Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPB1/415-198/12-4/DS
z 25 czerwca 2012 r.

 

Zmieniona przez interpretację nr DD3/033/256/ILG/13/RD-1979/14 w trakcie porządkowania

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPTPB1/415-198/12-4/DS
Data
2012.06.25



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów --> Przychody z innych źródeł

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów --> Katalog źrodeł przychodów


Słowa kluczowe
dofinansowanie
przychód
spółdzielnie mieszkaniowe
stolarka okienna
zwrot wydatków


Istota interpretacji
Jakie są skutki podatkowe dla otrzymującego dofinansowanie mieszkańca, czy wypłacony przez Spółdzielnię z funduszu remontowego zwrot części kosztów wymiany okien bądź grzejników dla osób posiadających odrębną własność lokali lub spółdzielcze własnościowe lub lokatorskie prawo do lokalu, spowoduje powstanie przysporzenia majątkowego podlegającego opodatkowaniu, a tym samym czy powstanie jednocześnie obowiązek wystawienia przez spółdzielnię informacji PIT8-C dla osób korzystających z dotacji?



Wniosek ORD-IN 613 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółdzielni Mieszkaniowej, przedstawione we wniosku z dnia 9 marca 2012 r. (data wpływu 14 marca 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 15 czerwca 2012 r. (data wpływu 18 czerwca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z dofinansowaniem przyznawanym lokatorom z tytułu wymiany stolarki okiennej i grzejników - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 marca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z dofinansowaniem przyznawanym lokatorom z tytułu wymiany stolarki okiennej i grzejników.

Wniosek nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 1, 2, 3 i 4 oraz w art. 14f § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), w związku z czym, pismem z dnia 6 czerwca 2012 r., na podstawie art. 169 § 1 i § 2 w zw. z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie skutecznie doręczono w dniu 11 czerwca 2012 r., natomiast w dniu 18 czerwca 2012 r. (data nadania w polskiej placówce operatora publicznego 15 czerwca 2012 r.), Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca – Spółdzielnia Mieszkaniowa, planuje realizować dofinansowanie do wymiany stolarki okiennej i grzejników z funduszu remontowego, który tworzony jest przez Spółdzielnię na podstawie przepisów, tj. ustawy Prawo spółdzielcze i ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.

Naliczenie funduszu następuje w kalkulacji opłat czynszowych, zatwierdzonych uchwałą Rady Nadzorczej, księgowane jest w koszty Spółdzielni i obciąża koszty gospodarki zasobami mieszkaniowymi. Forma dofinansowania oraz procedura zatwierdzona została uchwałą Rady Nadzorczej.

Procedura dofinansowania na rzecz lokatora będzie następująca:

  1. Spółdzielnia na podstawie przetargu dokona wyboru firmy zewnętrznej realizującej usługę dostawy i montażu - wymiany stolarki okiennej i grzejników; po dokonaniu wyboru tej firmy, Spółdzielnia zawrze z nią umowę cywilnoprawną.
  2. chcąc skorzystać z dofinansowania do wymiany okien bądź grzejników, mieszkaniec złoży stosowny wniosek oraz zawrze umowę ze Spółdzielnią. Po złożeniu wniosku, na podstawie wyliczenia ilości i wartości danego zamówienia, wykonanego przez pracownika Spółdzielni, mieszkaniec dokona wpłaty na rachunek bankowy Spółdzielni - 80% całości usługi, 20% pokryje Spółdzielnia z funduszu remontowego. Następnie 100% wartości zamówienia, Spółdzielnia prześle na konto Wykonawcy.

Spółdzielnia wystawi fakturę VAT dla mieszkańca dokonującego wpłaty na wartość 80% dofinansowania, natomiast na 20% obciążającego fundusz remontowy wystawi fakturę wewnętrzną na Wnioskodawcę.

  1. osobami korzystającymi z dotacji do wymiany okien i grzejników będą osoby posiadające zarówno spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego własnościowe lub lokatorskie lub prawo odrębnej własności.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca podał, iż w przypadku, gdy wybór firmy dokonującej wymiany i montażu okien bądź grzejników nastąpi przez lokatora, Spółdzielnia dokona zwrotu kosztów w formie gotówki na podstawie przedstawionych przez lokatora: faktury VAT i protokołu odbioru.

Chcąc skorzystać z ww. dofinansowania, mieszkaniec złoży stosowny wniosek oraz fakturę VAT dokumentującą. Po złożeniu wniosku na podstawie wyliczenia nastąpi zwrot kosztów na rzecz lokatora, z funduszu remontowego.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Jakie są skutki podatkowe dla mieszkańca otrzymującego dofinansowanie - czy wypłacony przez Spółdzielnię z funduszu remontowego zwrot części kosztów wymiany okien i grzejników dla osób posiadających odrębną własność lokalu lub spółdzielcze własnościowe lub lokatorskie prawo do lokalu, powstanie przysporzenie majątkowe podlegające opodatkowaniu... Czy znaczenie ma również fakt posiadania członkostwa w Spółdzielni lub jego nieposiadania...
  2. Czy istnieje obowiązek wystawiania przez Wnioskodawcę informacji PIT-8C dla osób korzystających z dotacji, co w konsekwencji powodować będzie obowiązek zapłaty podatku dochodowego od osób fizycznych po stronie mieszkańca...

Uzupełniając wniosek, Wnioskodawca przeformułował zadane pierwotnie pytania:

Jakie są skutki podatkowe dla otrzymującego dofinansowanie mieszkańca w formie gotówki - czy wypłacony przez Spółdzielnię z funduszu remontowego zwrot części kosztów wymiany okien bądź grzejników dla osób posiadających odrębną własność lokali lub spółdzielcze własnościowe lub lokatorskie prawo do lokalu, spowoduje powstanie przysporzenia majątkowego podlegające opodatkowaniu, a tym samym, czy powstanie przysporzenie majątkowe dla tych osób i jednocześnie obowiązek wystawienia przez Spółdzielnię informacji PIT8-C dla osób korzystających z dotacji...

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 4 ust. 1, ust. 2 i ust. 4 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, zarówno osoby posiadające spółdzielcze prawo do lokali mieszkalnych oraz właściciele lokali, zarówno będący członkami oraz nieposiadający członkostwa, są obowiązani uczestniczyć w pokrywaniu kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem ich lokali, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości wspólnych.

Natomiast art. 6 ust. 3 ww. ustawy przewiduje, że Wnioskodawca tworzy fundusz na remonty zasobów mieszkaniowych. Odpisy na ten fundusz obciążają koszty gospodarki zasobami mieszkaniowymi. Obowiązek świadczenia na fundusz dotyczy członków spółdzielni, właścicieli lokali niebędących członkami spółdzielni, którym przysługują spółdzielcze własnościowe prawa do lokali. Oznacza to więc, że mieszkańcy mają obowiązek dokonywania wpłat na takich samych zasadach i korzystania z funduszu remontowego na równi dla wszystkich, m. in. wymiany stolarki okiennej i grzejników.

W związku z tym, jak twierdzi Wnioskodawca, nie powstanie przysporzenie majątkowe dla osób korzystających z dotacji zamieszkujących zasoby spółdzielni, zarówno jako odrębni właściciele - członkowie i nieposiadający członkostwa oraz zamieszkujący lokale mieszkalne na zasadzie spółdzielczego własnościowego i mieszkalnego prawa. Dotacja ta nie będzie więc źródłem przychodu dla tych osób, na podstawie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a na Spółdzielni nie będzie ciążył obowiązek wystawienia dla tych osób informacji PIT-8C.

W uzupełnieniu własnego stanowiska Wnioskodawca dodał, iż:

  • nie powstanie przysporzenie majątkowe, a tym samym źródło przychodu z innych źródeł dla właściciela lokalu w trybie art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dla osób korzystających z dotacji zamieszkujących zasoby Spółdzielni, zarówno na zasadzie prawa odrębnej własności lokali oraz na zasadzie własnościowego lub lokatorskiego prawa do lokalu – zarówno członkowie oraz osoby nieposiadające członkostwa,
  • na podstawie art. 39 ust. 3 ww. ustawy, nie powstanie obowiązek przesłania podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu informacji PIT-8C.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 361 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a, i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 10 ust. 1 pkt 9 cyt. ustawy, źródłem przychodów są inne źródła.

Stosownie do art. 11 ust. 1 ww. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Przepis art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stanowi, iż za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Użyte w tym przepisie sformułowanie „w szczególności” wskazuje, iż zawiera on tylko przykładowe wyliczenie przychodów, co oznacza, że przysporzenia majątkowe, niezaliczane do pozostałych źródeł przychodów, stanowią przychody objęte tym przepisem.

Stosownie do art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (t. j. Dz. U. z 2003 r. Nr 119, poz. 1116 ze zm.), członkowie spółdzielni, którym przysługują spółdzielcze prawa do lokali, są obowiązani uczestniczyć w pokrywaniu kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości w częściach przypadających na ich lokale, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie spółdzielni przez uiszczanie opłat zgodnie z postanowieniami statutu.

Zgodnie natomiast z ust. 11 tego artykułu, osoby niebędące członkami spółdzielni, którym przysługują spółdzielcze własnościowe prawa do lokali, są obowiązane uczestniczyć w pokrywaniu kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości w częściach przypadających na ich lokale, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie spółdzielni przez uiszczanie opłat na takich samych zasadach, jak członkowie spółdzielni, z zastrzeżeniem art. 5.

W myśl art. 4 ust. 2 ww. ustawy, członkowie spółdzielni będący właścicielami lokali są obowiązani uczestniczyć w pokrywaniu kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem ich lokali, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości wspólnych, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie spółdzielni przez uiszczanie opłat zgodnie z postanowieniami statutu.

Zgodnie z treścią ust. 4 tego przepisu, właściciele lokali niebędący członkami spółdzielni są obowiązani uczestniczyć w pokrywaniu kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem ich lokali, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości wspólnych. Są oni również obowiązani uczestniczyć w wydatkach związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie spółdzielni, które są przeznaczone do wspólnego korzystania przez osoby zamieszkujące w określonych budynkach lub osiedlu. Obowiązki te wykonują przez uiszczanie opłat na takich samych zasadach, jak członkowie spółdzielni, z zastrzeżeniem art. 5.

Stosownie natomiast do art. 6 ust. 3 ww. ustawy, spółdzielnia tworzy fundusz na remonty zasobów mieszkaniowych. Odpisy na ten fundusz obciążają koszty gospodarki zasobami mieszkaniowymi. Obowiązek świadczenia na fundusz dotyczy członków spółdzielni, właścicieli lokali niebędących członkami spółdzielni oraz osób niebędących członkami spółdzielni, którym przysługują spółdzielcze własnościowe prawa do lokali.

Dodatkowo, w odniesieniu do lokali stanowiących odrębną własność – stosownie do uregulowań zawartych w art. 27 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych - mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (t.j. Dz. U. z 2000 r. Nr 80, poz. 903 ze zm.). Z treści art. 27 ust. 1 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych wynika jednoznacznie, iż w zakresie nieuregulowanym w ustawie, do prawa odrębnej własności lokalu stosuje się odpowiednio przepisy ustawy o własności lokali, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3. Natomiast zarząd nieruchomościami wspólnymi stanowiącymi współwłasność spółdzielni jest wykonywany przez spółdzielnię jak zarząd powierzony, o którym mowa w art. 18 ust 1 ustawy o własności lokali, choćby właściciele lokali nie byli członkami spółdzielni, z zastrzeżeniem art. 241 i art. 26 (art. 27 ust. 2 zdanie pierwsze powołanej ustawy).

W myśl zaś art. 241 ust. 1 powołanej ustawy, większość właścicieli lokali w budynku lub budynkach położonych w obrębie danej nieruchomości, obliczana według wielkości udziałów w nieruchomości wspólnej, może podjąć uchwałę, że w zakresie ich praw i obowiązków oraz zarządu nieruchomością wspólną będą miały zastosowanie przepisy ustawy o własności lokali. Do podjęcia uchwały stosuje się odpowiednio przepisy art. 30 ust. 1a, art. 31 i 32 ustawy o własności lokali.

Z treści powołanych przepisów wynika zatem jednoznacznie, iż w zakresie nieuregulowanym w ustawie o spółdzielniach mieszkaniowych stosuje się do prawa odrębnej własności lokalu odpowiednie przepisy ustawy o własności lokali, bez względu na to, czy właściciele lokali podejmą uchwałę o stosowaniu ustawy o własności lokali w zakresie ich praw i obowiązków oraz zarządu nieruchomością wspólną. W przypadku braku takiej uchwały nie stosuje się przepisów ustawy o własności lokali za wyjątkiem ściśle określonych w art. 27 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.

Mając powyższe na uwadze należy wskazać, iż zgodnie z art. 13 ust. 1 powołanej ustawy o własności lokali, każdy właściciel lokalu ma obowiązek ponoszenia pełnych kosztów związanych z utrzymaniem jego lokalu (lub lokali) oraz utrzymania swojego lokalu w należytym stanie, natomiast w myśl art. 12 ust. 1 tej ustawy, każdy właściciel lokalu jest zobowiązany do ponoszenia części wydatków i ciężarów związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej, nie znajdującej pokrycia w pożytkach i innych przychodach ze wspólnej nieruchomości.

Jak z powyższego wynika, osoby posiadające odrębną własność lokali zobowiązane są z mocy prawa do ponoszenia ciężaru eksploatacji i utrzymania własnych lokali, a także ciężaru eksploatacji i utrzymania nieruchomości stanowiących mienie spółdzielni. Takiego obowiązku nie mają osoby posiadające spółdzielcze własnościowe lub lokatorskie prawo do lokalu – te osoby jedynie partycypują w kosztach związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości spółdzielni. Tym samym wydatki poniesione przez osoby posiadające odrębną własność lokali obciążają te osoby w myśl przepisów ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych. Zwracanie kosztów osobom posiadającym odrębną własność lokali - w sytuacji, kiedy te osoby zgodnie z prawem winny partycypować w tychże kosztach, bezwzględnie powoduje powstanie po ich stronie przychodu. Osoby te otrzymują bowiem zwrot kwoty, którą słusznie winny były ponieść na utrzymanie nieruchomości. Oznacza to, że choć były obowiązane ponieść koszt, czyli uszczuplić swój majątek, to kosztu w ostatecznym rozrachunku nie poniosły, bo Spółdzielnia odpowiednie kwoty im zwróciła. Bez znaczenia pozostaje zatem, że pieniądze na tenże zwrot pochodziły z funduszu remontowego. Ich wypłata spowodowała, że osoby posiadające odrębną własność lokali nie partycypowały wbrew obowiązkowi w kosztach utrzymania i eksploatacji nieruchomości.

W związku z powyższym należy stwierdzić, iż w sytuacji zwrotu właścicielowi lokalu mieszkalnego poniesionych wydatków na wymianę w lokalu stolarki okiennej bądź grzejników, po stronie tegoż właściciela powstaje przysporzenie majątkowe, które stanowi, co do zasady, przychód z innych źródeł w rozumieniu przepisu art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, z którego dochód podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Przychód ten powstanie po stronie właściciela lokalu, który w chwili ponoszenia wydatków na wymianę okien bądź grzejników był osobą posiadającą tytuł odrębnej własności lokali.

Inaczej natomiast należy traktować właściciela, który w momencie ponoszenia ww. wydatków, dysponował jedynie spółdzielczym własnościowym lub lokatorskim prawem do lokalu.

W świetle powołanych powyżej przepisów, obowiązki i prawa osób dysponujących spółdzielczym prawem do lokali z zasobów spółdzielni są inne niż osób posiadających odrębną własność lokali. Tym samym, w przypadku zwrotu wydatków przez spółdzielnię mieszkaniową na rzecz osoby, która w momencie ponoszenia ww. wydatków dysponowała spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu lub spółdzielczym lokatorskim prawem do lokalu, nie powstaje przysporzenie majątkowe.

Zgodnie z art. 42a cyt. ustawy, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego przekazać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Spółdzielnia Mieszkaniowa będzie realizować ze środków funduszu remontowego dofinansowanie do wymiany stolarki okiennej i grzejników na rzecz osób posiadających zarówno spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego własnościowe lub lokatorskie lub prawo odrębnej własności.

Przenosząc powołane powyżej przepisy na grunt przedstawionego zdarzenia przyszłego należy stwierdzić, że zwrot wydatków ponoszonych przez osoby posiadające:

  • spółdzielcze prawo do lokalu (własnościowe lub lokatorskie) - nie będzie skutkował powstaniem po stronie tych osób przychodu w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych; nie wiąże się bowiem z przysporzeniem majątkowym i tym samym na Wnioskodawcy nie będzie ciążył obowiązek sporządzenia informacji PIT-8C,
  • odrębną własność lokalu – będzie stanowił dla nich przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 w zw. z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W tym przypadku na Wnioskodawcy będzie ciążył obowiązek sporządzenia dla tych osób informacji PIT-8C, w myśl art. 42a ww. ustawy.

Tym samym - wbrew twierdzeniu Wnioskodawcy - o obowiązku wystawienia informacji PIT-8C z tytułu zwrotu przez Wnioskodawcę ww. wydatków, decyduje status prawny lokalu.

Ponadto, należy zauważyć, że mając na uwadze wyżej cytowane przepisy oraz przedstawiony opis zdarzenia przyszłego, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać w całości za nieprawidłowe z uwagi na błędnie powołany przepis art. 39 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który w niniejszej sprawie nie ma zastosowania.

Jak wskazano wyżej, w przedstawionym przez Wnioskodawcę zdarzeniu przyszłym, zastosowanie ma art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj