Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT2-3.4011.632.2018.2.SJ
z 5 lutego 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 listopada 2018 r. (data wpływu 10 grudnia 2018 r.), uzupełnionym pismem z dnia 14 stycznia 2019 r., (data wpływu 21 stycznia 2019 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego oraz obowiązku wystawienia informacji PIT-8C – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 grudnia 2018 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego oraz obowiązku wystawienia informacji PIT-8C.

Wniosek nie spełniał wymogów określonych w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), w związku z powyższym pismem z dnia 9 stycznia 2019 r., nr 0113-KDIPT2-3.4011.632.2018.1.SJ, Organ podatkowy na podstawie art. 13 § 2a, art. 169 § 1 w zw. z art. 14h ustawy Ordynacja podatkowa, wezwał Wnioskodawcę do usunięcia braków wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie wysłano za pośrednictwem platformy e-PUAP w dniu 9 stycznia 2019 r. (data doręczenia 9 stycznia 2019 r.), zaś w dniu 21 stycznia 2019 r. wpłynęło uzupełnienie wniosku (data nadania 15 stycznia 2019 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (po uzupełnieniu):

Powiat utworzony został w 1999 r. w ramach reformy administracyjnej. Samorząd Powiatu działa na podstawie:

  1. ustawy o samorządzie powiatowym z dnia 5 czerwca 1998 r. (Dz. U. z 2017 r., poz. 1868, z późn. zm.),
  2. uchwały Nr Rady Powiatu w X w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu (Dz. Urz. Woj. Y z 2008 r., Nr …, poz. …).

Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 4 ust. 1 ww. ustawy, Powiat wykonuje również określone ustawami zadania o charakterze ponadgminnym oraz zadania z zakresu administracji rządowej.

Dnia 10 sierpnia 2017 r. Powiat przystąpił jako Partner do umowy o partnerstwie na rzecz realizacji projektu „V” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Y na lata 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Liderem umowy jest Miasto A.

Dnia 31 sierpnia 2017 r. zawarto następujące umowy:

  1. o dofinansowanie Projektu „V” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Y na lata 2014-2020 Osi Priorytetowej III Kompetencje i kwalifikacje,
  2. o dofinansowanie Projektu „V” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Y na lata 2014-2020 Osi Priorytetowej III Kompetencje i kwalifikacje.

Projekt jest realizowany od dnia 1 lipca 2017 r. do dnia 30 czerwca 2020 r. Dzięki dofinansowaniu w ramach różnych form edukacji (szkoleń językowych, szkoleń z zakresu TIK, studiów podyplomowych, kursów kompetencji ogólnych, kwalifikacyjnych kursów zawodowych i kursów umiejętności zawodowych) swoje kompetencje będą mogły podwyższyć co najmniej 544 osoby mieszkające na terenie Powiatu, dofinansowanie będzie udzielane w formie „Bonu na szkolenie”. Bon na szkolenie mogą otrzymać osoby fizyczne, pełnoletnie, nieprowadzące działalności gospodarczej. Koszty kwalifikowalne podlegające sfinansowaniu obejmują koszty szkolenia, badań psychologicznych, badań lekarskich oraz egzaminu.

Dofinansowanie będzie udzielane przez Powiat w następujący sposób:

  1. po podpisaniu umowy 45% przyznanego uczestnikowi projektu dofinansowania jest przekazywane tytułem opłaty kosztów kształcenia przez Powiat na rachunek bankowy podmiotu – organizatora kształcenia wraz z kwotą udziału własnego uczestnika (10%). Pozostałe 45% osoba fizyczna wpłaca na rachunek bankowy organizatora.
  2. po zakończeniu kształcenia Powiat przekazuje na rachunek bankowy osoby fizycznej 45% w formie refundacji (zwrotu za poniesione wydatki).

Zwrot może nastąpić w innym roku niż przekazanie 45% na rachunek bankowy organizatora szkolenia, w zależności od czasu trwania kształcenia.

Projekt jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Y na lata 2014-2020 (dalej jako RPO). Wysokość, sposób i warunki dofinansowania RPO określa Kontrakt Terytorialny dla Województwa Y, który podpisany został przez Ministra Infrastruktury i Rozwoju, jako przedstawiciela strony rządowej oraz przez Zarząd Województwa. Zakres i warunki dofinansowania RPO zawiera aneks nr 1 do Kontraktu Terytorialnego Województwa Y dla Województwa Y, zatwierdzony Uchwałą Rady Ministrów. W treści ww. aneksu Minister, jako przedstawiciel strony rządowej zobowiązał się m.in. do przekazania na realizację RPO środków pochodzących z funduszy UE oraz środków z budżetu państwa na finansowania wkładu krajowego w ramach projektów realizowanych w ramach RPO.

Projekt jest realizowany w ramach RPO, zdaniem Wnioskodawcy jest to działanie w ramach programu rządowego. Rząd podpisał kontrakt terytorialny z Województwem Y i na podstawie tego kontraktu Wnioskodawca realizuje projekt. Wnioskodawca uważa, że jest to działanie w ramach programu rządowego i korzysta ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1509, z późn. zm.).

Świadczenie, którego dotyczy wniosek o wydanie interpretacji, jest wypłacane tylko ze środków budżetu państwa i ze środków organizacji międzynarodowych – Unia Europejska. Wkład własny Powiatu dotyczy tylko kosztów obsługi projektu.

Poniżej szczegółowe zestawienie:

Wartość projektu dotycząca Powiatu to ogółem … zł, z tego: wartość dofinansowania – … (EFS … gr, Budżet Państwa …), środki krajowe: (wkład własny) – … (Budżet Powiatu …, środki prywatne – … zł).

Otrzymane 90% dofinansowania pochodzi ze środków Unii Europejskiej tj.:

  1. Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Y na lata 2014-2020 – około 95%,
  2. wkładu budżetu Państwa – około 5%.

Uczestnicy projektu, osoby fizyczne, uzyskają dofinansowanie w wysokości 90% wydatków kwalifikowanych, tj. 45% zaliczki, 45% refundacji poniesionych wydatków po ukończeniu danego szkolenia, 10% pokryją ze środków własnych.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:

  1. Czy otrzymane dofinasowanie uczestnika, w części przekazywanej na rachunek bankowy organizatora szkolenia objęte jest podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
  2. Czy Powiat (niemający numeru NIP do celów podatku dochodowego) zobowiązany będzie sporządzić uczestnikom projektu PIT-8C?

Zdaniem Wnioskodawcy, kwota dofinansowania przekazana na rachunek bankowy organizatora kształcenia (szkolenia) tytułem opłaty kosztów kształcenia uczestnika projektu przez Wnioskodawcę jest wolna od podatku.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolna od podatku dochodowego jest wartość otrzymanych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych oraz wartość świadczeń rzeczowych (w naturze) finansowanych lub współfinansowanych ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych, w ramach rządowych programów.

Zdaniem Wnioskodawcy, realizowany projekt podlega wyżej cytowanemu zwolnieniu.


Opłata za kształcenie uczestnika projektu przekazywana na rachunek bankowy organizatora szkolenia, zdaniem Wnioskodawcy, jest świadczeniem częściowo odpłatnym, współfinansowanym:

  • ze środków budżetu państwa,
  • ze środków pochodzących od organizacji międzynarodowych – Unia Europejska.

Projekt jest współfinansowany ze środków jednostki samorządu terytorialnego – wkład własny Powiatu dotyczy kosztów obsługi projektu.

Ponadto, projekt jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Y na lata 2014-2020. Wysokość, sposób i warunki dofinansowania RPO określa Kontrakt Terytorialny dla Województwa Y, który podpisany został przez Ministra Infrastruktury i Rozwoju, jako przedstawiciela strony rządowej oraz przez Zarząd Województwa Y. Zakres i warunki dofinansowania RPO zawiera aneks nr 1 do Kontraktu Terytorialnego Województwa Y dla Województwa Y zatwierdzony uchwałą Rady Ministrów. W treści aneksu Minister, jako przedstawiciel strony rządowej, zobowiązał się m.in. do przekazania na realizację RPO środków pochodzących z funduszy UE oraz środków budżetu państwa na finansowanie wkładu krajowego w ramach projektów realizowanych w ramach RPO.

Projekt jest realizowany w ramach RPO, zdaniem Wnioskodawcy jest to działanie w ramach programu rządowego. Rząd podpisał kontrakt terytorialny z Województwem Y i na podstawie tego kontraktu Wnioskodawca realizuje program.

Wnioskodawca uważa, że jest to działanie w ramach programu rządowego i korzysta ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zdaniem Wnioskodawcy, biorąc pod uwagę powyższe, nie sporządza się i nie przekazuje informacji PIT 8C uczestnikom projektu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z treścią art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1509, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19, art. 25b i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

W art. 10 ust. 1 ww. ustawy ustawodawca określił katalog źródeł przychodów. Do katalogu tego zalicza się wymienione w pkt 9 „inne źródła”.

Stosownie natomiast do art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Natomiast art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stanowi, że osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego, z zastrzeżeniem art. 45ba ust. 4, przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 114 ww. ustawy, wolna od podatku dochodowego jest wartość otrzymanych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych oraz wartość świadczeń rzeczowych (w naturze) finansowanych lub współfinansowanych ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych, w ramach rządowych programów.

Na podstawie powołanego wyżej przepisu wolne od podatku dochodowego są dochody otrzymane przez podatnika, o ile dochody te spełniają łącznie następujące przesłanki:

  • podatnik otrzymał nieodpłatne świadczenie, świadczenie częściowo odpłatne lub świadczenie rzeczowe (w naturze),
  • świadczenie to jest finansowane lub współfinansowane ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych,
  • świadczenie zostało przekazane w ramach rządowych programów.

Oznacza to, że niedopełnienie któregokolwiek z powyższych warunków uniemożliwia skorzystanie ze zwolnienia.

Jak wynika z opisu stanu faktycznego, dnia 10 sierpnia 2017 r. Powiat przystąpił jako Partner do umowy o partnerstwie na rzecz realizacji projektu „V” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Y na lata 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Liderem umowy jest Miasto A. Projekt jest realizowany od dnia 1 lipca 2017 r. do dnia 30 czerwca 2020 r. Dzięki dofinansowaniu w ramach różnych form edukacji (szkoleń językowych, szkoleń z zakresu TIK, studiów podyplomowych, kursów kompetencji ogólnych, kwalifikacyjnych kursów zawodowych i kursów umiejętności zawodowych) swoje kompetencje będą mogły podwyższyć co najmniej 544 osoby mieszkające na terenie Powiatu, dofinansowanie będzie udzielane w formie „Bonu na szkolenie”. Bon na szkolenie mogą otrzymać osoby fizyczne, pełnoletnie, nieprowadzące działalności gospodarczej. Koszty kwalifikowalne podlegające sfinansowaniu obejmują koszty szkolenia, badań psychologicznych, badań lekarskich oraz egzaminu. Dofinansowanie będzie udzielane przez Powiat po podpisaniu umowy – 45% przyznanego uczestnikowi projektu dofinansowania jest przekazywane tytułem opłaty kosztów kształcenia przez Powiat na rachunek bankowy podmiotu – organizatora kształcenia wraz z kwotą udziału własnego uczestnika (10%). Pozostałe 45% osoba fizyczna wpłaca na rachunek bankowy organizatora oraz po zakończeniu kształcenia Powiat przekazuje na rachunek bankowy osoby fizycznej 45% w formie refundacji (zwrotu za poniesione wydatki). Zwrot może nastąpić w innym roku niż przekazanie 45% na rachunek bankowy organizatora szkolenia, w zależności od czasu trwania kształcenia. Projekt jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Y na lata 2014-2020 (dalej jako RPO). Wysokość, sposób i warunki dofinansowania RPO określa Kontrakt Terytorialny dla Województwa Y, który podpisany został przez Ministra Infrastruktury i Rozwoju, jako przedstawiciela strony rządowej oraz przez Zarząd Województwa. Zakres i warunki dofinansowania RPO zawiera aneks nr 1 do Kontraktu Terytorialnego Województwa Y dla Województwa Y, zatwierdzony Uchwałą Rady Ministrów. W treści ww. aneksu Minister, jako przedstawiciel strony rządowej zobowiązał się m.in. do przekazania na realizację RPO środków pochodzących z funduszy UE oraz środków z budżetu państwa na finansowania wkładu krajowego w ramach projektów realizowanych w ramach RPO. Projekt jest realizowany w ramach RPO, zdaniem Wnioskodawcy, jest to działanie w ramach programu rządowego. Rząd podpisał kontrakt terytorialny z Województwem Y i na podstawie tego kontraktu Wnioskodawca realizuje projekt. Świadczenie, którego dotyczy wniosek o wydanie interpretacji, jest wypłacane tylko ze środków budżetu państwa i ze środków organizacji międzynarodowych – Unia Europejska. Wkład własny Powiatu dotyczy tylko kosztów obsługi projektu. Otrzymane 90% dofinansowania pochodzi ze środków Unii Europejskiej tj. Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Y na lata 2014-2020 – około 95% oraz wkładu budżetu Państwa – około 5%. Uczestnicy projektu, osoby fizyczne, uzyskają dofinansowanie w wysokości 90% wydatków kwalifikowanych, tj. 45% zaliczki, 45% refundacji poniesionych wydatków po ukończeniu danego szkolenia, 10% pokryją ze środków własnych.

Mając na uwadze opisany stan faktyczny oraz zacytowane powyżej przepisy prawa podatkowego stwierdzić należy, że otrzymane dofinansowanie uczestnika, w części przekazywanej na rachunek bankowy organizatora szkolenia, będzie stanowiło dla uczestnika przychód w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który należy zakwalifikować do przychodów z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 w zw. z art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednakże przychód ten podlega zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie cytowanego art. 21 ust. 1 pkt 114 ww. ustawy. W związku z tym Wnioskodawca nie będzie zobowiązany sporządzić uczestnikom projektu informacji PIT-8C.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu złożenia wniosku.

Należy zastrzec, że przedmiotowa interpretacja indywidualna została wydana w oparciu o przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych według stanu prawnego obowiązującego w dniu złożenia wniosku i nie odnosi się do przepisów prawa podatkowego obowiązujących po dniu złożenia wniosku.

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 ustawy Ordynacja podatkowa).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj