Interpretacja Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Skarbowego
ZD/423-34-18/05
z 17 marca 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
ZD/423-34-18/05
Data
2005.03.17
Autor
Kujawsko-Pomorski Urząd Skarbowy
Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów --> Pojęcie kosztów uzyskania przychodów
Słowa kluczowe
koszty uzyskania przychodów
reklama publiczna
Pytanie podatnika
Czy koszty zamieszczania reklamy wyrobów alkoholowych w wydawnictwach branżowych można zakwalifikować do kosztów reklamy publicznej.
POSTANOWIENIE Na podstawie art. 14a § 1 – 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U z 2005r. Nr 8, poz. 60), Naczelnik Kujawsko – Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy, po analizie złożonego w dniu 24 stycznia 2005r. wniosku w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego postanawia uznać, że przedstawione przez Podatnika stanowisko jest prawidłowe. UZASADNIENIE W dniu 24 stycznia 2005r. do tutejszego Organu wpłynął wniosek podatnika w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.). W piśmie tym Jednostka przedstawiła następujący stan faktyczny: Przedmiotem działalności Spółki jest sprzedaż wyrobów alkoholowych. W celu zwiększenia sprzedaży, Jednostka zamieszcza w czasopismach branżowych, adresowanych do klientów posiadających stosowne zezwolenia na handel wyrobami alkoholowymi, nieznanych Spółce z nazwy, informacje handlowe o charakterze reklamowym oraz informacje o oferowanych produktach, osiągnięciach firmy lub aktualnych promocjach. Zdaniem Spółki prowadzona reklama, uwzględnia przepisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi i jednocześnie wypełnia dyspozycję art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zatem poniesione na emisję ww. materiałów wydatki należy uznać za reklamę publiczną i zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w pełnej wysokości. Po analizie przedstawionego stanu faktycznego oraz zaprezentowanego przez Jednostkę stanowiska dotyczącego interpretacji przepisów prawa podatkowego tut. Organ stwierdza, co następuje: W myśl art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.), nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków dotyczących kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25 proc. przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów, związane z reklamą prowadzoną w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób są kosztami uzyskania przychodów w pełnej wysokości. Użyte w przepisie określenie, że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób, oznacza, że taka publiczna reklama kierowana jest do niezidentyfikowanego odbiorcy czy klienta, ma nieokreślony, ale powszechny w sensie lokalnym, krajowym czy ponadkrajowym, zasięg. Zgodnie zatem z powołanymi wyżej przepisami oraz stanem faktycznym należy stwierdzić, iż poniesione wydatki stanowią rodzaj reklamy publicznej. W związku z powyższym postanowiono jak w sentencji. Jednocześnie informuje się, że niniejsza odpowiedź dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i jest zgodna ze stanem prawnym obowiązującym na dzień jej udzielania. Zgodnie z art.14 b Ordynacji podatkowej udzielona odpowiedź nie jest wiążąca dla Strony, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej – do czasu jej ewentualnej zmiany lub uchylenia. Stronie przysługuje prawo złożenia zażalenia na niniejsze postanowienie. Zażalenie, zgodnie z art 14a § 4 Ordynacji podatkowej wnosi się do Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy za pośrednictwem tut. Organu w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia . |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.