Interpretacja Urzędu Skarbowego w Radzyniu Podlaskim
PPE3/443-9/05
z 11 marca 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PPE3/443-9/05
Data
2005.03.11



Autor
Urząd Skarbowy w Radzyniu Podlaskim


Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe


Słowa kluczowe
koszt
modernizacja
nadwyżka podatku od towarów i usług
odliczenie podatku od towarów i usług
podatek naliczony
zwrot bezpośredni


Pytanie podatnika
Pytanie Podatnika dotyczy zakresu stosowania przepisów prawa podatkowego w odniesieniu do zwrotu bezpośredniego z urzędu skarbowego nadwyżki podatku naliczonego z tytułu realizacji modernizacji, ulepszenia obiektów turystycznych, wypoczynkowych i rekreacyjnych?


POSTANOWIENIE

Na podstawie art.2 16 § 1 w związku z art. 14a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 jednolity tekst), Naczelnik Urzędu Skarbowego w Radzyniu Podlaskim postanawia uznać stanowisko Podatnika zawarte w złożonym w dniu 28.02.2005 roku wniosku za prawidłowe z obowiązującym stanem prawnym.

UZASADNIENIE

Pismem z dnia 22.02.2005 r. Podatnik (wpływ do tut. US 28.02.2005 r.) zwrócił się do Naczelnika Urzędu Skarbowego w Radzyniu Podlaskim o udzielenie pisemnej interpretacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w odniesieniu do zwrotu bezpośredniego z urzędu skarbowego nadwyżki podatku naliczonego z tytułu realizacji modernizacji, ulepszenia obiektów turystycznych, wypoczynkowych i rekreacyjnych.

Przedstawiając stan faktyczny Podatnik poinformował, że w ramach prowadzonej działalności gospodarczej nabył nieruchomość zabudowaną do prowadzenia w położonych na tej nieruchomości obiektach działalności polegającej na świadczeniu usług turystycznych, wypoczynkowych i rekreacyjnych. Nabycie nieruchomości wraz z obiektami korzystało ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr. 54, poz. 535 ze zm.) jako mające status nabycia towarów używanych.

Przedstawiając swoje stanowisko w sprawie Podatnik stwierdza, że na podstawie art. 87 ust. 3 w/w ustawy może wystąpić i uzyskać zwrot różnicy podatku poniesionego przy modernizacji i adaptacji zakupionych obiektów.

Zagadnienia obniżania podatku należnego lub zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy zostały uregulowane w art. 86 i 87 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. (Dz.U. Nr 54, poz.535 ze zm). Artykuł 86 w ust. 1 stanowi, że w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. Natomiast zgodnie z art. 87 ust. 1 w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy. W art. 87 ust. 2 i ust. 3 określone zostały terminy zwrotu różnicy podatku, a w art. 87 ust. 5 i ust. 6 przypadki, kiedy zwrot może być dokonany w przyspieszonym terminie.

Podstawowy termin zwrotu to 60 dni od dnia złożenia rozliczenia i może być skrócony do 25-ciu dni. Jednak w ust. 19 art. 86 zastrzeżono, że warunkiem otrzymania zwrotu różnicy podatku za dany okres rozliczeniowy jest to, aby podatnik w tym okresie wykonał czynności podlegające opodatkowaniu. W przeciwnym razie kwotę podatku naliczonego za ten okres przenosi się do rozliczenia za następny okres rozliczeniowy.

W przedstawionym stanie faktycznym należy przyjąć, że modernizacja, adaptacja zakupionych obiektów na podstawie przepisów o podatku dochodowym podniosą wartość początkową środków trwałych i podatek naliczony związany z tymi robotami może być rozliczony w trybie art.87 ust.3 ustawy o podatku o podatku od towarów i usług.

Przedmiotowa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia, oraz nie jest wiążąca dla Podatnika, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej do czasu jej zmiany lub uchylenia.

Mając na uwadze powyższe postanowiono jak w sentencji.

Na niniejsze postanowienie służy Stronie zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Lublinie w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia (art.236 § 2 pkt 1 Ordynacji podatkowej). Zażalenie wnosi się do Naczelnika Urzędu Skarbowego w Radzyniu Podlaskim.

W przypadku składania zażalenia należy dołączyć znaki opłaty skarbowej w wysokości 5 zł. od zażalenia oraz 50 gr. od każdego załącznika. Zażalenie winno odpowiadać warunkom określonym w art.222 Ordynacji podatkowej czyli powinno zawierać zarzuty przeciw postanowieniu, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem zażalenia oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj