Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL3-1.4011.218.2017.1.AMN
z 26 września 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 sierpnia 2017 r. (data wpływu 16 sierpnia 2017 r.), uzupełnionym w dniu 30 sierpnia 2017 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 sierpnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

Dnia 30 sierpnia 2017 r. do tut. organu wpłynęło uzupełnienie wniosku.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Kurator Oświaty zatrudnia pracowników na podstawie umowy o pracę na stanowisku wizytator i starszy wizytator. Pracownicy wykonują swoje zadania zgodnie z zakresem obowiązków. Ponadto zarządzeniem Wojewody osoby te zostały powołane na funkcję przewodniczącego Komisji Dyscyplinarnej dla Nauczycieli przy Wojewodzie, przewodniczącego składu orzekającego, rzecznika dyscyplinarnego i jego zastępców oraz obrońców z urzędu. Wojewoda zarządzeniem powołuje również zastępców przewodniczącego Komisji i nie są to pracownicy Kuratorium Oświaty (osoby zatrudnione na umowę o pracę w innym zakładzie pracy). Członków Komisji odwołuje oraz ustala ich liczbę Wojewoda.

Kurator Oświaty realizuje zadania dotyczące Komisji Dyscyplinarnej przy Wojewodzie. na podstawie porozumienia zawartego z Wojewodą, Wojewoda powierza, a Kurator Oświaty, przyjmuje do wykonania zadania Wojewody dotyczące Komisji Dyscyplinarnej dla Nauczycieli przy Wojewodzie, o których mowa w ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2017 r., poz. 1189) oraz w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie szczególnego trybu prowadzenia postępowania wyjaśniającego i dyscyplinarnego wobec nauczycieli oraz wznawiania postępowania dyscyplinarnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 741). Powierzenie obejmuje m.in. wypłatę wynagrodzeń przysługujących przewodniczącemu Komisji i jego zastępcom, przewodniczącym składów orzekających, rzecznikowi dyscyplinarnemu i jego zastępcom oraz obrońcom z urzędu.

W związku z faktem, że w dniu 1 stycznia 2017 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 grudnia 2016 r. w sprawie sposobu ustalania wysokości wynagrodzenia przewodniczących komisji dyscyplinarnych i ich zastępców, przewodniczących składów orzekających oraz rzeczników dyscyplinarnych i ich zastępców, a także wysokości wynagrodzenia obrońcy z urzędu (Dz. U. z 2016 r., poz. 2040) ww. osobom przysługuje wynagrodzenie:

  1. Przewodniczącemu komisji dyscyplinarnej i jego zastępcom przysługuje wynagrodzenie miesięczne w wysokości od 100 do 450 zł brutto, w zależności od liczby rozpoznanych spraw, zakończonych wydaniem orzeczenia lub postanowienia, oraz zawiłości tych spraw;
  2. Przewodniczącemu składu orzekającego komisji dyscyplinarnej przysługuje wynagrodzenie za rozpoznanie sprawy, zakończonej wydaniem orzeczenia lub postanowienia w wysokości od 100 do 450 zł brutto, w zależności od zawiłości sprawy;
  3. Rzecznikowi dyscyplinarnemu i jego zastępcom przysługuje wynagrodzenie za:
    1. przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego w wysokości od 100 do 450 zł brutto,
    2. udział w postępowaniu dyscyplinarnym w wysokości od 100 do 450 zł brutto
     w zależności od zawiłości sprawy będącej przedmiotem postępowania wyjaśniającego lub postępowania dyscyplinarnego;
  4. Przy ocenie zawiłości rozpoznawanej sprawy bierze się pod uwagę okoliczności faktyczne i prawne danej sprawy, z uwzględnieniem:
    1. charakteru i okoliczności popełnienia czynu uchybiającego godności zawodu nauczyciela lub obowiązkom, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r.  Karta Nauczyciela;
    2. powagi stawianych zarzutów;
    3. rodzaju proponowanej lub orzeczonej kary dyscyplinarnej;
    4. zakresu dowodów zebranych i przeprowadzanych w postępowaniu wyjaśniającym i postępowaniu dyscyplinarnym;
  5. Obrońcy z urzędu przysługuje wynagrodzenie za udział w postępowaniu dyscyplinarnym w wysokości:
    1. 360 zł - przed komisją dyscyplinarną pierwszej instancji;
    2. 420 zł - przed odwoławczą komisją dyscyplinarną.

W ramach pełnionej funkcji nie będą zawierane umowy z przewodniczącym Komisji i jego zastępcami, przewodniczącymi składów orzekających, rzecznikami dyscyplinarnymi i jego zastępcami oraz obrońcami z urzędu. Wypłata będzie realizowana wyłącznie na podstawie wyżej wskazanej ustawy oraz wydanych do niej rozporządzeń. Podstawą rozliczenia będzie zatwierdzony przez Wnioskodawcę wniosek.

Wynagrodzenie za udział w pracach komisji dyscyplinarnej nie wynika z zakresu obowiązków pracownika Kuratorium Oświaty. Jednakże w świetle art. 79 Karty Nauczyciela, wykonywanie zadań w komisji dyscyplinarnej przez jej członków jest traktowane na równi z wykonywaniem obowiązków pracowniczych. Wobec czego na czas wykonywania zadań w komisjach dyscyplinarnych jej członkom przysługuje zwolnienie od pracy zawodowej. Zwolnienie to nie ma charakteru stałego. Zwolnienie to dotyczy tylko czasu wykonywania zadań wynikających z zasiadania w komisji dyscyplinarnej, w tym przede wszystkim udziału w pracach składów orzekających oraz posiedzeniach plenarnych tych komisji. Zwolnienie pracownika, członka komisji dyscyplinarnej od świadczenia stosunku pracy na czas wykonywania zadań w komisji jest obowiązkiem pracodawcy. Członkowi komisji dyscyplinarnej za okres zwolnienia przysługuje pełne wynagrodzenia ze stosunku pracy.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.

Czy stanowisko Kuratora Oświaty, w odniesieniu do pracowników własnych, jak i osób obcych jest prawidłowa? Czy należne wynagrodzenie w obydwu przypadkach należy uznać za przychód z działalności wykonywanej osobiście i zgodnie z art. 13 ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych opodatkować podatkiem dochodowym od osób fizycznych z zastosowaniem 20% kosztów uzyskania (art. 22 ust. 9 pkt 4 uopd)?

Zdaniem Wnioskodawcy, członków komisji, zarówno pracowników, jak i osób obcych nie wiąże z Kuratorem Oświaty umowa w zakresie wykonywania zadań w Komisji, są powołani do pełnienia funkcji przez Wojewodę, wynagrodzenie przewodniczących komisji dyscyplinarnych i ich zastępców, przewodniczących składów orzekających oraz rzeczników dyscyplinarnych i ich zastępców, a także obrońców z urzędu jest ustalane odrębnie. W związku z powyższym Kurator Oświaty stoi na stanowisku, że należne wynagrodzenie w obydwu przypadkach należy uznać za przychód z działalności wykonywanej osobiście i zgodnie z art. 13 ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych opodatkować podatkiem dochodowym od osób fizycznych z zastosowaniem 20% kosztów uzyskania (art. 22 ust. 9 pkt 4 uopd).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2032, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 11 ust. 1 cytowanej. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19, art. 25b i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Przepis art. 10 ww. ustawy określa źródła przychodów dla celów podatku dochodowego od osób fizycznych. Jednym ze źródeł przychodów wymienionych w ust. 1 pkt 1 tego przepisu, jest stosunek pracy, a także, wymieniona w pkt 2 ww. artykułu, działalność wykonywana osobiście.

Za przychód ze stosunku pracy uważa się  w myśl art. 12 ust. 1 ww. ustawy  wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.

Za pracownika w rozumieniu ustawy uważa się osobę pozostającą w stosunku służbowym, stosunku pracy, stosunku pracy nakładczej lub spółdzielczym stosunku pracy (art. 12 ust. 4 ustawy).

O zakwalifikowaniu świadczenia jako przychodu ze stosunku pracy w rozumieniu art. 12 ust. 1 ww. ustawy decyduje to, czy określone świadczenie może otrzymać wyłącznie pracownik lub były pracownik, czy również inna osoba niezwiązana tego rodzaju stosunkiem prawnym. Istotnym jest więc to, czy istnieje związek prawny lub faktyczny danego świadczenia ze stosunkiem pracy. O tym czy świadczenie jest przychodem ze stosunku pracy, decyduje okoliczność, czy może je otrzymać wyłącznie pracownik w rozumieniu ust. 4 tego artykułu, czy także inna osoba, niezwiązana (aktualnie lub w przeszłości) z pracodawcą.

Natomiast z przepisu art. 13 pkt 6 cytowanej ustawy wynika, że za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody osób, którym organ władzy lub administracji państwowej albo samorządowej, sąd lub prokurator, na podstawie właściwych przepisów, zlecił wykonanie określonych czynności, a zwłaszcza przychody biegłych w postępowaniu sądowym, dochodzeniowym i administracyjnym oraz płatników, z zastrzeżeniem art. 14 ust. 2 pkt 10, i inkasentów należności publicznoprawnych, a także przychody z tytułu udziału w komisjach powoływanych przez organy władzy lub administracji państwowej albo samorządowej, z wyjątkiem przychodów, o których mowa w pkt 9.

Z opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca zatrudnia pracowników na podstawie umowy o pracę na stanowisku wizytator i starszy wizytator. Ponadto zarządzeniem Wojewody osoby te zostały powołane na funkcję przewodniczącego Komisji Dyscyplinarnej dla Nauczycieli przy Wojewodzie, przewodniczącego składu orzekającego, rzecznika dyscyplinarnego i jego zastępców oraz obrońców z urzędu. Wojewoda zarządzeniem powołuje również zastępców przewodniczącego Komisji i nie są to pracownicy Wnioskodawcy (osoby zatrudnione na umowę o pracę w innym zakładzie pracy). Wnioskodawca realizuje zadania dotyczącej Komisji Dyscyplinarnej przy Wojewodzie na podstawie porozumienia zawartego z Wojewodą, Wojewoda powierza, a Wnioskodawca, przyjmuje do wykonania zadania Wojewody dotyczące Komisji Dyscyplinarnej dla Nauczycieli przy Wojewodzie, o których mowa w ustawie Karta Nauczyciela oraz w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczególnego trybu prowadzenia postępowania wyjaśniającego i dyscyplinarnego wobec nauczycieli oraz wznawiania postępowania dyscyplinarnego. Powierzenie obejmuje m.in. wypłatę wynagrodzeń przysługujących przewodniczącemu Komisji i jego zastępcom, przewodniczącym składów orzekających, rzecznikowi dyscyplinarnemu i jego zastępcom oraz obrońcom z urzędu. W ramach pełnionej funkcji nie będą zawierane umowy z przewodniczącym Komisji i jego zastępcami, przewodniczącymi składów orzekających, rzecznikami dyscyplinarnymi i jego zastępcami oraz obrońcami z urzędu. Wypłata będzie realizowana wyłącznie na podstawie ustawy Karta Nauczyciela oraz wydanych do niej rozporządzeń. Podstawą rozliczenia będzie zatwierdzony przez Kuratora Oświaty wniosek. Wynagrodzenie za udział w pracach komisji dyscyplinarnej nie wynika z zakresu obowiązków pracownika Wnioskodawcy. Jednakże w świetle art. 79 Karty Nauczyciela, wykonywanie zadań w komisji dyscyplinarnej przez jej członków jest traktowane na równi z wykonywaniem obowiązków pracowniczych. Wobec czego na czas wykonywania zadań w komisjach dyscyplinarnych jej członkom przysługuje zwolnienie od pracy zawodowej. Zwolnienie pracownika, członka komisji dyscyplinarnej od świadczenia stosunku pracy na czas wykonywania zadań w komisji jest obowiązkiem pracodawcy. Członkowi komisji dyscyplinarnej za okres zwolnienia przysługuje pełne wynagrodzenia ze stosunku pracy.

W tym miejscu należy wskazać, że zgodnie z art. 75 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2017 r., poz. 1189, z późn. zm.), nauczyciele podlegają odpowiedzialności dyscyplinarnej za uchybienia godności zawodu nauczyciela lub obowiązkom, o których mowa w art. 6.

Stosownie do treści art. 77 ust. 1 ww. ustawy, w sprawach dyscyplinarnych nauczycieli orzekają komisje dyscyplinarne:

  1. w pierwszej instancji:
    1. komisja dyscyplinarna przy wojewodzie właściwa dla nauczycieli wszystkich szkół funkcjonujących na terenie województwa,
    2. komisja dyscyplinarna przy ministrze właściwym do spraw oświaty i wychowania właściwa dla nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 2 pkt 1a;
  2. w drugiej instancji:
    1. odwoławcza komisja dyscyplinarna przy ministrze właściwym do spraw oświaty i wychowania,
    2. odwoławcza komisja dyscyplinarna przy ministrze właściwym do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.

Przepis art. 78 ust. 1 cytowanej ustawy stanowi, że członkiem komisji dyscyplinarnej może być nauczyciel:

  1. który posiada stopień nauczyciela mianowanego albo dyplomowanego;
  2. który posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej w przedszkolu, szkole lub placówce, publicznej lub niepublicznej, lub innych jednostkach organizacyjnych, o których mowa w art. 1 ust. 1;
  3. który ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z praw publicznych;
  4. który nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  5. który nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną;
  6. wobec którego nie toczy się postępowanie karne w sprawie o umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
  7. który posiada nieposzlakowaną opinię.

Zgodnie z art. 78 ust. 2 powołanej ustawy, członków komisji dyscyplinarnej pierwszej instancji, o której mowa w art. 77 ust. 1 pkt 1 lit. a, oraz członków odwoławczej komisji dyscyplinarnej powołuje, odwołuje oraz ustala ich liczbę, w drodze zarządzenia, odpowiednio wojewoda, minister właściwy do spraw oświaty i wychowania lub minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.

Stosownie do treści art. 79 ust. 5 ustawy Karta Nauczyciela, wykonywanie zadań w komisji dyscyplinarnej przez jej członków jest traktowane na równi z wykonywaniem obowiązków pracowniczych.

Szkoła lub organ zatrudniający nauczyciela powołanego na członka komisji dyscyplinarnej udziela mu zwolnienia od pracy na czas niezbędny do pełnienia funkcji w komisji (art. 79 ust. 6 ww. ustawy)

W myśl art. 80 ust. 1 ustawy Karta Nauczyciela, organ, przy którym działa komisja dyscyplinarna, powołuje spośród członków komisji dyscyplinarnej przewodniczącego komisji oraz co najmniej dwóch jego zastępców.

Zgodnie z art. 83 ust. 1 ww. ustawy, organ, przy którym działa komisja dyscyplinarna, powołuje rzecznika dyscyplinarnego i co najmniej dwóch jego zastępców, spośród pracowników urzędu obsługującego ten organ.

Rzecznik dyscyplinarny i jego zastępcy są związani poleceniami organu, który ich powołał (art. 83 ust. 3 cytowanej ustawy).

Przepis art. 83 ust. 5 powołanej ustawy stanowi, że wykonywanie zadań przez rzecznika dyscyplinarnego i jego zastępców jest traktowane na równi z wykonywaniem obowiązków pracowniczych.

W myśl art. 85d ust. 2 ustawy Karta Nauczyciela, w przypadku gdy rzecznik dyscyplinarny wnosi o orzeczenie kary dyscyplinarnej, o której mowa w art. 76 ust. 1 pkt 4, a obwiniony nie ma obrońcy z wyboru, przewodniczący składu orzekającego wyznacza obrońcę z urzędu.

Obrońcy z urzędu przysługuje wynagrodzenie za udział w postępowaniu dyscyplinarnym (art. 85d ust. 4 cytowanej ustawy).

Stosownie do treści art. 85p ust. 1 ustawy Karta Nauczyciela, przewodniczący komisji dyscyplinarnych i ich zastępcy, przewodniczący składów orzekających oraz rzecznicy dyscyplinarni i ich zastępcy otrzymują wynagrodzenie:

  1. przewodniczący komisji dyscyplinarnej i jego zastępcy - wynagrodzenie miesięczne;
  2. przewodniczący składu orzekającego - wynagrodzenie za rozpoznanie sprawy zakończonej wydaniem orzeczenia lub postanowienia;
  3. rzecznik dyscyplinarny i jego zastępcy - wynagrodzenie za przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego oraz wynagrodzenie za udział w postępowaniu dyscyplinarnym.

Wysokość wynagrodzenia rzeczników dyscyplinarnych i ich zastępców ustala organ, który ich powołał, a wysokość wynagrodzenia przewodniczących komisji dyscyplinarnych i ich zastępców oraz przewodniczących składów orzekających - organ, przy którym działa komisja dyscyplinarna (art. 85p ust. 2 ww. ustawy).

Wobec powyższego skoro wojewoda będący organem administracji państwowej zlecił pracownikom Wnioskodawcy oraz osobom niebędącym pracownikami Zainteresowanego (zatrudnionym na umowę o pracę w innym zakładzie pracy) na podstawie przepisów ustawy Karta Nauczyciela oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie szczególnego trybu prowadzenia postępowania wyjaśniającego i dyscyplinarnego wobec nauczycieli oraz wznawiania postępowania dyscyplinarnego, pełnienie funkcji przewodniczącego Komisji Dyscyplinarnej dla Nauczycieli przy Wojewodzie, przewodniczącego składu orzekającego, rzecznika dyscyplinarnego i jego zastępców, obrońców z urzędu oraz zastępców przewodniczącego Komisji, to otrzymane przez te osoby wynagrodzenie z tego tytułu stanowi przychód z działalności wykonywanej osobiście, o którym mowa w art. 13 pkt 6 w związku z art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Konsekwencją zaliczenia tych świadczeń do przychodów, o których mowa w treści art. 13 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest spoczywający na Wnioskodawcy dokonującym wypłaty przedmiotowych wynagrodzeń, obowiązek płatnika, określony w art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W myśl przepisu art. 41 ust. 1 ww. ustawy, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.

Przy tym, zgodnie z art. 22 ust. 9 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, koszty uzyskania niektórych przychodów określa się  z tytułów określonych w art. 13 pkt 2, 4, 6 i 8  w wysokości 20% uzyskanego przychodu, z tym że koszty te oblicza się od przychodu pomniejszonego o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, których podstawę wymiaru stanowi ten przychód.

Podsumowując, należne wynagrodzenie w obydwu przypadkach należy uznać za przychód z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 13 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wnioskodawca dokonując wypłaty wynagrodzenia jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych obowiązany jest do pobrania zaliczek na podatek dochodowy, na podstawie art. 41 ust. 1 ww. ustawy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Ponadto tut. Organ wskazuje, że do wniosku Wnioskodawca dołączył Porozumienie z dnia 28 lipca 2017 r. Należy jednak zauważyć, że wydając interpretacje w trybie art. 14b Ordynacji podatkowej Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej nie przeprowadza postępowania dowodowego w związku z czym nie jest obowiązany, ani uprawniony do oceny przedłożonych wraz z wnioskiem dokumentów; jest związany wyłącznie opisem zdarzenia przyszłego przedstawionym przez Wnioskodawcę. W związku z tym analizie pod kątem stosowania przepisów prawa podatkowego został poddany tylko opis zdarzenia przyszłego przedstawiony we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj