Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPB2/415-709/13/BK
z 30 października 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 361 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 23 lipca 2013 r. (data wpływu 26 lipca 2013 r.) uzupełnionym w dniu 10 września 2013 r. oraz w dniu 24 października 2013 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania dochodu uzyskanego z odpłatnego zbycia lokalu mieszkalnego - jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 26 lipca 2013 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony w dniu 10 września 2013 r. oraz w dniu 24 października 2013 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania dochodu uzyskanego z odpłatnego zbycia lokalu mieszkalnego.


We wniosku tym oraz jego uzupełnieniach przedstawiono następujący stan faktyczny.


W dniu 7 kwietnia 2008 r. w Kancelarii Notarialnej przed notariuszem sporządzona została umowa sprzedaży przez Wnioskodawcę i Jego braci lokalu mieszkalnego położonego w K. przy ul. B. Nabycie przez Wnioskodawcę udziału w ww. lokalu, będącego przedmiotem sprzedaży nastąpiło w drodze spadku po zmarłej w dniu 6 listopada 2007 r. matce. Ojciec Wnioskodawcy zmarł wcześniej w dniu 17 maja 2003 r. Kupujący na rzecz każdego ze sprzedających zapłacił kwotę po 30.000 zł (trzydzieści tysięcy złotych). Z uwagi na fakt, że każdy z trójki braci sprzedających lokal był w nim zameldowany przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy przed datą zbycia, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych uzyskany przychód z odpłatnego zbycia ww. nieruchomości jest wolny od podatku dochodowego. Bracia Wnioskodawcy złożyli w Urzędzie Skarbowym stosowne oświadczenia o zwolnieniu z podatku dochodowego. Wnioskodawca natomiast otrzymał ustnie wprowadzającą w błąd informację, z której wynikało, że jeżeli w momencie sprzedaży nieruchomości był jeszcze tam zameldowany, to nie ma obowiązku składania przedmiotowego oświadczenia.


Wnioskodawca wyjaśnia, że uzyskane przeze Niego dochody z tytułu odpłatnego zbycia w 2008 r. lokalu mieszkalnego zostały w całości przeznaczone na spłatę kredytu wraz z odsetkami zaciągniętego przez Wnioskodawcę i jego małżonkę w dniu 27 lipca 2007 r. w kwocie 72.224, 98 CHF w B. Z zawartej z bankiem umowy nr … wynika, że kredyt przeznaczony jest na:


  1. zamianę spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego o pow. 66 m2 , dla którego Sąd Rejonowy prowadzi Kw Nr … na nieruchomość zabudowana budynkiem mieszkalnym położoną w M. przy ul. D., dla której Sąd Rejonowy prowadzi Kw nr …,
  2. całkowitą spłatę terminowo obsługiwanego kredytu zaciągniętego w dniu 9 maja 2003 r. w X Bank na cele mieszkaniowe: na zakup spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego o pow. 66 m2, dla którego Sąd Rejonowy prowadzi Kw nr …,
  3. remont nieruchomości zabudowanej budynkiem mieszkalnym położonej w M. przy ul. D., dla której Sąd Rejonowy prowadzi Kw nr ….


O fakcie przeznaczenia przychodu uzyskanego ze zbycia lokalu mieszkalnego położonego w K. przy ul. B. na spłatę kredytów udzielanych przez banki na zakup lokali mieszkalnych Wnioskodawca nie powiadomił pisemnie Urzędu Skarbowego.

Końcowo Wnioskodawca wskazał, że sprzedaż ww. lokalu mieszkalnego nie nastąpiła w ramach wykonywania działalności gospodarczej.


Wobec powyższego zadano następujące pytanie.


Czy od uzyskanego dochodu w wysokości 30.000 zł ze sprzedaży w 2008 r. lokalu mieszkalnego przysługuje Wnioskodawcy zwolnienie od podatku dochodowego od osób fizycznych skoro przeznaczył go na spłatę kredytów i odsetek od kredytów udzielanych na zakup lokalu mieszkalnego?


Zdaniem Wnioskodawcy uzyskane dochody z tytułu odpłatnego zbycia w 2008 r. lokalu mieszkalnego są zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych z uwagi na wydatkowanie ich na ściśle określone w ustawie cele mieszkaniowe.

Zgodnie z art. 21 ust. 25 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych udzielony w dniu 27 lipca 2007 r. przez B. kredyt był m.in. przeznaczony na całkowitą spłatę terminowo obsługiwanego kredytu hipotecznego zaciągniętego w dniu 9 maja 2003 r. w X Bank na zakup spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego o pow. 66 m2.

W ocenie Wnioskodawcy przeznaczenie środków na taki cel mieszkaniowy uprawnia do skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 131 ww. ustawy.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.


W myśl art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 361 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.


Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy, źródłem przychodów jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:


  1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  3. prawa wieczystego użytkowania gruntów,
  4. innych rzeczy,


  • jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a)-c) - przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy - przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej z osób dokonującej zamiany.


Zatem odpłatne zbycie nieruchomości i ww. praw majątkowych stanowi źródło przychodu w rozumieniu zacytowanego wyżej przepisu, jeżeli następuje przed upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie i nie zostaje dokonane w wykonywaniu działalności gospodarczej.

Z treści wniosku wynika, że w dniu 7 kwietnia 2008 r. w Kancelarii Notarialnej przed notariuszem sporządzona została umowa sprzedaży przez Wnioskodawcę i Jego braci lokalu mieszkalnego położonego w K. przy ul. B. Nabycie przez Wnioskodawcę udziału w ww. lokalu, będącego przedmiotem sprzedaży nastąpiło w drodze spadku po zmarłej w dniu 6 listopada 2007 r. matce. Ojciec Wnioskodawcy zmarł wcześniej w dniu 17 maja 2003 r. Kupujący na rzecz każdego ze sprzedających zapłacił kwotę po 30.000 zł (trzydzieści tysięcy złotych). Z uwagi na fakt, że każdy z trójki braci sprzedających lokal był w nim zameldowany przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy przed datą zbycia, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych uzyskany przychód z odpłatnego zbycia ww. nieruchomości jest wolny od podatku dochodowego. Bracia Wnioskodawcy złożyli w Urzędzie Skarbowym stosowne oświadczenia o zwolnieniu z podatku dochodowego. Wnioskodawca natomiast otrzymał ustnie wprowadzającą w błąd informację, z której wynikało, że jeżeli w momencie sprzedaży nieruchomości był jeszcze tam zameldowany, to nie ma obowiązku składania przedmiotowego oświadczenia.


Wnioskodawca wyjaśnia, że uzyskane przeze Niego dochody z tytułu odpłatnego zbycia w 2008 r. lokalu mieszkalnego zostały w całości przeznaczone na spłatę kredytu wraz z odsetkami zaciągniętego przez Wnioskodawcę i małżonkę w dniu 27 lipca 2007 r. w kwocie 72.224, 98 CHF w B. Z zawartej z bankiem umowy nr … wynika, że kredyt przeznaczony jest na:


  1. zamianę spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego o pow. 66 m2 , dla którego Sąd Rejonowy prowadzi Kw Nr … na nieruchomość zabudowana budynkiem mieszkalnym położoną w M. przy ul. D., dla której Sąd Rejonowy prowadzi Kw nr …,
  2. całkowitą spłatę terminowo obsługiwanego kredytu zaciągniętego w dniu 9 maja 2003 r. w X Bank na cele mieszkaniowe: na zakup spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego o pow. 66 m2, dla którego Sąd Rejonowy prowadzi Kw nr …,
  3. remont nieruchomości zabudowanej budynkiem mieszkalnym położonej w M. przy ul. D., dla której Sąd Rejonowy prowadzi Kw nr ….


O fakcie przeznaczenia przychodu uzyskanego ze zbycia lokalu mieszkalnego położonego w K. przy ul. B. na spłatę kredytów udzielanych przez banki na zakup lokali mieszkalnych Wnioskodawca nie powiadomił pisemnie Urzędu Skarbowego.

Końcowo Wnioskodawca wskazał, że sprzedaż ww. lokalu mieszkalnego nie nastąpiła w ramach wykonywania działalności gospodarczej.

W związku z tym wskazać należy, iż zgodnie z art. 922 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16 poz. 93 ze zm.) prawa i obowiązki majątkowe zmarłego przechodzą z chwilą jego śmierci na jedną lub kilka osób. W myśl art. 924 Kodeksu cywilnego spadek otwiera się z chwilą śmierci spadkodawcy, natomiast spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku (art. 925 Kodeksu cywilnego). Oznacza to, iż dla ustalenia daty nabycia nieruchomości lub praw, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ustawy, będących przedmiotem spadku istotny jest dzień otwarcia spadku, czyli śmierci spadkodawcy.

Dokonując zatem oceny skutków prawnych przedstawionego w sprawie stanu faktycznego należy wskazać, że sprzedaż udziału w lokalu mieszkalnym nabytego w drodze spadku po zmarłej w 2007 r. matce dokonana w dniu 7 kwietnia 2008 r. stanowi źródło przychodu w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy, w konsekwencji przychód uzyskany z jego zbycia podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, na zasadach określonych w ww. ustawie w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2008 r.

W myśl art. 30e ust. 1, 4 i 5 powołanej powyżej ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2008 r. – podatek od dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) wynosi 19% podstawy obliczenia podatku. Podatek ten płatny jest w terminie złożenia zeznania, o którym mowa w art. 45, za rok podatkowy, w którym nastąpiło odpłatne zbycie.

Dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) nie łączy się z przychodami (dochodami) z innych źródeł.

Stosownie do art. 30e ust. 2 ww. ustawy podstawą obliczenia podatku jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw.

Art. 19 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stanowi, iż przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych oraz innych rzeczy, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8, jest ich wartość wyrażona w cenie określonej w umowie, pomniejszona o koszty odpłatnego zbycia. Jeżeli jednak cena, bez uzasadnionej przyczyny, znacznie odbiega od wartości rynkowej tych rzeczy lub praw, przychód ten określa organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej w wysokości wartości rynkowej. Zgodnie z art. 19 ust.3 ww. ustawy wartość rynkową, o której mowa w ust. 1, rzeczy lub praw majątkowych określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca odpłatnego zbycia. Natomiast jeżeli wartość wyrażona w cenie określonej w umowie odpłatnego zbycia znacznie odbiega od wartości rynkowej nieruchomości lub praw majątkowych oraz innych rzeczy, organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej wezwie strony umowy do zmiany tej wartości lub wskazania przyczyn uzasadniających podanie ceny znacznie odbiegającej od wartości rynkowej. W razie nieudzielenia odpowiedzi, niedokonania zmiany wartości lub niewskazania przyczyn, które uzasadniają podanie ceny znacznie odbiegającej od wartości rynkowej, organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej określi wartość z uwzględnieniem opinii biegłego lub biegłych. Jeżeli wartość ustalona w ten sposób odbiega co najmniej o 33% od wartości wyrażonej w cenie, koszty opinii biegłego lub biegłych ponosi zbywający (art. 19 ust. 4 ustawy).

Zgodnie z art. 22 ust. 6d ww. ustawy za koszty uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), nabytych w drodze spadku, darowizny lub w inny nieodpłatny sposób, uważa się udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość rzeczy i praw majątkowych, poczynione w czasie ich posiadania oraz kwotę zapłaconego podatku od spadków i darowizn w takiej części, w jakiej wartość zbywanej rzeczy lub prawa przyjęta do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn odpowiada łącznej wartości rzeczy i praw majątkowych przyjętej do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn.

Wysokość nakładów, o których mowa w ust. 6d ustala się na podstawie faktur VAT w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług oraz dokumentów stwierdzających poniesienie opłat administracyjnych art. 22 ust. 6e ww. ustawy.


Jednakże, stosownie do postanowień art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy – w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2008 r. - wolne od podatku dochodowego są przychody uzyskane z odpłatnego zbycia:


  1. budynku mieszkalnego, jego części lub udziału w takim budynku,
  2. lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub udziału w takim lokalu,
  3. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub udziału w takim prawie,
  4. prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub udziału w takim prawie


  • jeżeli podatnik był zameldowany w budynku lub lokalu wymienionym w lit. a) - d) na pobyt stały przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy przed datą zbycia.


Przepis art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy, nie określa daty, od której należy liczyć okres zameldowania, nie uzależnia zameldowania, a tym samym prawa do zwolnienia, od posiadania tytułu własności do nieruchomości lub lokalu, lecz stanowi, że istotny jest fakt zameldowania podatnika na pobyt stały w zbywanym lokalu czy też budynku przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy. Warunek zwolnienia spełniony jest zatem także w sytuacji, gdy podatnik zameldowany był w okresach krótszych niż rok, ale w sumie zameldowanie trwało 12 miesięcy, jak również gdy podatnik był zameldowany w zbywanym budynku lub lokalu w okresie nieprzypadającym bezpośrednio przed dniem zbycia.

Zwolnienie to ma zastosowanie do przychodów podatnika, który w terminie 14 dni od dnia dokonania odpłatnego zbycia nieruchomości lub prawa majątkowego złoży oświadczenie, że spełnia warunki do zwolnienia (art. 21 ust. 21 ww. ustawy).

Natomiast zgodnie z § 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 kwietnia 2008 roku w sprawie przedłużenia terminu do złożenia oświadczenia o spełnieniu warunków do zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych przychodów uzyskanych z odpłatnego zbycia nieruchomości i określonych praw majątkowych (Dz. U. nr 59, poz. 361) przedłuża się do dnia 30 kwietnia 2009 r. termin do złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 21 ust. 21 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, podatnikom, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, jeżeli przychody, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, uzyskane zostały w 2008 r.

Oznacza to, że nie złożenie oświadczenia lub złożenie go po terminie spowoduje brak prawa do zwolnienia. Wymóg złożenia w terminie tego oświadczenia jest bowiem, obok zameldowania na pobyt stały w sprzedanym lokalu przez okres 12 miesięcy, warunkiem koniecznym do zastosowania omawianego zwolnienia. Warunek ten wynika wprost z przepisu art. 21 ust. 21, dotyczącego zwolnień przedmiotowych, przez co stał się on nieodłącznym elementem regulacji dotyczącej możliwości zwolnienia przychodu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Skoro zatem Wnioskodawca nie złożył wymaganego prawem oświadczenia o spełnieniu warunków do zwolnienia z podatku dochodowego w terminie do 30 kwietnia 2009 r., to pomimo zameldowania w sprzedanym lokalu mieszkalnym nie przysługuje Jemu prawo do skorzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Uwzględniając powyższe, dochód uzyskany przez niego ze zbycia lokalu mieszkalnego podlega opodatkowaniu 19% podatkiem dochodowym według zasad określonych w art. 30e ww. ustawy.

Podkreślenia wymaga, iż zgodnie z konstrukcją i systematyką ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wszelkie ulgi i zwolnienia podatkowe stanowią wyjątek od generalnej zasady powszechności opodatkowania wyrażonej w art. 9 ust. 1 tej ustawy oraz art. 84 Konstytucji RP stanowiącego, że każdy jest obowiązany do ponoszenia ciężarów i świadczeń publicznych, w tym podatków, określonych w ustawie. Oznacza to, że wszelkie odstępstwa od tej zasady, muszą bezwzględnie wynikać z przepisów prawa i być interpretowane ściśle z jego literą.

Odnosząc się natomiast do możliwości skorzystania przez Wnioskodawcę ze zwolnienia z opodatkowania dochodu uzyskanego z odpłatnego zbycia przedmiotowego lokalu mieszkalnego z uwagi na wydatkowanie osiągniętego przychodu na spłatę kredytu wraz z odsetkami zaciągniętego na zamianę spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego, całkowitą spłatę terminowo obsługiwanego kredytu zaciągniętego na zakup spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego oraz na remont nieruchomości należy podkreślić, iż ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2008 r. nie zawiera w swojej treści stosownych uregulowań w tym zakresie.

Zwolnienie uwarunkowane przeznaczeniem przychodu ze sprzedaży nieruchomości na własne cele mieszkaniowe, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zostało wprowadzone ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 209, poz. 1316). Podkreślić w tym miejscu należy, iż przedmiotowe zwolnienie zaczęło obowiązywać od 1 stycznia 2009 r. zatem ma zastosowanie wyłącznie do przychodów uzyskanych ze zbycia nieruchomości które zostały nabyte po 1 stycznia 2009 r. Tym samym, regulacja o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 131 ww. ustawy nie znajdzie w przedstawionym stanie faktycznym zastosowania, skoro Wnioskodawca dokonał zbycia udziału w lokalu mieszkalnym nabytego w roku 2007.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj