Interpretacja Pierwszego Urzędu Skarbowego w Krakowie
PD/415-14/05
z 5 kwietnia 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PD/415-14/05
Data
2005.04.05
Autor
Pierwszy Urząd Skarbowy w Krakowie
Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów --> Pojęcie kosztów uzyskania przychodów
Słowa kluczowe
dochód z najmu
informacja handlowa
koszty uzyskania przychodów
najem
promocja
reklama publiczna
Pytanie podatnika
Czy wydatki poniesione na wytworzenie i kolportaż gazetki reklamowej należy zaliczyć do kosztów reklamy objętej limitem 0,25% przychodów lud do kosztów reklamy publicznej, czy też, wydatki te należy zaliczyć do "zwykłych" kosztów wykonania usługi, mając na względzie fakt, iż koszty te są w dużej części refakturowane najemcom?
POSTANOWIENIE Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego Kraków działając na podstawie art. 14a § 1 oraz § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U Nr 8 z 2005 r. poz. 60) po rozpatrzeniu Państwa wniosku z dnia 4 marca 2005 roku, w sprawie udzielenia interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego dotyczącego podatku dochodowego od osób prawnych, w sprawie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na wytworzenie i kolportaż gazetki reklamowej, stwierdza iż przedstawione we wniosku stanowisko jest prawidłowe. UZASADNIENIE XXX w ramach prowadzonej działalności gospodarczej uzyskuje przychody z tytułu wynajmu powierzchni handlowych, Centrum Handlowego "YYY" oraz usług reklamowych. W celu zachęcenia klientów do odwiedzenia YYY i dokonania zakupów, firma XXX ponosi wydatki związane z wydrukowaniem i kolportażem gazetki reklamowej, która zawiera moduły reklamowe firm najmujących powierzchnie handlowe. Ponadto gazetka ta zawiera takie informacje jak: logo firmy, mapka wraz z trasą dojazdu, informacje o organizowanych konkursach, imprezach. Podatnik w dniu 4 marca 2005 roku złożył wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji w sprawie, czy wydatki poniesione na wytworzenie i kolportaż gazetki reklamowej należy zaliczyć do kosztów reklamy objętej limitem 0,25% przychodów, lub do kosztów reklamy publicznej, czy też wydatki te należy zaliczyć do "zwykłych" kosztów wykonania usługi, mając na względzie fakt, iż te koszty są w dużej części refakturowane najemcom. Tutejszy organ podatkowy po wnikliwym zapoznaniu się z całością zebranego materiału zważył co następuje: Załączony przez spółkę materiał (gazetka reklamowa) zawiera moduły reklamowe firm najmujących powierzchnie handlowe. Zatem stanowisko zawarte we wniosku uznaje się za prawidłowe. Powyższa interpretacja: Pouczenie: |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.