Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL2-3.4012.273.2018.1.AŻ
z 19 lipca 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 maja 2018 r. (data wpływu 29 maja 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług w ramach realizacji projektu pn. „Zintegrowane punkty przesiadkowe A-T-R/A-R wraz z przedsięwzięciami towarzyszącymi” – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 maja 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług w ramach realizacji projektu pn. „Zintegrowane punkty przesiadkowe A-T-R/A-R wraz z przedsięwzięciami towarzyszącymi”.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Miasto jest jednostką samorządu terytorialnego, która na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1875) realizuje zadania własne polegające na zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty. Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Zadania własne gminy obejmują sprawy dotyczące m.in. gminnych dróg, ulic, organizacji ruchu drogowego, lokalnego transportu zbiorowego oraz ochrony środowiska i przyrody.

W ramach powyższych zadań, Miasto zamierza utworzyć nowoczesne i bezpieczne miejsca przesiadkowe dla mieszkańców, umożliwiające pozostawienie pojazdu lub roweru oraz przemieszczenie się na przystanek autobusowy lub tramwajowy i skorzystanie z usług transportu zbiorowego. W ramach projektu „Zintegrowane punkty przesiadkowe A-T-R/A-R wraz z przedsięwzięciami towarzyszącymi” Miasto zamierza stworzyć odpowiednią infrastrukturę, na którą będą się składać:

  • budowa centralnego zintegrowanego węzła przesiadkowego A-T-R (Autobus-Tramwaj-Rower),
  • budowa węzła przesiadkowego A-R (Autobus-Rower) w rejonie ulic K – D – R,
  • budowa węzła przesiadkowego A-R (Autobus-Rower) w rejonie ulic F i N,
  • budowa dróg rowerowych łączących ww. węzły,
  • budowa i przebudowa miejsc parkingowych.

Celem przedmiotowego projektu jest:

  • ograniczenie intensywności ruchu samochodowego,
  • zwiększenie powszechności środków transportu zbiorowego,
  • udostępnienie alternatywnych rozwiązań dla własnych środków transportu,
  • zmniejszenie kosztów ponoszonych przez mieszkańców związanych z podróżą własnym samochodem,
  • zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszego,
  • poprawa stanu środowiska poprzez zmniejszenie ilości wydzielanych przez samochody zanieczyszczeń do atmosfery.

Infrastruktura powstała w ramach projektu będzie nieodpłatnie dostępna jako element ogólnodostępnej infrastruktury społecznej. Towary i usługi nabyte w ramach projektu nie będą miały związku z wykonywanymi przez Miasto czynnościami opodatkowanymi. Projekt nie będzie generować żadnych przychodów, nie będą pobierane opłaty od podmiotów, ani osób z niej korzystających, w związku z czym nie wystąpią czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT. W ramach projektu nie będzie wykonywana żadna działalność opodatkowana podatkiem VAT. Efekty projektu będą służyć do celów nieodpłatnych, niekomercyjnych, wszyscy będą mogli swobodnie z niej korzystać.

Realizacja projektu zostanie powierzona Miejskiemu Zarządowi Gospodarki Komunalnej – gminnej jednostce organizacyjnej. Faktury dokumentujące nabycie towarów i usług w ramach projektu będą wystawione na Miasto, które jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT. Właścicielem majątku uzyskanego w ramach projektu inwestycyjnego będzie po jej zakończeniu Miasto.

Miasto złożyło wniosek do Urzędu Marszałkowskiego o dofinansowanie ww. inwestycji w ramach projektu „Zintegrowane punkty przesiadkowe A-T-R/A-R wraz z przedsięwzięciami towarzyszącymi” ze środków RPO WSL na lata 2014-2020, w ramach Poddziałania 4.5.1. Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie – ZIT.

Miasto złożyło oświadczenie o kwalifikowalności VAT, że nie ma możliwości odzyskania w żaden sposób poniesionego kosztu podatku VAT, którego wysokość została określona w kategorii wydatków kwalifikowanych wniosku o dofinansowanie.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Miasto ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego w fakturach związanych z realizacją projektu pn. „Zintegrowane punkty przesiadkowe A-T-R/A-R wraz z przedsięwzięciami towarzyszącymi”?

Zdaniem Wnioskodawcy, nie będzie mieć on prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług w ramach projektu pn. „Zintegrowane punkty przesiadkowe A-T-R/A-R wraz z przedsięwzięciami towarzyszącymi”.

Zgodnie z art. 86. ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221), w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 1 20 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Z treści powyższego przepisu wynika, że prawo do odliczenia VAT naliczonego przysługuje przy łącznym spełnieniu dwóch przesłanek, tj.:

  1. nabywcą towarów i usług jest podatnik VAT oraz
  2. nabywane towary i usługi są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności opodatkowanych VAT.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2 bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza, zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy, obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Natomiast art. 15 ust. 6 stanowi, że nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z przedstawionych przepisów wynika, że organy władzy publicznej występują, jako podatnicy VAT tylko w przypadku wykonywania odpłatnych dostaw towarów i świadczenia usług podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Opodatkowana sprzedaż towarów i usług występuje wówczas, gdy świadczenie wykonywane jest w ramach umowy zobowiązaniowej, gdy istnieje bezpośredni konsument, odbiorca świadczenia o charakterze majątkowym. Pomiędzy świadczeniem a otrzymaną płatnością musi istnieć bezpośredni związek zdecydowanie świadczący o tym, że płatność następuje w zamian za to świadczenie. Wyłączenie z grona podatników VAT organów władzy publicznej jest możliwe tylko wtedy, gdy wykonują one czynności w ramach zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały powołane. Na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2017 r., poz. 1875) gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność (art. 2 ust. 1). Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, które obejmują między innymi sprawy dotyczące ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej (art. 7 ust. 1 pkt 1), gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego (art. 7 ust. 1 pkt 2), lokalnego transportu zbiorowego (art. 7 ust. 1 pkt 4).

Miasto zamierza zrealizować projekt pn. „Zintegrowane punkty przesiadkowe A-T-R/ A-R wraz z przedsięwzięciami towarzyszącymi”. W ramach realizacji projektu Miasto wypełni swoje zadania ustawowe wynikające z art. 2 ust. 1, art. 6 ust. 1 oraz art. 7 ust. 1 pkt 1, pkt 2 i pkt 4 ustawy o samorządzie gminnym. Planowana inwestycja obejmuje głównie budowę 3 węzłów przesiadkowych, budowę dróg rowerowych łączących te węzły oraz budowę i przebudowę miejsc parkingowych. Realizacja przedmiotowej inwestycji przyczyni się do zwiększenia powszechności środków transportu zbiorowego, podniesie komfort podróży poprzez wygodną formę wyboru środka lokomocji, zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców dojeżdżających do centrum przesiadkowego na rowerach oraz wpłynie na atrakcyjność turystyczną Miasta.

Po zakończeniu projektu powstała infrastruktura będzie stanowić własność Miasta. Produkty projektu będą powszechnie dostępne oraz będą służyć do celów niekomercyjnych i nieodpłatnych. Powstała infrastruktura nie będzie wykorzystywana do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

W związku z powyższym, w przedmiotowym projekcie nie będą spełnione podstawowe przesłanki uprawniające do odliczenia podatku VAT, tzn. Miasto nie będzie występować jako podatnik VAT oraz towary i usługi nabyte w ramach projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Zatem, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „Zintegrowane punkty przesiadkowe A-T-R/A-R wraz z przedsięwzięciami towarzyszącymi”.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221, z późn. zm.) – zwanej dalej ustawą – w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług,
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Natomiast na podstawie art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zatem, aby dany podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go dla tej czynności za podatnika podatku od towarów i usług, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy – podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza – według art. 15 ust. 2 ustawy – obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Natomiast stosownie do treści art. 15 ust. 6 ustawy – nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Oznacza to, że organ będzie uznany za podatnika podatku od towarów i usług w dwóch przypadkach, tj. gdy wykonuje czynności inne niż te, które mieszczą się w ramach jego zadań oraz, gdy wykonuje czynności mieszczące się w ramach jego zadań, ale czyni to na podstawie umów cywilnoprawnych.

Jak wynika z powyżej przedstawionego stanu prawnego, wyłączenie organów władzy publicznej z kategorii podatnika ma charakter podmiotowo-przedmiotowy.

W świetle wskazanych unormowań jednostki samorządu terytorialnego na gruncie podatku od towarów i usług występować mogą w dwojakim charakterze:

  • podmiotów niebędących podatnikami, gdy realizują zadania nałożone na nich odrębnymi przepisami prawa, oraz
  • podatników podatku od towarów i usług, gdy wykonują czynności na podstawie umów cywilnoprawnych.

Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 994, z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 powyższej ustawy, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty (art. 7 ust. 1 cyt. ustawy). Zadania własne obejmują sprawy m.in. ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej (pkt 1), w zakresie gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego (pkt 2), lokalnego transportu zbiorowego (pkt 4).

Z opisu sprawy wynika, że Miasto jest jednostką samorządu terytorialnego, która na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym realizuje zadania własne polegające na zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty. Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Zadania własne gminy obejmują sprawy dotyczące m.in. gminnych dróg, ulic, organizacji ruchu drogowego, lokalnego transportu zbiorowego oraz ochrony środowiska i przyrody. W ramach powyższych zadań, Miasto zamierza utworzyć nowoczesne i bezpieczne miejsca przesiadkowe dla mieszkańców, umożliwiające pozostawienie pojazdu lub roweru oraz przemieszczenie się na przystanek autobusowy lub tramwajowy i skorzystanie z usług transportu zbiorowego. W ramach projektu „Zintegrowane punkty przesiadkowe A-T-R/A-R wraz z przedsięwzięciami towarzyszącymi” Miasto zamierza stworzyć odpowiednią infrastrukturę, na którą będą się składać budowa centralnego zintegrowanego węzła przesiadkowego oraz innych węzłów przesiadkowych, budowa dróg rowerowych łączących ww. węzły, a także budowa i przebudowa miejsc parkingowych.

Celem przedmiotowego projektu jest:

  • ograniczenie intensywności ruchu samochodowego,
  • zwiększenie powszechności środków transportu zbiorowego,
  • udostępnienie alternatywnych rozwiązań dla własnych środków transportu,
  • zmniejszenie kosztów ponoszonych przez mieszkańców związanych z podróżą własnym samochodem,
  • zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszego,
  • poprawa stanu środowiska poprzez zmniejszenie ilości wydzielanych przez samochody zanieczyszczeń do atmosfery.

Infrastruktura powstała w ramach projektu będzie nieodpłatnie dostępna jako element ogólnodostępnej infrastruktury społecznej. Towary i usługi nabyte w ramach projektu nie będą miały związku z wykonywanymi przez Miasto czynnościami opodatkowanymi. Projekt nie będzie generować żadnych przychodów, nie będą pobierane opłaty od podmiotów, ani osób z niej korzystających, w związku z czym nie wystąpią czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT. W ramach projektu nie będzie wykonywana żadna działalność opodatkowana podatkiem VAT. Efekty projektu będą służyć do celów nieodpłatnych, niekomercyjnych, wszyscy będą mogli swobodnie z niej korzystać. Realizacja projektu zostanie powierzona gminnej jednostce organizacyjnej. Faktury dokumentujące nabycie towarów i usług w ramach projektu będą wystawione na Miasto, które jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT. Właścicielem majątku uzyskanego w ramach projektu inwestycyjnego będzie po jej zakończeniu Miasto.

W rozpatrywanej sprawie wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii, czy ma on prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego w fakturach związanych z realizacją ww. projektu.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia VAT, jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny. W omawianej sprawie związek taki nie będzie występował. Efekty projektu będą służyć – jak wskazał Wnioskodawca – do celów nieodpłatnych, niekomercyjnych, wszyscy będą mogli swobodnie z nich korzystać. Cała infrastruktura powstała w ramach realizowanej inwestycji będzie bowiem służyć jedynie wykonywaniu czynności pozostających poza działalnością gospodarczą Gminy (zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty). Projekt nie będzie generować żadnych przychodów, nie będą pobierane opłaty od podmiotów, ani osób z niej korzystających, w związku z czym nie wystąpią czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT. W ramach projektu nie będzie wykonywana żadna działalność opodatkowana podatkiem VAT. Zatem, Gmina nie będzie nabywać towarów i usług w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy, a tym samym dokonując zakupów nie będzie działać w charakterze podatnika VAT.

Tym samym, w analizowanej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie będą spełnione, gdyż towary i usługi nabywane w ramach realizowanego projektu nie będą służyć czynnościom opodatkowanym podatkiem od towarów i usług. Wnioskodawca realizując przedmiotowy projekt nie będzie działać w charakterze podatnika VAT, a nabywane towary i usługi, wynikające z realizacji ww. projektu, będą służyć wyłącznie do wykonywania czynności pozostających poza działalnością gospodarczą Gminy (zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty). W konsekwencji, Zainteresowany nie będzie mieć prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją przedmiotowego projektu.

Podsumowując, w okolicznościach niniejszej sprawy, w związku z realizacją projektu pn. „Zintegrowane punkty przesiadkowe A-T-R/A-R wraz z przedsięwzięciami towarzyszącymi”, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Powyższe wynika z faktu, że w analizowanym przypadku nie będą spełnione – wskazane w art. 86 ust. 1 ustawy – przesłanki warunkujące prawo do odliczenia podatku naliczonego, tj. Zainteresowany nie będzie działać jako podatnik VAT i wydatki związane z realizacją ww. projektu nie będą służyć do wykonywania czynności opodatkowanych VAT.

Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy oceniono jako prawidłowe.

Ponadto tutejszy organ nadmienia, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywiste zdarzenie przyszłe sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywać się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. Zatem w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy udzielona odpowiedź straci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj