Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP3/443-83/12/JK
z 31 maja 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPP3/443-83/12/JK
Data
2012.05.31



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Opodatkowanie akcyzą wyrobów akcyzowych --> Zwolnienia


Słowa kluczowe
podmiot pośredniczący
podmiot zużywający
węgiel
zwolnienie z podatku akcyzowego


Istota interpretacji
Spodób dokumentowania obrotu zwolnionymi od obrotu akcyzy wyrobami węglowymi.



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 24 lutego 2012 r. (data wpływu 28 lutego 2012 r.) uzupełnione pismem z dnia 21 marca 2012 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie stosowania dokumentu dostawy - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 28 lutego 2012 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku akcyzowego w zakresie stosowania dokumentu dostawy.


W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące stany faktyczne.


Wnioskodawca jest producentem wyrobów chemicznych. Spółka importuje oraz nabywa na terenie kraju od pośredniczących podmiotów węglowych wyroby węglowe, które są wykorzystywane w działalności Spółki do celów opałowych oraz do produkcji energii elektrycznej. Spółka zajmuje się obrotem emisjami C02. W odniesieniu do wszystkich instalacji Spółka uzyskała decyzje zezwalające na emisję gazów cieplarnianych w ramach Europejskiego Systemu Handlu Emisjami (ETS), na podstawie przepisów ustawy o systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych oraz ustawy Prawo ochrony środowiska. Dla przeważającej części emisji gazów cieplarnianych Spółka monitoruje i rozlicza wielkość tych emisji. Natomiast w odniesieniu do pozostałej części Spółka będzie miała taką możliwość od 2013 r., po wydaniu stosownych wytycznych przez Komisję Europejską oraz zatwierdzeniu przez właściwy organ.

Ponadto, Spółka nabywa wyroby węglowe od pośredniczącego podmiotu węglowego (kopalnia) na terenie kraju, które następnie odsprzedaje (tzw. fakturowanie) podmiotowi z grupy kapitałowej, przy czym wyroby te są bezpośrednio transportowane od pośredniczącego podmiotu węglowego (kopalnia) do podmiotu z grupy. Wnioskodawca wskazuje, że zużycie wyrobów węglowych przez wskazany podmiot podlega zwolnieniu na podstawie art. 31a ust. 2 pkt 9 ustawy o podatku akcyzowym, gdyż podmiot ten jest objęty systemem ETS. Mając na uwadze powyższą transakcję, Spółka uzyskała status pośredniczącego podmiotu węglowego - w dniu 22 grudnia 2011 r. Wnioskodawca otrzymał potwierdzenie od naczelnika urzędu celnego o zamiarze rozpoczęcia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot węglowy.


W związku z powyższym zadano następujące pytania.


  1. Czy w przypadku opisanego w stanie faktycznym odbioru wyrobów węglowych nabywanych przez Spółkę dla celów zużycia własnego Spółka powinna wykazać ich wagę rzeczywistą na dokumencie dostawy w pozycji nr 15 „Przemieszczane wyroby węglowe zwolnione od akcyzy” w kolumnie nr 6 „Adnotacje dotyczące odbioru wyrobów węglowych”...
  2. Czy w przypadku opisanej w stanie faktycznym transakcji nabycia wyrobów węglowych od pośredniczącego podmiotu węglowego (kopalni) i ich dalszej odsprzedaży podmiotowi z grupy -przy założeniu ich bezpośredniego transportu z kopalni do podmiotu z grupy - Spółka powinna wykazać rzeczywistą wagę wyrobów węglowych na dokumencie dostawy, czy też powinien tego dokonać podmiot z grupy odbierający wyroby węglowe...


Stanowisko Wnioskodawcy.

Ad.1

Spółka stoi na stanowisku, że w przypadku nabycia wyrobów węglowych od pośredniczących podmiotów węglowych na własne potrzeby Spółka powinna wykazać ich wagę rzeczywistą na dokumencie dostawy w pozycji nr 15 „Przemieszczane wyroby węglowe zwolnione od akcyzy” w kolumnie nr 6 „Adnotacje dotyczące odbioru wyrobów węglowych”.

Spółka wskazuje przy tym, iż art. 31 a ust. 2 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 108, poz. 626 ze zm.), zwana dalej ustawą, przewiduje katalog zwolnień od akcyzy wyrobów węglowych zużywanych m. in. przez podmioty gospodarcze, w których wprowadzone zostały w życie systemy prowadzące do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższenia efektywności energetycznej - art. 31a ust. 2 pkt 9 ustawy.

Warunkiem korzystania z powyższego zwolnienia podmiotowego jest prowadzenie ewidencji wyrobów węglowych zużywanych do celów zwolnionych zgodnie z art. 31a ust. 4 ustawy. Zgodnie z art. 31a ust. 5 ustawy, ewidencja może być prowadzona w formie papierowej lub elektronicznej, po uprzednim pisemnym poinformowaniu właściwego naczelnika urzędu celnego o formie jej prowadzenia. Zgodnie z art. 31a ust. 6 ustawy, ewidencja powinna zawierać informacje pozwalające ustalić: informacje umożliwiające ustalenie ilości wysłanych lub otrzymanych wyrobów węglowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie; terminy wysłania lub odbioru tych wyrobów; miejsca odbioru w przypadku ich przemieszczania; informacje o dokumentach dostawy; informacje o kodzie CN.

Spółka wskazuje ponadto, iż szczegółowe wytyczne dotyczące prowadzenia ewidencji zawiera § 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 sierpnia 2010 r. w sprawie dokumentu dostawy, ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, warunków i sposobu ich zwrotu oraz środków skażających alkohol etylowy (Dz. U. Nr 160, poz. 1075 ze zm.), dalej zwane rozporządzeniem. W świetle powyższych przepisów wyroby węglowe zużywane przez Spółkę są objęte zwolnieniem podmiotowym na podstawie art. 31 a ust. 2 pkt 9 ustawy. W konsekwencji Spółka jest zobowiązana do prowadzenia odpowiedniej ewidencji wyrobów węglowych zużywanych do celów zwolnionych zgodnie z art. 31 a ust. 4 ustawy.

W ocenie Spółki, ewidencja wyrobów węglowych zużywanych dla celów zwolnionych powinna uwzględniać rzeczywiste ilości wyrobów węglowych wynikające z pomiarów dokonywanych przez Spółkę. Ponadto, dane zawarte w ewidencji powinny być zgodne z treścią dokumentu dostawy. Wzór dokumentu dostawy określa załącznik nr 1a do rozporządzenia. Spółka, dokonując zakupu wyrobów węglowych, otrzymuje od pośredniczącego podmiotu węglowego przeznaczony dla niej dokument dostawy, jak również kolejny egzemplarz dokumentu dostawy, który po potwierdzeniu odbioru wyrobów węglowych przez Spółkę jest zwracany podmiotowi, który ten dokument wystawił. Zdaniem Spółki w pozycji nr 15 dokumentu dostawy zatytułowanej „Przemieszczane wyroby węglowe zwolnione od akcyzy” w kolumnie nr 6 „Adnotacje dotyczące odbioru wyrobów węglowych” Spółka powinna w momencie odbioru wyrobów węglowych wykazywać ich wagę rzeczywistą - zarówno wyższej jak i niższej od tej zadeklarowanej przez pośredniczący podmiot węglowy dokonujący dostawy w przypadku stwierdzenia rozbieżności ilościowych po zważeniu przyjmowanych wyrobów węglowych.

Ad. 2

Spółka stoi na stanowisku, że w przypadku opisanej w stanie faktycznym transakcji nabycia wyrobów węglowych od pośredniczącego podmiotu węglowego (kopalni) i ich dalszej odsprzedaży podmiotowi z grupy - przy założeniu ich bezpośredniego transportu z kopalni do podmiotu z grupy - rzeczywistą wagę wyrobów węglowych powinien wykazać dokumencie dostawy podmiot z grupy.

Spółka wskazuje przy tym, iż zgodnie z art. 31a ust. 1 pkt 1 ustawy, zwalnia się od akcyzy sprzedaż wyrobów węglowych na terytorium kraju przez pośredniczący podmiot węglowy pośredniczącemu podmiotowi węglowemu lub podmiotowi korzystającemu ze zwolnienia, o którym mowa w ust. 2. Zgodnie z art. 31 a ust. 3 ustawy, warunkiem zwolnienia, o którym mowa w ust. 1, jest: pisemne powiadomienie właściwego naczelnika urzędu celnego o zamiarze rozpoczęcia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot węglowy, o którym mowa w art. 16 ust. 3a; posiadanie, przez pośredniczący podmiot węglowy, pisemnego potwierdzenia powiadomienia o zamiarze rozpoczęcia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot węglowy, o którym mowa w art. 16 ust. 3b; dołączenie do przemieszczanych wyrobów węglowych dokumentu dostawy.

Spółka wskazuje ponadto, iż sprzedaż wyrobów węglowych dokonywana przez pośredniczący podmiot węglowy na rzecz Spółki - posiadającej status pośredniczącego podmiotu węglowego - jak i odsprzedaż powyższych wyrobów dokonywana przez Spółkę, działającą w tym przypadku jako pośredniczący podmiot węglowy, na rzecz podmiotu z grupy korzystającego ze zwolnienia na podstawie art. 31 a ust. 2 pkt 9 ustawy o podatku akcyzowym będzie podlegała zwolnieniu od akcyzy pod warunkiem spełnienia przesłanek, o których mowa w art. 31a ust 3 ustawy o podatku akcyzowym.

W przedmiotowym stanie faktycznym ważenia wyrobów węglowych dokonuje pośredniczący podmiot węglowy (kopalnia), po czym ich transport odbywa się bezpośrednio z kopalni do podmiotu z grupy z całkowitym pominięciem Spółki. Wyroby węglowe są następnie odbierane i ważone przez podmiot z grupy. W takiej sytuacji w przypadku odsprzedaży przez Spółkę części wyrobów węglowych na rzecz podmiotu z grupy Wnioskodawca nie ma fizycznej możliwości zważenia odsprzedawanych wyrobów węglowych. Biorąc pod uwagę powyższą organizację dostaw wyrobów węglowych Spółka stoi na stanowisku, że adnotacji dotyczących rzeczywistej wagi wyrobów węglowych na dokumencie dostawy powinien dokonywać podmiot z grupy.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionych stanów faktycznych uznaje się za prawidłowe.


Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (tj. Dz. U. z 2011 r. Nr 108, poz. 626 ze zm.), dalej zwanej ustawą, wyroby węglowe, to wyroby energetyczne, określone w poz. 19-21 załącznika nr 1 do ustawy. Zgodnie z treścią wskazanego załącznika do wyrobów akcyzowych zalicza się:


  • węgiel; brykiety, brykietki i podobne paliwa stałe wytwarzane z węgła - jeżeli są przeznaczone do celów opałowych, klasyfikowane do kodu CN 2701,
  • węgiel brunatny (lignit), nawet aglomerowany, z wyłączeniem gagatu - jeżeli jest przeznaczony do celów opałowych, klasyfikowany do kodu CN 2702,
  • koks i półkoks, z węgla, węgla brunatnego (lignitu) lub torfu, nawet aglomerowany; węgiel retortowy - jeżeli są przeznaczone do celów opałowych, klasyfikowany do kodu CN 2704 00.


W myśl art. 2 ust. 1 pkt 23a ustawy, pośredniczący podmiot węglowy, to podmiot mający siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium kraju, dokonujący sprzedaży, dostawy wewnątrzwspólnotowej, nabycia wewnątrzwspólnotowego, importu lub eksportu wyrobów węglowych, podlegających zwolnieniu od akcyzy. Z kolei, zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 22 lit. a ustawy, podmiot zużywający to podmiot mający miejsce zamieszkania, siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, który wyroby akcyzowe objęte zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie zużywa na cele uprawniające do zwolnienia. nabyte wyroby.


Zgodnie z art. 31a ust. 1 ustawy, zwalnia się od akcyzy:


  1. sprzedaż wyrobów węglowych na terytorium kraju przez pośredniczący podmiot węglowy pośredniczącemu podmiotowi węglowemu lub podmiotowi korzystającemu ze zwolnienia, o którym mowa w ust. 2;
  2. dostawę wewnątrzwspólnotową wyrobów węglowych przez pośredniczący podmiot węglowy;
  3. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów węglowych przez pośredniczący podmiot węglowy lub podmiot korzystający ze zwolnienia, o którym mowa w ust. 2;
  4. import wyrobów węglowych przez pośredniczący podmiot węglowy lub podmiot korzystający ze zwolnienia, o którym mowa w ust. 2;
  5. eksport wyrobów węglowych przez pośredniczący podmiot węglowy.


Ponadto, zgodnie z art. 31a ust. 2 ustawy, zwalnia się od akcyzy wyroby węglowe zużywane:


  1. w procesie produkcji energii elektrycznej;
  2. w procesie produkcji wyrobów energetycznych;
  3. przez gospodarstwa domowe, organy administracji publicznej, jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, podmioty systemu oświaty o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, ze zm.), żłobki i kluby dziecięce, o których mowa w ustawie z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. Nr 45, poz. 235, Nr 131, poz. 764 i Nr 171, poz. 1016), podmioty lecznicze, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654, Nr 149, poz. 887, Nr 174, poz. 1039 i Nr 185, poz. 1092), jednostki organizacyjne pomocy społecznej, o których mowa w art. 6 pkt 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362, ze zm.), organizacje, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536, ze zm.).
  4. do przewozu towarów i pasażerów koleją;
  5. do łącznego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej;
  6. w pracach rolniczych, ogrodniczych, w hodowli ryb, oraz w leśnictwie;
  7. w procesach mineralogicznych, elektrolitycznych i metalurgicznych oraz do redukcji chemicznej; procesy mineralogiczne oznaczają procesy sklasyfikowane w nomenklaturze NACE pod kodem DI 26 ,,produkcja produktów z pozostałych surowców niemetalicznych” w rozporządzeniu Rady (EWG) nr 3037/90 z dnia 9 października 1990 r. w sprawie statystycznej klasyfikacji działalności gospodarczej we Wspólnocie Europejskiej (Dz. Urz. UE L 293 z 24.10.1990, str. 1, ze zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 02, t. 04, str. 177, ze zm.);
  8. przez zakłady energochłonne do celów opałowych;
  9. przez podmioty gospodarcze, w których wprowadzone zostały w życie systemy prowadzące do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższenia efektywności energetycznej.


Warunkiem zwolnienia, o którym mowa w art. 31a ust. 1 ustawy, jest:


  1. pisemne powiadomienie właściwego naczelnika urzędu celnego o zamiarze rozpoczęcia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot węglowy, o którym mowa w art. 16 ust. 3a;
  2. posiadanie, przez pośredniczący podmiot węglowy, pisemnego potwierdzenia powiadomienia o zamiarze rozpoczęcia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot węglowy, o którym mowa w art. 16 ust. 3b;
  3. dołączenie do przemieszczanych wyrobów węglowych dokumentu dostawy (art. 31a ust. 3 ustawy).


Z kolei, warunkiem zwolnienia, o którym mowa w art. 31a ust. 2 ustawy, jest prowadzenie ewidencji wyrobów węglowych zużywanych do celów zwolnionych z wyłączeniem podmiotów, o których mowa w art. 31a ust. 2 pkt 3. Ewidencja, może być prowadzona w formie papierowej lub elektronicznej, po uprzednim pisemnym poinformowaniu właściwego naczelnika urzędu celnego o formie jej prowadzenia. Ewidencja, o której mowa w ust. 4, powinna zawierać informacje umożliwiające ustalenie ilości wysłanych lub otrzymanych wyrobów węglowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie, terminu wysłania lub odbioru tych wyrobów, a także miejsca odbioru w przypadku ich przemieszczania, oraz informacje o dokumentach dostawy i kodzie CN wyrobów węglowych. Ewidencja, o której mowa w ust. 4, oraz dokument dostawy powinny być przechowywane do celów kontroli przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym ewidencja została sporządzona, a dokument dostawy potwierdzony przez odbiorcę (art. 31a ust. 4-7 ustawy).

Wskazać należy, iż wzór dokumentu dostawy wyrobów węglowych oraz zasady jego stosowania zawarto w treści przepisów rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 sierpnia 2010 r. w sprawie dokumentu dostawy, ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, warunków i sposobu ich zwrotu oraz środków skażających alkohol etylowy (Dz. U. Nr 160, poz. 1075 ze zm.).

Zgodnie z treścią wniosku Spółka, działając jako pośredniczący podmiot węglowy, nabywa na terenie kraju od innego pośredniczącego podmiotu węglowego (kopalni) wyroby węglowe, które są wykorzystywane w działalności Spółki do celów opałowych oraz do produkcji energii elektrycznej. W odniesieniu do wszystkich instalacji Spółka uzyskała decyzje zezwalające na emisję gazów cieplarnianych w ramach Europejskiego Systemu Handlu Emisjami (ETS). Część zakupionych wyrobów węglowych Spółka odsprzedaje (tzw. fakturowanie) podmiotowi z grupy kapitałowej. Wyroby te są bezpośrednio transportowane z kopalni do podmiotu z grupy. Wnioskodawca wskazuje, że zużycie wyrobów węglowych przez wskazany podmiot podlega zwolnieniu na podstawie art. 31 a ust. 2 pkt 9 ustawy. Wątpliwości Zainteresowanego dotyczą kwestii prawidłowości stosowania dokumentu dostawy wyrobów węglowych.

Mając na uwadze opis przedstawiony we wniosku, powołane regulacje z zakresu podatku akcyzowego stwierdzić należy, że Spółka jako pośredniczący podmiot węglowy dokonując odbioru wyrobów węglowych za pomocą dokumentu dostawy powinna wskazać w tym dokumencie w polu 15 w rubryce przeznaczonej na adnotacje dotyczące odbioru wyrobów węglowych faktyczną ilość dostarczonych wyrobów węglowych. Odbiór wskazanej (faktycznej) ilości wyrobów węglowych jest następnie potwierdzany przez uprawnioną osobę w punkcie 14 na stronie 1 dokumentu dostawy.

Odnosząc się z kolei do kwestii podmiotu, który potwierdza i dokumentuje ilość odebranych wyrobów węglowych wskazać należy, iż czynności tej dokonuje podmiot korzystający ze zwolnienia od akcyzy faktycznie odbierający przedmiotowe wyroby, czyli „podmiot z grupy kapitałowej”.

Wskazać bowiem należy, iż sprzedaż wyrobów węglowych w przedstawionej we wniosku sytuacji jest realizowana w dwóch etapach: pomiędzy kopalnią (pośredniczący podmiot węglowy), a Spółką (pośredniczącym podmiotem węglowym), a następnie pomiędzy ww. pośrednikiem, a podmiotem zużywającym wyroby węglowe na cele uprawnione do zwolnienia. W takim przypadku dochodzi do dwóch transakcji sprzedaży, ale jednokrotnego przemieszczenia wyrobów węglowych (pomiędzy kopalnią a podmiotem zużywającym).

W celu skorzystania przez pośrednika w ww. sytuacji ze zwolnienia od akcyzy określonego

w art. 31a ust. 1 pkt 1 ustawy, nie wystawia się dwóch dokumentów dostawy (kopalnia - pośrednik) oraz (pośrednik - podmiot zużywający) lecz tylko jeden. W takiej sytuacji dokument dostawy wystawia Spółka, potwierdza go natomiast podmiot zużywający - „podmiot z grupy kapitałowej”.

Wobec powyższego stanowisko wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy opisanych we wniosku stanów faktycznych i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy ul. Jana Kazimierza 5, 85-035 Bydgoszcz po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa - art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj