Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPB1/415-253/14-3/KSU
z 28 lipca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 25 kwietnia 2014 r. (data wpływu 7 maja 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 14 maja 2014 r. (data wpływu 21 maja 2014 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z nieodpłatnym przekazaniem wspólnikom środków do produkcji drobiu – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 maja 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych.

Następnie pismem z dnia 14 maja 2014 r. (data wpływu 21 maja 2014 r.) uzupełniono ww. wniosek.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.

Wnioskodawca - GRUPA PRODUCENTÓW X Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej również jako Spółka) - działa jako grupa producentów rolnych na podstawie ustawy o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz zmianie innych ustaw z dnia 15 września 2000 r. Spółka została wpisana do rejestru grup producentów rolnych prowadzonego przez Marszałka Województwa X i uzyskała status grupy producentów rolnych.

Spółka została utworzona przez 5 podmiotów (5 osób fizycznych), które prowadzą działalność w zakresie działów specjalnych produkcji rolnej - hodowla kurczaków brojlerów. Członkowie grupy producentów rolnych są płatnikami podatku dochodowego, wszyscy opłacają zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu prowadzonej działalności. Nie prowadzą ksiąg, o których mowa w art. 15 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Stąd też na podstawie art. 24 ust. 4 zd. 2 ww. ustawy, dochód z działów specjalnych produkcji rolnej, ustala się przy zastosowaniu norm szacunkowych dochodu z określonej powierzchni upraw lub jednostki produkcji zwierzęcej, określonych w załączniku nr 2.

Grupą produktów, dla której została utworzona działająca jako grupa producentów rolnych GRUPA PRODUCENTÓW X Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, jest drób żywy (bez względu na wiek), mięso jadalne i podroby drobiowe: świeże, chłodzone i mrożone - kurczaki.

Każdy ze wspólników posiada po 20% udziałów. Zgodnie z zasadami funkcjonowania grup producentów rolnych, członkowie Grupy (jej wspólnicy) wyprodukowane przez siebie kurczaki sprzedają do GRUPY PRODUCENTÓW X Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, która następnie sprzedaje je dalszym odbiorcom (ubojniom drobiu). Po otrzymaniu przez grupę producentów rolnych zapłaty z tytułu sprzedanych kurczaków, grupa reguluje zobowiązania powstałe z tytułu zakupu kurczaków u swoich członków (wspólników). Rozliczenia pomiędzy grupą producentów rolnych, a jej członkami odbywają się w formie bezgotówkowej (przelewów bankowych).

Na podstawie art. 2 ustawy o producentach rolnych, (...) celem założenia grupy producentów rolnych jest: dostosowanie produkcji rolnej do warunków rynkowych, poprawa efektywności gospodarowania, planowania produkcji ze szczególnym uwzględnieniem jej ilości i jakości, koncentracja podaży oraz organizowanie sprzedaży produktów rolnych, ochrona środowiska naturalnego. Powyżej przedstawione cele zostały powtórzone w § 2 umowy spółki działającej jako grupa producentów rolnych GRUPA PRODUCENTÓW X Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Spółka zamierza nieodpłatne przekazać wspólnikom zysk w postaci zakupionych przez Spółkę środków do produkcji, osiągnięty ze sprzedaży produktów, dla których Grupa została zarejestrowana, wytworzonych i zakupionych w gospodarstwach członków oraz z dotacji przyznanej przez ARiMR. Przekazanie środków do produkcji dla członków nie będzie odbywało się na mocy uprzednio podjętej uchwały Zwyczajnego Zgromadzenia Wspólników o podziale zysku. Przekazanie środków do produkcji będzie zaakceptowane uchwałą Zgromadzenia Wspólników, która wyrazi jedynie zgodę na takie przekazanie, nie będzie to uchwała o podziale zysku.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 14 maja 2014 r. dodano, że Wnioskodawca występuje z przedmiotowym wnioskiem jako płatnik.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.

Czy przekazanie członkom Grupy zysku osiągniętego przez Grupę Producentów Rolnych ze sprzedaży kurczaków wyhodowanych przez wspólników (członków) i od nich zakupionych oraz z dotacji przyznanej przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w ramach działania „Grupy Producentów Rolnych”, w postaci zakupionych przez Spółkę środków do produkcji kurczaków, prowadzonej w ramach działów specjalnych produkcji rolnej, stanowi podstawę do pobrania 19% podatku dochodowego z tytułu udziału w zyskach osób prawnych?

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź na ww. pytanie w części dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych. Natomiast wniosek w części dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, zostanie rozpatrzony odrębnie.

Zdaniem Wnioskodawcy, dopuszczalne jest przekazanie wspólnikom (członkom) zysku w postaci zakupionych przez Spółkę środków do produkcji rolnej (produkcji drobiu), osiągniętego przez Spółkę ze sprzedaży produktów, dla których została utworzona, wytworzonych i zakupionych w gospodarstwach członków oraz nadwyżki zysku pozostałej z dotacji otrzymanej z ARiMR po zaspokojeniu potrzeb administracyjnych, na rzecz członków Grupy bez pobierania z tego tytułu podatku dochodowego od dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, przepisów ustawy nie stosuje się do przychodów z działalności rolniczej, z wyjątkiem przychodów z działów specjalnych produkcji rolnej. Definicja działów specjalnych produkcji rolnej zawarta jest w art. 2 ust. 3 tej ustawy. W myśl powołanego przepisu ustawy, działami specjalnymi produkcji rolnej są: uprawy w szklarniach i ogrzewanych tunelach foliowych, uprawy grzybów i ich grzybni uprawy roślin in vitro, fermowa hodowla i chów drobiu rzeźnego i nieśnego, wylęgarnie drobiu, hodowla i chów zwierząt futerkowych i laboratoryjnych, hodowla dżdżownic, hodowla entomofagów, hodowla jedwabników, prowadzenie pasiek oraz hodowla i chów innych zwierząt poza gospodarstwem rolnym. Z zastrzeżeniem w ust. 3a, że nie stanowią działów specjalnych produkcji rolnej uprawy, hodowla, i chów zwierząt w rozmiarach nieprzekraczających wielkości określonych w załączniku nr 2 do ustawy.

Z powyższego przepisu wynika, że ustawodawca dla celów podatku dochodowego precyzuje wyraźnie, co należy rozumieć przez działy specjalne produkcji rolnej, a wyliczenie dokonane w tym przepisie ma charakter wyczerpujący.

W myśl art. 2 ustawy z dnia 15 września 2000 r. o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz o zmianie innych ustaw (Dz. U. Nr 88, poz. 983, z późn. zm.), osoby fizyczne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej oraz osoby prawne prowadzące gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów o podatku rolnym lub prowadzące działalność rolniczą w zakresie działów specjalnych produkcji rolnej mogą organizować się w grupy producentów rolnych w celu dostosowania produkcji rolnej do warunków rynkowych, poprawy efektywności gospodarowania, planowania produkcji ze szczególnym uwzględnieniem jej ilości i jakości, koncentracji podaży oraz organizowania sprzedaży produktów rolnych, a także ochrony środowiska naturalnego.

Utworzona grupa producentów rolnych, oprócz realizacji wyżej wskazanych podstawowych celów, w akcie założycielskim może również zamieścić postanowienia dotyczące w szczególności zaopatrzenia członków grupy w środki produkcji, w tym także przekazywanych nieodpłatnie, o czym stanowi art. 4 ust. 2 pkt 1 powołanej ustawy o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz o zmianie innych ustaw, w tekście umowy spółki. Oznacza to, że grupa producentów rolnych zajmuje się kompleksową organizacją produkcji w zakresie działów specjalnych produkcji rolnej w gospodarstwach swoich członków poprzez zaopatrzenie w środki produkcji, przygotowanie do obrotu handlowego produktów rolnych oraz ich sprzedaż. Istnieje zatem związek pomiędzy działalnością handlową grupy producentów rolnych, a działalnością w ramach działów specjalnych produkcji rolnej prowadzoną w gospodarstwach jej członków, która ukierunkowana jest na to, aby ich produkty były konkurencyjne na rynku i sprzedane na korzystnych warunkach.

Bez wątpienia w ocenie Wnioskodawcy pozostaje również fakt, że dochód pochodzący z wypłacanej grupom producentów rolnych przez ARiMR dotacji pozostaje w bezpośrednim związku z działalnością prowadzoną w ramach działów specjalnych produkcji rolnej w gospodarstwach jej członków. Wielkość wypłacanej dotacji jest uzależniona od łącznej wielkości produkcji uzyskanej w ramach działów specjalnych w gospodarstwach członków grupy producentów sprzedanej za pośrednictwem grupy. Co za tym idzie, dochodem Spółki osiągniętym ze sprzedaży produktów wytworzonych w gospodarstwach członków Grupy i sprzedanych za Jej pośrednictwem, jest nie tylko zysk będący różnicą między ceną zakupu a ceną sprzedaży produktów rolnych, ale również zysk w postaci przyznanej Grupie dotacji, ustalanej na podstawie wartości udokumentowanych rocznych przychodów netto ze sprzedaży produktów lub grupy produktów, ze względu na które Grupa została utworzona, i wytworzonych w gospodarstwach jej członków oraz sprzedanych odbiorcom niebędącym członkami Grupy - zgodnie z § 8 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 20 kwietnia 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach działania „Grupy producentów rolnych” objętej Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (Dz. U. z 2007 r., Nr 81, poz. 550).

Istotne znaczenie ma fakt, że przekazanie środków do produkcji dla członków nie będzie odbywało się na mocy uprzednio podjętej uchwały Zwyczajnego Zgromadzenia Wspólników o podziale zysku. Przekazanie środków do produkcji będzie zaakceptowane uchwałą Zgromadzenia Wspólników, która wyrazi jedynie zgodę na takie przekazanie, nie będzie to uchwała o podziale zysku.

Wskazać należy, że stosownie do postanowień art. 191 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2000 r., Nr 94, poz.1037, późn. zm.), wspólnik ma prawo do udziału w zysku wynikającym z rocznego sprawozdania finansowego i przeznaczonym do podziału uchwałą zgromadzenia wspólników. Jeżeli umowa spółki nie stanowi inaczej zysk przypadający wspólnikom dzieli się w stosunku do udziałów. W sytuacji, gdy spółka pomimo powzięcia uchwały o podziale dywidendy nie dokonała należnych wspólnikom wypłat, wspólnikom przysługuje prawo do odsetek z tytułu opóźnienia wypłaty. Prawo do udziału w zyskach jest jedną z form realizacji praw wspólników tworzących spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Wypłata dywidendy dopuszczalna jest zarówno w formie pieniężnej, jak i niepieniężnej. Dopiero z chwilą podjęcia przez zgromadzenie wspólników stosownej uchwały co do zadysponowania zyskiem, wiadomym się staje, czy będzie on przynależny wspólnikom, czy też zostanie przeznaczony na inne cele (np. inwestycje, kapitał zapasowy, itd).

Decyzja o podziale zysku jest zatem uzależniona wyłącznie od woli zgromadzenia wspólników.

Zgodnie z art. 30a ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 51, poz. 307, z późn. zm.), od uzyskanych dochodów (przychodów) z dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych pobiera się 19% zryczałtowany podatek dochodowy, z zastrzeżeniem art. 52a. Jak wynika z art. 41 ust. 4 ww. ustawy, płatnicy, o których mowa w ust. 1 (tj. osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej) są zobowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. l pkt 2, 4-5a i 13 oraz art. 30a ust. l, z zastrzeżeniem ust. 5.

Biorąc powyższe pod uwagę Wnioskodawca uważa, że co do zasady, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością występuje w roli płatnika w związku z przekazywaniem swoim udziałowcom należności z tytułu udziału w zyskach osób prawnych. Aby zatem mówić o obowiązkach płatnika musi wystąpić przychód z tytułu udziału w zyskach. Aby zaś taki przychód wystąpił Spółka, a dokładnie jej Zgromadzenie Wspólników winno podjąć uchwałę o podziale zysku. Zysk ten jak wspomniano na wstępie może być wypłacony zarówno w formie pieniężnej, jak i niepieniężnej. Skoro przekazane udziałowcom Spółki (członkom grupy producentów rolnych) nieodpłatnie środków do produkcji rolnej nie będzie się odbywało na mocy uprzednio podjętej uchwały Zgromadzenia Wspólników o podziale zysku, to na Spółce nie będą ciążyły obowiązki płatnika.

Jak wynika z przedstawionego zdarzenia przyszłego, przekazanie środków do produkcji rolnej członkom Grupy nie będzie następstwem uchwały zgromadzenia wspólników o podziale zysku. Wobec tego, przekazanie to nie będzie nosić znamion udziału w zyskach osób prawnych. Jak wskazano w opisie zdarzenia przyszłego, przekazanie środków do produkcji będzie zaakceptowane uchwałą Zgromadzenia Wspólników, która wyrazi jedynie zgodę na takie przekazanie, nie będzie to uchwała o podziale zysku. Tym samym skoro nieodpłatne przekazanie zysku w postaci środków do produkcji kurczaków nie będzie stanowiło przychodu z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, to na Wnioskodawcy nie będzie spoczywał obowiązek poboru podatku z tytułu udziału w zyskach osób prawnych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

W myśl art. 2 ustawy z dnia 15 września 2000 r. o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz o zmianie innych ustaw (Dz. U. Nr 88, poz. 983, z późn. zm.), osoby fizyczne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej oraz osoby prawne prowadzące gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów o podatku rolnym lub prowadzące działalność rolniczą w zakresie działów specjalnych produkcji rolnej mogą organizować się w grupy producentów rolnych w celu dostosowania produkcji rolnej do warunków rynkowych, poprawy efektywności gospodarowania, planowania produkcji ze szczególnym uwzględnieniem jej ilości i jakości, koncentracji podaży oraz organizowania sprzedaży produktów rolnych, a także ochrony środowiska naturalnego.

Utworzona grupa producentów rolnych oprócz realizacji wyżej wskazanych podstawowych celów w akcie założycielskim może zamieścić postanowienia dotyczące w szczególności zaopatrzenia członków grupy w środki produkcji, w tym także przekazywanych nieodpłatnie, o czym stanowi art. 4 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy.

W myśl przepisu art. 191 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2013 r., poz. 1030), wspólnik ma prawo do udziału w zysku wynikającym z rocznego sprawozdania finansowego i przeznaczonym do podziału uchwałą zgromadzenia wspólników. Jeżeli umowa spółki nie stanowi inaczej, zysk przypadający wspólnikom dzieli się w stosunku do udziałów. W sytuacji, gdy spółka pomimo powzięcia uchwały o podziale dywidendy nie dokonała należnych wspólnikom wypłat – wspólnikom przysługuje prawo do odsetek z tytułu opóźnienia wypłaty.

Prawo do udziału w zyskach jest jedną z form realizacji praw wspólników tworzących spółkę kapitałową. Wypłata dywidendy dopuszczalna jest zarówno w formie pieniężnej, jak i niepieniężnej. Dopiero z chwilą podjęcia przez zgromadzenie wspólników stosownej uchwały co do zadysponowania zyskiem, wiadomym staje się, czy będzie on przynależny wspólnikom, czy też zostanie przeznaczony na inne cele (np. inwestycje, kapitał zapasowy itd.). Decyzja o podziale zysku jest zatem uzależniona wyłącznie od woli zgromadzenia wspólników.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361, z późn. zm.), jednym ze źródeł przychodów są kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a-c.

Natomiast stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 4 lit. d) ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się dywidendy i inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, których podstawą uzyskania są udziały (akcje) w spółce lub spółdzielni, w tym również wartość dokonanych na rzecz wspólników spółek nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń, określoną według zasad wynikających z art. 11 ust. 2-2b.

Zgodnie z art. 30a ust. 1 pkt 4 ww. ustawy, od uzyskanych dochodów (przychodów) z dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych pobiera się 19% zryczałtowany podatek dochodowy, z zastrzeżeniem art. 52a.

Jak wynika z art. 41 ust. 4 ww. ustawy, płatnicy, o których mowa w ust. 1, są zobowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13 i 14 oraz art. 30a ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5 oraz 10.

Analizując powyższe należy stwierdzić, że co do zasady, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością występuje w roli płatnika w związku z przekazywaniem swoim udziałowcom należności z tytułu udziału w zyskach osób prawnych. Aby zatem mówić o obowiązkach płatnika musi wystąpić przychód z tytułu udziału w zyskach. Aby zaś taki przychód wystąpił spółka a dokładnie jej zgromadzenie wspólników winno podjąć uchwałę o podziale zysku. Zysk ten, jak wspomniano na wstępie, może być wypłacony zarówno w formie pieniężnej, jak i niepieniężnej. Jeśli zatem przekazanie udziałowcom spółki nieodpłatnie środków do produkcji rolnej nie będzie się odbywało na mocy uprzednio podjętej uchwały zgromadzenia wspólników o podziale zysku, to na wypłacającej spółce nie będą ciążyły obowiązki płatnika, a rozliczenia otrzymanych środków i ich klasyfikacji do odpowiedniego źródła dokonają podmioty otrzymujące te środki.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca działa jako grupa producentów rolnych na podstawie ustawy o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz zmianie innych ustaw z dnia 15 września 2000 r. Spółka została utworzona przez 5 podmiotów (5 osób fizycznych), które prowadzą działalność w zakresie działów specjalnych produkcji rolnej - hodowla kurczaków brojlerów. Członkowie grupy producentów rolnych są płatnikami podatku dochodowego, wszyscy opłacają zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu prowadzonej działalności. Nie prowadzą ksiąg, o których mowa w art. 15 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Stąd też na podstawie art. 24 ust. 4 zd. 2 ww. ustawy, dochód z działów specjalnych produkcji rolnej, ustala się przy zastosowaniu norm szacunkowych dochodu z określonej powierzchni upraw lub jednostki produkcji zwierzęcej, określonych w załączniku nr 2. Grupą produktów, dla której została utworzona działająca jako grupa producentów rolnych GRUPA PRODUCENTÓW X Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, jest drób żywy (bez względu na wiek), mięso jadalne i podroby drobiowe: świeże, chłodzone i mrożone - kurczaki. Każdy ze wspólników posiada po 20% udziałów. Zgodnie z zasadami funkcjonowania grup producentów rolnych, członkowie Grupy (jej wspólnicy) wyprodukowane przez siebie kurczaki sprzedają do GRUPY PRODUCENTÓW X Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, która następnie sprzedaje je dalszym odbiorcom (ubojniom drobiu). Po otrzymaniu przez grupę producentów rolnych zapłaty z tytułu sprzedanych kurczaków, Grupa reguluje zobowiązania powstałe z tytułu zakupu kurczaków u swoich członków (wspólników). Rozliczenia pomiędzy grupą producentów rolnych, a jej członkami odbywają się w formie bezgotówkowej (przelewów bankowych). Spółka zamierza nieodpłatne przekazać wspólnikom zysk w postaci zakupionych przez Spółkę środków do produkcji, osiągnięty ze sprzedaży produktów, dla których Grupa została zarejestrowana wytworzonych i zakupionych w gospodarstwach członków oraz z dotacji przyznanej przez ARiMR. Przekazanie środków do produkcji dla członków nie będzie odbywało się na mocy uprzednio podjętej uchwały Zwyczajnego Zgromadzenia Wspólników o podziale zysku. Przekazanie środków do produkcji będzie zaakceptowane uchwałą Zgromadzenia Wspólników, która wyrazi jedynie zgodę na takie przekazanie, nie będzie to uchwała o podziale zysku.

Mając powyższe na względzie, stwierdzić należy, że skoro nieodpłatne przekazanie przez Wnioskodawcę środków do produkcji drobiu na rzecz członków grupy producentów rolnych, którzy prowadzą działy specjalne produkcji rolnej, na podstawie norm szacunkowych, nie będzie się odbywało na mocy uprzednio podjętej uchwały Zgromadzenia Wspólników o podziale zysku, to przychód z tego tytułu nie będzie stanowił przychodu z udziału w zyskach osób prawnych. W konsekwencji, na Wnioskodawcy nie będą ciążyły obowiązki płatnika obowiązanego do poboru podatku z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, o którym mowa w art. 30a ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Ponadto należy nadmienić, że rozliczenia ww. otrzymanych środków i ich klasyfikacji do odpowiedniego źródła dokonają członkowie otrzymujący te środki.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj