i innych materiałów telewizyjnych, filmowych, transmitowanych bezpośrednio („na żywo”, „on line”, „livestreaming”). Usługa ta jest dedykowana dla klientów - podmiotów zagranicznych i krajowych organizujących lub przyjmujących zakłady na zdarzenia związane z „symulowanymi grami online” (z przeznaczeniem do dalszej obróbki technicznej, wprowadzenia modyfikacji graficznych i funkcjonalnych, w celu dalszej sprzedaży nabywcom zagranicznym lub w celu realizacji działalności podstawowej powyższych podmiotów.


Spółka zamierza produkować materiały audiowizualne (Produkt A i B) dedykowane na rzecz podmiotów posiadających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i na rzecz podmiotów zagranicznych urządzających gry i zakłady wymienione oraz na rzecz podmiotów przyjmujących zakłady na zdarzenia związane z „symulowanymi grami online”, które uprzednio uzyskały od właściwego organu skarbowego koncesję lub zezwolenie na urządzanie zakładów wzajemnych w punktach stacjonarnych oraz przez Internet.


W ramach wyżej opisanych nowych produktów podmiot zamawiający produkcję będzie się trudnił przyjmowaniem zakładów wzajemnych na zdarzenia związane z symulowanymi grami „Online” transmitowanymi na żywo („livestreaming”) stosownie do treści i zakresu zezwolenia udzielonego mu przez właściwe organy skarbowe. Przyjmowanie zakładów będzie miało miejsce wyłącznie w punktach przyjmowania zakładów wzajemnych lub przez sieć Internet na zasadach i warunkach określonych w zatwierdzonych regulaminach i w udzielonym podmiotowi zamawiającemu zezwoleniu, a także na zasadach wynikających z innych przepisów ustawy o grach hazardowych. Przed rozpoczęciem współpracy z podmiotem zlecającym opracowanie i przygotowanie oprogramowania oraz usługi produkcji audiowizualnej przygotowanej emisji „na żywo” podmiot zmawiający zobowiązany będzie uzyskać zezwolenie wydawane przez Ministra Finansów i okazać je Wnioskodawcy.


Produkty te nie stanowią gier losowych, zakładów wzajemnych w rozumieniu ustawy o grach hazardowych. Produkty te mają opierać się na specjalistycznym oprogramowaniu wspierającym dotychczas świadczone przez Podatnika usługi.


Spółka posiada pełnię praw autorskich do transmitowanych materiałów i udostępnia je podmiotom trzecim drogą elektroniczną. Spółka w ramach swojej działalności nie oferuje i nie zamierza oferować dostępu do gry ani możliwości wygranej. W tym przypadku mowa jedynie o opracowaniu i nadzorze nad procesem produkcji materiału audiowizualnego, który transmitowany jest do odbiorców w czasie rzeczywistym oraz świadczenia usługi dostawy i obsługi oprogramowania wspierającego zmawiającego w zakresie weryfikacji przebiegu uczestnictwa i informowania o wynikach transmitowanych gier.


Odnosząc powołane powyżej przepisy prawa podatkowego do opisanego we wniosku zdarzenia przyszłego stwierdzić należy, że przychody osiągane przez Spółkę z tytułu realizacji na zlecenie transmisji audiowizualnych i dostarczania oprogramowania automatycznie raportującego przebieg transmisji wraz z danymi statystycznymi stanowiącymi historię wyników działań uczestników transmisji będących klientami zamawiającego oraz za zintegrowaną z oprogramowaniem usługę transmisji multimedialnych oraz naliczanych na zasadzie wynagrodzenia prowizyjnego „(…)” winny być opodatkowane podatkiem dochodowym od osób prawnych.


Należy jednocześnie zaakcentować, że w ww. art. 2 ustawy o CIT jednoznacznie są wskazane źródła przychodów, czy też rodzaje działalności, do których nie stosuje się przepisów tej ustawy. Przy czym należy zauważyć, że katalog ten jest zamknięty i brak jest w nim przychodów z działalności w zakresie gier losowych, zakładów wzajemnych i gier na automatach. Dokonywanie rozszerzania ww. wyłączeń na przychody uzyskiwane z innych źródeł, jest niedopuszczalne.


Podsumowując, przychody osiągane przez Spółkę z tytułów wskazanych w przedstawionym zdarzeniu przyszłym, winny być opodatkowane podatkiem dochodowym od osób prawnych.


W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy Spółka jako podmiot realizujący na zlecenie transmisje audiowizualne i dostarczająca oprogramowanie automatycznie raportujące przebieg transmisji wraz z danymi statystycznymi stanowiącymi historię wyników działań uczestników transmisji będących klientami zamawiającego jest obowiązana do uiszczania podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu osiągniętych przychodów za zintegrowaną z oprogramowaniem usługę transmisji multimedialnych oraz z tytułu przychodów naliczanych na zasadzie wynagrodzenia prowizyjnego „(…)” należało uznać za prawidłowe.


Powyższa interpretacja odnosi się wyłącznie do usług świadczonych przez Wnioskodawcę na rzecz podmiotów posiadających siedzibę na terytorium Polski, nie odnosi się do usług świadczonych przez Wnioskodawcę na rzecz podmiotów zagranicznych, których dane w myśl art. 14b § 3a nie zostały wskazane.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…), w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, ze zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

W okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu pandemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj