Interpretacja Pierwszego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście
1435/DP1/423-25/05/MGA
z 18 maja 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1435/DP1/423-25/05/MGA
Data
2005.05.18



Autor
Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów --> Wydatki nieuznawane za koszty uzyskania przychodów


Słowa kluczowe
cele statutowe
koszty uzyskania przychodów
organizacje pracodawców
reklama
reprezentacja


Pytanie podatnika
Pytanie dotyczy zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych w związku ze zorganizowaniem konferencji prasowej


P O S T A N O W I E N I E


Na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29.08.1997r - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r Nr 8, poz. 60) Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście po rozpatrzeniu wniosku złożonego w tut. Urzędzie dnia 23.02.2005r. (uzupełnionego dnia17.03.2005r.) o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie podatnika dotyczącej zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych w związku ze zorganizowaniem konferencji prasowej


postanawia


- nie potwierdzić stanowiska podatnika.


Uzasadnienie


Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że podatnik prowadzi tylko działalność statutową. Jedynym źródłem przychodu są składki członkowskie. Zdaniem podatnika wydatki na wynajęcie sali oraz usługi gastronomiczne poniesione w związku z organizacją konferencji prasowej stanowią koszt reprezentacji i reklamy limitowanej.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992r. podatku dochodowym od osób prawnych ( Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.) kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu uzyskania przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.

Jednocześnie w art. 16 ust. 1 pkt 28 stwierdzono, iż nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Wydatek na reprezentację oraz reklamę niepubliczną ograniczony jest więc tylko dwoma kryteriami: limitem 0,25% przychodów oraz poniesieniem go w celu osiągnięcia przychodów. Z przedstawionego stanu faktycznego nie wynika związek przyczynowy pomiędzy zorganizowaniem konferencji a uzyskaniem przychodu przez podatnika, którego źródłem utrzymania są składki członkowskie otrzymywane niezależnie od faktu gospodarczej aktywności. Wydatki powyższe nie stanowią zatem kosztów uzyskania przychodów.

Wnioskodawca figuruje w ewidencji tut. organu podatkowego jako związek pracodawców.
Stosownie do postanowień art. 17 ust. 1 pkt 39 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wolne od podatku są dochody organizacji pracodawców działających na podstawie odrębnych ustaw - w części przeznaczonej na cele statutowe, z wyłączeniem działalności gospodarczej.

W związku z powyższym dochód stanowiący równowartość wydatków na zorganizowanie konferencji prasowej będzie podlegał zwolnieniu od podatku o ile konferencja prasowa została zorganizowana w związku z realizacją celów statutowych.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj