Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP1/443-1253/14/AP
z 2 lutego 2015 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 2 października 2014 r. (data wpływu 13 października 2014 r.), uzupełnionym w dniu 27 stycznia 2015 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla świadczonych usług – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 13 października 2014 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 27 stycznia 2015 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia stawki podatku dla świadczonych usług.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny, doprecyzowany w uzupełnieniu wniosku z dnia 27 stycznia 2015 r.


Szkoła jest jednostką budżetową działającą na podstawie ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. W szkole funkcjonuje basen szkolny. Basen nie jest obiektem sportowym, gdyż stanowi z budynkiem szkoły jeden współzależny obiekt. Na basenie prowadzone są zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w zakresie nauki pływania dla młodzieży szkolnej w ramach zajęć wychowania fizycznego. W godzinach popołudniowych dni powszednich oraz w sobotę i niedzielę basen szkolny jest dostępny dla osób fizycznych. Szkoła dokonuje sprzedaży biletów i karnetów osobom fizycznym w celu korzystania z basenu zgodnie z jej charakterem tj. pływania. Usługi związane ze sprzedażą biletów i karnetów wstępu na szkolny basen osobom fizycznym sklasyfikowane zostały jako – udostępnianie basenu szkolnego przez szkołę osobom z zewnątrz – PKWiU 93.29.19.0 – pozostałe usługi związane z rekreacją, gdzie indziej niesklasyfikowane.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy sprzedaż biletów i karnetów wstępu na szkolny basen pływacki osobom fizycznym w celu korzystania z basenu szkolnego, tj. pływania podlega opodatkowaniu w zakresie podatku od towarów i usług według stawki 8%?


Wnioskodawca stoi na stanowisku, że w niniejszej sprawie udostępnianie basenu szkolnego przez szkołę osobom z zewnątrz poprzez sprzedaż biletów i karnetów wstępu, jako pozostałe usługi związane z rekreacją, wyłącznie w zakresie wstępu podlega opodatkowaniu stawką podatku 8%.

Dodatkowo Wnioskodawca wskazał, iż w momencie składania wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej w miesiącu październiku 2014 r. stał na stanowisku, iż w niniejszej sprawie powinna mieć zastosowanie stawka podatku VAT w wysokości 23%, jednakże po ukazaniu się interpretacji ogólnej nr PT1/033/32/354/LJU/14 Ministra Finansów z dnia 2 grudnia 2014 r., stanowisko Wnioskodawcy uległo zmianie i obecnie uważa on, że powinna mieć zastosowanie stawka podatku 8%, na podstawie art. 41 ust. 2 w związku z pozycją 186 załącznika nr 3 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, tj. bez względu na symbol PKWiU – pozostałe usługi związane z rekreacją – wyłącznie w zakresie wstępu.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, Al. Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, 87-100 Toruń, ul. Św. Jakuba 20.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj