Interpretacja Urzędu Skarbowego Warszawa-Mokotów
1433/NG/GV/443-62/2005/MP
z 20 maja 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1433/NG/GV/443-62/2005/MP
Data
2005.05.20
Autor
Urząd Skarbowy Warszawa-Mokotów
Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług
Słowa kluczowe
sponsoring
Pytanie podatnika
Czy czynność wynikająca z podpisanej umowy sponsorskiej (wyemitowanie jingla sponsorksiego) podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
Zgodnie z treścią art. 2 cytowanej na wstępie ustawy o VAT określającym jednocześnie zakres przedmiotowy tej ustawy, postanowiono, iż opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega sprzedaż towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, a także wymienione w ramach art. 2 ust. 3 czynności o charakterze nieodpłatnym obejmujące tzw. reprezentację i reklamę.
Konsekwencją cytowanej wyżej definicji jest zatem zasada, iż w ramach przepisów ustawy o podatku VAT oraz o podatku akcyzowym, decydującym dla opodatkowania określonej czynności jako świadczenia usług, była stosowna klasyfikacja dokonana na podstawie przepisów o statystyce publicznej. Tym samym uwzględniając treść załączonej opinii interpretacyjnej wydanej przez Urząd Statystyczny w Łodzi, Ośrodek Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych, zgodnie z którą sponsoring nie jest usługą w świetle obowiązujących klasyfikacji, przyznać należy, iż czynność stanowiąca przedmiot zapytania podatnika (sponsoring) w ramach ustawy o podatku VAT oraz o podatku akcyzowym nie podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT. Uwzględniając powyższe Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa - Mokotów postanowił, jak w sentencji. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.