Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPP4/443-572/11-4/EWW
z 28 listopada 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPP4/443-572/11-4/EWW
Data
2011.11.28


Referencje


Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Szczególne przypadki zastosowania stawki 0% --> Szczególne przypadki zastosowania stawki 0%

Podatek od towarów i usług --> Zmiany w przepisach obowiązujących, przepisy przejściowe i końcowe --> Przepisy przejściowe i końcowe --> Okresy przejściowe

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne --> Czynności opodatkowane

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Świadczenie usług

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Dostawa towarów

Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawki podatku


Słowa kluczowe
lotnisko
podatnik
port
przwoźnik zagraniczny
statek powietrzny
transport międzynarodowy
usługi


Istota interpretacji
Stawka podatku dla świadczonych usług kompleksowej obsługi lądowania statku powietrznego, usług kompleksowej obsługi pasażera, usług kompleksowej obsługi statku powietrznego oraz usług o podobnym charakterze.



Wniosek ORD-IN 971 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. reprezentowanej przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 11 sierpnia 2011 r. (data wpływu 16 sierpnia 2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 3 listopada 2011 r. (data wpływu 7 listopada 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wysokości stawki podatku dla usług świadczonych na rzecz przewoźników krajowych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym, wpisanych i nie wpisanych na Listę Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz przewoźników krajowych wykonujących głównie przewozy w transporcie krajowym – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 sierpnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wysokości stawki podatku dla usług świadczonych na rzecz przewoźników krajowych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym, wpisanych i nie wpisanych na Listę Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz przewoźników krajowych wykonujących głównie przewozy w transporcie krajowym. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 3 listopada 2011 r. (data wpływu 7 listopada 2011 r.) o pełnomocnictwo oraz pytanie.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (dalej Spółka), jest spółką zarządzającą „A”. Spółka świadczy głównie usługi związane z obsługą lądowania, parkowania, obsługą pasażerów i ładunków oraz innych o podobnym charakterze na rzecz przewoźników powietrznych oraz innych podmiotów wykonujących przewozy lotnicze. W związku ze świadczeniem wskazanych powyżej usług, pobiera ona opłaty zgodnie z Taryfą Opłat za Usługi Lotniskowe zatwierdzoną przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego opublikowanych w A(…).

Opłaty lotniskowe uwzględniają koszty usług i urządzeń niezbędnych do wykonania operacji lotniczych, z zapewnieniem odpowiedniego standardu bezpieczeństwa i jakości obsługi, a w szczególności: koszty zapewnienia oświetlenia i wykorzystania pomocy nawigacyjnych dla wykonania operacji startu i lądowania, a także niezbędnego działania służb ratowniczych tego lotniska, w tym straży pożarnej i służb ratownictwa medycznego, niezależnie od rzeczywistego wykorzystania tych służb i urządzeń. Spółka świadczy następujące usługi, za które pobiera następujące opłaty lotniskowe:

  1. usługa kompleksowej obsługi lądowania statku powietrznego - związana z udostępnieniem urządzeń oraz wykonywaniem czynności niezbędnych dla zapewnienia wykonania operacji startu lub lądowania statku powietrznego; Spółka świadczy kompleksową obsługę lądowania samolotów. Przy określaniu kosztów bezpośrednich stanowiących podstawę do ustalania opłat za start i lądowanie statku powietrznego uwzględnia się rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie opłat lotniskowych (Dz. U. 2004.103.1083 z dnia 1 maja 2004 r. - zwane dalej „rozporządzeniem”), uzasadnione koszty utrzymania części lotniczej lotniska, a w szczególności koszty:
    • stałego utrzymywania dróg startowych i dróg kołowania wraz z systemem urządzeń z nimi związanych w stanie pozwalającym na ich bezpieczne wykorzystywanie oraz pozostawanie w stanie gotowości świadczenia usług, za które pobierane są opłaty;
    • zabezpieczenia pola wzlotów i pola manewrowego statków powietrznych obejmującego w szczególności utrzymanie, ogrodzenie, meliorację, oświetlenie, konserwację, ochronę oraz zapewnienie bezpieczeństwa;
    • utrzymania i zabezpieczenia oświetlenia płyt postojowych dla statków powietrznych i ich udostępnienia na czas niezbędny do wykonania czynności serwisowych i ładunkowych, w części nieobjętej opłatą za parkowanie;
    • zabezpieczenia przeciwpożarowego i ratownictwa medycznego operacji lotniczych z uwzględnieniem stałej gotowości do podjęcia niezbędnej akcji w sytuacjach awaryjnych;
    • oświetlenia w nocy i podczas złej widoczności dróg startowych i dróg kołowania oraz udostępnienia wzrokowych i radiowych urządzeń podejścia do lądowania, z wyłączeniem przypadków, gdy są one udostępniane przez państwowy organ zarządzania ruchem lotniczym;
    • ochrony środowiska przed hałasem - chyba że stanowią podstawę do ustalania dopłaty lub opłaty;
    • funkcjonowania innych urządzeń i systemów zapewniających bezpieczeństwo operacji lotniczych;
    • zapewnienia lotniskowej osłony meteorologicznej, w części ponoszonej przez zarządzającego lotniskiem;
  2. usługa kompleksowej obsługi pasażera - związana z udostępnieniem i utrzymaniem budynków dworców pasażerskich oraz urządzeń w nich się znajdujących. Zgodnie z rozporządzeniem, opłata pasażerska ustalona jest z uwzględnieniem kosztów bezpośrednich ponoszonych przez zarządzającego lotniskiem, a w szczególności związanych z:
    • udostępnianiem pasażerom budynku dworca lotniczego wraz z niezbędnym wyposażeniem, urządzeniami i systemem dróg dojazdowych, z wyłączeniem kosztów związanych ze świadczeniem usług pozalotniczych;
    • zapewnianiem ochrony i kontroli bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu;
  3. usługa kompleksowej obsługi statku powietrznego - związana z udostępnieniem miejsc parkingowych oraz ich oświetleniem. Opłatę postojową na lotniskach użytku publicznego ustala się w odniesieniu do maksymalnej masy lub wymiarów statku powietrznego (zajmowanej powierzchni), oraz czasu postoju tego statku na lotnisku, kompleksowa usługa obsługi statku powietrznego polegająca m.in. na ustawieniu samolotu wg procedury operacyjnej lotniska na stanowisku postojowym, zabezpieczeniu postoju itp.;
  4. usługi o podobnym charakterze (takie jak: usunięcie rozlewiska materiałów pędnych i smarów, ochrona statku powietrznego, zabezpieczenie przez Lotniskową Straż Pożarną tankowania lub roztankowania samolotu).

Spółka świadczy usługi, o których mowa powyżej dla kontrahentów krajowych, posiadających siedzibę oraz miejsce prowadzenia działalności w Polsce, będących zarejestrowanymi podatnikami VAT, oraz stosuje następujące stawki podatku VAT:

  • usługi świadczone na rzecz przewoźników krajowych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym, wpisanych na listę Urzędu Lotnictwa Cywilnego 0% VAT,
  • usługi świadczone na rzecz przewoźników krajowych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym niewpisanych na listę Urzędu Lotnictwa Cywilnego 23% VAT,
  • usługi świadczone na rzecz przewoźników krajowych wykonujących głównie przewozy w transporcie krajowym - 23% VAT.

Spółka oświadczyła, iż posiada siedzibę oraz stałe miejsce prowadzenia działalności w Polsce, oraz jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy do świadczonych usług, o których mowa w opisie stanu faktycznego, świadczonych na rzecz kontrahentów krajowych, posiadających siedzibę oraz miejsce prowadzenia działalności w Polsce, będących zarejestrowanymi podatnikami VAT, Spółka prawidłowo stosuje następujące stawki podatku VAT:

  1. 0% VAT - dla usług świadczonych na rzecz przewoźników krajowych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym, wpisanych na listę Urzędu Lotnictwa Cywilnego,
  2. 23% VAT - dla usług świadczonych na rzecz przewoźników krajowych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym, niewpisanych na listę Urzędu Lotnictwa Cywilnego,
  3. 23% VAT - dla usług świadczonych na rzecz przewoźników krajowych wykonujących głównie przewozy w transporcie krajowym...


Zdaniem Wnioskodawcy, do poszczególnych świadczonych przez siebie usług dla kontrahentów z kraju prawidłowo stosuje stawkę podatku od towarów i usług, zgodnie ze wskazanym w opisie stanu faktycznego schematem fakturowania.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), dalej „ustawa o VAT”, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy w rozumieniu art. 7.

Stawka podatku, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże zgodnie z art. 146a pkt 1 ww. ustawy, wprowadzonym na mocy art. 19 ustawy z dnia 26 listopada 2010 r. o zmianie niektórych ustaw związanych z realizacją ustawy budżetowej (Dz. U. Nr 238, poz. 1578), zmienionym treścią art. 9 pkt 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 257, poz. 1726), w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%. Oprócz stawki podstawowej, na wybrane grupy towarów i usług, ustawodawca przewidział stawki preferencyjne oraz zwolnienie od podatku.

Zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 8 ustawy o VAT, stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do usług związanych z obsługą startu, lądowania, parkowania, obsługą pasażerów i ładunków oraz innych o podobnym charakterze usług świadczonych na rzecz przewoźników lotniczych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym.

Przez przewoźników lotniczych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym, o których mowa powyżej, rozumie się przewoźników lotniczych, u których udział:

  1. przychodów z działalności w transporcie międzynarodowym w przewozach ogółem,
  2. zrealizowanej liczby lotów w transporcie międzynarodowym w przewozach ogółem,
  3. liczby pasażerów lub ilości przewożonych towarów, lub ilości przewożonych przesyłek w transporcie międzynarodowym w przewozach ogółem

   - wynosił w każdej z tych trzech kategorii w poprzednim roku podatkowym co najmniej 60%.

Jednocześnie Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego ogłasza do dnia 31 marca danego roku podatkowego, w drodze obwieszczenia, w Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego, listę przewoźników lotniczych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym, na okres od dnia 1 kwietnia danego roku podatkowego do dnia 31 marca następnego roku podatkowego, na podstawie danych uzyskanych od przewoźników lotniczych (art. 83 ust. 1c ustawy VAT).

Przez przewoźników lotniczych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym, o których mowa w ust. 1 pkt 5-8, 13, 16 i 18, rozumie się również przewoźników lotniczych nieposiadających siedziby, stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej lub stałego miejsca zamieszkania prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, uznanych w państwie swojej siedziby za wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym (art. 83 ust. 1f ustawy VAT).

Podsumowując powyższe rozważania, mając na uwadze powyższe przepisy, za przewoźnika wykonującego głównie przewozy w transporcie międzynarodowym należy uznać przewoźnika, który uzyskał odpowiedni wpis na liście prowadzonej przez krajowy Urząd Lotnictwa Cywilnego, lub w przypadku przewoźników zagranicznych uznanych w państwie swojej siedziby za wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym, odpowiedni wpis na liście prowadzonej przez państwo siedziby przewoźnika.

I tak, zdaniem Spółki, w przypadku usług kompleksowej obsługi lądowania statku powietrznego, usług kompleksowej obsługi pasażera, usług kompleksowej obsługi statku powietrznego, jak również usług o podobnym charakterze, o których mowa w opisie stanu faktycznego, świadczonych przez Spółkę na rzecz podatnika z Polski (posiadającego siedzibę oraz miejsce prowadzenia działalności w Polsce, będącego podatnikiem podatku od towarów i usług), będącego przewoźnikiem lotniczym w rozumieniu zapisów ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo Lotnicze - wykonującym głównie przewozy w transporcie międzynarodowym, wpisanym na listę Urzędu Lotnictwa Cywilnego - zastosowanie znajdzie stawka 0% VAT, o której mowa w art. 83 ust. 1 pkt 8 w zw. z art. 83 ust. la oraz ust. 1c ustawy o VAT.

Natomiast w przypadku, gdy polski podatnik będący przewoźnikiem lotniczym nie znajdzie się na przedmiotowej liście lub nie będzie przewoźnikiem lotniczym, lub też będzie świadczył usługi głównie w transporcie krajowym, faktura będzie wystawiana ze stawką podatku VAT 23% (w zw. z art. 41 ust. 1 ustawy).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.


Na mocy art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej świadczy usługi kompleksowej obsługi lądowania statku powietrznego (związane z udostępnieniem urządzeń oraz wykonywaniem czynności niezbędnych dla zapewnienia wykonania operacji startu lub lądowania statku powietrznego); usługi kompleksowej obsługi pasażera (związane z udostępnieniem i utrzymaniem budynków dworców pasażerskich oraz urządzeń w nich się znajdujących); usługi kompleksowej obsługi statku powietrznego (związane z udostępnieniem miejsc parkingowych oraz ich oświetleniem); usługi o podobnym charakterze (tj.: usunięcie rozlewiska materiałów pędnych i smarów, ochrona statku powietrznego, zabezpieczenie przez Lotniskową Straż Pożarną tankowania lub roztankowania samolotu).

Stawka podatku, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Stosownie do treści art. 146a pkt 1, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Oprócz stawki podstawowej, na wybrane grupy towarów i usług, ustawodawca przewidział także stawki obniżone oraz zwolnienia od podatku.

Jednym z wyjątków od zasady stosowania podstawowej stawki podatku jest art. 83 ustawy, w którym wskazane zostały czynności, dla których stosuje się stawkę 0%.

Przedmiotem pytania Zainteresowanego jest poprawność stawek podatku VAT stosowanych przez niego w przypadku usług kompleksowej obsługi lądowania statku powietrznego, usług kompleksowej obsługi pasażera, usług kompleksowej obsługi statku powietrznego oraz usług o podobnym charakterze, świadczonych przez niego na rzecz przewoźników krajowych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym, wpisanych oraz nie wpisanych na Listę Urzędu Lotnictwa Cywilnego, a także przewoźników krajowych wykonujących głównie przewozy w transporcie krajowym.

Zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 8 ustawy, stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do usług związanych z obsługą startu, lądowania, parkowania, obsługą pasażerów i ładunków oraz innych o podobnym charakterze usług świadczonych na rzecz przewoźników lotniczych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym.

Natomiast art. 83 ust. 2 ustawy wskazuje, iż opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają czynności, o których mowa w ust. 1 pkt 7-18 i 20-22, w przypadku prowadzenia przez podatnika dokumentacji, z której jednoznacznie wynika, że czynności te zostały wykonane przy zachowaniu warunków określonych w tym przepisie.

Zaznaczyć należy, że stosownie do art. 83 ust. 1a ustawy, przez przewoźników lotniczych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym, o którym mowa w ust. 1 pkt 5-8, 13, 16 i 18, rozumie się przewoźników lotniczych, u których udział:

  1. przychodów z działalności w transporcie międzynarodowym w przewozach ogółem,
  2. zrealizowanej liczby lotów w transporcie międzynarodowym w przewozach ogółem,
  3. liczby pasażerów lub ilości przewożonych towarów, lub ilości przewożonych przesyłek w transporcie międzynarodowym w przewozach ogółem

   - wynosił w każdej z tych trzech kategorii w poprzednim roku podatkowym co najmniej 60%.

W przypadku przewoźników lotniczych rozpoczynających w trakcie danego roku podatkowego działalność polegającą na międzynarodowych przewozach lotniczych określenie udziału w każdej z trzech kategorii, o których mowa w ust. 1a, jest dokonywane na podstawie danych prognozowanych na dany rok podatkowy (art. 83 ust. 1b ustawy).

Zgodnie z art. 83 ust. 1c ustawy, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego ogłasza do dnia 31 marca danego roku podatkowego, w drodze obwieszczenia, w Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego, listę przewoźników lotniczych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym, na okres od dnia 1 kwietnia danego roku podatkowego do dnia 31 marca następnego roku podatkowego, na podstawie danych uzyskanych od przewoźników lotniczych.

W myśl art. 83 ust. 1d ustawy, przewoźnicy lotniczy przekazują Prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego dane potwierdzające spełnienie kryteriów, o których mowa w ust. 1a, najpóźniej do dnia 20 lutego danego roku podatkowego.

Na wniosek przewoźnika rozpoczynającego działalność w trakcie danego roku podatkowego, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego uwzględnia tego przewoźnika na liście przewoźników lotniczych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym, jeżeli spełnia kryteria, o których mowa w ust. 1a, na podstawie prognozowanych danych uzyskanych od tego przewoźnika. Wpis na listę jest dokonywany na okres od pierwszego dnia miesiąca następującego po dniu ogłoszenia obwieszczenia w Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego do dnia 31 marca następnego roku podatkowego (art. 83 ust. 1e ustawy).

Na podstawie art. 83 ust. 1c ustawy, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego wydał w dniu 18 maja 2011 r. obwieszczenie nr 7 w sprawie ogłoszenia listy przewoźników lotniczych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym. Obowiązuje ono w okresie od dnia 1 czerwca 2011 r. do dnia 31 marca 2012 r.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca świadczy usługi kompleksowej obsługi lądowania statku powietrznego, usługi kompleksowej obsługi pasażera, usługi kompleksowej obsługi statku powietrznego oraz usługi o podobnym charakterze, na rzecz przewoźników krajowych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym, wpisanych i nie wpisanych na Listę Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz przewoźników krajowych wykonujących głównie przewozy w transporcie krajowym.

Zatem mając na uwadze powołane przepisy stwierdzić należy, że dla usług związanych z obsługą startu, lądowania, parkowania i obsługą pasażerów, wykonywanych na rzecz przewoźników posiadających siedzibę w kraju, którzy zostali wpisani na listę przewoźników lotniczych opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Zainteresowany ma możliwość zastosowania preferencyjnej stawki 0%, zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 8 ustawy.

Natomiast świadczenie powyższych usług na rzecz przewoźników krajowych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym, którzy nie znajdują się na tej liście, nie podlega opodatkowaniu 0% stawką podatku na podstawie powołanego przepisu. Dla tych przewoźników, a także dla przewoźników krajowych wykonujących głównie przewozy w transporcie krajowym, stawka podatku dla ww. usług wynosi 23%, w myśl art. 41 ust. 1 w zw. z art. 146a pkt 1 ustawy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Informuje się, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej rozpatrzone.

W niniejszej interpretacji indywidualnej rozpatrzono wniosek w zakresie wysokości stawki podatku dla usług świadczonych na rzecz przewoźników krajowych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym, wpisanych i nie wpisanych na Listę Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz przewoźników krajowych wykonujących głównie przewozy w transporcie krajowym. Natomiast w pozostałych kwestiach wydane zostały w dniu 28 listopada 2011 r. odrębne interpretacje indywidualne nr ILPP4/443-572/11-5/EWW, nr ILPP4/443-572/11 6/EWW, nr ILPP4/443-572/11-7/EWW, nr ILPP4/443-572/11-8/EWW.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj