Interpretacja Pierwszego Śląskiego Urzędu Skarbowego w Sosnowcu
PSUS / PPOI
z 7 marca 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PSUS / PPOI - 443 / 20 / 05 / MS
Data
2005.03.07



Autor
Pierwszy Śląski Urząd Skarbowy w Sosnowcu


Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawki podatku


Słowa kluczowe
dezynfekcja
preparat (środek)
wyroby medyczne


Pytanie podatnika
Spółka zapytuje o stawkę podatku na oferowane preparaty dezynfekcyjne, będące wyrobami medycznymi klasy IIa (PKWiU 24.20.14).


Na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (j.t. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60) stwierdzam, że stanowisko Spółki - reprezentowanej przez pełnomocnika - przedstawione we wniosku z dnia 10.01.2005 r., który wpłynął w dniu 11.01.2005 r., o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej obniżonej stawki podatku dla dostawy oferowanych preparatów dezynfekcyjnych, będących wyrobami medycznymi klasy IIa, jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 stycznia 2005 r. do Naczelnika Pierwszego Śląskiego Urzędu Skarbowego w Sosnowcu wpłynął wniosek o udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego.

Jak stanowi art. 14a § 1 ustawy Ordynacja podatkowa stosownie do swojej właściwości naczelnik urzędu skarbowego, naczelnik urzędu celnego lub wójt, burmistrz (prezydent miasta), starosta albo marszałek województwa na pisemny wniosek podatnika, płatnika lub inkasenta mają obowiązek udzielić pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w których nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. W myśl art. 14a § 4 cytowanej ustawy, udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, o której mowa w § 1, następuje w drodze postanowienia, na które przysługuje zażalenie.

Stan faktyczny opisany przez wnioskodawcę oraz jego stanowisko w sprawie.

Spółka sprzedaje następujące preparaty dezynfekcyjne:

Chloramix DT PKWiU 24.20.14-90.00 „Preparaty odkażające pozostałe” – pismo Urzędu Statystycznego w Łodzi OK.-5672/KW-179/24-4213A/2004 pozwolenie Ministra Zdrowia nr 0620/04

Desam Extra PKWiU 24.20.14-30.10 „Środki odkażające na bazie czwartorzędowych soli amoniowych (preparaty użytkowe)” – pismo Urzędu Statystycznego w Łodzi OK.-5672/KW-176/24-4510/2004 pozwolenie Ministra Zdrowia nr 0628/04

Desam OX PKWiU 24.20.14-90.00 „Preparaty odkażające pozostałe” – pismo Urzędu Statystycznego w Łodzi OK.-5672/KW-143/24-3377A/2004 pozwolenie Ministra Zdrowia nr 0629/04, opinia PZH nr HB/601/01

Chiroseptol PKWiU 24.20.14-90.00 „Preparaty odkażające pozostałe” – pismo Urzędu Statystycznego w Łodzi OK.-5672/KW-177/24-4511A/2004świadectwo rejestracji MZ PL/DRR00939, opinia PZH nr HB/959/02

Chirosan PKWiU 24.20.14-90.00 „Preparaty odkażające pozostałe” – pismo Urzędu Statystycznego w Łodzi OK.-5672/KW-178/24-4512/2004świadectwo rejestracji MZ PL/DRR00181, opinia PZH nr HB/159/03

Desprej PKWiU 24.20.14-90.00 „Preparaty odkażające pozostałe” – pismo Urzędu Statystycznego w Łodzi OK.-5672/KW-139/24-3373/2004pozwolenie Ministra Zdrowia nr 0623/04, opinia PZH nr HB/103/02

Savo Prim PKWiU 24.20.14-90.00 „Preparaty odkażające pozostałe” – pismo Urzędu Statystycznego w Łodzi OK.-5672/KW-141/24-3375/2004pozwolenie Ministra Zdrowia nr 0627/04, opinia PZH nr HB/1144/01

Chloramin B PKWiU 24.20.14-90.00 „Preparaty odkażające pozostałe” – pismo Urzędu Statystycznego w Łodzi OK.-5672/KW-140/24-3374/2004pozwolenie Ministra Zdrowia nr 0624/04, opinia PZH nr HB/400/01

Wszystkie powyższe preparaty są wyrobami medycznymi klasy IIa w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. Nr 93, poz. 896) dopuszczonymi do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o czym zaświadczają przedłożone: Certyfikat Rady Europy nr 04 0507 QS/NB, wydany w dniu 30 lipca 2004 r. przez organ rejestrujący nr 1023 – Instytut pro testovani a certifikaci a.s., Zlin, Czechy, oraz pismo Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych z dnia 07.09.2004 r. znak WM/RWM-5459/04. Spółka uważa zatem, że przy sprzedaży ww. preparatów ma prawo stosować obniżoną stawkę podatku w wysokości 7%, co wynika z poz. 106 załącznika nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług (wyroby medyczne, w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, inne niż wymienione w pozostałych pozycjach załącznika – bez względu na symbol PKWiU). Ponadto Spółka oświadcza, że ww. preparaty, za wyjątkiem Desamu Extra, spełniają również warunki określone dla preparatów biobójczych w poz. 107 załącznika nr 3 do ustawy (preparaty odkażające o właściwościach bakteriobójczych, grzybobójczych i wirusobójczych, mające zastosowanie wyłącznie w ochronie zdrowia, na które zostało wydane pozwolenie tymczasowe albo dokonany wpis do rejestru produktów biobójczych w rozumieniu ustawy o produktach Biobójczych).

Ocena prawna stanowiska pytającego z przytoczeniem przepisów prawa.

W przedstawionym stanie faktycznym zastosowanie znajdują przepisy art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535). Wszystkie wnioskowane preparaty są wyrobami medycznymi klasy IIa – dokonana klasyfikacja zgodna jest z regułą 15 określoną w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 30 kwietnia 2004 r. w sprawie klasyfikacji wyrobów medycznych do różnego przeznaczenia (Dz. U. Nr 100, poz. 1027): „wyroby medyczne przeznaczone specjalnie do dezynfekcji wyrobów medycznych” – i ich dostawa, jako towarów wymienionych w poz. 106 załącznika nr 3 do ustawy o ptu (wyroby medyczne nie objęte innymi pozycjami załącznika nr 3), podlega opodatkowaniu stawką w wysokości 7%.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj