Interpretacja Drugiego Urzędu Skarbowego w Katowicach
IIUS PBI/PM/423-2/05
z 6 kwietnia 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
IIUS PBI/PM/423-2/05
Data
2005.04.06
Autor
Drugi Urząd Skarbowy w Katowicach
Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów
Słowa kluczowe
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
rozliczenie dotacji
wynagrodzenie za pracę
Pytanie podatnika
Rozliczenie otrzymanego przez zakład pracy chronionej dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz ujęcie jego w deklaracji CIT-2.
POSTANOWIENIE Na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (j.t. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60) Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w Katowicach stwierdza, że stanowisko .............. Spółka Akcyjna przedstawione we wniosku z dnia 24.01.2005 r. o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatkowego rozliczenia otrzymanego przez zakład pracy chronionej dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepelnosprawnych oraz ujęcia jego w deklaracji CIT-2 jest prawidłowe UZASADNIENIE W dniu 25.01.2005 r. do Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego w Katowicach wpłynął wniosek o udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego.Jak stanowi art. 14a § 1 ustawy Ordynacja podatkowa stosownie do swojej właściwości naczelnik urzędu skarbowego, naczelnik urzędu celnego lub wójt, burmistrz (prezydent miasta), starosta albo marszałek województwa na pisemny wniosek podatnika, płatnika lub inkasenta mają obowiązek udzielić pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w których nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. W myśl art. 14a § 4 cytowanej ustawy, udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, o której mowa w § 1, następuje w drodze postanowienia, na które przysługuje zażalenie. Z przedstawionego w piśmie stanu faktycznego wynika, że Spółka Akcyjna posiada status zakładu pracy chronionej i korzysta z dofinansowania do wynagrodzeń zatrudnionych osób niepełnosprawnych, wypłacanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych(PFRON), w oparciu o przepisy ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych. Zdaniem Spółki Akcyjnej z uwagi na to, iż miesięczne dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych wypłacane jest przez PFRON raz na dwa miesiące, a rozliczenia miesięcznego dofinansowania otrzymanego za okres roczny tj. 2004 r. Spółka winna dokonać w terminie do 15 lutego 2005 r., należy przyjąć, że : Na podstawie art. 26a – 26c ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776 ze zm.), pracodawcy, zatrudniającemu osoby niepełnosprawne, przysługuje ze środków PFRON miesięczne dofinansowanie do wynagrodzeń tych pracowników niepełnosprawnych, wypłacane raz na dwa miesiące, na zasadach i kwocie określonej w powołanej na wstępie normie prawnej . Od 1 stycznia 2004 r. na skutek nowelizacji ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych wprowadzonej ustawą z dnia 12 listopada 2003 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 202, poz. 1957) przepis art. 17 ust. 1 pkt 25 zwalniający z podatku dotacje, subwencje i dopłaty otrzymane z PFRON przez zakłady pracy chronionej na podstawie przepisów o zatrudnianiu i rehabilitacji osób niepełnosprawnych został wykreślony z ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.