Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP4-3.4012.365.2021.1.SW
z 13 lipca 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 20 maja 2021 r. (data wpływu 28 maja 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia lub zwrotu podatku VAT w związku z realizacją przedsięwzięcia polegającego na uzupełnieniu nowopowstałego budynku magazynu do przechowywania żywności o komorę mroźni wraz z podstawowym wyposażeniem oraz o dodatkowe wyposażenie magazynu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 28 maja 2021 r. wpłynął do tut. Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia lub zwrotu podatku VAT w związku z realizacją przedsięwzięcia polegającego na uzupełnieniu nowopowstałego budynku magazynu do przechowywania żywności o komorę mroźni wraz z podstawowym wyposażeniem oraz o dodatkowe wyposażenie magazynu.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


(…) prowadzi działalność w szczególności na podstawie:

  1. ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 1347),
  2. ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 ze zm.),
  3. statutu (…).


(...) posiada osobowość prawną i działa w oparciu o przepisy prawa kościelnego (kan. 114-116 KPK oraz Dekret Biskupa (…), z dnia 4 maja 1992 r.), odpowiednie przepisy prawa państwowego (art. 7 ust. 2 pkt 1 w związku z art. 13 ust 1 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej).


Celem (...) jest działalność charytatywna i humanitarna dla zrealizowania potrzeb duchowych i materialnych człowieka, wypływająca z ewangelicznego przykazania miłości i mająca na uwadze godność każdej osoby ludzkiej bez względu na jej wyznanie, światopogląd, narodowość, rasę i przekonania.


(...) prowadzi odpłatną i nieodpłatną działalność statutową pożytku publicznego. (...) nie jest czynnym podatnikiem podatku VAT, jest podatnikiem VAT zwolnionym. (...) nie prowadzi działalności gospodarczej.

(...) posiada status organizacji pożytku publicznego i jest wpisana do Rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej pod numerem KRS (…).

Zgodnie z § 5 pkt 3 statutu, do zadań (...) należy między innymi prowadzenie działań w zakresie pomocy społecznej. W ramach realizacji celu statutowego (...) zamierza podpisać z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) umowę o dofinasowanie w formie dotacji przedsięwzięcia polegającego na uzupełnieniu nowopowstałego budynku magazynu do przechowywania żywności (...) o komorę mroźni wraz z podstawowym wyposażeniem oraz o dodatkowe wyposażenie magazynu .


Zadanie uwzględnia następujące zakupy wyposażenia, wykonanie dodatkowych instalacji i środków transportu:

  • zakup chłodni zewnętrznej o wymiarach 3 x 6 x 2,5 m, poj. 2 ton,
  • zakup dwóch dostawczych samochodów chłodni, typu (…),
  • zakup instalacji i montaż komory mroźni do nowopowstałego magazynu żywności przy ul.(…), w tym materiałów montażowych i agregatów i chłodnic,
  • zakup 20 zamrażarek o pojemności 492I,
  • zakup 20 chłodni o pojemności 550I,
  • zakup klimatyzatora,
  • zakup 3 pieców konwekcyjno-parowych, wsad 6 blach (półek),
  • zakup 3 regałów, jako wyposażenie mroźni.


Magazyn będzie przeznaczony na przyjmowanie na stan żywności (towarów) (m.in. z (...)) i wydawanie ich do innych placówek (...), do Parafialnych Zespołów (...) oraz potrzebującym osobom indywidualnym. Magazyn będzie wykorzystywany do realizacji programu "Programu Operacyjnego POMOC ŻYWNOŚCIOWA", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym.


W związku z powyższym magazyn będzie związany wyłącznie ze statutową działalnością nieodpłatną, niezwiązaną z jakąkolwiek formą sprzedaży czegokolwiek. Towary będą wydawane nieodpłatnie na cele charytatywne prowadzonej działalności w celu realizacji pomocy społecznej jako celu statutowego (...).


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy (...) będzie miała prawo do odliczenia lub zwrotu podatku VAT zawartego w kosztach (zakupach) dotyczących przedsięwzięcia polegającego na uzupełnieniu nowopowstałego budynku magazynu do przechowywania żywności (...) o komorę mroźni wraz z podstawowym wyposażeniem oraz o dodatkowe wyposażenie magazynu?


Zdaniem Wnioskodawcy:


Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały uregulowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. W myśl tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.


Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub
  3. wykonaniem usługi.


Na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy - w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy. Powyższy artykuł reguluje sposób dokonania przez podatnika rozliczenia w sytuacji, gdy w danym okresie rozliczeniowym deklaruje on nadwyżkę podatku naliczonego nad należnym. Przepisy te regulują możliwość otrzymania przez podatnika rzeczywistego zwrotu tej nadwyżki. Warunkiem, który musi spełnić podatnik, by domagać się zwrotu, jest powstanie w okresie rozliczeniowym nadwyżki podatku naliczonego nad kwotą podatku należnego. Wynika to z generalnej zasady określonej w przywołanym powyżej art. 87 ust. 1 ustawy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Z powyższych przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Na podstawie przepisu art. 88 ust. 4 ww. ustawy, odliczenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni. Na zakres prawa do odliczenia w sposób bezpośredni wpływa również pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik w rozumieniu art. 15 ustawy ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady, status podatnika związany jest z prowadzeniem działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ww. ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 15 ust. 2 ww. ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

(...) jest Kościelną osobą prawną będącą podatnikiem VAT zwolnionym. (...) nie jest podatnikiem VAT czynnym w rozumieniu art. 15 ustawy. (...) zamierza realizować przedsięwzięcie sfinansowane z dotacji NFOŚiGW polegające na uzupełnieniu nowopowstałego budynku magazynu do przechowywania żywności (...) DWP o komorę mroźni wraz z podstawowym wyposażeniem oraz o dodatkowe wyposażenie magazynu .

Zadanie uwzględnia następujące zakupy wyposażenia, wykonanie dodatkowych instalacji i środków transportu: zakup chłodni zewnętrznej o wymiarach 3 x 6 x 2,5 m, poj. 2 ton, zakup dwóch dostawczych samochodów chłodni, typu (…), zakup instalacji i montaż komory mroźni do nowopowstałego magazynu żywności przy ul. (…), w tym materiałów montażowych i agregatów i chłodnic, zakup 20 zamrażarek o pojemności 492I, zakup 20 chłodni o pojemności 550I, zakup klimatyzatora, zakup 3 pieców konwekcyjno-parowych, wsad 6 blach (półek), zakup 3 regałów, jako wyposażenie mroźni.

Magazyn będzie przeznaczony na przyjmowanie na stan żywności (towarów) (m.in. z (...)) i wydawanie ich do innych placówek (...), do Parafialnych Zespołów (...) oraz potrzebującym osobom indywidualnym). Magazyn będzie wykorzystywany do realizacji programu "Programu Operacyjnego POMOC ŻYWNOŚCIOWA", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym.

W związku z powyższym magazyn będzie związany wyłącznie ze statutową działalnością nieodpłatną, niezwiązaną z jakąkolwiek formą sprzedaży czegokolwiek. Towary będą wydawane nieodpłatnie na cele charytatywne prowadzonej działalności w celu realizacji pomocy społecznej jako celu statutowego (...).

Magazyn będzie wykorzystywany wyłącznie dla celów nieobjętych ustawą o podatku VAT.

(...) jest organizacją pożytku publicznego, nieprowadzącą działalności gospodarczej i nie posiada statusu czynnego podatnika podatku od towarów i usług.

Odliczenie podatku naliczonego uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych.

Warunki uprawniające do odliczenia podatku naliczonego nie będą spełnione, bowiem (...) nie jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, a towary bądź usługi nabyte w ramach przedmiotowego zadania nie będą służyć do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

(...) stoi na stanowisku, że ze względu na brak związku dokonywanych zakupów z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT, (...) nie będzie przysługiwać prawo do odliczenia podatku VAT z tytułu realizacji przedsięwzięcia sfinansowanego z dotacji NFOŚiGW polegającego na uzupełnieniu nowopowstałego budynku magazynu do przechowywania żywności (...) o komorę mroźni wraz z podstawowym wyposażeniem oraz o dodatkowe wyposażenie magazynu, gdyż nie zostaną spełnione warunki uprawniające do odliczenia podatku naliczonego, wynikające z treści art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług. Skoro (...) nie będzie przysługiwać prawo do odliczenia, to nie będzie miała również możliwości ubiegania się o zwrot różnicy podatku na podstawie art. 87 ustawy.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z art. 87 ust. 1 ustawy wynika, że w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, określonych we wspomnianym art. 86 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w

art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

W świetle powyższej regulacji, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Istotne jest, aby podmiot, który chce skorzystać z obniżenia podatku, spełniał przesłanki umożliwiające uznanie go dla tej czynności, za podatnika VAT, dokonującego tej czynności w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Zgodnie z przepisem art. 15 ust. 1 ustawy podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do treści art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Z opisu sprawy przedstawionego w złożonym wniosku wynika, że Wnioskodawca ((...)) posiada osobowość prawną, nie jest czynnym podatnikiem podatku VAT, jest podatnikiem VAT zwolnionym. (...) nie prowadzi działalności gospodarczej.

(...) zamierza podpisać z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) umowę o dofinasowanie w formie dotacji przedsięwzięcia polegającego na uzupełnieniu nowopowstałego budynku magazynu do przechowywania żywności (...) o komorę mroźni wraz z podstawowym wyposażeniem oraz o dodatkowe wyposażenie magazynu .

Magazyn będzie przeznaczony na przyjmowanie na stan żywności (towarów) (m.in. z (...)) i wydawanie ich do innych placówek (...), do Parafialnych Zespołów (...) oraz potrzebującym osobom indywidualnym. Magazyn będzie wykorzystywany do realizacji programu "Programu Operacyjnego POMOC ŻYWNOŚCIOWA", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym. Magazyn będzie związany wyłącznie ze statutową działalnością nieodpłatną, niezwiązaną z jakąkolwiek formą sprzedaży czegokolwiek. Towary będą wydawane nieodpłatnie na cele charytatywne prowadzonej działalności w celu realizacji pomocy społecznej jako celu statutowego (...).

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą możliwości odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją opisanego przedsięwzięcia.

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez podatnika podatku od towarów i usług do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie jest spełniony, ponieważ Wnioskodawca nie jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem VAT.

Biorąc pod uwagę przedstawiony we wniosku stan faktyczny Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych w związku z realizacją przedmiotowego przedsięwzięcia. Wnioskodawcy nie będzie przysługiwać również prawo otrzymania zwrotu podatku o którym mowa w art. 87 ustawy.


Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r. poz. 2193 ze zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…), za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj